477 Papoušek

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Re: 477 Papoušek

Příspěvekod blekk1 » pát 31 kvě, 2019 5:12 am

Ahoj, ako to jazdi v zakrutach? Ja som prave zacal skladat rozvody. Ale upravujem si to po svojom. Nosic kulisy bude demontovatelny a pojazd lahsie servisovatelny. Na rovine masina nema problem. Skusal som protichodne obluky. Tam bol trochu problem, ale nic neriesitelne. Inak parada si prvy, kto prezentuje model skoro dokonceny model.

Aku si pouzil modru? Mix alebo konkretnu farbu?
blekk1
 
Příspěvky: 156
Registrován: pon 07 led, 2008 12:07 pm
Bydliště: Púchov

Re: 477 Papoušek

Příspěvekod dudlifuk » pát 31 kvě, 2019 2:32 pm

blekk1 píše:Ahoj, ako to jazdi v zakrutach? Ja som prave zacal skladat rozvody. Ale upravujem si to po svojom. Nosic kulisy bude demontovatelny a pojazd lahsie servisovatelny. Na rovine masina nema problem. Skusal som protichodne obluky. Tam bol trochu problem, ale nic neriesitelne. Inak parada si prvy, kto prezentuje model skoro dokonceny model.

Aku si pouzil modru? Mix alebo konkretnu farbu?

ahoj !
- so zakrutami som mal problem hned v uvode, ked som testoval pojazd z volne nasadenym kotlom, problem bol uz na R310. zdala sa mi prilis mala horizontalna vola na hlavnych dvojkoliach, mozno som prilis napruzil zberacie kontakty, tiez je dolezite prilis silno nenitovat capy rozvodov nech maju dostatocnu volu.
je bezpodmienecne nutne dovazit celu lokomotivu. staviam ju mimo mojho kolajiska takze testujem iba na okruhu, zatial je to ok aj na 310mm.
- ja som rozvody staval presne podla navodu akurat vsetky capy som si vyrabal po svojom, aj stvorhranne, takze cela lokomotiva pozostava z dvoch dielov, pojazd s rozvodmi a kotol s budkou. tieto dva celky drzia dva sroby M2. je to dostatocne tuhe a lahko oddelitelne
- dufam ze ho coskoro dokoncim v prezentovatelnej podobe
- farbu som si zmiesal z humbrol matt89 a matt25 od oka
chcem este podakovat autorovi za krasny model, perfektne reprodukovatelny, a dufam ze coskoro pribudnu dalsie modely kedze pojazd je fakticky hotovy a vhodny aj pre dalsie parne lokomotivy
dudlifuk
 
Příspěvky: 485
Registrován: ned 15 led, 2017 9:40 pm
Bydliště: TT

Re: 477 Papoušek

Příspěvekod MartinP » ned 14 črc, 2019 9:25 pm

dudlifuk píše:stavba je bezproblemova diely su presne a dokonale. porovnavat so stokrom sa neda lebo pri 477 stavas aj pojazd s rozvodmi a to je len pre fajnsmekrov. vela veci je nutne dopredu dobre premysliet, navod je velmi skromny. bezpodmienecne sa musi cela loko dovazit, ja som odvrtal kotol a vlozil oloveny valec po celej dlzke. Jazda je vynikajuca https://m.youtube.com/watch?v=SJCWlOTCg8g


Jak je to s tažnou silou ? Jak je řešený pojezd ? Všechny nápravy jsou hnané ?
MartinP
 
Příspěvky: 75
Registrován: úte 01 led, 2008 7:00 pm
Bydliště: Lipník n/B

Re: 477 Papoušek

Příspěvekod dudlifuk » ned 14 črc, 2019 9:45 pm

MartinP píše:
Jak je to s tažnou silou ?
tazna sila je stadardna, 4,5,6 vagonov v pohode, taham s nou styri patraky
MartinP píše: Jak je řešený pojezd ?
zopar fotiek zo stavby: https://dudlifuk.rajce.idnes.cz/477.013
MartinP píše:Všechny nápravy jsou hnané ?
hnane prevodmi su tri napravy, stvrta spojnicou rozvodov
dudlifuk
 
Příspěvky: 485
Registrován: ned 15 led, 2017 9:40 pm
Bydliště: TT

Re: 477 Papoušek

Příspěvekod Žojo » pon 15 črc, 2019 12:34 pm

No naparádu, len prosím Ťa prezraď ako si nitoval (event.ako si spájal) rozvody. Staviam Mikàdo a stojím pred týmto problémom. Za akúkoľvek radu, či už tebe, alebo ostatným pánom modelárom vopred ďakujem.
Žojo
 
Příspěvky: 12
Registrován: pon 07 črc, 2014 6:32 am

Re: 477 Papoušek

Příspěvekod dudlifuk » pon 15 črc, 2019 3:50 pm

pouzil som dodanu mosadznu trubicku 0,6mm. Vyrobil som si z maleho klinceka v tvare konusu hrot ktory som upevnil v rucnej modelarskej vrtacke, a pomalymi kruzivymi pohybmi som vyrobil nit, ten som ziletkovou pilkou skratil na pozadovanu dlzku, prestrcil cez casti rozvodu a znovu oproti vhodnej podlozke roztlacil koniec trubicky. Je to taka hodinarska praca. dufam ze to je zrozumitelne
dudlifuk
 
Příspěvky: 485
Registrován: ned 15 led, 2017 9:40 pm
Bydliště: TT

Re: 477 Papoušek

Příspěvekod Žojo » úte 16 črc, 2019 6:06 am

Zrozumiteľné OK, akurát špekulujem, kde zoženiem trubičku, na HO a podľa otvorov v rozvode cca 0,8 mm. No aj napriek tomu sa už teším na tú hodinársku prácičku. Nech sa darí.
Žojo
 
Příspěvky: 12
Registrován: pon 07 črc, 2014 6:32 am

Re: 477 Papoušek

Příspěvekod dudlifuk » úte 16 črc, 2019 6:43 am

skus tento e-shop dobry vyber, rychla odozva, serioznost
dudlifuk
 
Příspěvky: 485
Registrován: ned 15 led, 2017 9:40 pm
Bydliště: TT

Re: 477 Papoušek

Příspěvekod Žojo » úte 16 črc, 2019 7:35 am

Ďakujem, medzitým som pozeral aj Elsikor Žilina, prídem domov, premeriam a objednám.
Žojo
 
Příspěvky: 12
Registrován: pon 07 črc, 2014 6:32 am

Re: 477 Papoušek

Příspěvekod marian1311 » pát 09 srp, 2019 8:33 pm

Nejako sa to tu odmlcalo. Pridavam jednu dokumentacnu z mojho stola.
Kolegovia , prosim viete mi poradit, kde zohnat popisy na 477 druhej serie ?
Přílohy
IMG_6218.JPG
marian1311
 
Příspěvky: 113
Registrován: stř 16 kvě, 2012 6:16 am

Re: 477 Papoušek

Příspěvekod dudlifuk » pát 09 srp, 2019 9:00 pm

marian1311 píše:Nejako sa to tu odmlcalo. Pridavam jednu dokumentacnu z mojho stola.
Kolegovia , prosim viete mi poradit, kde zohnat popisy na 477 druhej serie ?

Marian mas na mysli hotove obtisky alebo len predlohu ?
dudlifuk
 
Příspěvky: 485
Registrován: ned 15 led, 2017 9:40 pm
Bydliště: TT

Re: 477 Papoušek

Příspěvekod marian1311 » sob 10 srp, 2019 12:34 pm

dudlifuk píše:
marian1311 píše:Nejako sa to tu odmlcalo. Pridavam jednu dokumentacnu z mojho stola.
Kolegovia , prosim viete mi poradit, kde zohnat popisy na 477 druhej serie ?

Marian mas na mysli hotove obtisky alebo len predlohu ?


idealne by bolo hotove obtisky
marian1311
 
Příspěvky: 113
Registrován: stř 16 kvě, 2012 6:16 am

Re: 477 Papoušek

Příspěvekod dudlifuk » sob 10 srp, 2019 1:59 pm

marian1311 píše:
idealne by bolo hotove obtisky

ja som si na svoju tlacil sam, ak mas nejake podklady, to by bolo idealne, tak ti ich spravim. ja som chcel som na svoju povodne nejake dobove ale nezohnal som podklady tak som si spravil sucasne. napis mi pripadne sukr. spravu a dohodneme to. som z tt tak to bude myslim jednoduche, raz sme sa stretli v bernolakove
dudlifuk
 
Příspěvky: 485
Registrován: ned 15 led, 2017 9:40 pm
Bydliště: TT

Re: 477 Papoušek

Příspěvekod marian1311 » stř 04 zář, 2019 8:16 pm

Ahojte,

tak som opat trochu pokrocil a pomaly sa blizi proces povrchovej upravy. Neporadite mi prosim aky odtien modrej pouzit ? Ujo gugel ma nema rad, googlim a skosi nic,
alebo to neviem.
dakujem
marian1311
 
Příspěvky: 113
Registrován: stř 16 kvě, 2012 6:16 am

Re: 477 Papoušek

Příspěvekod milan ferdián » čtv 05 zář, 2019 6:42 am

Bohužel zdroje neuvádějí typový odstín. Jen tento popis.
"...Pro svůj světlemodrý kabát kombinovaný v duchu národních barev s bílými pruhy a červeným pojezdem dostaly
přezdívku "Papoušek"......Celkový majestátní dojem lokomotivy podtrhoval nátěr v barvách trikolóry. Kotel, budka a vodojem s uhlákem byly světlé modré s bílým pásem podél plošiny, pod budkou a pod zadním vodojemem. Kola a rozvod byly červené, spodní část kotle pod plošinou, rám a nosiče nárazníků byly šedé, dýmnice včetně parovodů k válcům černá."
Zdroj "Železničář 20 / 1982/Ing.Bohumil Skála / Vznik lokomotivy řady 477.0 / str 312,313 /

"....Základní barva byla jasně modrá. V té barvě byl kotel a horní nástavba, budka a tendr. Boční lišta ochozu a předních schůdků byla bílá. Bílá linka byla i na spodku budky a tendru. Dýmnice a její dveře včetně světlometu byly leskle černé. Fréma, podvozky, přední a zadní čelo parního stroje, přední čelník a všechny armatury a potrubí pod ochozem byly šedé. Hvězdice kol, vnější trubky nárazníků a jejich patky byly červené. Vylehčení tyčí bylo ponecháno kovově čisté. Tabulky řady byly červeně podbarvené. Později dosazené usměrňovací plechy byly modré."
Zdroj "Trojčité lokomotivy ČSD III / Miloš Kratochvíl / str. 2,3 /

Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník