Kolejivo f. Kuehn

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod MiG » pát 16 srp, 2019 9:14 am

A není tedy spíš chyba ve výhybce?
MiG
 
Příspěvky: 940
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod PeTTr123 » pát 16 srp, 2019 9:39 am

Měl jsem 2 obloukové výhybky od Kuehna, na obou se to chovalo stejně. Lokomotivy MTB na nich jezdily naprosto bez problémů (nemají bandáže), Tillig i s bandážemi bez problémů, Roco má problém tak při jedné jízdě ze sta, modely Kuehn zkratují spolehlivě vždy. Zkrat způsobí krajní část jízdní plochy kola, která není pokryta bandáží a kolejnice na srdcovce propojí. U nebandážovaných kol problém není, jízdní plocha je kuželovitá, k přemostění mezery na srdcovce nedojde. U bandážovaných záleží na provedení toho kterého výrobce (tloušťka, šířka bandáže). No a u Kuehna jim to vyšlo přesně tak, že bandážovaná kola srdcovky vyzkratují. Na analogu to nemusí být úplná tragédie, s výjimkou extrémně pomalé jízdy většinou model přejede kritické místo setrvačností. Ale na DCC dojde k okamžitému vypnutí centrály.
PeTTr123
 
Příspěvky: 10
Registrován: sob 11 kvě, 2019 7:52 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod brzda » pát 16 srp, 2019 4:18 pm

Nie, nie je to problém výhybky, ale jej konštrukcie, písal som tu na fóre o tom. Treba ju vyriešiť ako Tillig, inak mašiny ROCO ju bez skratu nedajú.
brzda
 
Příspěvky: 133
Registrován: stř 13 srp, 2014 12:17 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod dudlifuk » pát 16 srp, 2019 4:29 pm

PeTTr123 píše:Měl jsem 2 obloukové výhybky od Kuehna, na obou se to chovalo stejně. Lokomotivy MTB na nich jezdily naprosto bez problémů (nemají bandáže), Tillig i s bandážemi bez problémů, Roco má problém tak při jedné jízdě ze sta, modely Kuehn zkratují spolehlivě vždy. Zkrat způsobí krajní část jízdní plochy kola, která není pokryta bandáží a kolejnice na srdcovce propojí. U nebandážovaných kol problém není, jízdní plocha je kuželovitá, k přemostění mezery na srdcovce nedojde. U bandážovaných záleží na provedení toho kterého výrobce (tloušťka, šířka bandáže). No a u Kuehna jim to vyšlo přesně tak, že bandážovaná kola srdcovky vyzkratují. Na analogu to nemusí být úplná tragédie, s výjimkou extrémně pomalé jízdy většinou model přejede kritické místo setrvačností. Ale na DCC dojde k okamžitému vypnutí centrály.

a preco neprepinate polaritu srdcovky resp. srdcovkovych kolaji ? ja to robim automaticky u vsetkych vyhybiek tillig aj kuehn
dudlifuk
 
Příspěvky: 211
Registrován: ned 15 led, 2017 9:40 pm
Bydliště: TT

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod PeTTr123 » pát 16 srp, 2019 7:41 pm

Konstrukce obloukové výhybky Kuehn je taková, že napájení hrotu srdcovky jednoduše přepínat nelze. Všechny prvky výhybky (kromě křídlových kolejnic) jsou ze spodní strany pospojovány, takže i kolejnice, které se sbíhají ke hrotu srdcovky, jsou trvale napájené. Dělí je od sebe jen ta malá mezera, kterou některé modely přemostí. Vyřešit by to samozřejmě šlo - odstranit propojky pod výhybkou a pak přepínat napájení srdcovkových kolejnic.
PeTTr123
 
Příspěvky: 10
Registrován: sob 11 kvě, 2019 7:52 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod dudlifuk » pát 16 srp, 2019 7:57 pm

PeTTr123 píše: Vyřešit by to samozřejmě šlo - odstranit propojky pod výhybkou a pak přepínat napájení srdcovkových kolejnic.

myslim ze to vyrazne zvysi spolahlivost a stoji za to sa s tym pohrat. Potom nemusite riesit problem ci Roco, Kuehn alebo MTB sposoby zkrat. Dokonca mam pocit ze niektory typ od Tilligu vyslovene spolieha na pritlak jazykov a ten prenasa trakcne napetie do jazykov. Ale toto detailne riesi aj Lokopin na svojich strankach. Zbytocne dalej o tom polemizovat. Bud chcem spolahlivy prejazd vyhybkou a nieco musim preto spravit alebo sa spoliehat na riesenie od vyrobcu a potom sa zbytocne hnevat. Toto plati aj o inych upravach modelov.
dudlifuk
 
Příspěvky: 211
Registrován: ned 15 led, 2017 9:40 pm
Bydliště: TT

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Ferys » ned 03 lis, 2019 9:01 am

Nemáte prosím někdo informaci, kdy bude v prodeji kuehnovic angličan 72600?
Ferys
 
Příspěvky: 134
Registrován: pon 01 říj, 2012 11:02 am

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Trainmaniak » úte 12 lis, 2019 7:28 am

Před týdnem odeslán dotaz na angličana do firmy Kuehn, zatím bez odpovědi.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1022
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod tabletrain » úte 12 lis, 2019 1:33 pm

dudlifuk píše:
PeTTr123 píše: Vyřešit by to samozřejmě šlo - odstranit propojky pod výhybkou a pak přepínat napájení srdcovkových kolejnic.

Jednoduché riešenie zjazdnosti výhybiek Kuehn je aj tu:
https://tabletrain.rajce.idnes.cz/Mini_ ... kovo52.jpg
https://tabletrain.rajce.idnes.cz/Mini_ ... kovo53.jpg
https://tabletrain.rajce.idnes.cz/Mini_ ... kovo54.jpg
Drôt nechať v spodnej časti trčať tak, aby sa dal na neho pripojiť vodič prepínania napájania srdcovky priamo s výstupom z mikrospínačov, prestavníku...atď. Nevodivé prepoje sa dajú realizovať žiletkovou pílkou aj na osadenej výhybke úplne bez problému, teda úprava je realizovateľná bez brutálneho zásahu aj na hotovom koľajisku.
tabletrain
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 24 led, 2019 5:59 pm

Předchozí

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků