Odbočka Dolní Rybník

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Odbočka Dolní Rybník

Příspěvekod kubbajs » ned 22 kvě, 2011 7:19 pm

Tak se pokouším zpracovat ten návrh od jofobeho, ale nějak stále né a né přijit jak vést vedlejší trať z odbočky do skryťáku. Nevychází mi to vejškově. Kolik by podle vás mělo bejt v TT asi tak klesání (stoupání) tratě?
[img]main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=8918&g2_serialNumber=2[/img]
TT, V.epocha ČD, asi digitál, (zatím jen v hlavě a teď už i v Milanově knize)
Uživatelský avatar
kubbajs
 
Příspěvky: 177
Registrován: stř 16 led, 2008 7:12 pm

Re: Odbočka Dolní Rybník

Příspěvekod Michal Vaniš » ned 22 kvě, 2011 9:11 pm

Co je na na obrázku, co jsi před námi schoval... :)
Stoupání obecně bez zbytečného ničení lokotek do 3cm/1m, nicméně záleží i na tom, kolik ta lokotka má za sebou táhnou vagónů(zátěž).Samozřejmě můžeš jít i nadoraz, co loko utáhne a neproklouzne, ale abych zde nerozvíjel duplicitně rozbor stoupání - diskuze viewtopic.php?f=1&t=923
ahoj.
TT+TTe,III-IV ep,ČSD-DR,autor manuálu pro EN Wintrack
Každé vylepšení generuje nové nedostatky :P
Uživatelský avatar
Michal Vaniš
 
Příspěvky: 399
Registrován: pát 10 črc, 2009 4:51 pm
Bydliště: České Budějovice

Re: Odbočka Dolní Rybník

Příspěvekod kubbajs » pon 23 kvě, 2011 7:37 am

Obrázek

Opravdu jsem se nesnažil něco zatajit, jen to prostě nefungovalo. Na vedlejší trati bude jezdit 810, Desiro a rosnička s 2-3 vagonkama.
TT, V.epocha ČD, asi digitál, (zatím jen v hlavě a teď už i v Milanově knize)
Uživatelský avatar
kubbajs
 
Příspěvky: 177
Registrován: stř 16 led, 2008 7:12 pm

Re: Odbočka Dolní Rybník

Příspěvekod jafobe » pon 23 kvě, 2011 12:13 pm

kubbajs píše:Tak se pokouším zpracovat ten návrh od jofobeho, ale nějak stále né a né přijit jak vést vedlejší trať z odbočky do skryťáku. Nevychází mi to vejškově. Kolik by podle vás mělo bejt v TT asi tak klesání (stoupání) tratě?

kdyžtak k tomu svému návrhu dodám něco málo víc z toho jak jsem to zamýšlel
já osobně nepředpokládal že by odbočka měla mít skryté nádraží, ale i podle toho co jsem navrhnul by se tam udělat dalo, trochu sem něco zkoušel tvořit v trackplanneru (s kolejivem Tillig TT, první pokusy si po letech připomenout něco z praktického stavění modelových kolejí a ještě to dělat v programu který téměř neznám je dobrá zábava, takže asi dost věcí by šlo vyřešit líp, třeba svedení dvoukolejky do jedné koleje obloukovou výhybkou kterou mi to ani nenabídlo, kvůli plynulejší průjezdnosti a ušetření místa apod.) a pak na papíře doupravil jak by to mohlo být výškově s ohledem na stoupání 3cm/1m
bral jsem v potaz že by to mělo představovat odbočku tratě do Jirkova, z hlavní elektrifikované tratě od Chomutova, takže sem neviděl důvod pro skryté nádraží na vedlejší trati. prostě to co by jelo na odbočku nebo se z ní vracelo by jelo stejně po hlavní trati, a na ní by bylo skryté nádraží, vedlejší trať by jen objela ony tobogány a jela zadní částí kolejiště, a prostě co by na viditelné části dvoukolejné trati odbočilo na vedlejší trať by celkem logicky přijelo do onoho Jirkova byť z druhé strany panelu, a zpět podobně, ale podle mého názoru by to i provozně napodobovalo svou reálnou předlohu bez skrytého nádraží na odbočče, po hlavní trati by jezdili vlaky které by předstírali provoz na dvoukolejné trati a sem tam by se mezi ně vsunul vlak do Jirkova či z něj, proto i předpokládám že by stačilo skryté nádraží jen na hlavní trati, která by na viditelném místě byla dvoukolejná, ale do tobogánu by šla jen jedna kolej, hlavně kvůli malé hloubce kolejiště (80 cm) kde by se větší poloměry těžko užili jinde než na viditelné části dvoukolejky kde jsem použil větší poloměry
koleje-x.jpg
koleje-x.jpg (53.62 KiB) Zobrazeno 6640 krát

to v zelené části by představovalo stanici Jirkov n nějaké nulové výšce, to v oranžové části by byla část dvoukolejné trati ve výšce asi 16 cm nad nulovou úrovní na jakou by vedlejší trať s ohledem na vzdálenost mohla vystoupat ( na levé straně by se asi mohlo udělat stoupání trochu strmější (s ohledem na kratší vlaky se 2-3 vagóny by to nemuselo znamenat problém) aby mohla i hlavní trať dřív klesat, smyčka v tobogánu v nejměnším poloměru 286 mm by na jednu otočku udělala asi jen 1.8 m na délku což by bylo skoro i na necelých 6 cm, ale s ohledem na podkladový matetiál a potřebu něčeho nahrazujícího vrchní el. vedení by to asi nestačilo, tak sem přemýšlel že by hlavní dvoukolejná trať mohla začít klesat na obě strany kousek od odbočky což i opticky by mohlo vypadat že se jen vzdaluje, nemusela by vjíždět do oficiálního tunelu do většího kopce jen by se ze zorného úhlu skyla do zářezu v krajině a za stromy (asi jako kdyby odjela na nějaký vedlejší panel), nedělal by se asi ani klasický kulatý tobogán ale navedla by se trať zpět pod nejvyšší část tratě čímž by se mohlo dostat o kus víc délky tratě pro stoupání než jen v tobogánu na nalém průměru a tím i umožnit jízdu delším vlakům simulujícím provoz na hlavní trati, tam by se buď vykřížovali či nějak minuli (to sem zatím neřešil) a další podobnou smyčkou by se dostaly níž kde by bylo víc místa pro hlavní skryté nádraží, které by mohlo být i na nulové úrovni, případně až pod ní
jsou to jen takové návrhy bez praktických zkušeností bez ohledu na nějaké normy, ono i s ohledem na velikost kolejiště a to co by to mělo zhruba znázorňovat je to asi hodně stísněný prostor který bude nutit k omezením, proto to berte jen jako návrh který bude muset posoudit a dotáhnout do konce někdo zkušenější než já
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 704
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: Odbočka Dolní Rybník

Příspěvekod kubbajs » stř 25 kvě, 2011 9:33 am

Tak už se mi to snad podařilo nějak navrhnout abych se do určeného prostoru vešel. Pokusil jsem se to udělat jak navrhoval Jafobe. Na vedlejší trati žádné SN nebude, jen jsem se špatně vyjádřil, myslel jsem klesání do tunelu (klasický tunel s portálem nebude, jen trať zmizí v houští). Teď už jen aby Bastard od Kuehna spatřil světlo světa ať mám na hlavní trati čím jezdit. Stavba kolejiště by snad už mohla začít příští rok. Do tý doby musím plánek doladit. Tak máte-li nějaké návrhy tak pište.
Díky
Obrázek
TT, V.epocha ČD, asi digitál, (zatím jen v hlavě a teď už i v Milanově knize)
Uživatelský avatar
kubbajs
 
Příspěvky: 177
Registrován: stř 16 led, 2008 7:12 pm

Re: Odbočka Dolní Rybník

Příspěvekod milan ferdián » stř 25 kvě, 2011 9:44 am

Na levé straně máš drobnou chybu.Jelikož nejde vyčíst z podkladů jaké poloměry jsi použil,doporučuji zvětšit poloměr lokálky ,tím se zvětší osy klesajicích spirál od sebe a to z důvodu,aby na hlavní trati měli dostatečný prostor vlakové soupravy dle NEM103.
Koncová stanice bude německá? Protože jsi použil německý vzor stanice.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11883
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Odbočka Dolní Rybník

Příspěvekod kubbajs » stř 25 kvě, 2011 10:32 am

Děkuji za upozornění. Nad vzorem stanice jsem nepřemýšlel. Modelovat bych chtěl V.epochu ČD. Trať by to měla být 133 z Chomutova do Jirkova jenže tu stanici před několika lety silně zredukovali. Zůstala jen jedna dopravní kolej a jedna manipulační. Vlečky taky zmizeli. Nějakou bych tam ale chtěl, aby manipuláky na tý trati měly smysl.
V levé části jsem použil poloměry co dělá Tillig na TT, 310mm a 353 mm. Zkusí poloměr u lokálky zvednout na 396mm.
TT, V.epocha ČD, asi digitál, (zatím jen v hlavě a teď už i v Milanově knize)
Uživatelský avatar
kubbajs
 
Příspěvky: 177
Registrován: stř 16 led, 2008 7:12 pm

Re: Odbočka Dolní Rybník

Příspěvekod milan ferdián » stř 25 kvě, 2011 2:46 pm

kubbajs píše:měla být 133 z Chomutova do Jirkova jenže tu stanici před několika lety silně zredukovali. Zůstala jen jedna dopravní kolej a jedna manipulační. Vlečky taky zmizeli. Nějakou bych tam ale chtěl, aby manipuláky na tý trati měly smysl.


Nemáš moc možnosti v tom omezeném prostoru něco většího vybudovat.Vpravo tě blokuju klesajicí skrytá spirála hlavní trati a nalevo tě nepustí ona horní lokálková trať.Apropó ona malá SN na té lokálce vzadu,by měla smysl.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11883
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Odbočka Dolní Rybník

Příspěvekod chameleon » stř 25 kvě, 2011 7:06 pm

Taktéž si myslím, že ty tobogány po stranách ti zabírají místo a pak se těžko umísťuje spodní stanice. K tomu se obávám, že nebude vypadat dobře koncová stanice v údolí, a nad ní 2kolejka - častější podle mě je, že 2kolejky se vinou údolími a v kopcích se naopak proplétají lokálky.
Ještě jedna věc: tu 2-kolejku bych udělal komplet i skrytou, jinak se ti tam nebudou moct míjet vlaky, což mi připadne dost škoda :?

Měl jsem chvilku a chuť a něco jsem ti načmárnul:

Nazval bych to Krušnohorskou romantikou :wink: , ale pokud by se ti nechtělo lokálku vést po kamenným obloukovým mostě, tak stačí 2-kolejku vést po okraji panelu a lokálka se vejde dovnitř (asi skrytá v kopci). Jinak nebál bych se, že 2kolejka v zadní části nebude vidět, ba naopak bude neobvykle v zářezu a bude to zajímavá část kolejiště, doufám :wink:
kubbajs_final.jpg
kubbajs_final.jpg (136.29 KiB) Zobrazeno 6393 krát
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Odbočka Dolní Rybník

Příspěvekod depo201 » stř 25 kvě, 2011 7:23 pm

koncové staničce by slušelo ubrat jednu kolej (viz st. Lednice) , jinak krásný námět :!:
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: Odbočka Dolní Rybník

Příspěvekod vmucha » stř 25 kvě, 2011 8:24 pm

myslim že by se tam stanice Jirkov včetne vlečky z před pár lety vešla. původně to byla prujezdna žst z ktere se koncova stala diky těžbě uhli. Ještě asi před 10 lety bylo za jejim Mosteckým zhlavím mechanické jednoramenné vezdové návěstdlo. Bohužel nevím kdy a kdo jej odstranil
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 644
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: Odbočka Dolní Rybník

Příspěvekod jafobe » stř 25 kvě, 2011 10:35 pm

kubbajs píše:Tak už se mi to snad podařilo nějak navrhnout abych se do určeného prostoru vešel. Pokusil jsem se to udělat jak navrhoval Jafobe. Na vedlejší trati žádné SN nebude, jen jsem se špatně vyjádřil, myslel jsem klesání do tunelu (klasický tunel s portálem nebude, jen trať zmizí v houští). Teď už jen aby Bastard od Kuehna spatřil světlo světa ať mám na hlavní trati čím jezdit. Stavba kolejiště by snad už mohla začít příští rok. Do tý doby musím plánek doladit. Tak máte-li nějaké návrhy tak pište.
Díky
Obrázek


trochu sem s tím ještě pohrál (když už su marod, tak aspoň něčím naplním povinnou nudu), tak zhruba sem to udělal jak by to mohlo být z mého pohledu celé, i když asi ne zrovna nejideálněší s ohledem na špatnou přístupnost ke skrytým nádražím, pokud bych to spodní nechal na nulové úrovni jako onen Jirkov a horní zhruba 10 cm nad ním
já osobně kdybych to dělal sobě a chtěl tento námět zachovat, tak bych se pokusil sehnat víc peněz, větší prostor na větší rozměr kolejiště aspoň tak 1.5 x 4 metry tam by se to asi už poskládalo líp, skryté nádraží bych udělal jedno kus pod nulovou úrovní kde by byla jen stanice Jirkov a nechal dva větší tobogány, protože dole by bylo víc místa než je tady, a pro simulaci relativně frekventované dvoukolejky by bylo potřeba odstavných kolejí asi víc
tady jsem udělal dvě skrytá nádraží zhruba do prostoru který by se skryl pod kopec nejen pro pár vlaků navíc ale i pro ulehčení provozu na jednokolejném tobogánu
levý tobogán jsem víceméně vynechal a svedl z něj trať přes vrchní skryté nádraží do pravého téměř tobogánu, kde máte na plánku i větší rozměp panelu, tomu sem trochu přizpůsobil i návrh, tobogán by tam mohl být potom většího průměru, z něj by to klesalo na levou stranu dozadu ke vjezdovému zhlaví dolního skrytého nádtraží na jehož druhém konci je vratná smyčka
jsou tam tři výškové úrovně, 16 cm (viditelná část s dvoukolejnou tratí a odbočkou z ní), 10 cm (horní skraté nádraží na spojnici z levé smyčky do vjezdu na tobogán vpravo) a 0 cm (stanice jirkov a spodní skraté nádraží), jetam ponecoháno i něco z toho co příno na dané úrovni není, aby bylo lépe vidět kam se co má vtěsnat aby to nepřekáželo
kolejiste cele.jpg
kolejiste cele.jpg (95.76 KiB) Zobrazeno 6351 krát

jinak jsem koukal že přibylo pár komentářů
co se podonosti s realitou týče tak pokud sem nezabloudil ve vrstevnicívh tak i v reálu je Jirkovské nádraží asi 15-20 metrů pod úrovní odbočky z hlavní dvoukolejky, od odbočky vzdálené asi 1,5 km, sice proti mému návrhu bylo nádraží i vlečky z něj trochu jinak uspořádané, hlavně vlečka co odbočuje před nádražím směrem k hlavní trati, ale na to by bylo potřeba víc místa, čtyři koleje se mi zdá že podle staré letecké mapy z roku 2003 mohlo nádraží mít, jen bylo trochu delší což se na takový panel moc nevleze
co se týče míjení protijedoucích vlaků zrovna v okolí odbočky, asi i to by se dalo při troše synchronizace zrealizovat i díky hornímu skrytému nádraží i přesto že by se užíval jen jeden jednokolejný tobogán, musela by být ale vhodně přizpůsobena rychlost i délka vlaků, ale kolikrát za den se zrovna v tom místě v reálu vlaky potkají?
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 704
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: Odbočka Dolní Rybník

Příspěvekod kubbajs » čtv 26 kvě, 2011 6:59 am

Děkuji všem za připomínky a podměty, moc si vážím vašich rad a pomoci, bohužel jich je tolik, že je nestačím všechny na jednou probrat a odpovědět. Mějte prosím strpení.

chameleon píše:K tomu se obávám, že nebude vypadat dobře koncová stanice v údolí, a nad ní 2kolejka - častější podle mě je, že 2kolejky se vinou údolími a v kopcích se naopak proplétají lokálky.

V tomto případě je dvoukolejka opravdu na náspu (myslím že se to jmenuje Kyjický nebo možná Ervěnický koridor) který začíná právě na této odbočce. Postaven byl někdy v 80-tých letech. Z něho trať klesá do Jirkova a původní dvojkolejná trať zahýbala ještě ostřejším obloukem do prava. Kvůli stavbě korydoru byla v Jirkově zbudována ta druhá vlečka SSŽ, ještě nedávno tam stávala lok. ř.701.
TT, V.epocha ČD, asi digitál, (zatím jen v hlavě a teď už i v Milanově knize)
Uživatelský avatar
kubbajs
 
Příspěvky: 177
Registrován: stř 16 led, 2008 7:12 pm

Re: Odbočka Dolní Rybník

Příspěvekod chameleon » čtv 26 kvě, 2011 7:57 am

kubbajs píše:V tomto případě je dvoukolejka opravdu na náspu (myslím že se to jmenuje Kyjický nebo možná Ervěnický koridor) který začíná právě na této odbočce..

Můj plánek je hračkový, spíše obecné téma, nechtěl jsem ho moc připodobňovat realitě, neboť:
- na Ervěnickém náspu co si pamatuji je minimálně 3-kolejka (ale je možné, že až dále za odbočkou, na hlavním náspu)
- ačkoliv uspořádání kolejí v Jirkově jsem se snažil napodobit, v této velikosti dle skutečnosti to je bez šance a jelikož by těch kompromisů bylo hodně, je lepší myslím od reality ustoupit..
:wink: promysli to v klídku, času dost :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Odbočka Dolní Rybník

Příspěvekod vmucha » čtv 26 kvě, 2011 8:05 am

Ervěnický koridor je dvoukolejný. Před pár lety byl ještě za stanicí Kyjice jakoby 4kolejný (prakticky to byla několik km dlouhá stanice). Bylo to kvůli sedání si náspu mezi doly. Jezdilo se ale vždy jen po dvou kolejích, které se podle sedání si náspu střídaly. V Kyjicích byla kvůli tomu traťovka. Tahle akce trvala 20 let.
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 644
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků