IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Byl by zájem?

ano
135
91%
ne
14
9%
 
Celkem hlasů : 149

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod modeln » pon 03 pro, 2018 10:11 pm

milan ferdián píše:
modeln píše:No aky by som to bol N-ar,pridam sa k Danielovi-takze N-ko jednoznacne.Myslim ze rady N-arov sa postupne rozrastaju,svedci o tom i skupina N-arov na FB,a viem ze nie vsetci su i tu na fore,momentalne je tam vyse 400 clenov,sice nie vsetci su origo len N-ari,ale vacsina si facha na N-ku https://www.facebook.com/groups/383646118352865/

Zveřejnění FB uzavřené komunity nemá vypovídací hodnotu.Přejeme jim ale jen to nejlepší.
Manžel se snažil do posledních chvil před svým odchodem z DF,podporovat,informovat,povzbuzovat všechny N-kaře.
Postupem času pochopil,ale že to nemá cenu.Zbytečně plýtvání časem,energii,kterou mohl věnovat jiným a něčemu užitečnějšímu.Na N-ko bohužel zanevřel a nemá chuť se v budoucnu pro něj angažovat.Proto minimum N-kových plánků ve IV.díle a věříme,že využijete plně tuto citaci od svých kolegů.
Nicméně souhlasím s názorem, že na měřítku nezáleží, důležitý je nápad a celkový motiv...s tou geometrií si většina modelářů nějak poradí...


dmerhaut píše:
Ahoj Věro a Milane,
modelařím v N-ku a lze se na to kouknout na http://www.1ku160.cz a to jak doma na kolejišti, tak na modulech. O posledním setkání je na zmíněných stránkách reportáž.

Mějte se fajn a přeji hlavně zdraví a sílu při přípravě knihy!

Dan

Děkujeme za přání.

Po ukončení ankety 7.prosince,vám manžel představí upravený seznam kolejišť dle výsledků ankety.Taktéž děkujeme za vřelá slova vyjádřená v anketě.Hlídám si ho :wink: .
V.F.


Viem,ze je to uzavreta skupina,ale mozem garantovat,ze je tam mnozstvo skvelych modelarov v N-ku,len som chcel poukazat na to,ze naozaj priaznivcov N-ka v poslednom obdobi pribudlo dost.A pribudlo dost novych modelov,ale hlavne z leptanych stavebnic.Pozdravujem Milana,a este raz sa mu chcem podakovat,za super navrh mojho kolajiska,coskoro mu poslem par foto,nech vidi,ze jeho navrh zije ,i ked som mal dlhsiu neplanovanu prestavku v stavbe,ale po Novom roku idem do toho naplno.Drzte sa.
modeln
 
Příspěvky: 411
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:42 am

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod milan ferdián » sob 08 pro, 2018 6:29 am

Dnes zde měl být vložen "Seznam kolejišť",bohužel z důvodu poruchy PC to není možné.

Já se s vámi loučím.Svoji misi jsem v rámci svých schopnosti splnila.Děkuji vám za vaši podporu mě i Milanovi.
V.F. nebo-li Věra Ferdiánová

Šťastné a veselé Vánoce,úspěšný Nový rok 2019
N/1:160
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 10286
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod HonzaM » sob 08 pro, 2018 8:09 am

modeln píše:Viem,ze je to uzavreta skupina,ale mozem garantovat,ze je tam mnozstvo skvelych modelarov v N-ku,len som chcel poukazat na to,ze naozaj priaznivcov N-ka v poslednom obdobi pribudlo dost.A pribudlo dost novych modelov,ale hlavne z leptanych stavebnic.Pozdravujem Milana,a este raz sa mu chcem podakovat,za super navrh mojho kolajiska,coskoro mu poslem par foto,nech vidi,ze jeho navrh zije ,i ked som mal dlhsiu neplanovanu prestavku v stavbe,ale po Novom roku idem do toho naplno.Drzte sa.

Sekce N FREMO ani parta pořádající setkání N (letos na podzim v Roudnici nad Labem) uzavřenou skupinou nejsou, uvítáme nové zájemce. Podmínkou účasti na setkání není členství ve FREMO ani vlastnictví modulů, se stavbou modulů začátečníkům ve stavbě modulů poradime a pomůžeme).
N, epocha 5,6, DR5000, TC9 Gold
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 1820
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod Dan Buchtela » sob 08 pro, 2018 8:50 pm

HonzaM píše:
modeln píše:Viem,ze je to uzavreta skupina,ale mozem garantovat,ze je tam mnozstvo skvelych modelarov v N-ku,len som chcel poukazat na to,ze naozaj priaznivcov N-ka v poslednom obdobi pribudlo dost.A pribudlo dost novych modelov,ale hlavne z leptanych stavebnic.Pozdravujem Milana,a este raz sa mu chcem podakovat,za super navrh mojho kolajiska,coskoro mu poslem par foto,nech vidi,ze jeho navrh zije ,i ked som mal dlhsiu neplanovanu prestavku v stavbe,ale po Novom roku idem do toho naplno.Drzte sa.

Sekce N FREMO ani parta pořádající setkání N (letos na podzim v Roudnici nad Labem) uzavřenou skupinou nejsou, uvítáme nové zájemce. Podmínkou účasti na setkání není členství ve FREMO ani vlastnictví modulů, se stavbou modulů začátečníkům ve stavbě modulů poradime a pomůžeme).
Jeden o voze, druhý o koze.... :-)
Honzo, Aleš s Milanem mluvili o uzavřenosti skupiny na FB, což je technikálie z hlediska přístupu k příspěvkům, jinak do skupiny se může přihlást každý a každému je (pokud vím) přístup schválen.
Ty mluvíš o faktických aktivitách určité skupiny modulářů.
Jinak mi dovol ještě jedno upřesnění. Žádná sekce N ve FREMO neexistuje! FREMO je jen jedno, má jednotná pravidla pro účast na setkáních a v rámci FREMO jen existují různé neformální zájmové skupiny.
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1028
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: Praha 6

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod milan ferdián » úte 11 pro, 2018 1:46 pm

Aktualizace 11.12.2018
Aktualizace 30.11.2018
Aktualizace 13.11.2018
Jelikož nejsou vyčerpána všechna témata ze slovenských železnic seznam byl rozšířen o další rezervy.Máte možnost opětovných dotazů a jen vážných ohledně se týkající publikace a jejího obsahu.Jiné dotazy mimo téma,nebudu brát v potaz.Děkuji.

29.srpna 2018
Ahoj všem příznivcům a netrpělivým zájemcům.Pomalu a jistě se má práce,co se týče výkresů blíží ke konci.Omlouvám se,že skoro dva roky 2017 a 2018 jsem pracoval tak dlouho.Příčiny znáte a je to beru spíše jako malý zázrak,že publikace vzniká.Všechny objednávky od roku 2017 až dosud jsou platné.
Jedno kolejiště je nakresleno dvakrát i třikrát.
- 1 - skrytá
- 2 - kolejivo/výrobce
- 3 - krajina
Název kolejiště
- rozlišení -
- epocha (jen výjimečně) -
- modelová velikost -
- rozměry -
- kolejivo/výrobce/úhel -

Aktuální stav
01 – H0………07 – TT………13 – H0……...19 - H0
02 – N………..08 – TT………14 – TT……...20 - H0
03 – TT………09 – TT……….15 - TT……...21 - H0
04 – TT………10 – TT……….16 - TT
05 – TT………11 – TT……….17 - H0
06 – TT………12 – TT……….18 – TT


22 – H0-H0e___________23 – TT
24 - H0_________25 – H0
26 – H0_________27 – H0
28 – H0_________29 – H0
30 – H0_________31 – H0

32 – H0_________33 - TT
34 – TT_________35 – TT
36 – TT__________37 – H0-H0e

38 - H0-H0e___________39 – TTm
40 – H0_______________41 – H0
42 – měřítko není dáno________43 – H0-H0e
44 – TT_____________________45 – TT
46 – H0-H0e_________________
47 – H0-H0m
48 – TT_____________________49 – TT
50 – TT_____________________51 – TT
52 – TT_____________________53 – TT
54 – TT_____________________55 – TT

56 - N______________________57 – TT
58 - TT_____________________59 – H0e

60 – H0-H0e_______________61 - TTm
62 - TTe__________________63 - N
64 - H0 __________________65 - TT
66 - TTe__________________67 - H0-H0e
68 - TTe__________________69 - N

70 - N


Dodatek 1 „V“
Dodatek 2 „D“
Dodatek 3 „S“


H0 - 18 + 1
TT - 31 + 1
N - 2 + 1
H0-H0e - 5
H0e - 1
H0-H0m - 1
TTm - 1 + 1
TTe - + 2

zelená - komplet s krajinou
modrá - jen kolejivo
červená - v přípravě

Počet kolejišť 70.
N/1:160
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 10286
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod milan ferdián » pát 15 úno, 2019 4:16 pm

Makáme,makáme až se od fixů práší.Dívenka spolupracuje a když jsme dostali nedávno oba košem,tak jsme kolejiště zaho-
dili a vytvořili další kolejiště pro drobotinu.Vzpoměli jsme si na dávno zapomenutou zaprášenou legendu,nepatrně doplnili,
upravili,vhodné názvy zvolili a uvedli ji opět pro slovenské (i české :mrgreen: ) kolegy v život.Tož caparti máte se na co těšit.
Dubovec 1963 TT/1:120 5000 x 3900 TILLIG/15°
Milan

Legenda se vrací 1963
„Začínáme v 0.00 hod.Na trati Dubovec – Sušany s odbočkou do Husiná není v této době žádná doprava.Jen v Dubovci svítí světlo v dopravní kanceláři,protože na elektrifikované dvojkolejce je čilý noční provoz.Stanici projíždí noční rychlík R37 do Lipovníku,opačným směrem nákladní vlak Pn 102 a ještě jeden nákladní vlak Pn 103 opět do Lipovníku.Žádný z těchto vlaků v Dubovci nezastavuje.Ve 2.00 hod. se v Dubovci rozsvítí světlo v depu a za chvíli také venkovní světlo nad ohradou s uhlím.Strojvedoucí s pomocníkem připravují parní lokomotivu pro první jízdu do Sušan…..“
B.P.
Přílohy
1963.jpg
N/1:160
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 10286
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod Michal Vaniš » pát 15 úno, 2019 10:08 pm

Hernajs...tohleto navnadění je na infarkt :mrgreen:
už se nemůžu dočkat... :wink:
Uživatelský avatar
Michal Vaniš
 
Příspěvky: 406
Registrován: pát 10 črc, 2009 4:51 pm
Bydliště: České Budějovice

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod milan ferdián » sob 16 úno, 2019 8:47 am

Michal Vaniš píše:Hernajs...tohleto navnadění je na infarkt :mrgreen:
už se nemůžu dočkat... :wink:

Klučinové,lavorují nad rozhodnutím zda doplnit psaným slovem popis provozu od autora,který by text byl upraven dle provozních podmínek daného modelového kolejiště.Musím upozornit je to několik stránek + GVD :?: :?: :?:
Co vy na to :?: :?: :?: :?:
Milan
N/1:160
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 10286
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod hank » sob 16 úno, 2019 9:01 am

milan ferdián píše:Klučinové, laboruji nad rozhodnutím zda doplnit psaným slovem popis provozu od autora, který by text byl upraven dle provozních podmínek daného modelového kolejiště. Musím upozornit je to několik stránek + GVD :?: :?: :?:
Co vy na to :?: :?: :?: :?:
Milan


Určitě ano.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 3042
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod modelarTT/TTe » sob 16 úno, 2019 3:50 pm

hank píše:
milan ferdián píše:Klučinové, laboruji nad rozhodnutím zda doplnit psaným slovem popis provozu od autora, který by text byl upraven dle provozních podmínek daného modelového kolejiště. Musím upozornit je to několik stránek + GVD :?: :?: :?:
Co vy na to :?: :?: :?: :?:
Milan


Určitě ano.


Popis provozu určitě ano.
GVD je také dobrý nápad, jen je potřeba nezapomenout, že modelový GVD nikdy nemůže kopírovat ten skutečný a dále že rozhodující je, jaké měřítko zrychlení času (pokud vůbec) bude pro modelový GVD zvoleno. A jestli se bude jezdit aspoň trochu přiměřenými modelovými rychlostmi a jestli se bude hrát hra na třídy sklonu a omezení zátěže a rychlosti nebo ne. A jestli to bude GVD pro jednoho hráče, nebo pro dva a více (týká se domácích kolejišť).
Technologické a časové možnosti obsluhy modelového kolejiště (domácího nebo modulového) jsou úplně jiné, než ve skutečnosti. Zejména a včetně časů pro vykládku a nakládku a posun.
Dát dohromady aspoň trochu modelový GVD (např. aby vlaky ze zadní dopravny neodjížděly dříve, než je možné dát odhlášku z dopravny přední atd.) není zase tak úplně jednoduché. I když u oválu s jedním skryťákem pro střídání dvou či tří souprav, jednou odbočnou stanicí a lokálkou bez možnosti nácestného křižování to zase taková komplikace není, to je fakt.
Za co bych se velmi přimlouval, aby jakýkoli modelový GVD byl konstruován s přihlédnutím k vynikajícímu programu kolegů Černohorských, resp. přímo v něm.
Ať se dílo daří.
modelarTT/TTe
 
Příspěvky: 105
Registrován: úte 24 črc, 2018 2:37 pm

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod jafobe » sob 16 úno, 2019 8:57 pm

milan ferdián píše:Klučinové, laboruji nad rozhodnutím zda doplnit psaným slovem popis provozu od autora, který by text byl upraven dle provozních podmínek daného modelového kolejiště. Musím upozornit je to několik stránek + GVD :?: :?: :?:
Co vy na to :?: :?: :?: :?:
Milan

Též se přimlouvám že ano. ;-)

modelarTT/TTe píše:Popis provozu určitě ano.
GVD je také dobrý nápad, jen je potřeba nezapomenout, že modelový GVD nikdy nemůže kopírovat ten skutečný a dále že rozhodující je, jaké měřítko zrychlení času (pokud vůbec) bude pro modelový GVD zvoleno. A jestli se bude jezdit aspoň trochu přiměřenými modelovými rychlostmi a jestli se bude hrát hra na třídy sklonu a omezení zátěže a rychlosti nebo ne. A jestli to bude GVD pro jednoho hráče, nebo pro dva a více (týká se domácích kolejišť).
Technologické a časové možnosti obsluhy modelového kolejiště (domácího nebo modulového) jsou úplně jiné, než ve skutečnosti. Zejména a včetně časů pro vykládku a nakládku a posun.
Dát dohromady aspoň trochu modelový GVD (např. aby vlaky ze zadní dopravny neodjížděly dříve, než je možné dát odhlášku z dopravny přední atd.) není zase tak úplně jednoduché. I když u oválu s jedním skryťákem pro střídání dvou či tří souprav, jednou odbočnou stanicí a lokálkou bez možnosti nácestného křižování to zase taková komplikace není, to je fakt.
Za co bych se velmi přimlouval, aby jakýkoli modelový GVD byl konstruován s přihlédnutím k vynikajícímu programu kolegů Černohorských, resp. přímo v něm.
Ať se dílo daří.

Tak asi by byla možnost to uvést jen na časové jednotky, s tím jaký by přibližně mohl být reálný čas pro danou jednootku s ohledem na provozní možnosti daného kolejiště kde bude širá trať nejspíše trochu "ořezána" do další zastávky nebo SN.
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 286
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod hank » sob 16 úno, 2019 9:26 pm

jafobe píše:Tak asi by byla možnost to uvést jen na časové jednotky, s tím jaký by přibližně mohl být reálný čas pro danou jednootku s ohledem na provozní možnosti daného kolejiště kde bude širá trať nejspíše trochu "ořezána" do další zastávky nebo SN.


V praxi se osvědčilo stanovit jen pořadí a skupiny vlaků a přesnou staniční technologii a všechno ostatní nechat volnější. Pauzy mezi vlaky ani jízdní doby není na domácích kolejištích nutno definovat zas tak přesně. Něco jiného je samozřejmě modulovka. V cizině se prý dokonce vyrábějí hodiny, které ukazují modelový den zhuštěný do 60 nebo 120 minut a moduláři jezdí podle nich. Ale to si musí každý na svém kolejišti vyzkoušet sám, co se dá jak rychle vyjezdit, a přesné časy si určit taky sám. Nicméně inspirace vyzkoušenými konkrétními postupy není nikdy na škodu.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 3042
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod Pavel-HP » sob 16 úno, 2019 10:53 pm

I Zababov jezdí ve zrychleném čase a hodiny nejsou z ciziny. Vlastní výroba, čas 1:3 až 1:6, jo a 1:1 to umí taky.
Jezdit 1:12 nebo 1:24, to si tak nějak,nedovedu představit.
TT, epocha III. - V., U profil
www.vlakytt.cz
Uživatelský avatar
Pavel-HP
 
Příspěvky: 757
Registrován: čtv 11 pro, 2008 2:47 pm
Bydliště: Praha

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod hank » ned 17 úno, 2019 6:45 am

Pavel-HP píše:Jezdit 1:12 nebo 1:24, to si tak nějak nedovedu představit.


To jsem asi trochu přehnal, pokud jde o moduly... Ale doma na "jednochlapovém" kolejišti to funguje, zvlášť když si manipulační časy mezi vlaky/skupinami vlaků nestanovím napevno a neměřím.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 3042
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Kolejiště TT 5,0 x 3,9

Příspěvekod milan ferdián » ned 17 úno, 2019 4:19 pm

Někdy když už kreslíte,kompletujete,berete jedno kolejiště po druhém a vše dáváte do finálního stavu,dostane se vám pod ruku i kolejiště pro veřejnost/caparty.Přiznám se,že snahou bylo i pomoc kolegovi a taky další kolejiště do publikace,ale zde váhám.Málokdy předkládám kolejiště před modelářskou veřejnost k posouzení.
Priority
- dva okruhy -
- bez anglických výhybek -
- žádné tunely -
- žádné skryté úseky tratí nebo skryťáků -
- betonový viadukt -
- zakomponovat točnu - (někdy se mi o té točně už zdá :mrgreen: )
Předlohou mi bylo kolejiště pro veřejnost ve Lhotě u Opavy.Podle nich jsem kaskádovitě uložil položení tratí a stanice.
Na T.K. +/- 0 vede jako dvojkolejná širá trať.I přesto jsem zde vložil dvě jednoduché kolejové spojky,aby dovolily provoz dle GVD,čímž vznikají dvě smyčky.Dále odkrytý skryťák,zcela přístupný pro údržbu,provoz a model chtivou veřejnost.Na T.k. +100 je položena stanice s lokomotivním depem a vzadu výhybna.Na T.K. +180 je vedena horní trať s mezilehlou stanici pro křižování atd.Horná trať není vytvarovaná,jen položena od esíčka po mezilehlou stanici v přímce.Výhybna je přístupna z vrchu.Není zakrytá.Betonový viadukt je umístěn vpravo nahoře.Jak jsem psal,nikde nejsou tunely.Mezilehlá stanice na vedlejší trati ve položena v kruhu o poloměru 70,0 cm na dosah ruky.
Skryťáky jsou rozděleny na dva celky o čtyřech kolejí,z niž jedna v celku musí být volná pro průjezd vlakových souprav.Jako základ pro provoz máme k dispozici šest souprav.
Přihlížející veřejnost tak vidí provoz na celém kolejišti mimo výhybny.
Tož kluci,máte možnost se do mě pustit :D :D :D :wink: .
Milan
Přílohy
Kolejiště pro veřejnost DF.jpg
N/1:160
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 10286
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků