Plan kolajiska X

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod keby49 » stř 20 pro, 2017 5:23 pm

Tohle je... terorizmus... :)) uzasne...
keby49
 
Příspěvky: 135
Registrován: úte 24 říj, 2017 8:48 am
Bydliště: Praha 9

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod rawen » stř 20 pro, 2017 6:31 pm

MirekTT píše:...
....... Nebudu možná první, koho to napadlo, ale co tahle kolejišťata řešit jako propojitelná jednou průběžnou kolejí ve skryťáku. Proč? Proč ne. Proč by si nemohli spolu zajezdit dva kamarádi na jídelním stole. Dokonce ani krajinné rozhraní by nemuselo podlehnout normě, pokud je oddělíme kulisou.
Možná by takový koncept někoho oslovil.
Rozpracoval jsi nějak tuto myšlenku? Já uvažuju o industriální placce typu "Huntířov" z III. knížky pojaté tak, aby byla k poježdění doma na stole a případně připojitelná jako vlečka v layoutu.
Ale narážím na problém - dosud neznám a nepotkal jsem kratší výhybky než EW3 :)
(Tedy, s EW2 problém nemám, ale ty jedničky...)

Radek
TT moduly Olomouc
TT moduly Olomouc - diskuze
zahradní 30mm železnice od REGNERa
rawen
 
Příspěvky: 1372
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod MirekTT » stř 20 pro, 2017 7:43 pm

Nerozpracoval a myslím, že ani není třeba. V tomto mém dosti starém příspěvku je řečeno vše. Jen doplním, že se to týkalo mého nadšení (stále trvajícího) z Milanových plánků typu "čtvereční metr".
Čili věc, kerou lze přepravit tramvají a u kámoše v kuchyni spojit v jeden celek.
Podmínkou byla jen jedna průběžná kolej při okraji kolejiště vedená od okraje k okraji.

Edit: S výhybkama moc nepomůžu, geometrie kolejiva není moje silná stránka.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2238
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod hank » čtv 21 pro, 2017 4:39 pm

No vida. Na tom plánku Pavlov se přímo nabízí prodloužit ten šturc dole uprostřed, opatřit ho perónem a sólo motor může pendlovat ze šturcu do šturcu. Maňas na "hlavní" trati může za pobytu motoráku v koncové stanici přistavit do toho šturcu nákladní vůz a motor si při návratu může najet přímo na něj.

Ta koncová stanice by z dopravního hlediska měla mít (a v reálu by asi i měla) statut nákladiště se zastávkou, tím pádem by se tam jezdilo podle D2, tj. bez uvolnění traťového oddílu, tzn. že nic jiného než ta jedna souprava na trati nemůže být, a lenochům jako jsem třeba já :lol: by tím odpadla starost o návěstidla v koncové stanici. (Příklady: Bílý Potok pod Smrkem před optimalizací, Mochov, Dobruška.) Dokonce si umím představit, že by se nákladní "vlaky" mohly zpět do odbočné stanice sunout a kdyby se maličko prodloužil šturc vpravo nahoře, aby se tam vešel motor i s vozem, tak by se dalo v nákladišti manipulovat i se dvěma vozy současně bez nutnosti objíždění 8) Nicméně obrat vozů v takovém nákladišti by nejspíš byl minimální - asi nanejvýš jeden vůz denně - takže tyhle vychytávky by možná ani nebyly potřeba. To už ale záleží na každém soudruhovi, jak si to každý soudruh zorganizuje. :mrgreen:

Edit: Koneckonců je ještě jedna možnost, a to že by ta odbočka byla vlečka s osobní zaměstnaneckou dopravou. I v takovém případě by její obsluhu v pohodě zvládl motorák. Takových případů bylo v epochách IV a V několik; v úvahu přicházejí motory M 131.1 nebo M 240.0. A i kdyby to zůstalo v majetku SŽDC, tak z dopravního hlediska je těch možností víc, třeba posun mezi dopravnami nebo (jako v Koryčanech) je koncové nákladiště součástí odbočné stanice jako její zvláštní obvod a to, co tam jezdí, tudíž není vlak, ale posunující díl - v těch Koryčanech je to bez osobní dopravy a posun zajišťují náležitosti od Mn vlaků.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2453
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod milan ferdián » čtv 21 pro, 2017 8:35 pm

Přece něco k té kávičce a vánočnímu cukroví.

odb.Rokytka dětské TT/1:120 1100 x 900 TILLIG/15°
Přeložená osmička,kde jeden okruh nadjíždí druhý.Skryťák má místo pro dvě nákladní soupravy a dva sólo motoráky pro osobní provoz.Na trati máme zastávku a atmosféra je naladěna předvánoční náladou.
Milan

edit:Na původním kolejovém plánku byl chybný údaj a to u poloměru R310/90°,má být R353/90°,vpravo nahoře.M.
Přílohy
006 odb.Rokytka barva I  DF.jpg
006 odb.Rokytka kolejivo DF.jpg
edice "Plánky kolejišť"
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 9486
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod MkTT » pát 22 pro, 2017 10:01 am

Milane paráda. Ty jsi se pěkně rozjel. Během několika dnů takových plánků, tebe musela políbit nějaká můza :wink: .
MkTT
 
Příspěvky: 484
Registrován: stř 08 úno, 2012 3:46 pm
Bydliště: Praha 10

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod milan ferdián » pát 22 pro, 2017 10:10 am

MkTT píše:Milane paráda. Ty jsi se pěkně rozjel. Během několika dnů takových plánků, tebe musela políbit nějaká můza :wink: .

Míro,sám nevím co se stalo :lol: ,ale mám ještě další nápad na stole při pohledu na odb.Rokytku aneb "Není osmička jako osmička" :twisted: .Zkusím dnes dokončit Pavlov,manželka mě zaúkolovala,tak nemám čas makat na prkně :lol: .
Milan
edice "Plánky kolejišť"
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 9486
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 22 pro, 2017 6:15 pm

milan ferdián píše:Míro,sám nevím co se stalo
Milan

Jsi hodný, ženě pomáháš... To je Ježíškova nadílka a ne můza.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 1592
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod keby49 » pát 22 pro, 2017 6:48 pm

Milane, Petrov... ta stena... jeji sirka je kolem 5mm a jeji kraj v NS, od osi koleje prvni vlevo (teple mistecko pro 810+010), je tak 16mm? Tedy na max sirku vlaku 32 ? Dekuji...
keby49
 
Příspěvky: 135
Registrován: úte 24 říj, 2017 8:48 am
Bydliště: Praha 9

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod milan ferdián » pát 22 pro, 2017 6:59 pm

20 mm od osy koleje ke stěně.Jak silnou stěnu si zvolíš,to už je na tobě.Milan
edice "Plánky kolejišť"
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 9486
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod keby49 » pát 22 pro, 2017 8:30 pm

Dekuji... hned jak si to napsal mi doslo ze to bylo v "Buda" :)
keby49
 
Příspěvky: 135
Registrován: úte 24 říj, 2017 8:48 am
Bydliště: Praha 9

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod milan ferdián » pát 22 pro, 2017 8:40 pm

Pavlov

Pavlov dětské TT/1:120 1100 x 900 TILLIG/15°
Rozšíření původního námětu kolejiště Sněžku o přípojnou lokálku do Pavlova,jak Hank poznamenal jednalo by se o zastávku nákladiště/vlečka.

Tento příběh je smýšlený,shoda jmén a prostředí je jen náhoda

Je ráno,kolem páté,tma jak v pytli a sněhová chumelenice se snaží co nejvíce pokrýt svými vločky vše co ji přijde do cesty.Franta natankoval,zkontroloval písečníky,vodu a dobrácky si pobrukoval,jak dnes mu práce šla rychle od ruky i přes tu slotu a na to,že je zde jen krytý otevřený přístřešek.“Václave,pošli chlapa na veksle,ať mohu přistavit na kolej“ volá služebním telefónem do kanceláře,“..jó,už ti jej posílám a posun dovolen..“ozve se z druhé strany aparátu.Honem do vytopeného vozu a již vidí chlapa jak mu staví první veksli a mává na něj praporkem.Ještě jedna úvrať a je na te své koleji.Najednou se zakaboní neboť vidí přistavenou zetku z nočního manipuláku.Též mi mohl Jarda něco říct v kanceláři.
Jak to,že jsem si vozu při nástupu šichty v té chumelenici nevšiml,ptá se sám sebe Franta.Jarda v roli vlakvedoucího přichází a kouká na zakaboněného kolegu.“A jéjé ta zetka,tak budeme opět v Pavlově čarovat,osobák má zpoždění.Máme na něj čekat.Už volali řediteli,že pracanti výjimečně přijedou později“,promlouvá Jarda.Franta si povzdechl,no Pavlov a jeho slavné atypické kolejiště,“..ale v přístavu to bylo těžší“,odvětí.“Tak povídej,máme čas...“

„Jako mladej jsem začinal poznávat krásy a taje naše železničních stanic a vleček.Jednou jsme vyjeli s manipulákem z Pecky a drandili si do Nerátek.Zastavujeme a vlakvedoucí odchází do kanceláře pro klíče od přístavu.Najednou koukám na chlapi/posunovače jak se mezi sebou sázejí a při tom se hlasitě řehotaji.Říkám si,kdo ví o co vůbec jde a lelkuju pohledem po stanici.Vlakvedoucí se vrací zakaboněný z kanceláře,leze mi na mašinu a houkne na mne,odpojíme vozy,bereme jedno-
ho chlapa a s hytlákem jedeme na třetí pro konťák.Svítí bílá,tak jedeme na třetí.Bereme konťák a vracíme se zpět na svoji soupravu.Co se děje,ptám se,uvidíš odvětí mi vlakvedoucí,klíče mám.Koukám zelená,jedem.Po výkonu všech služebních úkonu sjíždíme po spojovací koleji do dlouhého šturcu,ale dlouhý není.A je to tu,překročený délkový normativ.Veksle P2 a P3 nejsou k dispozici,protože náš vláček na nich stojí.Chlapi už se domlouvají co dál s vlakvedoucím,protože tuto situaci již nejednou zde zažili.Dispečer neustále honí prémie,tak občas takové překvápka dělá.Dávej bacha na mne a pořádně na mě koukej,houkne na mě chlap a začínáme.Stroj zaburácí a sune se zpět na spojovací koleji.Odstavujeme zde dva vozy,
musí se pořádně zajistit proti ujetí,protože spojovací kolej leží ve spádu.Vracím se zpět do šturcu,výhybky jsou volné.Vozy zasouvám na druhou,nechávám si hytlák a vracím se pro ty dva odstavené vozy.
Vozy též odstavuji na druhé a jen s hytlákem se vracím opět na spojovací kolej,kde pro změnu ponecháme stát hytlák.Teď už je to brnkačka,stáhnout hned vozy z mrazírem a úvrati konťáky z terminálu.Ty hned odstavuji opětovně na spojovací koleji za hytlákem.Pro jistotu necháváme jednoho chlapa,co kdyby.Teď už to jen frčí,jen se domlouvá,které vozy tu ne-
cháme pro další manipulák.Stažené vozy házím do vjezdového šturcu,kontrolujeme dostatečný prostor,ať se vše v pohodě vejde a já s lokomotivou mohu klidně najet na připravenou soupravu.Nejdříve,ale spouštíme odstavené vozy ze spojovací koleje a já už jsem kliďánko najel na soupravu.Souprava je připravena k odjezdu,vlakvedoucí uznale kyne chlapům a jde volat s nabídkou.Jen jsem byl zvědavý,jak bude dispečer vysvětlovat potentátům,proč strategické určené vozy museli zůstat v přístavu.“

"Akorát jsi dopovídal,zpožděný osobák je zde ",hlesne Jarda.Cestující rychle přestupují,dostáváme volno a jedeme do dalšího hlavolamu v Pavlově.Motor brzdí v prvním šturcu,zastavujeme a necháváme lidičky vystoupit z vlaku.

Tak Jardo jdeme na to,budeme čarovat.
- motor s určeným vozem pro vlečku se sune a postupně spojuje všechny tři vozy -
- vrací se zpět na vlečku,tak,aby námezníky byli volné pro objetí nákladních vozů -
- motor se odpojuje a jede přes první šturc,zpět na objízdnou na druhý šturc -
- najíždí na vozy a sune je do prvního šturcu -
- odpojuje poslední dva vozy a s uhlákem se vrací na vlečku -
- motor odvěšuje uhlák a jede do druhého šturcu -
- přes objízdnou najede do prvního šturce pro ty dva vozy -
- jede na objízdnou,zde ponechává stát oba vozy -
- motor přes druhý šturc najede na uhlák a sune jej do prvního šturce,zde jej odpojí -
- motor se vrací přes vlečku a druhý šturc na objízdnou a sune oba vozy na první šturc na uhlák -
- v prvním šturcu nechá vůz určený pro vlečku a uhlák -
- motor se vrací na objízdnou se třetím vozem,zde jej odpojí -
- motor přes druhý šturc,vlečku najede do prvního šturcu a zapojí vůz určený pro vlečku a uhlák nechá odpojený v prvním šturcu -
- motor s vozem najede na vlečku a odstavuje vůz určený pro vlečku -
- motor pokračuje přes druhý šturc na objízdnou a sune třetí vůz na uhlák odstavený v prvním šturcu -
- vše se spojí a souprava je připravená k odjezdu do stanice v pořadí motor/třetí vůz/uhlák -
Franta s Jardou si oddychli,posun šel jak po másle a akorát na čas k odjezdu.
Milan
Přílohy
007 Pavlov barva DF.jpg
007 Pavlov kolejivo I DF.jpg
edice "Plánky kolejišť"
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 9486
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod hank » pát 22 pro, 2017 10:06 pm

Pavlov mi připadá jako velice povedený příklad toho, jak z minima prostoru vyždímat maximum provozních možností. (Chybí mi tu smajlík "palec nahoru". :wink: )
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2453
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod milan ferdián » sob 23 pro, 2017 7:13 pm

Oslavice dětské TT/1:120 1200 x 950 TILLIG/15°
Taková divná osmička :D .Srazí se ty vlaky v tunelu nebo ne.Ve skryťáku dva nákladní vlaky a dva sólo motor.Milan
Přílohy
008 Oslavice barva  DF.jpg
edice "Plánky kolejišť"
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 9486
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod hopeter » sob 23 pro, 2017 8:28 pm

Milane já už mám vybráno... :lol: Zatím tajně navrhuju rám tak abych mohl do podzemí zhora. :oops:
U toho posledního jsem zvědav na výškové poměry , když vidím jak mizí tratě pod zemí a jinde se vynořují... :wink:
Když vydržíš do Silvestra tohle tempo můžeš po Novém roce kontaktovat nakladatele další knihy. :)
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 1562
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník