Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
HonzaM píše:D píše:Středočeský kraj zvažuje zavedení vlakotramvají
Je o tom více informaci?
Dnes jsou vozidla Citadis Dualis provozována výhradně na francouzském území, a sice v Nantes (24 ks) a v Lyonu (rovněž 24 ks). Brzy by však měly zavítat také do Paříže, resp. do přilehlého regionu Île-de-France. V něm se zatím nachází jedna vlakotramvajová linka, jež je ve schématu značení tramvajových linek v metropoli značena jako T4. Tato trať vznikla přestavbou bývalé 7,9 km dlouhé železniční tratě v regionu Île-de-France východně od Paříže v letech 2003–06 a její provoz se stal velkým úspěchem (špičkový interval činí například pouhých 6 minut). Pro provoz byly původně pořízeny jednotky Siemens S70 (Siemens Avanto), které sice byly vyhotoveny jako dvousystémové (pro napěťové sekce 25 kV AC a 750 V DC), nicméně doposud jezdí pouze pod „železničním“ napětím 25 kV AC. Typicky tramvajové napětí 750 V DC by mělo přijít ke slovu až na plánovaném prodlouženém úseku z Livry-Gargan do sousedního města Montfermeil o délce 6,5 km. Teprve po zprovoznění tohoto úseku bude možné linku T4 považovat za skutečnou vlakotramvaj.
Zpět na Nezařazeno (off topic)
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků