Vyhybna - umisteni navestidel

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Vyhybna - umisteni navestidel

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 13 srp, 2024 12:09 pm

Ahoj,
nechal bych přiznané pokračování dvoukolejky, kde se kvůli tunelům oddalují koleje od sebe. Podobně jako to bylo před modernizací v Třebovickém sedle, nebo u Strečna. V zahraničí podobných případů najdeme mnohem víc. Tím pádem by normálně na obou kolejích pokračoval jednosměrný autoblok a je jedno jestli bude pravo- nebo levostranný provoz. Jediné co by bylo vhodné doplnit krátký peron, aby byla zastávka pro ob směry.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Vyhybna - umisteni navestidel

Příspěvekod belgarat » úte 13 srp, 2024 12:16 pm

Michal Šuhajda píše: Jediné co by bylo vhodné doplnit krátký peron, aby byla zastávka pro ob směry.

Peron - kam myslis ?
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2403
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Re: Vyhybna - umisteni navestidel

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 13 srp, 2024 8:35 pm

Myslím ke druhé koleji - té víc vzadu, resp. nahoře na obrázku. Dvoukolejka se před tunely rozděluje, protože kvůli geologickým podmínkám bylo nutno vyrazit dva samostatné tunely, ale mít peron jen u jedné koleje je hodně netypické. Zastávky bývají většinou obousměrné.
Ačkoli jsem přesvědčen, že někde podobná výjimka existuje :D
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Vyhybna - umisteni navestidel

Příspěvekod sidlo » stř 14 srp, 2024 5:58 am

Obávám se, že vlivem nedostatečné dokumentace tu došlo ke zmatení představ o výsledku.

Zatímco na jedné straně tu Michal Šuhajda píše o dvojkolejné zastávce Nezbudská Lúčka, kde se trať rozděluje do dvou jednokolejných tunelů, aby se později za tunely opět spojily do dvoukolejky do Vrútek. Má to logiku, protože těmi tunely se zamaskuje jednokolejná smyčka a průjezd pouze jedním směrem. Navíc ve své době byl na této trati autoblok skutečně pouze jednosměrný.

Na druhé straně tu belgarat (tady hádám) píše o jednokolejné zastávce Telgárt vybavené jednosměrným autoblokem a přiznaným rozdělením dvoukolejky na dvě jednokolejky. Tu situaci hádám z posledního přiloženého plánku. Proto mi rozum zamrzlého ajzboňáka říká, že navržená situace je provozní nesmysl. Proto také jsem navrhoval předělat to na dvě jednokolejky se zastávkou Ústí u Staré Paky.

belgarat_6.png
belgarat_6.png (82.82 KiB) Zobrazeno 3397 krát
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3744
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Vyhybna - umisteni navestidel

Příspěvekod HonzaM » stř 14 srp, 2024 6:47 am

Můžeš sem dát schema celého kolejiště, tťeba v XtrackCAD, v tom se snadno a pohodlně manipuluje s vedením tratí?
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4362
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Vyhybna - umisteni navestidel

Příspěvekod belgarat » stř 14 srp, 2024 8:08 am

sen2.jpg

- do odbocky Kopa jsem pridal oproti autorskemu navrhu kolejove spojky, kvuli moznosti projet A > C/D
- vpravo od odbocky "Kopa" jsou tunely (na nakresu nejsou vyznacene, ale dalsi cast krajiny je predpoklada).
- prava hrana kolejiste s dvojkolejkou je/bude pohledove odkryta ac ve vysi cca +220 a +345 budou dalsi "patra"
- Telgart Penzion, a typicka krajina s viadukty (a kopci se skrytumi spiralami) v leve casti je podminkou: kvuli te byl navrh kolejiste vytvoren. Emocni vazba zadavatele :) sorry.

Bavim se o autobloku, protoze ta dvojkolejka (vc. pohledove odkryte casti napravo) je jedina 'opticky' hlavni trat, kde ma asi smysl, a stoji za 'ukazku'
Přílohy
schema.jpg
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2403
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Re: Vyhybna - umisteni navestidel

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 14 srp, 2024 10:20 am

Ahoj,
Ta logika kolejiště vychází z mého předpokladu, jen jsem nečekal, že je kus smyčky viditelný a jsou na něm umístěny chramošský a Telgártský viadukt (možná i stanice)
Myslel jsem, že je tam "obyčejná smyčka s výhybnou pro předjíždění, proto jsem navrhoval zachovat pokračování dvoukolejky a řešení zastávky jako na obrázku níže. Na druhé koleji přibyde nástupiště pro opačný směr. Na první pohled vzniknou dvě zastávky na jednokolejných tratích, ale budou mít stejný název. Tím bude zdůvodněn jednosměrný provoz.
Mohl by to být “What if” námět “zdvoukolejnění trati Č.Skala - Dobšinská L'adová Jaskyňa", ačkoli to je hooodně Sci-Fi :)

Ovšem vzhledem k tomu, že tam máš velký kus smyčky viditelné, předpokládám, že tudy budeš chtít tudy jezdit obousměrně (soudím podle sebe, já bych chtěl), jeví se jako mnohem lepší nápad od Sidla s falešnou dvoukolejkou, která Ti umožní obousměrný provoz na obou tratích a samozřejmě i na viditelné části smyčky.

PS: ještě mě dodatečně napadlo, že pro "What if" námět by jednosměrné projíždění smyčkou bylo naprosto v pořádku, protože "druhá kolej" je vedena jinudy - samostatným tunelem, který potřebu viaduktů vyloučil :wink:
Přílohy
IMG_5115.jpeg
IMG_5115.jpeg (55.4 KiB) Zobrazeno 3290 krát
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Vyhybna - umisteni navestidel

Příspěvekod belgarat » pát 30 srp, 2024 2:29 pm

Sidlo - mohu Te (nebo ostatni) jeste "vytezit" ? S kolegou se dohodneme zda bude mit dvojkolejka (vpravo) levo- nebo pravostranny provoz... pro jizdu v nespravnem smeru na dvojkolejce vpravo bude tedy smerem k vyhybne jen predvest (zluta-zelena), smerem od vyhybny nic protoze je tam "sira trat" - spravne ?

sidlo píše:Vlevo tři jednokolejky.
Potom budou návěstidla tak jak je na obrázku.

(Prispevek s obrazkem)


Muzes pomoct jeste s 'onavestidlenim' tech vetvi jednokolejek ? V udoli (2 jednokolejky vedle sebe): Pouze predvesti pred vjezdovymi navestidly vyhybny, nebo i na jednokolejkach oboustranny autoblok ? Misto je na navestidla posledniho oddilu (tesne pred vyhybnou smerem zleva) - dalsi oddil by pak uz delkove zahrnoval zastavku a presahuje do tunelu (severni/horni vetev). U zastavky jen obdelnikove tabulky ?

Co na jednokolejce vychazejici z vyhybny severo-zapadne - ta stoupa, nadjizdi mostem udolni trate a casem zausti do nejvetsiho viditelneho nadrazi. Je to "hlavni mistni trat". Opet jen predvest pred vyhybnou a opacne ve smeru k nadrazi predvest vjezdoveho navestidla ? Nebo neco vic ?

Dik.
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2403
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků