snížené a trpasličí navěstidla

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: snížené a trpasličí navěstidla

Příspěvekod BohousP » pon 18 lis, 2019 8:24 am

zdeno píše:takze by mohlo byt docela realne koncove nebo uvratove nadrazi, ktere je osazene komplet trpajzliky ??

Asi ano, kromě vjezdového návěstidla.
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 2349
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: snížené a trpasličí navěstidla

Příspěvekod zdeno » pon 18 lis, 2019 8:46 am

BohousP píše:
zdeno píše:takze by mohlo byt docela realne koncove nebo uvratove nadrazi, ktere je osazene komplet trpajzliky ??

Asi ano, kromě vjezdového návěstidla.

to je trosku zvlastni, protoze tam by mohla byt jen cervena a zluta.
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 1798
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: snížené a trpasličí navěstidla

Příspěvekod juroH0 » pon 18 lis, 2019 8:48 am

BohousP píše:
zdeno píše:takze by mohlo byt docela realne koncove nebo uvratove nadrazi, ktere je osazene komplet trpajzliky ??

Asi ano, kromě vjezdového návěstidla.


Tak je osadená žst Bardejov. Predzvesť (Z-Ž) a vchod (Ž-Č-B-Ž) sú stožiarové, cestové smerom ku koncu trate sú len jednosvetelné trpaslíky (Č). Odchodové z 2. a 4. koľaje sú trpaslíky (Z-Č-Ž), z prvej len (Z-Č). Vchádza sa na "výstrahu" alebo "40 a výstraha". Pred zhlavím je ešte rýchlosť znížená na 40 predzvestníkom a rýchlostníkom.
Foto nemám, tak len zo streetwiew:

https://www.google.sk/maps/@49.2958675, ... 312!8i6656
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 844
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Re: snížené a trpasličí navěstidla

Příspěvekod zdeno » pon 18 lis, 2019 10:00 am

juroH0 píše:Tak je osadená žst Bardejov.

nadhera !!
ten vleckovy areal za tim je impozantni !!
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 1798
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am


Re: snížené a trpasličí navěstidla

Příspěvekod juroH0 » pon 18 lis, 2019 12:23 pm

Zdeno: hej, ten je zaujímavý... tiahne sa cca 2,5 km za stanicu, boli tam vlečky do JASu - výroba obuvi, sila, Št. Lesy a ZŤS. Aspoň o týchto viem. Lepšie preskúmané to nemám.

Sidlo: to je presne ono :)
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 844
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Re: snížené a trpasličí navěstidla

Příspěvekod sidlo » pon 18 lis, 2019 12:48 pm

Při takovém množství vleček tam musely v 80-tých letech jezdit krásné manipuláky.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 2363
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: snížené a trpasličí navěstidla

Příspěvekod zdeno » pon 18 lis, 2019 2:14 pm

juroH0 píše:Tak je osadená žst Bardejov. Predzvesť (Z-Ž) a vchod (Ž-Č-B-Ž) sú stožiarové, cestové smerom ku koncu trate sú len jednosvetelné trpaslíky (Č). Odchodové z 2. a 4. koľaje sú trpaslíky (Z-Č-Ž), z prvej len (Z-Č).

To znamena, ze pres vchodove zhlavi je zakazany posun ?
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 1798
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: snížené a trpasličí navěstidla

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 18 lis, 2019 2:51 pm

zdeno píše:
juroH0 píše:Tak je osadená žst Bardejov. Predzvesť (Z-Ž) a vchod (Ž-Č-B-Ž) sú stožiarové, cestové smerom ku koncu trate sú len jednosvetelné trpaslíky (Č). Odchodové z 2. a 4. koľaje sú trpaslíky (Z-Č-Ž), z prvej len (Z-Č).

To znamena, ze pres vchodove zhlavi je zakazany posun ?

Asi ne, to byse dost blbě objíždělo. I objetí vlaku lokomotivou je posun.
Když instalovaná návěstidla neplatí pro posun (nebo tam žádná nejsou), nastupuje ruční řízení posunu. Bohužel to se v modelu dost špatně ztvárňuje.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 1789
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: snížené a trpasličí navěstidla

Příspěvekod juroH0 » pon 18 lis, 2019 5:02 pm

Manipuláky: v 70.-80. rokoch tu jazdili T444.0 a M262.0 (T478.1 a 2 tu ešte nemali prechodnosť). Karkulky ťahali okrem Mn aj Os zložené z max 5 Balm-ov (020). Od Bardejova je smerom na Prešov (po km 35,5 - medzi zast. Šiba a bývalou žst Hertník) stúpanie 25%o, to pre karkulku vychádza záťaž okolo 170t. Mn vozili tri mašiny, príprah+vlaková a na kopec im pomáhal zväčša neprivesený postrk, ktorý zabezpečovala mašina od Os. Takže nachystaný Mn čakal na príchod Os, mašina z Os sa vyvesila, preposunovala na koniec Mn a tlačila na kopec. Na vrchole zastavila a vrátila sa do Bardejova a na druhý koniec svojho Os. Tzn manipuláky mohli mať tak 500t (ak budem uvažovať mix plných a prázdnych dvojosákok, tak to mohlo byť cca 25 vozov celkom pestrého zloženia). Tomu by zodpovedala aj užitočná dĺžka koľají okolo 300 m (až po Kapušany pri Prešove). Viem o dennom a nočnom Mn, ale mohlo ich byť aj viac..
(info je od starších kolegov, ktorý si tu čosi odjazdili)

Posun: Návestidlá neplatia pre posun (pri trpaslíkoch ozn. pás s pruhmi rovnakej výšky) a posun sa riadi ručne. Tak isto aj výhybky sú prestavované ručne, kľúče sú v elmag. zámkach.
Samozrejme, že sa posunuje cez obe zhlavia, akurát na vchodovom je závislosť na PZZ. Takže priecestie musí byť zatvorené aby sa z elmag. zámky dal vybrať kľúč a následne odomknúť a prestaviť výhybka. Po skončení posunu sa vrátia kľúče a priecestie sa otvorí.
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 844
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Předchozí

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bw_Ig a 4 návštevníků