Koncové nádraží + vlečkový areál + nápad

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod el_salamo » pon 08 úno, 2010 10:47 am

michal.kubista píše:Chceš ten Podivín nafotit? Bydlím hned vedle, tak to není problém. Tedy jestli chceš budovu a stanici přispůsobyt skutečnosti :-)


Ahoj - díky, určitě tím nepohrdnu, ale stejně se tam někdy vydám - od malička jsem tam jezdil na chalupu a i když už je chalupa prodaná, tak se tam tak jednou za půl roku zastavím, aspoň na procházku :D
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

Výtažná kolej...

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 08 úno, 2010 11:28 am

výtažná kolej tak, jak ji máš by už klidně mohla patřit k vlečkovému areálu (což neznamená, že musí být "za plotem"). Smysluplná bude právě pouze při posunu v továrně nebo do/z továrny. Ve chvíli, kdy budeš posunovat "pouze ve stanici" už můžeš vytahovat do trati (k označníku).
Výtažné koleje pro posun ve stanici bývají většinou zřízeny tak, aby se posunem nerušil vjezd/odjezd ze stanice, což uvedený případ bohužel není.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2513
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Výtažná kolej...

Příspěvekod el_salamo » pon 08 úno, 2010 1:10 pm

Michal Šuhajda píše:výtažná kolej tak, jak ji máš by už klidně mohla patřit k vlečkovému areálu (což neznamená, že musí být "za plotem"). Smysluplná bude právě pouze při posunu v továrně nebo do/z továrny. Ve chvíli, kdy budeš posunovat "pouze ve stanici" už můžeš vytahovat do trati (k označníku).
Výtažné koleje pro posun ve stanici bývají většinou zřízeny tak, aby se posunem nerušil vjezd/odjezd ze stanice, což uvedený případ bohužel není.


Právě něčeho takového jsem se obával - ale asi bude celý prostor trochu rozčleněn výškově, aby získala výtažná větší smysl :)
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

Příspěvekod pavel » pon 08 úno, 2010 1:55 pm

Lépe by bylo propojit výtažnou kolej s kolejí objízdnou , to je ta z které se odbočuje do remízy.Většinou to tak bývá.
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Příspěvekod el_salamo » čtv 22 dub, 2010 10:17 pm

Ahoj,

tak po dvou měsících kreslení ve wintracku, rozšiřování, zužování, nadávání, vyměřování 1:1 a několika rozškubaných návrzích tady mám snad něco, co dává smysl... a proto prosím o posouzení, případně návrhy na vylepšení.

Nádraží je průjezdné, jednokolejná hlavní trať. Ze stanice vede vlečka do továrny a teplárny, na panelu je jen část továrny; zbytek dostavím jako samostatný modul. Inspirací mi tu byla Královopolská Strojírna a teplárna Červený mlýn v Brně.

Ve stanici je remíza o jednom až dvěma stáních; jedna lokomotiva na posun + MUVka nebo Hurvínek/m 152 (trať nahoře vlevo se bude v dáli dělit na hlavní a lokálku).

Dolní část nádraží bude pokračovat modulem s delším mostem přes údolí/řeku, levá horní část bude mírně stoupat po náspu.

http://www.doucime.com/photos/navrh_n.jpg
http://www.doucime.com/photos/navrh_m.jpg

Záhadou mi zůstavá napojení výtažné koleje do fabriky; navrhl jsem dvě možnosti - přes zhlaví nebo do objízdné koleje... ale napadá mě, že přes objízdnou kolej to asi nebude úplně nejlepší; na tuhle kolej bych se musel dostávat přes dolní zhlaví.

Vpravo nahoře bude volná skládka; možná jen naznačená. Uvidíme, jak se všechno vleze.

Rád bych modeloval období let 1970-75, hlavně diesely a pomalu ale jistě končící pára.

Ještě doplním, že jde o velikost TT a délky kolejí ve stanici jsou od 1000 do 1600mm
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

Příspěvekod Pája » pát 23 dub, 2010 5:16 pm

hoj el-salamo,nádraží je perfektní základní myšlenkou/tvarem eS,ale má jednu zásadní chybu - je to ,,pěkně" navrhnuté ve Wintracku. Abys rozuměl,je to moc uhlazený,všechny koleje mají stejnou,nebo skoro stejnou osovou vzdálenost,jednotlivá zhlavý jsou jak podle šablony.Okoukni plány reálných stanic,asi na nich bys spíš mohl pochopit,co se ti tu snažím neuměle vyklofat na klávesnici.
Napojení vlečky:nejsem odborník na provoz dle zkutečnosti,ale dle mě varianta 1 špatně,var.2 taky špatně.Co takhle varianta 1,5 - něco mezi ?Proč?Při var.1 si při posunu z vlečky zneprůjezdníš 1,2,3 kolej (počítáno od vlečky) a v var.2 můžeš posunovat jen na kolej č.1.
Napojení vlečkovýho areálu bych nedával na toho angličana,ale až pod něj,tj angličana prohoď s výhybkou co je pod ním a vlečku zase zapoj do něj.Na posun budou koleje 1 i 2, koleje 3 a víc na provoz.Počkej na vyjádření některého guru plánků.Hodně zdaru
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Příspěvekod Pája » pát 23 dub, 2010 5:24 pm

Ještě,výhybku nahoře pod St.1 nedávej rovnou 83332,ale kup stavebnici výhybky a postav si z ní poloměrem netypickou obloukovku,to platí i o výměně co bys případně dal místo anglána.Pak ty krajní výhybky nalevo od nich ti vyjdou vodorovně-kolmo na svislou hranu modulu.
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Příspěvekod el_salamo » sob 24 dub, 2010 9:01 am

Pája píše:hoj el-salamo,nádraží je perfektní základní myšlenkou/tvarem eS,ale má jednu zásadní chybu - je to ,,pěkně" navrhnuté ve Wintracku.


Díky :). Všechny koleje v nádraží budou do S, jen se mi to ve wintracku nedařilo namalovat z flexikolejí. Mezi druhou a třetí kolejí (počítáno od SB) bude sypané nástupiště, takže tyhle dvě budou o fous dál od sebe. Nástupiště bude možná i mezi třetí a čtvrtou od SB...

Pája píše: Napojení vlečky:nejsem odborník na provoz dle zkutečnosti,ale dle mě varianta 1 špatně,var.2 taky špatně.Co takhle varianta 1,5 - něco mezi ?Proč?Při var.1 si při posunu z vlečky zneprůjezdníš 1,2,3 kolej (počítáno od vlečky) a v var.2 můžeš posunovat jen na kolej č.1.
Napojení vlečkovýho areálu bych nedával na toho angličana,ale až pod něj,tj angličana prohoď s výhybkou co je pod ním a vlečku zase zapoj do něj.Na posun budou koleje 1 i 2, koleje 3 a víc na provoz.Počkej na vyjádření některého guru plánků.Hodně zdaru


Rozumím, to mě nenapadlo... ale když se to snažím trochu načrtnout, dělá mi problém právě to umístění zhlaví do oblouku; koleje se moc rozběhnou od sebe a pak se musí nepřirozeně zase vracet. No, ještě si s tím trochu pohraju :).

Jinak co se týče obloukové pod stavědlem, tak jsem o tom sice přemýšlel, ale třetí kolej od SB je hlavní průjezdná, ta nesmí jít přes výhybku odbočkou...
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník