Konzultace koncové staničky s vlečkou a malé strojovky

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Konzultace koncové staničky s vlečkou a malé strojovky

Příspěvekod TTmili » pát 02 lis, 2018 4:58 pm

Sic nerad, přesto zakládám nové vlákno, a nejvíc se asi hodí sem. Jelikož už delší dobu předělávám kolejiště do nějaké snesitelné podoby (žádná NDR stavení, trochu reálně vypadající krajina, ale i reálnější podoba stanic a tratí), došlo po hledání podkladů na nějaké otázky. Prosil bych tedy zkušenější kolegy, především třeba hanka nebo Milana F. jestli by mi k mnou vymyšleným částem kolejiště nenapsali pár vět ze kterývh bych se mohl poučit a čerpat. Předem bych rád upozornil že oba náčrtky jsou bez jakéhokoliv měřítka a celkově se jedná pouze o nástin, sestavený většinou ze znalostí načerpaných v knihách od Milana, různě po internetu, a tak podobně.

První na řadě by mohla být právě ona malá strojovka, nacházející se v odbočné staničce inspirované tratěmi v posázaví nebo na vysočině k Táboru. Jelikož se pohybujeme na samém konci parního provozu, je zde lokomotiva ř. 433.0 vozící manipuláky a smíšené vlaky na lokálku, na víkend se podívá po hlavní trati do velkého depa na provozní ošetření. Občasnou návštěvu bude tvořit stroj 434.1(2?) zaskakující za T444.1 na noční vyrovnávce vozů a ranním osobáku zpátky. V takovém případě by 434.1 dozbrojovala ve strojovce vodu a možná i uhlí. Taková je vize, podoba stanice ani strojovky už se asi měnit nebude, popelová jáma před vraty topírny, vedle ní vodní jeřáb a třícestná výhybla tvořící odvrat z manipulační kolej. Odvrat by byl stavěný dálkově mechanicky, druhá strana (mezi kolejemi strojovky) ručně. A ksme u první otázky, je takováhle kombinace reálná? Nebylo by lepší například užít EM zámku a stavět obě části ručně? Druhý dotaz ohledně strojovky se týká umístění výtahu zbrojení uhlím. Plán je takový, že bych měl ohradu s uhlím mezi kolejemi strojovky, otázkou je kam natočit výtah, zda nad kolej s popelovou jámou, nebo na tu vedlejší jdoucí mimo topírnu? V tom druhém případě bych měl ještě podotázku jestli pak případně nenainstalovat ještě jeden vodní keřáb naproti výtahu? No a konečně třetí otázka, a tou je co s popelem? Mohla mít takováhle malá strojovka například vozík v popelové jámě, který se pak jeřábem zvedal na vysypání do vozu? Mohl v takovéhle strojovce být portálový jeřáb jaký nabízí Malá Železnice přes hranu ohrady s uhlim a obě koleje?
Obrázek

Druhá část vlákna by měla obsahovat koncovou staničku o dvou dopravních a jedné kusé manipulační koleji ke skladišti a odbočkou na vlečku jistého závodu. Všechny výhybky jsou stavěny ručně, vjezdové jednoramenné návěstidlo, jak manipulační kolej tak vlečková jsou kryty výkolejkami. Výtažná kolej pro objíždění je zároveň kolejí pro zbrojení motorových lokomotiv a vozů a na jejím konci je "garáž" na odstavení M131.1/M152.0 přes noc. Zbrojení tvoří jen a pouze odkapové vany, samotný stojan zbrojení s plechovou boudou s čerpadly a tak podobně. Nádrž by pravděpodobně byla pod zemí. Manipulační kolej se skladišťátkem bude využívaná pro kusové zásilky a překládání uzenin do izotermických vozů (nebo opačně), vlečka ještě úplně není domyšlená, ale rád bych tam jezdil s uzavřenými vozy a cisternami. Celkově bude průmyslový areál spíš jen nicneříkající kulisa skladu a kotelny s vrátnicí.
No a k dotazům, není umístění garáže na konec výtažné koleje nesmysl, zvlášť pak když na manipulační kolej ke skladu se jinak než z výtažně nepůjde díky "poloangličáku" dostat? Nebyla by lepší varianta vytvořit z některé koleje ještě odbočku do depa, opět zabezpečenou přes výkolejku? Popřípadě nepřepracovat tuhle staničku úplně? Tady zatim kostky vrženy nejsou, mám zatím hotovou jen spojku z výhybky a půlangličáku, takže se dá hýbat snad se vším.
Obrázek
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1543
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Konzultace koncové staničky s vlečkou a malé strojovky

Příspěvekod hank » pát 02 lis, 2018 6:06 pm

Dotazů je celá přehršel, zkusím to. A předesílám, že někdo jiný může mít jiný názor.

Především mi není jasné, jak hustý tu bude provoz. Já budu vycházet z toho nejjednoduššího, co si umím představit.

Pokud jde o staniční ZZ, tak ve IV. epoše bylo možné leccos, ale stanice se modernizovaly podle důležitosti a ještě i v 80. letech bylo možno i v dost velkých stanicích vidět výhybkáře kmitajícího mezi kolejemi (někdy i na služebním bicyklu :lol: ) s pytlem klíčů a zhlaví bez odjezdových návěstidel; vjezdy byly jednoramenná mech. návěstidla nebo světelná se dvěma světly (červená - zelená) bez závislosti na postavení cesty a s omezením rychlosti na 40 i přímo.

Pokud jde o tu topírnu: Není to úplně nereálné, podobně vypadaly v 70. letech třeba Otrokovice. Kolej do remízy by ale zásadně měla být tak dlouhá, aby se kanál a místo pro zbrojení uhlím vešly na tuto jedinou kolej za sebe. Nejdřív kanál s vodním jeřábem (jeřáb není nutný, může být i hydrant v remíze), blíže k vratům remízy uhelné figury umístěné mezi topírenskou a zásobovací kolej. I tak by byl pro jednu domácí lokomotivu zauhlovací Vosáhlo zbytečným luxusem. (Třeba v Ledči nad Sázavou postavili Vosáhla přestěhovaného odjinud až v 70. letech po zvýšení nákladní frekvence při výstavbě Želivky.) Spíš bych tam viděl pásový dopravník. Nicméně stroj by zbrojil uhlí na koleji před remízou. No a popel by se z kanálu vybíral pěkně růčo lopatou na zem mezi koleje a pak v dalším kroku ze země na vagón umístěný na té druhé koleji, třeba s pomocí druhého dopravníku. Ta by přednostně sloužila jako zásobovací, tj. pro odstavování a ruční vykládku vagónů s uhlím. Na jejím konci vedle remízy by klidně mohla stát i cisterna pro příležitostné dozbrojení vlastních nebo cizích motorů a/nebo dieselů naftou. (Dírou ve zdi remízy by z ní mohla vést napevno umístěná hadice nebo kus potrubí dovnitř a motory by mohly zbrojit i v remíze.) Nějaké komplikované zabezpečení zámku ručně obsluhované výměny bych v tak mrňavé stanici klidně úplně vypustil. Před vjezd na staniční kolej bych dal modré véčko bez světel a u něj čekající lokomotivu by si osobně přebíral na rozkaz výpravčího pracovník stanice řídící posun, případně vlakvedoucí/průvodčí od vlaku, na který stroj nastupuje, s klíčem od výměny.

Koncová stanice by jednoznačně měla být dopravna D3. Jakou tam čekáš frekvenci, která by odůvodnila výpravčího? Remíza na konci hlavní koleje: Proč ne (viz třeba Bechyně nebo svého času Žacléř), ale čistě jenom "domeček pro mašinky", na přenocování, bez zbrojení, které by probíhalo výše naznačeným způsobem z cisterny na zásobovací koleji v odbočné stanici. A zase: Kritická je délka koleje. Tzn., že musí být tak dlouhá, aby se nejdelší hnací vozidlo při objíždění celé vešlo před zavřená vrata remízy. Stejně si myslím, že v dané epoše by takovou remízu nejspíš už dávno okupovala traťovka.

Ještě snad tohle: Při odstavování/nabírání vozů do/ze šturcu u skladiště bude posunující díl zajíždět kam? Do vlečky nebo k remíze? V obou případech musíš brát v úvahu potřebnou délku kolejí.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2537
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Konzultace koncové staničky s vlečkou a malé strojovky

Příspěvekod jafobe » pát 02 lis, 2018 8:08 pm

Ke koncové a odbočné stanici k ní by se v mém okolí dalo trochu inspirovat tratí Smržovka - Josefův Důl odbočujíci z trati Liberec Tanvald. Řekl bych že by se tam v určité obdobě našlo skoro vše zde zmíněné. Jen nevím kde tam mmohla být popelová jáma, ale nejspíš někde v kolejích a ne přímo u remízy.
Jinak za sebe bych asi v koncové staničce nedával půlangličana, ale spíš dvě samostatné vyhybky, ale nejspíš i kolej ke skladu bych spíš napojil na druhé zhlaví, aby se od něj nemuselo vytahovat k remíze ani do vlečky, čímž by mohla i remíza i vlečka být blíž u výhybek
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 251
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: Konzultace koncové staničky s vlečkou a malé strojovky

Příspěvekod TTmili » sob 03 lis, 2018 12:01 am

Děkuji za reakce. Mimo to mi do SZ přistál souhlas v tim co napsal hank a doporučení napojit manipulační kolej z druhé strany koncové staničky jak zmínil jafobe. K tomu se tedy vyjádřím v úvodu a zároveň tím i odpovím na otázku obsluhy skladiště. Jelikož jsem pro koncovou staničku čerpal inspiraci například v Humpolci, na Telečsku a nebo třeba v Rozsochatci tak je stanička jak se patří divná, je to prostě takový "chutný mix" všeho u nás nějak neobvyklého. Především jde o použití "poloangličana" kterého už jsem si stihl vyřezat z Tilligova DKW, díky tomu není možné přejíždět z manipulační koleje na vlečku a opačně.
Obrázek
Z toho plyne i jasná obsluha stanice a vlečky, kdy příjezdový smíšený vlak nejprve přestaví osobní vůz se služebním na kolej dál od staniční budovy, lokomotiva přejede pro chladící vůz který přestaví na manipulační kolej, tu plánuji maximálně na 2 Zetky, popřípadě jeden 4 nápravový chlaďák. Následně přejede opět do výtažné, kde vyčká příjezdu T211.0 z vlečky s vozy. Vozy odebere, přejede s nimi do výtahu, Prase s vozy od smíšeného vlaku zajíždí na vlečku, pára přidává vozy z vlečky na konec vlaku a objíždí soupravu. Je to možná provozní komplikace, ale na vyblbnutí vrámci posunu docela ucházející. Tím bych i rád odůvodnil přítomnost výpravčího, konekonců takovéhle šíbování bych rád naplánoval alespoň 3x denně, do toho vyjma posledního a prvního vlaku objíždění přívěšáku, a tak podobně. Zároveň ona vlečková T211.0 by mohla obhájit zbrojení naftou, podobně jako turnusové nasazení motorového vozu pendlujícího mezi odbočnou stanicí a koncovou dva dny, před "spaním" by tudíž hned první den dostal porci nafty. Nicméně i o zbrojení ve strojovce v podobě jak jsi zmínil jsem uvažoval, ale přišlo mi to už trošku přeplácané.

Co se strojovky týče, pokud jsem to dobře pochopil, uhelný výtah by se musel vejít mezi výtopnu a popelovou jámu? Nebo komplet celé zbrojení (tj. včetně skládky uhlí) by mělo být mimo popelovou jámu? Nějaký prostor tam ještě asi jsem schopný vyšetřit, bohužel pro mě, výtah Vosáhlo i popelovou jámu od Třmínka už mám doma, a obojí už seskládané a připravené na použití. Takže první varianta by byla asi i reálná, druhá by se nevešla určitě.
Jinak pásový dopravník určitě přijde do skládky uhlí, ale i tak bych rád zbrojení prováděl výtahem, přecejen dělám opravdový konec páry, takže přesunutý výtah by snad nebyl až tak jako pěst na oko. Nebo může do příběhu přijít i odůvodnění minulostí, kdy lokálku obsluhovala dvojice 422 a strojovka se průběžně starala i o další 3 stroje 423/433 projíždějící nebo končící s vlaky v odbočné stanici.
Ještě k tomu případnému zbrojení motorových vozů a lokomotiv, pokud bych tedy zbrojení nedal ke garáži v koncové staničce, zbývalo by měnit cisternu na konci zásobovací koleje. V každém případě mám jeden stojan zbrojení který by se dal právě nějak takhle využít, tuším že nějakou dobu se takhle provizorně zbrojilo třeba zrovna v Jihlavě, u koleje na které stála cisterna byl i stojan s boudou s technickým vybavením, jen nevím jestli byly v kolejích nějaké odkapové vany.

Teď trochu vysvětlení k odbočné stanici jako takové. Řekl bych že jsme si totiž trošku s tím zámykáním výhybky nerozumněli. Stanice je o čtyřech kolejích s výhybkami stavěnými mechanicky dálkově, relativně krátce po obnově (betonové pražce na dopravních kolejích, návěstidla Svetofor na vjezdu i odjezdu (odjez skupinový), zatím stále váhám, zda půjde o nezávislá návěstidla bez rychlostní návěstní soustavy, nebo zda už rychlostní návěstní soustavu využiji. Přejezd na záhlaví bude s PZS VÚD, z jedné strany za vjezdovým návěstidlem, z druhé naopak za označníkem.
Jinak co se provozu týče, plánuji provoz i včetně rychlíků (byť jen projíždějících), a poměrně pravidelné manipulace s vozy na koleji ke skladišti. Stále se snažím pohybovat tam kde to znám, takže většinou se inspiruji tratí z Jihlavy do Znojma, z Horní Cerekve na Tábor a podobně.
K tomu zamykání výhybky, jde mi o to, zda když bude celá stanice přestavovaná drátovody, jestli i manipulační kolej napojit na drátovody? Nebo jestli dálkově stavět jen na dopravní koleje, a už výhybku před tou třícestnou mít zamčenou a ručně stavěnou? Pokud by se na manipulační koleji stavěla cesta ručně, pak samozřejmě třícestná výhybka bude v základním postavení zamčená v přímém směru na zásobovací kolej.

Jinak ještě vyvstala jedna otázka, kam případně s traťovkou?
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1543
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Konzultace koncové staničky s vlečkou a malé strojovky

Příspěvekod hank » sob 03 lis, 2018 2:13 pm

"Co se strojovky týče, pokud jsem to dobře pochopil, uhelný výtah by se musel vejít mezi výtopnu a popelovou jámu? Nebo komplet celé zbrojení (tj. včetně skládky uhlí) by mělo být mimo popelovou jámu?"

Správně je b), i když - jestli jsi lovec výjimek - i případ skládky uhlí přímo u kanálu by se v praxi v nějakých pidivýtopnách našel - napadá mě třeba Polná, ale tam bylo uhlí zase v uzavřeném dřevěném skladu, později dokonce přepaženém napůl, a ve druhé půlce byl sklad olejů... V Polné za provozu strojů M 112.0 ale byla tak miniaturní spotřeba uhlí (řádově v desítkách kg denně), že i předepsaná týdenní zásoba uhlí na skládce byla srandovně malá a tak se to s tím požárním nebezpečím asi moc vážně nebralo. (BTW, když už hledáš ty výjimky: V Polné se jeden čas dokonce i vymývalo, turnusový a záložní stroj se pravidelně střídaly a o nedělích, kdy se zatápěla záloha, posloužila i jako zdroj teplé vody pro vymytí turnusového stroje. Což bys mohl znázornit například nějakou starou omšelou mašinou nebo pojízdným vytápěcím kotlem, klidně i s nekompletním pojezdem, na konci té zásobovací koleje.) Nicméně mít jámu hned u figur by neprošlo přes požárního technika ani v modelu :mrgreen: a zbrojit uhlím přímo na kanále by se nemělo v žádném případě.

"K tomu zamykání výhybky, jde mi o to, zda když bude celá stanice přestavovaná drátovody, jestli i manipulační kolej napojit na drátovody? Nebo jestli dálkově stavět jen na dopravní koleje, a už výhybku před tou třícestnou mít zamčenou a ručně stavěnou? Pokud by se na manipulační koleji stavěla cesta ručně, pak samozřejmě třícestná výhybka bude v základním postavení zamčená v přímém směru na zásobovací kolej."

Ještě i dnes, a to i v dálkově obsluhovaných stanicích, je spousta posunovacích obvodů s ručním stavěním výměn. Takže bych volil případ b).

"Jinak ještě vyvstala jedna otázka, kam případně s traťovkou?"
Těžko říct, když jsi sem dal plánek jen jednoho zhlaví té odbočné stanice...

Ještě: Pravdu má i jafobe, jáma (a ne jedna) s vodním jeřábem může být klidně i někde ve stanici.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2537
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Konzultace koncové staničky s vlečkou a malé strojovky

Příspěvekod jafobe » sob 03 lis, 2018 4:55 pm

Jeden příklad popelové jámy i vodního jeřábu přímo v kolejiši byl ještě "nedávno" taky v mém okolí v Železném Brodě. Na mapách je poměrně dobře vidět popelová jáma ještě v roce 2012, než se "vylepšilo" nádraží pro modernější provoz v místě poblíž remízy (bod č. 1) nejspíš aby nemuseli lokomotivu před další cestou do stoupání (ve směru na Tanvald i na Starou Paku) a odpřahat a mohli vysypat popel aby roztopili pod kotlem, vodní jeřáb býval skoro proti nádražní budově, alespoň byl vidět z kdrytého perónu před budovou (zhruba v místě bodu č. 2, mezi kterými kolejemi si už moc nevybavuji).
https://mapy.cz/letecka-2012?vlastni-body&x=15.2668659&y=50.6398054&z=18&l=0&ut=Nov%C3%BD%20bod&ut=Nov%C3%BD%20bod&uc=9iWXmx12TsfZBSA&ud=50%C2%B038%2723.122%22N%2C%2015%C2%B016%274.691%22E&ud=50%C2%B038%2724.053%22N%2C%2015%C2%B015%2754.195%22E
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 251
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: Konzultace koncové staničky s vlečkou a malé strojovky

Příspěvekod TTmili » ned 04 lis, 2018 2:11 pm

Popelová jáma by v mém případě patrně měla být pouze v depu, do stanice plánuji asi jen vodní jeřáb a to ještě jen na opačnou stranu za nástupiště, měl by to být poslední pozůstatek století páry. Původně však ve stanici na dopravní koleji popelová jáma zajisté byla (před přestavbou silami železničního vojska), zhlaví zde nakreslené ukončuje dlouhé stoupání. Další stoupání je jen na lokálce, hlavní trať již pokračuje rovně nebo klesá. Obdobně je řešena popelová jáma s vodním jeřábem i ve Žďárci u Skutče (byť tam stoupá dál hlavní trať).

Lovec vyjínek, to je moc pěkná definice, jen bych se za někoho takového úplně nepovažoval. Líbí se mi unikáty, zajímavá řešení, mám spoustu prototypů, ale vše se snažím dělat když už ne podle nějaké předlohy, tak aspoň tak aby nikdo nemohl namítnout nic ve stylu "takhle to rozhodně nebylo". I proto když jsem hledal, vymýšlel a kreslil, tak mě Polná taky napadla, přecejen to tam mám co bych kamenem dohodil. Ono vůbec tady u nás na Vysočině byla spousta zajímavostí, a i to "Káčko" třeba z 310 nebo 422 by nebyl špatný nápad, jen před něj asi už nepůjde dosadit ono zbrojení naftou. To by naopak skutečně mohlo být v koncové staničce. Nastává však "problém", a to že zmizí onen turnusový závlek domácí 433 po hlavní trati na údržbu, kdy místo ní o víkendu jezdí pouze motoráky, které se naopak po hlavní trati nepodívají nikam dál. Tím zas mizí opodstatnění onoho zbrojení naftou.
Celkově asi budu muset přikročit k přepracování celé koncové staničky, takhle jak je zde nakreslená je vpodstatě původní jen doplněná o kusou manipulační kolej. Pokud se chci přiblížit skutečnosti, musí přijít asi větší změna. Obecně se nebráním ani průjezdné manipulační koleji, ani garáži například na druhém zhlaví, jen bych rád zachoval ten půlangličák.

K druhému zhlaví jen stručně, v současnosti se v něm všechny 4 koleje sbíhají do jedné a pak v tunelu (ve skutečnosti za tunelem) je odbočná výhybka na lokálku. Vpodstatě se prostřednictvím obloukových výhybek sbíhá 2 a 4 kolej, a 1 a 3 na stejném místě, a obě obloukovky jsou napojené na jednu přímou výhybku, celé zhlaví je v oblouku. Přemýslel jsem nad odvratem z manipulační koleje, traťovka vy zde měla mít pouze KSF pro lokálku, možná by tam mohli mít i nějaký útulek.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1543
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Konzultace koncové staničky s vlečkou a malé strojovky

Příspěvekod hank » ned 04 lis, 2018 5:19 pm

Jak už jsem psal, tak v reálu by zřejmě traťovka zabrala jednu z těch remíz. Jako užitečný kompromis mi tedy připadá toto:
1. Remíza v odbočné stanici bude sloužit jen parní trakci. To samozřejmě nevylučuje možnost, aby do ní motor výjimečně zajel na nějakou nutnou opravu. Zbrojení bude ale jen pro páru. A pokud jde o nocování, přirozené by bylo, kdyby tam nocovala ta pára, jestli tam bude doma; nicméně vhodnou úpravou grafikonu by šlo zařídit i to, aby se i o to nocování obě trakce dělily. Koneckonců, jak už jsem na zdejším fóru psal vícekrát, existovaly i funkční služebny lokomotivního hospodářství bez remízy; např. Skalice nad Svitavou v letech 1957-1978 (parní trakce, dřevěná remíza v r. 1957 vyhořela) nebo Tanvald v letech 1967-2007 (zpočátku spolu s motory ještě i končící pára, ale většinu času už jen dieselová trakce, remíza se v r. 1967 zhroutila pod tíhou sněhu). Takže proč by některé z nocujících vozidel nemohlo stát před remízou nebo ve stanici?
2. V remíze v koncové stanici bude uloženo nějaké vozidlo traťovky. (Třeba sněhový pluh.)
3. U remízy v koncové stanici bude tankoviště, o které se budou dělit motoráky s vozidly traťovky. U koleje do remízy mohou být i další objekty traťovky - sklad materiálu, malá dílna, útulek...
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2537
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Konzultace koncové staničky s vlečkou a malé strojovky

Příspěvekod TTmili » ned 04 lis, 2018 7:54 pm

Musím přiznat že jsi mě potěšil že nevymýšlím kdovíjaké hovadiny jak jsem se bál. Prostě jen potřebuju usměrnit. Zítra až budu mít čas tak zkusím vyfotit prostor který mám pro odbočnou stanici s remízou, a snad z toho vyplyne jestli popelová jáma i zbrojení uhlím půjde zasadit před "Véčko".
V každém případě v remíze by měla nocovat právě domácí 433.0, ráno by měla vyrazit s osobním vlakem (případně smíšeným) na lokálku, v mezilehlé se vykřižovat s motůrkem nocujícím v koncové a dojet do koncové, kde by dobrala zátěž z průmyslového areálu (v tuhle dobu asi ještě sama, vlečkový strojvedoucí dělá na osmičky ranní a odpolední) a vyčkala by příjezdu "čerstého" motoráku s přívěšákem. Po odjezdu by se na trati opět vykřižovala s nocujícím motůrkem, v odbočné by odstavila osobní vozy a ve stanici by podle potřeby prováděla posun s vozy a sestavila by si manipulák na lokálku. Po dozbrojení a příjezdu motoráku s přívěšákem by se vydala s Mn do koncové staničky, po cestě by se opět křižovalo (pokud by se jelo s náskokem, stihne dojet i do koncové bez křižování), a v koncové stanici by se provedla manipulace dle výše popsaného (jen bez odstavování osobních vozů), a zase by se čekalo, jelo zpátky, a tak furt dokolečka. Teda až do výměny motoráků, kdy původně nocující vezmě přívěšák a odjiždí po hlavní trati, a z manipuláků se opět stávají na jeden obrat smíšené vlaky, v případě poslední jízdy dne se z koncové stanice už jede pouze co y osobní vlak, na lokomotivě proběhne denní ošetření, a na pár hodin se schová do remízy. Naopak motorák po poskední jízdě dozbrojí naftu a pravděpodobně před traťováckou boudou vyčká rána.
Ale abych pravdu řekl, tahle varianta se mi asi úplně nelíbí z hlediska provozního, co kdyby se v noci něco stalo? Závěje, popadané stromy a tak podobně, traťovka bude muset situaci řešit, ale motor stojí, kde stojí. Pravda, provoz 70tých a 80tých let jsem neměl ani v nejmenším šanci zažít, ale přecejen deformace sočasným provozem a předpisy se projevuje, a ač to tehdy bylo jiné, asi nemyslím že o tolik. Co kdybych do Koncové staničky tak jak je nyní přidal ještě jednu kolej, na obě strany kusou, na jedné straně traťovácká kůlna, útulek a dílna se zbrojením naftou, na druhém, za odvratnou výhybkou garáž na nocující motorový vůz? Nebo motorový vůz nechat nocovat na dopravní koleji jak je dnes v módě?
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1543
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Konzultace koncové staničky s vlečkou a malé strojovky

Příspěvekod TTmili » úte 06 lis, 2018 4:39 pm

Jak jsem slíbil, přikládám prostor, tak jak jej mám na malou strojovku k dispozici. Vychází to tak tak, už jen to že mám strojovku na straně nádražní budovy je tak trochu netypické. Pokud však chci vykřižovat alespoň M152.0 s Blm na lokálku s osobákem na hlavní trati, nedá se nic jiného dělat.
Obrázek
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1543
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Konzultace koncové staničky s vlečkou a malé strojovky

Příspěvekod hank » úte 06 lis, 2018 5:16 pm

Pořád mi chybí celkový pohled na kolejiště.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2537
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Konzultace koncové staničky s vlečkou a malé strojovky

Příspěvekod TTmili » úte 06 lis, 2018 6:03 pm

Chápu že by se ti pro zasazení do kontextu hodil celkový pohled na kolejiště, ale bohužel plánek nemám (byť na něm mohu zapracovat), a kolejiště od začátku přestavby jednak nedoznalo moc velkých změn (takže z něj moc nevyvodíš) a hlavně je z něj po dobu úprav pokoje ve kterém se nachází i takovým odkladištěm (takže to co by náhodou mělo zůstat stejně neuvidíš). Byl jsem rád že se mi povedlo vyklidit ten roh ve kterém má být zhlaví se strojovkou.
Navíc ještě přijde přístavba cca 1x1 metr, která z kolejiště vytvoří L cca 2x2 metry, na které se bude hlavní trať stáčet do skryťáku podél řeky. Ale snad by se to mohlo do konce roku trochu stabilizovat.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1543
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Konzultace koncové staničky s vlečkou a malé strojovky

Příspěvekod hank » úte 06 lis, 2018 6:22 pm

Třeba bych přišel na něco rozumnějšího, kdybych to viděl celé. Takhle bohužel...
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2537
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Konzultace koncové staničky s vlečkou a malé strojovky

Příspěvekod TTmili » úte 06 lis, 2018 6:37 pm

Zkusím během zítřka, nejdéle pozítří nakreslit plánek, obdobu těch úvodních, prostě bez přesného měřítka, jen aby to dalo představu o podobě, alespoň té zatím plánované.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1543
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Konzultace koncové staničky s vlečkou a malé strojovky

Příspěvekod hank » úte 06 lis, 2018 6:55 pm

Děkuji.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2537
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Další

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků