Hurvínkovice aneb cesta do Švýcar

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Hurvínkovice aneb cesta do Švýcar

Příspěvekod sidlo » pon 20 dub, 2020 2:25 pm

Díky, odpověď více než vyčerpávající. Od tebe se ani nic jiného nedá čekat. Potvrdilo mi to moji domněnku ohledně těch budov okolo trati.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3744
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Hurvínkovice aneb cesta do Švýcar

Příspěvekod workous » pon 20 dub, 2020 3:29 pm

hank píše:
sidlo píše:...byla někdy provozována osobní doprava na trati Nučice - Mořina? Nikde jsem k tomu nenašel informace.


Nejsem sice - ani se necítím býti - von, avšak k meritu věci mohu podati spolehlivě ověřenou zprávu, že KND provozovala od r. 1892 i neveřejnou - tj. zaměstnaneckou - osobní dopravu. V r. 1911 tak měla 7 osobních vozů, většinou prastarých oddílových vozů (například v r. 1908 zakoupila "z pozůstalosti" po čerstvě zestátněné společnosti StEG tři oddílové vozy o rozvoru 4,06 m bez brzdy z r. 1857) a k tomu dokonce jeden vůz salonní, a v tomtéž roce si v Ringhofferově továrně na vagony na Smíchově objednala první - a vlastně jediné - dva osobní vozy nové, dvounápravové o rozvoru 4,5 m, velkoprostorové se služebním oddílem a s otevřenou nástupní plošinou na jednom konci; měly jen ruční brzdu, olejové osvětlení, na konci s krytým představkem vedle služebního oddílu záchod a vytápění kamny na tuhá paliva. Vozy dostaly řadu BC. Kdyby to někdo potřeboval, typový výkres mám.

V r. 1921 uvádí seznam vozů KND celkem 13 vozů schopných dopravy osob; z toho 1 vůz salonní řady B, dva zmíněné vozy řady BC z r. 1911, 5 starších oddílových osobních vozů řady C, dále 4 kryté nákladní vozy řady Gg uzpůsobené pro možnost přepravy osob a 1 sanitní vůz Gs o rozvoru pouhých 2,84 m. V r. 1949 už jsou čistě osobní vozy jen dva, ty z roku 1911, a celkem 10 přestavěných krytých vozů nákladních, z nichž 4 se používaly jako služební; a v r. 1956 si KND - tehdy už vlastně pod hlavičkou závodu Doprava SONP - pořídila od ČSD ještě 3 vyřazené vozy Ci a jeden BCi. Dva z těch posledně jmenovaných vozů Ci byly ve stavu Dopravy SONP ještě k 31. 12. 1969.


Moc děkuji za osvětu a pokud by bylo možné výkres by mne zajímal...děkuji Zdeněk.
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2147
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Hurvínkovice aneb cesta do Švýcar

Příspěvekod workous » stř 22 dub, 2020 7:36 pm

Překresleno do Wintrack ...detaily bych řešil při stavbě...změna je v poloměru na R3..na R2 jsem alergický :) trochu to nabotnalo, ale není to, tak tragické.Vlevo bych mohl realizovat vysuvné SN což bych ulehčilo posuny v SN :).
Přílohy
MIlan 33D.jpg
MIlan 33D.jpg (351.11 KiB) Zobrazeno 7461 krát
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2147
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: Hurvínkovice aneb cesta do Švýcar

Příspěvekod Střelec » sob 25 dub, 2020 10:52 am

Když jsem prošel jednotlivé varianty, napadla mě "úsporná" verze na osm výhybek. Koncák na čtyři z první varianty (vjezdová kolej na opačném konci), jedna vlečka do fabriky a třívýhybkovej skryťák z další (Roblín), vlastní trať jen jeden "závit" tobogánu a ne dva. Dvojka a trojka epocha, lokomotivy malý bejčky, možná věžák, vozovej park dvouosáky (krátký DF Kuber +Ci+Ci ADA, nákladní Z, U Piko, Brawa, Zl, Ul Lepieš+ D od Cekula). Pokud by se trať stylizovala do pohraničí (Chebsko), mohl by být ve hře i strojní a vozový park DRG/DR. Možná by šlo provozovat i první epochu, to by zejména německá nabídka byla opticky ještě pestřejší.
Střelec
 
Příspěvky: 1860
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Hurvínkovice aneb cesta do Švýcar

Příspěvekod 65filip » pon 02 zář, 2024 5:37 pm

Heský den ,
mám malý dotaz.Vejdou se Hurvínkovice na plochu 1 m x1 m ve velikosti TT. WinTreck se mi nepodařilo stáhnout a rozchodit a vzorek pro převod z HO na TT jsem nenašel.
Předem děkuji.
65filip
 
Příspěvky: 22
Registrován: čtv 04 čer, 2009 3:37 pm

Re: Hurvínkovice aneb cesta do Švýcar

Příspěvekod Ivan » úte 03 zář, 2024 6:47 am

65filip píše:Heský den ,
mám malý dotaz.Vejdou se Hurvínkovice na plochu 1 m x1 m ve velikosti TT. WinTreck se mi nepodařilo stáhnout a rozchodit a vzorek pro převod z HO na TT jsem nenašel.
Předem děkuji.


Vzorek pro převod? Tak máme měřítko H0 a TT. Podle měřítek je TT zhruba 0.725 H0. Pozor ale na odlišnou geometrii a stoupání/klesání.
Abych ale odpověděl, Hurvínkovice dostat na 1 metr podle mne lze, ale bude roblém s klesáním, skoro bych se přimlouval na 1.1x1.1.

Vše je nutné před stavbou řádně propočítat a nakreslit geometrii. Placený WinTrack nepotřebuješ, můžeš zkusit můj oblíbený jednoduchý Scarm, nebo XTrackCAD. Doporučuji v TT nejít pod R310 a klesání 3cm/1m. Ovšem, jak zde spousta mini projektů dokazuje, lze jít i do extrémů.
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 2060
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Hurvínkovice aneb cesta do Švýcar

Příspěvekod 65filip » čtv 05 zář, 2024 4:16 pm

Děkuji za odpověd,
Stáhnul jsem si SCRAM a začínám plánovat a kreslit. Jen jsem nepřišel jak správně ve SCRAMu kreslit a plánovat stoupání tratě.Budu rád když mi nekdo poradí. Děkuji.
65filip
 
Příspěvky: 22
Registrován: čtv 04 čer, 2009 3:37 pm

Re: Hurvínkovice aneb cesta do Švýcar

Příspěvekod marian_r » čtv 05 zář, 2024 6:06 pm

napríklad google, "scarm, how to set elevation"

mimichodom stále mi to nejde tak ako by som si predstavoval
marian_r
 
Příspěvky: 402
Registrován: sob 10 čer, 2023 1:59 pm

Re: Hurvínkovice aneb cesta do Švýcar

Příspěvekod 65filip » úte 07 led, 2025 4:47 pm

Tak mám nakresleno a naplánováno . Vešlo se mi to na 1metr x 1,1 metru ,
stoupání 3 cm na 1 m a R 310. Všem děkuji za radu a pomoc.
65filip
 
Příspěvky: 22
Registrován: čtv 04 čer, 2009 3:37 pm

Re: Hurvínkovice aneb cesta do Švýcar

Příspěvekod Ivan » stř 08 led, 2025 4:08 pm

65filip píše:Tak mám nakresleno a naplánováno . Vešlo se mi to na 1metr x 1,1 metru ,
stoupání 3 cm na 1 m a R 310. Všem děkuji za radu a pomoc.

Pochlubis se s plánem?
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 2060
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Hurvínkovice aneb cesta do Švýcar

Příspěvekod 65filip » pát 10 led, 2025 9:38 am

Snad se mi to podaří , jak se sem vkládají fota?
65filip
 
Příspěvky: 22
Registrován: čtv 04 čer, 2009 3:37 pm

Re: Hurvínkovice aneb cesta do Švýcar

Příspěvekod Stanin » pát 10 led, 2025 10:37 am

Při psaní příspěvku vidíš pod editačním oknem záložku "Příloha". Tak tam. Případně odkaz na externí web - VIZ zde.
Stanin
 
Příspěvky: 565
Registrován: ned 16 čer, 2013 8:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Hurvínkovice aneb cesta do Švýcar

Příspěvekod 65filip » čtv 16 led, 2025 3:50 pm

Tak se chlubím plánkem
Přílohy
021.jpg
Hurvínkovice3 krajina.jpg
65filip
 
Příspěvky: 22
Registrován: čtv 04 čer, 2009 3:37 pm

Re: Hurvínkovice aneb cesta do Švýcar

Příspěvekod Ivan » úte 21 led, 2025 11:17 am

Ta spodní stanice bude skrytá nebo viditelná?

Přijde mi, že to máš trochu moc utažené a nezbyde ti místo pro budovy. Například vynechání jedné přímé č horní stanici na hlavní trati za vytopnou pravděpodobně způsobí, že se ti tam budova nevejde.

Pakliže budou obě stanice viditelné, budou to jen koleje prakticky bez budov. Samozřejmě je na tobě, zda to tak postavit chceš.
Jestli je spodní stanice skrytá, pak bych se držel plánku a tu horní natáhl více dolů.

A ještě jedno úskalí ve stanicích. V místě, kde se předpokládá spojování souprav, nemáš přímou, na oblouku nespojíš vozy, chce to vložit přímou o délce min 80mm, spíš 100mm.
Milan v plánku přímou má na vnější koleji, na vnitřní ne, ta je jen pro motorové vozy. Mohu se ale taky mýlit.
Očková spřáhla však údajně spojit lze, já je však nepoužívám, tak nevím jistě.

Jestli máš pár cm navíc, trochu bych to celé zvětšil. Já taky natahoval Milanuv plánek Petrov, abych neměl tak ostré oblouky a bylo místo pro krajinu.

Přeji pevné nervy s plánováním :wink:
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 2060
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Hurvínkovice aneb cesta do Švýcar

Příspěvekod 65filip » ned 23 úno, 2025 11:45 am

Spodní stanice bude skrytá a horní prodloužím rovníma.
Zatím pracuji kam kolejište uložím a jak proti prachu.
65filip
 
Příspěvky: 22
Registrován: čtv 04 čer, 2009 3:37 pm

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník