Ještěrka versus kárka

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Ještěrka versus kárka

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 17 dub, 2020 7:01 am

Ahoj,
Nevíte někdo jakým způsobem bylo řešeno přidělování manipulačních vozíku ( ještěrky, bulharsky atd.) do stanic? Jestli to třeba řešil nějaký předpis? Říkalo se, že na draze je předpis na všechno. Nebo se to řídilo objemem zboží (spěsnin), uspořádáním nebo typem stanice, typem nástupišť apod.?
Vím, že se to už trochu řešilo v souvislosti se šířkou nástupišť v tématu kolejiště.
Paměť je ošidná a děravá a dnes už v mnohých stanicích není ani pokladní, natož pakr.
Rád bych věděl, zda mohu technikou vybavit připojnou stanici s jednostrannými nástupišti na hl. jednokolejné trati (něco jako Staňkov, Planá u ML, Nepomuk, Písek apod. ..).Kromě velkých stanic si vybavuji jen matně ještěrku ve Zdicích, kde byly jednostranná nástupiště a ještěrka jezdila jen na přechody.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 1921
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Ještěrka versus kárka

Příspěvekod prcek » pát 17 dub, 2020 2:10 pm

Balkancar jsem nekdy v 80. letech videl v Kostelci u Jihlavy - jesnostranna nastupiste + ostrovni pro lokalku do Slavonic. Moc toho nenajezdil, vidal jsem ho jen pod strechou u stare budovy, baliky se resily dvoukolakem.
--
Všechno je snadné, než to zkusíš sám.
prcek
 
Příspěvky: 138
Registrován: ned 05 dub, 2009 11:36 am


Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků