Test skrytých nádraží

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Test skrytých nádraží

Příspěvekod hank » stř 24 zář, 2014 8:18 pm

hank píše:Takhle se jezdilo - co pamatuju - do Dobrušky, do Netolic, do Koryčan (tam všude jako MPv - motorový přestavovací vlak) a do Luhačovic (dokonce MMn - motorový manipulační vlak). Používané motory: M 242.0, M 131.1, M 240.0, M 262.0, M 152.0. Epochy II až V.


Ještě doplním sám sebe:

Normy hmotnosti v 70. letech: M 131.1 (později M 152.0) na dobrušské lokálce: v obou směrech M 60 tun (= cca 2 ložené dvouosáky nebo 4 - 5 prázdných), ale jeden motor M 131.1 uvezl jeden ložený 4osák o hmotnosti až 72 tun. M 240.0 do Koryčan: 80 t. M 262.0 do Luhačovic: M 120 t, tam se navíc po cestě manipulovalo i v nz Biskupice, proto byly vlaky v kategorii MMn.

Pokud ale vím, tak úplně první byl tento způsob dopravy zaveden na netolické už ve 2. polovině 30. let s motory M 242.0. A netolická byla známá i tím, že v době, kdy končily M 131.1 a začínaly M 152.0, tak tam občas jela souprava M 152.0 + náklad + M 131.1 jako postrk. Normy hmotnosti pro sólo motor byly podobné jako v Dobrušce s tou odlišností, že ložený 4osák tam už jeden motor neutáhl, proto ty postrky.

Co se vozilo? Uhlí, stavebniny, zemědělské produkty, hnojiva a jiné agrochemikálie. V Netolicích se navíc obsluhovaly i grafitové doly (zetky - zajíždělo se na vlečku, která byla pokračováním 1. staniční koleje), v Dobrušce Adast (tiskařské stroje), v Dobrušce-Pulicích cihelna (zetky, uhlí), v Koryčanech nábytkářská fabrika (zetky, uhlí) a lesní závod (dlouhé dříví na klanicových plošiňácích), do luhačovických lázní se občas vezl nějaký ten chlaďák s pivem, v Biskupicích u Luhačovic se vykládaly stavebniny. Takže víceméně i na pidikolejišti à la milan f. obsluhovaném jedním motorem se dá použít slušný repertoár nákladních vozů.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6671
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Test skrytých nádraží

Příspěvekod Bezmozek » čtv 25 zář, 2014 1:30 pm

Takový mikro spádoviště, když se dálkově ovládají výhybky, proč nepřizvednout pár cm kusé koleje aby vagony sjely vlastní vahou do druhýho šturcu.
Geniálně jednoduché, jednoduše geniální 8)
Doporučuju hledat sólo pro 810 :wink:
:twisted: BTTB - Bad To The Bone :lol:
Uživatelský avatar
Bezmozek
 
Příspěvky: 160
Registrován: pon 24 bře, 2014 12:02 pm
Bydliště: Praha

Re: Test skrytých nádraží

Příspěvekod Myšpulín » čtv 25 zář, 2014 2:07 pm

Bezmozek píše:... Doporučuju hledat sólo pro 810 :wink:

Doporučuji počkat si na Milanovu knížku. :wink: :wink:
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Test skrytých nádraží

Příspěvekod rawen » čtv 25 zář, 2014 4:12 pm

Ono, když pohledáte, tak tu Milan tak třetinu své knížky už publikoval...
Což samozřejmě chválím.

Radek
rawen
 
Příspěvky: 1883
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků