555.1 od Tillig -podzimní novinka 2009

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: 555.1 od Tillig -podzimní novinka 2009

Příspěvekod pettar » pát 06 led, 2017 1:24 pm

brcky píše:... Překvapilo mě cvakání a sekání kol lokomotivy v obloucích, které jsem vyřešil mírným zbroušením čepů ojnic prvních dvou kol, ....a také vyskakování běhounu na výhybkách. Používám kolejivo Kuehn....


Prosím o upřesnění: Co a kde že jsi zbrousil? Já občas také slyším lupnutí, ale dosud jsem neodhalil odkud. U 555.0 jsem měl špatně nasazenou tu hlavní kliku. A jaký poloměr má ten Kuehn?

Přečetl jsem si diskuzi celou, a asi budu nosit dříví do lesa, ale tendr od loko odpojuji jednoduchým fíglem: Do té drážky ve spojce mezi loko a tendrem zastrčím jemný, ale zase dost velký plochý šroubováček a trošičku jemně zakroutím, tím se uvolní sevření toho čepu a normálně to od sebe oddělím.
pettar
 
Příspěvky: 12
Registrován: stř 21 pro, 2016 10:07 am

Re: 555.1 od Tillig -podzimní novinka 2009

Příspěvekod brcky » sob 07 led, 2017 8:16 am

j p píše:Behounu by take pomohlo zavazi. Prilis lehky behoun vysplha ven na srdcovce, zejmena u vyhybek tramvajovych polomeru.


Přijde mi, že problém je spíš v příliš silné pružince, která vrací běhoun do střední polohy.
brcky
 
Příspěvky: 20
Registrován: úte 04 bře, 2014 12:48 pm

Re: 555.1 od Tillig -podzimní novinka 2009

Příspěvekod brcky » sob 07 led, 2017 8:23 am

pettar píše:
brcky píše:... Překvapilo mě cvakání a sekání kol lokomotivy v obloucích, které jsem vyřešil mírným zbroušením čepů ojnic prvních dvou kol, ....a také vyskakování běhounu na výhybkách. Používám kolejivo Kuehn....


Prosím o upřesnění: Co a kde že jsi zbrousil?


Ojnice je ke kolu připojena čepem s výstupkem, který při určité poloze zablokuje pohyb ojnice jiného kola. Toto se děje pouze v oblouku, kdy kola nejsou v jedné ose.

Oblouk má R 365 mm.
brcky
 
Příspěvky: 20
Registrován: úte 04 bře, 2014 12:48 pm

Re: 555.1 od Tillig -podzimní novinka 2009

Příspěvekod j p » sob 07 led, 2017 9:08 pm

brcky píše:
j p píše:Behounu by take pomohlo zavazi. Prilis lehky behoun vysplha ven na srdcovce, zejmena u vyhybek tramvajovych polomeru.


Přijde mi, že problém je spíš v příliš silné pružince, která vrací běhoun do střední polohy.


Tim to take muze byt, ale prilis lehky behoun bude vypadavat i kdyby tam zadna pruzinka nebyla. Pokud je to pruzinkou, tak to by byla snadna pomoc: zmensit jeji prurez. Tak jako u jazyku vyhybek EW2 a EW3.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 422
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: 555.1 od Tillig -podzimní novinka 2009

Příspěvekod zderem » pon 16 led, 2017 7:01 pm

Také jsem si pořídil tuto pěknou mašinku. V obloucích ani na výhybkách běhoun nevypadává, ale rozvody se každou chvíli v oblouku zasekávaly a spřažené dvojkolí potom už jely stále smykem. Pomohla jen změna směru jízdy. Zjistil jsem, že se zasekává o ojnici vystouplejší čep na spojnici. Viz šipka na fotce. Stačilo ostrým skalpelem seříznout vystouplé čepy na obou stranách rozvodů o dvě, tři desetinky milimetru a lokomotiva začala projíždět oblouky plynule bez zasekávání kol.
Přílohy
65.jpg
zderem
 
Příspěvky: 47
Registrován: pát 27 led, 2012 3:03 pm

Re: 555.1 od Tillig -podzimní novinka 2009

Příspěvekod twiido » pon 16 led, 2017 8:39 pm

j p píše:Behounu by take pomohlo zavazi. Prilis lehky behoun vysplha ven na srdcovce, zejmena u vyhybek tramvajovych polomeru. To je vseobecny problem, nejen u teto masiny a nejen v teto velikosti.

Ahoj,
Ako potom riesis tento problem?
Ja som nalozil kotol olovom, trocha pomohlo, ale behun proste vybehne. Robi mi to na oblukovych EW2 (stavebnica).
Tento problem pokazil radost s noveho stroja :(
TT, 6.epocha, SŽDC/ŽSR
twiido
 
Příspěvky: 69
Registrován: pon 02 led, 2012 8:47 am
Bydliště: Kúsok od Bratislavy

Re: 555.1 od Tillig -podzimní novinka 2009

Příspěvekod j p » úte 17 led, 2017 1:50 pm

Kousky olova se pri trose dobre vule daji na behoun upevnit, pripadne odstranit kus plastu a dat olovo tam (ale opatrne!).
Je s podivem, ze v tomhle udelali soudruzi z NDR chybu, kdyz problem mela olovem vyreseny jiz BR23/35 od Zeuke a BTTB.
Ja jsem takto vyresil behouny GG1, ktere se chovaji jako by to byly samostatne vozy a bez zavazi nechteji drzet na kolejich.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 422
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: 555.1 od Tillig -podzimní novinka 2009

Příspěvekod Radek Strnad » úte 17 led, 2017 2:36 pm

Já bych zkusil zkontrolovat výhybku. Může tam být schod, přes který běhoun přeskočí, může být i zúžený rozchod nebo malá mezera mezi jazykem výměny a opornicí nebo, a to nejčastěji) mezi čepem jazyku(vybočuje dovnitř) a protější kolejnicí. Chce to zjistit přesné místo, kde běhoun začne měnit směr. Také je možnost zvětšit/zmenšit rozchod běhounu. Až pak bych řešil závaží, které by tam určitě šlo(koukám na samotný běhoun a vidím, že tam místo je). Chce to ale rybářské olovo a nejlépe staré, ještě z poctivého olova. V poslední době do toho dávají patrně cín a je to lehčí a ještě se to hůř opracovává.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 888
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: 555.1 od Tillig -podzimní novinka 2009

Příspěvekod RSC » úte 17 led, 2017 10:16 pm

Pod příspěvek nade mnou bych se podepsal.
Také jsem již psal, že dobře položené kolejivo je základ a neznamená to, že se to povede na první dobrou vše a také že z výroby jsou vyhybky OK (to rozhodně pravda není), ikdyž je člověk pečlivý vzhledem k modelům. Osobně jsem si hodně s tím vyhrál a skutečně jde o drobnosti, které je třeba okamžitě vyřešit a nejsou vidět, někdy jsou to desetinky mm a nemusí to být vůbec zřetelné. Vztekat se a upravovat lokomotivy je až poslední, pokud to evidentně není chyba modelu. Je to spousta práce (úměrná velikosti kolejiště), která prostě není vidět, ale je posléze znát a já se nerad pak vztekám...
Tomuhle problému jsem se chtěl vyhnout a proto jsem to hned řešil. Měl jsem několik lokomotiv z různých důvodů, kterými jsem problémy, které nemusí být vidět testoval a jedna z nich byla i 555.1 (pokud se mi to nezdálo, vytáhl jsem další, aby si potvrdil, zda to dělá i druhá) - také byla pak bezva zaprášená od toho všeho pokládání, řezání, broušení, upravování..., až to bylo hezky viladěno, pak jsem ji celou umyl s částečným rozebráním a dnes již je připravená na klasické ježdění. Může se namítnout, že udělat si z tohoto modelu pokusnou lokomotivu, není zrovna běžný přístup, ale vyplatilo se mi to, ikdyž mi to trochu vadilo.
Nevyskakuje mi nic a nedělá mi nic nějakou takovou neplechu, dokonce byla tato lokomotiva pro mne měřítkem pro tah delších vlaků, také pro hledání drobných chyb ve stoupáních, obloucích... občas to bylo na několikateré úpravy. Používal jsem k testování další roco 377.0, 455.2, BR18, 555.0 pokud se bavíme o zástupcích parní trakce a odhalení čehokoliv problematického.
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 257
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm

Re: 555.1 od Tillig -podzimní novinka 2009

Příspěvekod brzda » sob 13 říj, 2018 1:51 pm

Vzhľadom na to, že sa morím s koľajiskom, som si pre motiváciu kúpil 555.064 -Tillig,aby som to psychicky vydržal, než ma z toho porazí. No, motivácia moc nevyšla, mašina sa ani nepohne, z tendru nie je poháňaná bandážovaná náprava, stojí aj pri bežiacom motore. Opravovať sa mi to teda fakt nechce, takže naspäť pánovi Tilligovi. Inak kvalita modelov Tillig je fakt na "vysokej" úrovni.
brzda
 
Příspěvky: 72
Registrován: stř 13 srp, 2014 12:17 pm

Re: 555.1 od Tillig -podzimní novinka 2009

Příspěvekod dudlifuk » sob 13 říj, 2018 7:37 pm

brzda píše:Vzhľadom na to, že sa morím s koľajiskom, som si pre motiváciu kúpil 555.064 -Tillig,aby som to psychicky vydržal, než ma z toho porazí. No, motivácia moc nevyšla, mašina sa ani nepohne, z tendru nie je poháňaná bandážovaná náprava, stojí aj pri bežiacom motore. Opravovať sa mi to teda fakt nechce, takže naspäť pánovi Tilligovi. Inak kvalita modelov Tillig je fakt na "vysokej" úrovni.

Nezufaj, nieje to az taky problem. Uz som to riesil na troch kusoch. Tym ,ze ma dvojkolie miernu volu, obcas sa stane ,ze hnacie ozubene kolecko vybehne mimo zaber. Davam tam tenku teflonovu podlozku aby sa obmedzila vola na hnacom ozub.kolecku. Je samozrejme nutne snat celu napravu, ide to lahko. Ak si niekde z blizkosti TT, mozem pomoct.
dudlifuk
 
Příspěvky: 133
Registrován: ned 15 led, 2017 9:40 pm
Bydliště: TT

Předchozí

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků