žst. Podlesník

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod milan ferdián » stř 21 dub, 2010 7:43 am

Michal Šuhajda píše:Pokud se tedy kiski nenaštval a má zájem....


Tomu nevěřím,ale zde platí dvojnásob přísloví "Za dobrotu na žebrotu"aneb dobrý skutek musí být vždy potrestán :wink: Tím myslím kiskiho ,že zastupoval druhou osobu...
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod kiski » stř 21 dub, 2010 9:34 am

Uf, nejak sa debata rozrástla...:)

To all:
Na začiatok snáď len toľko, že Milan to vystihol úplne presne - za dobrotu na žobrotu. S dotyčným som si to už vybavil, a jasne som mu vysvetlil, že toto je prvé a zároveň posledné koľajisko, čo pre neho vydiskutujem na fóre, ak teda bude ochota aj zo strany ostatných... A potom nech si to už rieši sám, hádať sa tu za neho nebudem...:) :)

To Michal:

Jak jsem Tě "zvozil" ohledně depa? Psal jsem, že ve stanici, jak je navržená nemá žádné depo (natož s točnou) co dělat. Tedy že pokud ude pouze depo, je to pitomost. To platí, vysvětlení proč viz výše.


No Michale, napísal som to samozrejme trošku nadnesene a s emóciami. Slovom "zvozil" som to myslel skôr tak, že si mi to ako ideu zamietol, trošku "razantnejším" spôsobom, ako bol možno potrebný...:) Ale tiež je pravda, že som nikdy nenapísal nič v duchu, že chcem mať "IBA DEPO". Tuším som to formuloval nejak na spôsob "rozšírenie stanice" ako takej, ako celku, nie len doplnenie depa. Zo všetkých odpovedí v tejto téme som už aj ja pochopil, že v tom štádiu, kde sa stanica nachádza teraz, nemá depo absolútne žiadne opodstatnenie...:) to som šikula, čo...:) :) :)

K Michalovmu návrhu stanice - veľmi sa mi to pozdáva, ale HLAVNE sa to podáva dotyčnému. A nové info pre mňa je, že ten truhlík, ktorý toto koľajisko chce, "odrazu" vydefinoval, že paru prevádzkovať nebude, čiže mu stačí jednomiestna remíza... Michale, dá sa niekde rozumne tá jednomiestna remíza do toho tvojho náčrtu zakomponovať...?? A ak hej, tak kde??
Inak dotyčný nemá problém ani so zaústením pravej časti koľajiska skôr do tunelu, ale len ak to bude za cenu, že si dostatočne užije jazdu krajinou pri výjazde vlakov z ľavej časti, čiže niečo podobné, ako tu bolo navrhnuté... Ale dosť dobre si ani on ani ja neviem predstaviť, že ako potom bude trať pokračovať ďalej, pretože celkový tvar plánu chce mať zachovaný... A dajme tomu, že tam môže byť aj ten tobogan, ak to bude potrebné...
S tým posunom - jednoznačne by ho chcel. Vyrovnanie stanice do nivelity +/- 0 však niečo obnáša, ale o čo presne by šlo? Myslím tak celkovo...

To Milan Ferdián: inak som pracoval aj na Mrázove, pretože stále ma mrzelo, že tá stanička je taká malá. Trochu som ju rozšíril, a aj celé koľajisko trošku zväčšilo rozmery, i keď len minimálne. Pošlem ti obrázky, resp. odkazy cez SZ, ale momentálne som na služobke, takže internet mám len sporadicky. Zrejme cez víkend. Potreboval by som len komentár k tomu, či to tak vôbec môže existovať...
Kiski
TT, DCC
Uživatelský avatar
kiski
 
Příspěvky: 313
Registrován: čtv 09 črc, 2009 10:19 am
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 21 dub, 2010 12:46 pm

Za dobrotu na žebrotu.... To tak bývá. Alejsem rád, že Milan neměl pravdu a kiski se ozval.
Depo bez rozšíření stanice.... nenapsal, ale nakreslil :wink: A jéje už zase reju - nic ve zlém :D

Zkus z toho nesmělého budoucího stavitele vytáhnout trochu přesnější představu o rozsahu změn, které může akceptovat.
Chce přidávat patro, nebo je to pro něj krajní řešení? Chce se mu přidávat koleje do SN? Pro model hlavní trati (včetně spádů) by to bylo vhodné.
Pro lokálku stačí menší SN (předpokládá se provoz menšího počtu vlaků) Navíc u lokálky se dá použít i spád větší než 3 cm/m vezmu - li v úvahu skutečné vzory třeba i na 4,5cm/m, tedy by se snad dala poskládat i ve stávajíci podobě s vodorovnou stanicí.
Jak moc chce rozšířit stanici? Včetně té čárkované koleje? - Doporučuju.
nastíním možnosti:
Hlavní trať - Jednomístná remíza se pro diesely na hlavní trati opravdu hodí jen jako pozůstatek dob minulých, kdy zde sloužila postrková lokomotiva. Dnes tu postrk začíná taky, ale diesel už "je doma" v nejbližším "velkém" depu. Na koleji u remízy (v remíze) bývá občas odstaven v delších pauzách aby nezabíral místo ve stanici.
Nepředpokládá se dobírání nafty ani písku, ani jiné činnosti.
Případně může remíza sloužit traťovce - tedy garáž pro MUV.
Traťový okrsek je to celkem zajímavé zákoutí, pro modeláře krajináře výborná možnostpořádně se vyřádit.
Lokální trať - remíza z posleních sil vzdoruje centralizačním snahám.
Jelikož ve stanici končí některé osobní vlaky, slouží k odstavení motorového vozu i vozů přípojných. V rámci pauzy pauzy tu dobírají i palivo - naftu (přípojné vozy pro vytápěcí agregáty). Je tu i nejnutnější vybavení dílny pro nouzové opravy. na velkou údržbu jezdí motorák i přípojné vozy do "velkého depa".
Též tu zbrojí Hektor od Mn vlaků. Ty zde většinou nekončí svoji cestu a pokračují dál, ale zbrojení je tady "tradice" už od doby páry.

Nejlepší místo pro remízu mi vychází uvnítř oblouku trati vlevo s tím, že bude napojená do "čárkované koleje."

Pokud chce hodně posunu, dalo by se ještě uvažovat o vlečce napojené do širé trati.
Zkus to s ním probrat a uvidíme.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2513
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod kiski » čtv 22 dub, 2010 7:18 am

No Michale, trochu ďalších upresnení...:

Trať má byť lokálková, s tým, že SN môže byť rozšírené o pár koľají. Neupresnil o koľko, ale môžu byť aj kusé pre mot. vozy apod... Tým je naznačené, že aj spád môže byť 4,5cm/m, ale bolo by dobre zistiť, ako by sa zmenil plán, keby spád ostal 3cm/m. Ako by sa na tom prejavil tobogan, na celkovom reliéfe krajiny apod. Takže už aj tobogan je akceptovateľný, ale len v krajnom prípade. Pomer nie/áno je asi tak 65/35 percent...:)

A z tých možností už potom logicky vyplýva, že sa rozhodol pre možnosť "Lokálna trať".

No a akonáhle som mu spomenul vlečku na šírej trati, tak hneď ožil a berie to všetkými desiatimi... Takže vlečka áno... Evidentne to ten posun oživí... Zrejme ani sám nevie, čo poriadne chce, čiže v podstate to, čo mu navrhnem (pretlmočím od vás), a LOGICKY vysvetlím a zdôvodním, asi akceptuje...:) Truhlík...

P.S.: keďže som mu patrične vysvetlil veci a vyčistil žalúdok, tak skrotol a zistil, že naozaj tu na fóre "tí chlapi asi dačo vedia" (citované...:)). S tým súvisí rozšírenie stanice do maxima, ktoré navrhuješ, čiže aj s tou čiarkovanou koľajou...
Kiski
TT, DCC
Uživatelský avatar
kiski
 
Příspěvky: 313
Registrován: čtv 09 črc, 2009 10:19 am
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod kiski » pát 23 dub, 2010 4:57 pm

Michale, cesta sa začína, pekne pomaly od stanice :D

Tu je prekreslený tvoj plánik do WinTracku:
Obrázek

a mierna modifikácia pravého zhlavia (najvzdialenejšia koľaj trochu inak napojená na výhybku, ten hlúpy WinTrack to zobrazuje ako schody...):
Obrázek

Začal som to plánovať odznova. Ale celková plocha by nemusela veľmi narásť. Pôvodný plánik mal rozmery 175x125cm, ak sa dá v tomto priestore ostať, bolo by to fajn...
Len neviem, či tá stanica nebude lepšia predsa len na tej strane, kde bola predtým...

Tak, Michale, aký máš ďalší návrh?...:)
Kiski
TT, DCC
Uživatelský avatar
kiski
 
Příspěvky: 313
Registrován: čtv 09 črc, 2009 10:19 am
Bydliště: Slovensko

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník