Loconet a dve centraly v layoutu

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Loconet a dve centraly v layoutu

Příspěvekod zdeno » ned 25 lis, 2018 9:09 am

Na web https://www.railnet.sk/view.php?cisloclanku=2018110002
jsem dal clanek o jine variante zapojeni dvou central Loconet do jednoho layoutu a jak to funguje.
Je to opravdu dobre otestovane a funkcni.
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 1919
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: Loconet a dve centraly v layoutu

Příspěvekod zdeno » ned 25 lis, 2018 3:34 pm

Dostal jsem SZ, ci se da spojit aj 2x Z21 do jednoho layoutu ??
Teda ci muzou projizdet loko z obvodu jedne Z21 do obvodu druhe Z21?
---
Muzu napsat, ze netusim a ze to dam na forum.
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 1919
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: RailRoad & Co TrainController

Příspěvekod zdeno » stř 28 srp, 2019 1:17 pm

JenikPluto píše:Navíc netuším, proč by měl TC "inicializovat" LN - připojím k PC např. LocoBuffer, PC si s ním potřese rukou, předá info TC, který jen posílá a přijímá sériová data, ne? :wink:

ono je to naopak, TC zjistuje pritomnost Loconetu, teda "inicializace" spociva v tom, ze se na "neco" zepta a pokud je odpoved spravna, tak to povazuje za provozu schopne.
Testovat ale sloty v centrale povazujem za nestastne, JMRI staci "zrcadleni" na paket 81h.
---
Pokud bych chtel nainstalovat TC9, musim odinstalovat TC7 ? Nemuze to existovat vedle sebe ?
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 1919
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: RailRoad & Co TrainController

Příspěvekod JenikPluto » čtv 29 srp, 2019 5:26 am

zdeno píše:ono je to naopak, TC zjistuje pritomnost Loconetu, teda "inicializace" spociva v tom, ze se na "neco" zepta a pokud je odpoved spravna, tak to povazuje za provozu schopne.
Testovat ale sloty v centrale povazujem za nestastne, JMRI staci "zrcadleni" na paket 81h.


Díky, alespoň jsem zase o něco chytřejší... :)

JP
JenikPluto
 
Příspěvky: 227
Registrován: pát 08 lis, 2013 10:19 am
Bydliště: Kladno

Re: Loconet a dve centraly v layoutu

Příspěvekod JanoW » čtv 05 zář, 2019 3:30 pm

O čom je toto vlákno? Nejak mi uniká jeho zmysel.
JanoW
 
Příspěvky: 69
Registrován: sob 22 bře, 2014 9:19 pm
Bydliště: Modra

Re: Loconet a dve centraly v layoutu

Příspěvekod JOHNZ » pon 16 zář, 2019 5:50 am

No o čom, asi? Zdeno tu prezentuje spôsob pripojenia dvoch LN centrál do jednoho layoutu. Akurát je to tak úzkoprofilová (aj ked potrebná) záležitosť, že sa tu o tom holt moc nediskutuje...
JOHNZ
 
Příspěvky: 120
Registrován: sob 05 led, 2008 9:24 pm

Re: Loconet a dve centraly v layoutu

Příspěvekod JenikPluto » pon 16 zář, 2019 7:03 am

Ono je to spis tak, ze z puvodniho vlakna tu po zasazich (nejspis) moderatoru (presuny, mazani) skoro nic nezbylo, takze to nedava smysl...

JP
JenikPluto
 
Příspěvky: 227
Registrován: pát 08 lis, 2013 10:19 am
Bydliště: Kladno

LocoNet na kolejišti ovládaném LocoNetem

Příspěvekod HonzaM » ned 29 pro, 2019 10:20 pm

V čísle 4/2019 časopisu HP1 Modellbahn vydávaném FREMO je čtyřstránkový článek věnovaný problematice LocoNetu se zaměřením na ovládání modulových nebo větších klubových kolejišť. Je tam mimo jiné i řešení použití dvou centrál v jednom layoutu.
N, převážně epocha V, VI.
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 2387
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Loconet a dve centraly v layoutu

Příspěvekod Mcx » úte 31 pro, 2019 8:57 pm

Problém velkých modulišť je starý více jak 10 let, protože při postupném nárůstu počtu aktivních ovladačů na jedné centrále dochází ke zpomalení jejich reakce (jedna věc je teoretický počet ovladačů připojených k centrále a druhý je reálně fungující počet) a to je řešeno použitím více centrál v modulišti a využitím přechodových úseků (Gleisumschaltung) - použitelné s ovladači "analogovými" ne inkrementálními (analogové si nesou si sebou informaci o nastavené rychlosti) a kompletní Gateway včetně přepínacích úseků, kde je vyřešen přenos informací ovladače mezi centrálami, tedy je funkční i s ovladači inkrementálními. Toto bylo řešeno u Fremo před cca 10 lety, bohužel bez účasti z Česka a tak v Česku jsme bez jediné funkční Gatewaye. Na velká setkání, jak byl Hluk Fremo se Gateway půjčuje z ciziny. Funkčnost je vázána na ovladače Fred různých verzí, s ovladači Oto, Evka... nefunguje.
Je to tedy v současnosti zejména "problém" H0, více např. zde http://dcc-mueller.de/switch/loconetd.htm
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 1876
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Loconet a dve centraly v layoutu

Příspěvekod MiG » úte 31 pro, 2019 9:09 pm

Až bude mít pan Se náladu a čas osazovat, tak bude i v česku funkční gateway dle odkazu.
MiG
 
Příspěvky: 1120
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: Loconet a dve centraly v layoutu

Příspěvekod cipisekmp » úte 31 pro, 2019 9:56 pm

Ahoj, ja se mozna zeptam uplne debilne, ale co by se stalo kdyz by jel vlak, ten vlak by vjel do meziuseku ktery by byl napajen z prvni centraly. Jak by dojel do urciteho mista, tak by se ten prostredni usek prepl na druhou centralu (HW ted neresim) a vlak by mel pokracovat dal (v podstate by doslo ke kratkemu prepnuti jak kdyz se prehodi smycka) predpokladam nebot nedostal zadny povel. Z meho laickeho pohledu je to jak kdyz vytahnu ovladac, tak vlak jede sam dal do te doby nez ovladac napichnu nekam jinam a dam mu povel. Co by se tedy delo kdyz by si centraly nepredali zadnou informaci ale jen se prepl ten prostredni usek na centralu A nebo B a jen se prepl ovladac na LN boxe prislusici ten konkretni centrale. Preci kdyz za jizdy vyhodim ovladac z LN boxu, tak taky nerikam centrale jestli jej zapnu nebo teoreticky ne a ma jej nejak zrusi ze sveho seznamu pripojenych ovladacu.
Cipisekmp.
H0/MODULY SLOVÁCKO

[url]http://kzmslovacko.cz/[/url]
Uživatelský avatar
cipisekmp
 
Příspěvky: 1284
Registrován: ned 08 čer, 2008 6:55 am
Bydliště: Moravsky Pisek

Re: Loconet a dve centraly v layoutu

Příspěvekod MiG » úte 31 pro, 2019 11:04 pm

Tak je to případ, o kterém Mcx píše v první části příspěvku, (Gleisumschaltung).
Příklad "HW" přepínače je k dispozici přechodem na záložku Gleisumschaltung v odkazu od Mcx.
Případně exisoval přechodový úsek s hradlem, kde vlak musel zastavit na "STŮJ" a po přepnutí DCC a LocoNetu "páčkovým přepínačem" bylo také návěstěno "VOLNO".
Dá se na zapojení také dostat, ale teď nemám přímý odkaz.
MiG
 
Příspěvky: 1120
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm


Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků