Zdravím všechny modeláře. Konečně jsem sebral dost odvahy na to, abych presentoval návrh mého kolejiště. Jedná se o domácí kolejiště v měřítku 1:120. Podkladem pro návrh mi je plánek kolejiště od MF - Horní pustevna 80x360cm (
http://zeleznicni-normalie.cz/Galerie/Pl-nky-MF/TT/Horn-Poustevna/). Vzhledem k prostorovým možnostem jsem musel délku zkrátit na 315cm. Kolejiště je po této úpravě složeno ze třech segmentů 80x105cm délky. Uvažuji, že dva segmenty budou trvale spojeny a pravý krajní bude určen pro občasné demontování (párkrát do roka). Je totiž umístěn před vstupem na balkon na který se chodí v podstatě pouze z důvodu údržby. Rozdělení, ale hlavně usnadní stavbu protože budu stavět panely, alespoň z počátku, v jiné místnosti než nakonec budou umístěny.
Plánuji kolejivo Tillig zapojení analog, etapa III/IV. Nicméně tu etapu ne příliš strikně, protože například na trati, která je tématem kolejiště došlo k znovu obnovení propojení se stanicí Sebnizt(DB) až v roce 2014. Téma je tedy odbočná stanice s vedlejší tratí a koncovou stanicí.
Plánek z wintracku:
Ale asi bych měl uvést jak to všechno začalo. Před nějakou dobou jsem totiž dostal od tchána dvě krabice plné kolejí a vláčků. Protože si i moje žena pamatovala jak to všechno hezky jezdilo, nebyl velký problém ji přesvědčit, že bychom v našem bytě nějaké to kolejiště taky mohly mít. Takže jsem začal studovat co se kde dá na internetu nalézt. Jako první přišla informace, že použití původního BTTB kolejiva je v dnešní době pro kočku. Nicméně plánuji alespoň využití 14ks BTTB představníků k výhybkám převážně ve skrytém nádraží. Lokomotiv mám celkem 8ks od firem Zeuke,BTTB, Rokal, dále asi 30ks vagonků. Z toho taky vyplnynul požadavek na délku staničních kolejí, aby se mi tam vešla lokomotiva s alespoň třemi ypsilony.
Současně trochu bojuji s malou délkou širé trati na hlavní trati, poté co jsem zkrátil kolejiště. I proto jsem část mezi horním skrytým nádražím a tím spodním nevedl v tunelu jak bylo na původním návrhu od MF. Dále jsem oproti původnímu návrhu prodloužil most inspirován vzhledem Vilémovského viaduktu a místo tunelem, bych asi vedl trat na viadukt v zářezu, aby se trochu eliminoval počet tunelových portálů. Přikládám orientační vizualizaci
Budu rád za jakoukoliv radu, abych se vyvaroval těžko odstranitelných chyb, těch ostatních určitě udělám spoustu, ale bez toho by se vlastně človek ani nic nového nenaučil
Jednu konkrétní věc se zeptám rovnou. Výškově vycházím z původního plánku. Tedy skryté nádraží +/-0,0 odbočná stanice +90 a koncová cca +190mm. Uvažuji zda by mělo smysl udělat ke spodnímu skrytému nádraží tobogán a získat tím dalších cca 60mm výšky. Stávající stoupání do skrytého nádraží je 1:31 a z odbočné stanice směrem na most 1:25 dále pak 1:40.