Novinky v TT na rok 2012

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod Želva » ned 23 zář, 2012 7:03 pm

Ahoj, uměl by jste prosím někdo poradit, jak bezpečně sundat podvozky z nových Y od Tilliga? Mám problém v tom, že vodící plechy pro hroty náprav nejsou proti sobě v podvozku vystředěny, tedy dvojkolí nejsou kolmo na kolej a vagón se při postrčení (rukou) v podstatě okamžite zastaví. Chtěl bych se podívat na uložení těch plechů v podvozku a případně je vycentrovat přesně proti sobě. A ještě jestli by někdo nevěděl, jak se dostat k interiéru - rád bych si dobarvil sedačky. Díky za vaše tipy :)
TT, digitál, 4.epocha ČSD
Želva
 
Příspěvky: 35
Registrován: pát 22 led, 2010 9:46 am
Bydliště: Olomouc

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod TTmili » ned 23 zář, 2012 7:30 pm

Vozy už jsem měl všechny rozdělaný do posledního dílu, je to jednoduché. Prvně odcvaknout střechu, a pak nějakým plochým dlouhým předmětem zajet pod bočnici (dělící čára mezi pojezdem a kastlí). Postupně vyháknout háčky co drží bočnici u pojezdu a jsi u interiéru. Takhle já jsem dobarvoval všechny sedačky, plus přitom ještě stříknul střechu na šedo. K podvozkům se dostaneš po sendání interiéru, ale je to klasický pacičkový systém, čili by měli jít po správném zabrání a zašátríní jehlou nebo něčím v těch dirkách naspodku jít ven bez problémů. Ale až budeš mít sundaný interiér tak bacha na schůdky, jestli si dobře pamatuju, tak drží kinematiku.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1689
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod peter_vy » pon 24 zář, 2012 5:33 am

Osobne si myslím, že takto vadné podvozky sú zrelé na reklamáciu. (V poslednej dobe sa u Tilliga začali množiť vady - tento rok som ja už reklamoval tri razy - chýbajúce alebo aj ulámané diely. A to nehovorím o zlých kolieskach u niektorých modelov a o prehnutom ráme u Gbs.)
Podvozky sa dajú zložiť pomerne jednoducho: miernym ťahom od rámu smerom dole so súčasným miernym pootáčaním podvozku do strán. Nasadenie je ešte jednoduchšie - stačí podvozok len pritlačiť a ten sa zobáčikmi zacvakne v otvore. (Treba ale pri tom veriť, že plasty sú dnes pružnešie ako voľakedy. :mrgreen: )
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 280
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod 754 028-9 » pon 24 zář, 2012 7:23 pm

Musím souhlasit s tím že se Tillig v poslední době hodně zhoršil a jeho nabídka je také nic moc( Pro české modeláře).... Já osobně bych si od Tilliga koupil jen vagon nebo něco o čem vím že to bude bez chyby a ne jako u V36, Hektorů,Rosniček apod.... Prostě je jim jedno co a jak vyrobí hlavně že jim to někdo koupí a snaha napravit co spackaj je nulová. I když u Kuehnovích brejlovců se objevili komplikace s podvozky tak je hned začali řešit....
S pozdravem Brejlovec!!!!
Uživatelský avatar
754 028-9
 
Příspěvky: 132
Registrován: pon 30 led, 2012 4:40 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod rexel » sob 29 zář, 2012 7:53 pm

Dnes už není bez vady ani ten vagon. Koupil jsem od Tilliga tři nové „Y“ ČSD, 16640 - 2 třída; 16643 – 1 / 2 třída a 16647 –1 třída. Vnitřní vybavení prvních dvou je v pořádku, do vagónu 1 třídy je vložen interiér z vozu 16643 –1 / 2 třída. Docela by mne zajímalo, zda se jedná o nahodilou chybu způsobenou nepozorností, nebo o systém, že na český trh lze dodat výrobky kompletované s toho, co zbylo na montážní lince. Jak jste na tom vy?
TT, Ep. III.-V., Digital
Uživatelský avatar
rexel
 
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 17 čer, 2010 8:19 pm
Bydliště: Klenčí p Č.

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod 754 028-9 » ned 30 zář, 2012 5:49 am

Tak po tomhle zjištění jsem rád že nemám "rychlikáče" od TILLIGA ale od KUEHNA=100% spokojenost.... Od TILLIGA mám jen pár vapek a cisternu které sou díkybohu v pořádku.
Uživatelský avatar
754 028-9
 
Příspěvky: 132
Registrován: pon 30 led, 2012 4:40 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod pospa » ned 30 zář, 2012 8:07 am

754 028 : Rychlikáče od Kuehna?To už je venku i druhá třída?
pospa
 
Příspěvky: 71
Registrován: sob 25 říj, 2008 2:38 pm

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod cernos » ned 30 zář, 2012 9:38 am

pospa píše:754 028 : Rychlikáče od Kuehna?To už je venku i druhá třída?

Taky na ní čekám jak na smilování, brejle s jednou 1. třídou nejsou ono, najbrtí od tilliga až časem ;)
železničním modelářem od roku 2011 - TT, DCC
cernos
 
Příspěvky: 388
Registrován: stř 09 úno, 2011 6:09 am
Bydliště: Prachatice

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod 754 028-9 » ned 30 zář, 2012 10:01 am

Já taky čekám na 2. třídu, zatím mám jen 1. ale pří zkouškách na nedkončeném kolejišti jezdí lépe než TILLIGův set vagonů arriva a to svědčí o všem :D :D (nic proti TILLIGOVI nemám akorát mi vadí že se hodně zhoršuje oproti minulím letem)
Uživatelský avatar
754 028-9
 
Příspěvky: 132
Registrován: pon 30 led, 2012 4:40 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod Adam96 » ned 30 zář, 2012 2:54 pm

Viděl jsem ypsilony od tilliga, jak v ,,lahvově " zelené, tak v najbrtu, a je to plnohodnotný vůz. Nemá žádné chyby, vypadá tak jak vypadat má, na tilliga má docela slušné provedení detailů, je to prostě fešák, který za kuehnem nijak nezaostává ( mě se možná líbí víc tillig než kuehn, ale to je subjektivní ), a dle slov kamaráda, který jej vlastní ve třech kusech, tak jízda je také v pořádku. To jen zas TT modeláři vymýšlejí kraviny. Já když vidím někde na akci nebo u kolegy rychlík, tak sedím na židli a kochám se, a strkat hlavu mezi drážní lampy, stromky, a telegrafní sloupy, abych zjistil, zda tam jsou sedačky takové, či makové, by mě ani nenapadlo. Nejde o to co téměř nejde vidět ( interiér ), ale o vnější vzezření, a tam z toho možná tillig vybruslil lépe, protože u jinak špičkově provedeného kuehnova áčka jsou ,, zelené " rámy oken, a pokud se na vůz nedívám kolmo na bok, tak je to dobře vidět. Alespoň já se čtyřmi kusy tilliga počítám. Zas na druhou stranu neříkám, že si případného kuehna nekoupím. Další výhodou K. je to, že za minimálně stejnou kvalitu chce méně peněz.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 496
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod MOL » ned 30 zář, 2012 4:26 pm

No, u toho najbrta bych čínským Tilligům vytkl ty takřka průhledné stupačky...
Uživatelský avatar
MOL
 
Příspěvky: 300
Registrován: pát 17 črc, 2009 4:06 pm

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod TTmili » ned 30 zář, 2012 4:44 pm

Za sebe (vlastním 5 vozů Y od Tilliga) říkám že jsou to povedené vozy. Jediný který nemám je Am ČSD, protože bych ho neuživil, ale jinak vlastně všechny Tilligovy ČSD vozy. Prvně chci říct že jako celek působí dobře, ale jediný "správný" je vůz Bm (a to až po doplnění popisů a přestřiku střechy na šedivou). Ostatní mají chyby plynoucí ze snahy Tilliga vozy přispůsobit jak pro typ Y/B tak pro Y/B-70. S jízdou vozů jsem neměl v žádném případě problém, na Bcm se mi bohužel projevilo šmajdavé kolo, ale vozem to neclouma, podvozek nevyšiluje, takže čert to vem.
Vozy Kuehn zatím nemám, snad ale budou už letos, Kuehn to snad přislíbil, tak se uvidí. Jsem na ně zvědav, rámy oken i přes prosvítající zelenou (které se při metodě potiskání vozu zabránit nedá) jsou daleko lepší a daleko propracovanější. Hlavně ale mají správné podvozky, a ne jakési německé variace Goerlitz V.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1689
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod Adam96 » ned 30 zář, 2012 5:08 pm

MOL píše:No, u toho najbrta bych čínským Tilligům vytkl ty takřka průhledné stupačky...


Nejdřív si ztěžujeme na příliš hrubé detaily, pak zas na to, že jsou ,,modelové". To je snad sen...
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 496
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » ned 30 zář, 2012 5:21 pm

škoda ,že tillig nepřišel se stavebnicema jak je to u plastikových modelů, aby si každý mohl postavit vozy sám a myslím ,že by se nakupilo ještě víc výrobců na přestavby a doplňků no nevím pro modeláře asi dobrý pro sběratele ne..
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: Novinky v TT na rok 2012

Příspěvekod lachttan.bastr » ned 30 zář, 2012 5:43 pm

Tkadlec Jaroslav píše:škoda ,že tillig nepřišel se stavebnicema jak je to u plastikových modelů, aby si každý mohl postavit vozy sám a myslím ,že by se nakupilo ještě víc výrobců na přestavby a doplňků no nevím pro modeláře asi dobrý pro sběratele ne..


Proč by nabízel stavebnici za 500, když může dát celý za 1000. Navíc kdo by platil "ženský" v montáži? Na tuhle otázku, zda budou stavebnice, se H. J. Tillig osobně vysmál a ostatní evidentně nechápali smysl otázky.

Proti tilligáckým vozům nemám co namítnout. Vypadají dobře, jezdí dobře. Jen mně štve, že nenabízí na celou soupravu. 2. tř. B; 1/2. tř. ABm. To už jsme časově jinde. Jinak popisy a střechu plánuji předělat na původní první série začátku dodávek. Kühn je na mne žel moc moderna, 70. léta. Podvozek asi moc nevyřeším.
Velikost středu = TT = Top Technik = vrchol techniky!
lachttan.bastr
 
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 30 črc, 2009 4:54 pm
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků