477 Papoušek

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Příspěvekod stoupa » pát 10 dub, 2009 5:44 am

Postavit originální pojezd je samozřejmě optimální(nemám moc rád přestavby,nedej bože jen přeznačené modely které jsou vzoru jen podobné),nicméně i seriový výrobci se často dopouštějí kompromisů viz ROCO 555.0 (právě u pojezdů je to kvůli poloměrům velmi časté). Záleží co přesně člověk očekává a jaké má technické a finanční možnosti (velmi obdivuji modeláře kteří si dokážou svépomocně udělat např.paprsková kola) a zvláště v H0 je možnost bohatého výběru náhradních součástek.Dokonce u některých typů je přímo možnost vybrat si. Např.ČSD T211 jedna možnost je zde http://pojezdy.wz.cz/ a druhou nabízí fa.Profi modell Thyrow v podobě pojezdu pro BN 150 cena je téměř identická.
Navíc existují firmy jako Weinert které umožňují
,, tunnig" sériovek,to v TT asi ještě dlouho nebude možné (bohužel). Konkrétně ta Tilligova 100vka jede tak pěkně že bych oželel nějakou desetinu na rozvoru.Navíc jsem ještě neviděl (v tomto konkrétním případě)dělaný pojezd který by měl lepší chodové vlastnosti nehledě k ceně která je v podstatě u start-provedení směšná.
Uživatelský avatar
stoupa
 
Příspěvky: 215
Registrován: čtv 09 dub, 2009 6:43 pm
Bydliště: Palonín

Příspěvekod Popopo » pát 10 dub, 2009 7:06 am

Pojezd pro parni loko je o tom, jakeho kompromisu se dopustit. Zacal jsem kreslit pojezd pro 354.1 a narazil jsem u predniho bezneho podvozku. Pokud to ma projet "beznym" polomerem na "beznych" kolejistich, nemuze blok valcu byt podle reality a podvozek se musi pohybovat v nerealne kulise...

U T211 jsem jeste cenu nestanovil, tezko tedy porovnavat. :wink:
Behem kvetna budu mit hotovou overovaci serii, bude se lisit od meho prvniho pojezdu pro T211 - bude jednodussi na sestaveni a bude "convertible" co se tyce odpruzeni - pujde "prepnout" z plneho odpruzeni na tribodove ulozeni bez odpruzeni podle libosti. Motor, rozvodovka a rozvrzeni pojezdu se osvedcilo a bude stejne/podobne (napr. uplne volna kabina)...
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 370
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod Zdenek Valter » pát 10 dub, 2009 2:42 pm

Máte někdo výkres rámu papouška ?
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 1866
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod MartinP » pon 13 dub, 2009 11:06 am

Každou chvíli by měl vyjít druhý díl monografie o papoušcích . Divil bych se kdyby tam výkres rámu nebo aspoň nějaké použitelné fotografie rámu nebyly.
MartinP
 
Příspěvky: 70
Registrován: úte 01 led, 2008 7:00 pm
Bydliště: Lipník n/B

Příspěvekod Petr Zatrepalek » ned 19 dub, 2009 12:12 pm

Tak papouch je doma! Ted se podelím o první dojmy -
nemám ještě "plnohodnotnou" verzi - chybí mi rozvody co mají být z leptu a 8mi paprsková kola na běhouny (Jak to vidíš, Michale :D ? Dočkáme se?). Běhouny jsou součástí modelu, ale ta kola jsou "jen" odlévaná. Překvapivě zas model jezdí docela dobře i v tomto stavu - aspoň dle toho co mi p. Máša předváděl. Model je určen pro oblouky R440. Rám mašiny je odlitek vyztužený kovovými podélníky, na rámu je ze spodu našroubovaný spodní díl co drží hlavní dvojkolí - podobně jako u ROCO mašin. Za tohle řešení zasluhuje p. Máše 1*! Hnaná dvojkolí jsou dvě - ta prostřední, opatřená jednostrannou bandáží. Převod je přes pastorek a hlavní hřídel co je těsně nad rámem, motor je na rámu usazen v oblasti kabiny a částečně tendru. Průhled okny stanoviště obsluhy je ale zachován! Na DCC pamatováno není, mašina je v analogu. Na případný dekodér a ozvučení je ale stále dost místa. Motor je použit "nový" piko, bohužel bez setrvačníku - to se dá ale velmi snadno napravit. Místa je dost.

Hlavní "tyčoví" rozvodu je překvapivě odlité z rezinu - ale tohle řešení se mi zdá docela povedené - je rozhodně pevnější než plast, navíc je silnější než kovové (tlouštka materiálu 1,5 mm), pružné je taky, takže jsem zvědav co se ukáže po delším provozu! Navíc je přibalena i záložní sada. Jak jsem psal, zcela zatím chybí "malé" rozvody a tyčoví - to má p. Máša teprve mít udělané z leptu, proto mašina dosud také není v prodeji.

Sběr proudu je řešen pomocí strun z předního a zadního "volného" dvojkolí - tady vidím určitě nedostatek, chtělo by to sběr dořešit měděnými ploškami jako u parních mašin od ROCO či PiKO, případně "pojistit" sběrem proudu z běhounů. Tohle moc dotažené tedy není...

Teď ke kastli - je to mašina 476, čili bez "velkých" van - kdo chce, může dodělat, úprava zas tak těžká nebude... Kastle je provrtaná z budky osádky přes kotel až po reflektor na dýmn. dvířkách - takže osvětlení bez problému! Taktéž je počítáno i s kabeláži spodních reflektorů. Velmi vtipně p. Máša vyřešil kouřové deflektory - na jejich upevnění se použíjí obyč. kancelářské svorky, které se naohýbají pomocí přípravku který je součástí naodlévaných dílů a delší hranou se pak vlepí do připraveného vybrání na deflektorech. Podobný přípravek je i na ohýbání kovových žebřiků které jsou opět součástí balení. V balení jsou dále všechny drobné díly (krom ochozových madel, hadic a velmi drobných rozvodů - ty se musí udělat ze struny či drátu...). Mluvil jsem s p. Mášou na téma závaží - to je na prototypu modelu umístěno v uhláku a pod prvním dvojkolím - já mu doporučoval dávat k mašině navíc naodlévaná dvířka dýmnice, nebyl by pak problém za využití té předvrtané díry zkrz kotel odfrezovat materiál a vytvořit dutinu v kotli pro závaží.

Teď ale to horší - velmi mne mrzí, že mástr (předloha) odlitku je šita poněkud horkou jehlou - tedy přesněji - jsou VELMI vidět stopy po broušení, nedotmelky na uhláku a kotli, zadní část budky a přilehlý kus uhláku jsou bohužel vyoseny skoro o 1mm vpravo, což je opravdu velká škoda. Celkový dojem také kazí relativně hrubé rámy oken. Na druhé straně se mi velmi líbí znázornění ochozového plechu a soustružené nárazníky z mosazi.

No na papouchu bude dost práce (jsem holt hoodně náročný!), ale myslím že přesto se zatím jedná nejlepší odlitek parní mašiny u nás!
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2638
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Michal Dalecký » ned 19 dub, 2009 6:01 pm

Dobry zprava Petre, pokud ti nebude vadit, z jsou behouny sedive, tak si je ve ctvrtek odneses :lol: Pro ostatni: jedna se o osmipaprskove behouny z modelu ROCO. Az dorazi dalsi varka, tak budou v eshopu dostupne.
:: H0, DCC, III-IV :: http:www.modely.biz :: http://magazin.modely.biz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1382
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pon 20 dub, 2009 5:02 pm

Super bezva Michale! Nebudeš mít čistě náhodou už i ty lepty :D ?
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2638
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Michal Dalecký » pon 20 dub, 2009 6:10 pm

Petr Zatrepalek píše:Super bezva Michale! Nebudeš mít čistě náhodou už i ty lepty :D ?
To jste ne. Papoucha budu mit pristi tyden, tak se do toho pustime. Muze to byt dobry serial v magazinu.
:: H0, DCC, III-IV :: http:www.modely.biz :: http://magazin.modely.biz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1382
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod Michal Dalecký » pát 24 dub, 2009 6:47 am

Takze, mam ho tady a dnes to nafotim a vyvesim do magazinu.
:: H0, DCC, III-IV :: http:www.modely.biz :: http://magazin.modely.biz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1382
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod Zdenek Valter » pon 27 dub, 2009 2:02 pm

Michal Dalecký píše:Takze, mam ho tady a dnes to nafotim a vyvesim do magazinu.


Už jsi fotil ?
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 1866
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pon 27 dub, 2009 3:40 pm

Nefotil a hned tak nebudu.... Není čas.
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2638
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Popopo » úte 28 dub, 2009 4:24 pm

V obchode u Michala jsem zahledl onoho Papouska. Uvedena cena je za hotovy model?
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 370
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod alf » úte 28 dub, 2009 5:07 pm

Kolik činí cena? a budou slíbené fotky na webu?
alf
 
Příspěvky: 222
Registrován: úte 01 led, 2008 11:43 pm
Bydliště: Letohrad

Příspěvekod alf » stř 29 dub, 2009 9:50 pm

Tak už vše vím.. :( V tomhle stádiu za ty peníze do toho bohužel nejdu..Mám strop 5tis. :?
alf
 
Příspěvky: 222
Registrován: úte 01 led, 2008 11:43 pm
Bydliště: Letohrad

Příspěvekod Michal Dalecký » čtv 30 dub, 2009 6:33 am

Teď dotaz pro všechny. Předpokládám, že mášova verze Papouška je ve verzi 477.0 s malými vanami. Myslím, že řada 476 neměla žádné boční vany. Můj dotaz ale směřuji k barevnému provedení. Je jisté, že některé loko řady 476 byly černé. Byly ale černé i 477? Rád bych tuto verzi s malými vanami udělal v černém provedení. Ozvěte se pamětníci či znalci této řady. Publikaci o Papoušcích od p. Beka bohužel nemám k dispozici.
:: H0, DCC, III-IV :: http:www.modely.biz :: http://magazin.modely.biz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1382
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

PředchozíDalší

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků