OT: Jak moderátor prichazi o nervy (BASCOM BASIC a C++)

Software pro železniční modelářství, simulátory, ovládání, plánování....

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: OT: BASCOM BASIC a C++

Příspěvekod MiG » stř 24 říj, 2018 11:37 am

zdeno píše:
MiG píše:Úhybný manévr? No toto...
Když tě to uráží, tak tě to uráží. S tím já nic neudělám.
Jsou to tvé posty.

no comment, nebudem se snizovat na tvoji podrazackou uroven !!


Snižovat? Snad zvyšovat na moji úroveň. :-)

Dojdou-li argumenty, začínají urážky. Leda, že by slovo podrazák znamenalo něco jiného, než si myslím.
Stejně nevím, proč bych měl mít podrazáckou úroveň.
MiG
 
Příspěvky: 693
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: OT: BASCOM BASIC a C++

Příspěvekod JOHNZ » stř 24 říj, 2018 11:47 am

zdeno píše:to mas rizene PC nebo mas jen analog ?

Môže to byť riadené buď z PC, alebo sa to dá nahrať do MSP430 (tie sme mali svojho času v škole). Ale pretože dosky s MSP430 sa zháňajú zle, chcem to prepísať na ARM a použiť Arduino. Vďaka tomu, že nepoužívam jednoúčelové programovacie jazyky to pôjde bez problémov (tak ako to šlo bez problémov z toho PC do toho MSP). PC sa budú už len pripájať k jednotlivým staniciam podľa konfigurácie, tak ako na skutočnej DOZ. Netreba šaškovať so servrami a podobne.

zdeno píše:jeden pohyb na zhlavi:
Jeden prujezd vlaku trva asi 30 vterin, teda to nic neblokuje. Pokud se ti sejde vic vlaku do jedne minuty, tak je neco spatne !!
Jinak neni problem to zmenit, ale nechcem. Muzes mit jiny nazor, ale to mi nevadi. ;-)

Kto nechce, hľadá dôvody ... Ja už len čakám, až sa na nejakom stretnutí nájde nejaký odvážlivec, ktorý sa rozhodne, že sa na stretnutí bude simulovať nie halbala jazdenie ala ČSD, ale moderný, súčasný grafikon, s taktovou dopravou a uzlami. Že sa v stanici behom minúty zlezú vlaky zo všetkých smerov, ľudia si prestúpia a potom sa tie vlaky zasa naraz rozídu (a v medzičase pôjde nákladná doprava). :wink:
Ja po tebe nechcem aby si to menil, ja vlastne netvrdím, že je to samo o sebe nejaké zlé, akurát mi prišlo vtipné, že to tu dávaš za vzor, a keď už, tak keď ti na to niekto povie, že to je technicky slabé, tak máš povedať, že to je pravda, ale že ti to tak stačí, a nie sa snažiť dotyčného zhodiť. :roll:

zdeno píše:jeden pohyb na zhlavi:
Ten tvuj navrh je poznamenany tim, ze dobre nepoznas zaklady, ale snaha byla.
(Trosku mi vadi otoceni =!, kde by melo byt != ).
Teda to nemas odvsivene, teda neverim, ze je to funkcni. Viz otoceni operatoru.

:D :D :D :D :lol: :lol: :lol: :lol: Odvšivené to nie je, písal som to z hlavy, bola to ukážka, chýb tam asi bude milión. Ale, to že si si ako ukážku vybral zrovna to čo nie je chyba, to je úplne úžasné. Takže ma tu poučuje človek, ktorý ani nedokáže pochopiť výraz A=!B a keď už, tak ho ani netrkne, že to je priraďovací výraz, ergo operátor != tam už z princípu nemá čo robiť... Musím sa fakt smiať. :D :D :D :D :lol: :lol: :lol: :lol: Ale snaha bola. :D :D :D :D :lol: :lol: :lol: :lol:

zdeno píše:Ted zkusme porovnat vysledny kod, ktery je kratsi a rychlejsi ?

Základné porovnanie môžeme začať tým, že som ten tvoj "Je tam dost velky problem, testovat priradeni urciteho tlacitka na tu kterou funkci." vyriešil za 5+15 minút. Ešte si tam teda dopíš kus toho 'tady je rozdeleni na jednotlive funkce, pakety, opcode podle Work pretože ja ho tam mám napísaný. Ja si ten ovládač snáď niekedy z trucu fakt naprogramujem.
JOHNZ
 
Příspěvky: 74
Registrován: sob 05 led, 2008 9:24 pm

Re: OT: BASCOM BASIC a C++

Příspěvekod zdeno » stř 24 říj, 2018 12:03 pm

predchozi ignorujem, to je jen povysovani a ne argumenty !!

JOHNZ píše:Základné porovnanie môžeme začať tým, že som ten tvoj "Je tam dost velky problem, testovat priradeni urciteho tlacitka na tu kterou funkci." vyriešil za 5+15 minút. Ešte si tam teda dopíš kus toho 'tady je rozdeleni na jednotlive funkce, pakety, opcode podle Work pretože ja ho tam mám napísaný. Ja si ten ovládač snáď niekedy z trucu fakt naprogramujem.


prdlajs tam mas, kde tam mas rozdeleni na jednotlive opcode, skupiny, druhy paketu ??
Kdyby si aspon neklamal !!
Vis vubec o tom, ze existuji dva druhy obsluhy paketu funkci a to Uhlenbrock a Digitrax ??
Jen takovy blby dotaz, vyjmenuj vsechny opcode, ktere se pouzivaji na posilani funkci F0 az F28 ??
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 1530
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: OT: BASCOM BASIC a C++

Příspěvekod JOHNZ » stř 24 říj, 2018 12:10 pm

Áno, jediný, kto sa tu smie povyšovať bez argumentov, si Ty. :D :D :D :D :lol: :lol: :lol: :lol:

(pre ostatných: ja som, aspoň dúfam, normálne taký kretén neni, ja som sa len s ním snažil diskutovať spôsoom, ktorým diskutuje on s inými. Ale očividne mu to nesedí)
JOHNZ
 
Příspěvky: 74
Registrován: sob 05 led, 2008 9:24 pm

Re: OT: BASCOM BASIC a C++

Příspěvekod vvitty » stř 24 říj, 2018 12:17 pm

zdeno píše:Proste mi vadi, kdyz se podcenuji dobre a spolehlive veci. Treba Loconet. ;-)

zdeno píše:... klony jazyka C, ktere si delaji co chteji a jsou vetsinou absolutne neodsledovatelne.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, osvětlení modelů, DCC - http://www.pojezdy.eu/eshop
Uživatelský avatar
vvitty
 
Příspěvky: 1918
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: OT: BASCOM BASIC a C++

Příspěvekod zdeno » stř 24 říj, 2018 12:18 pm

JOHNZ píše:výraz A=!B a keď už, tak ho ani netrkne, že to je priraďovací výraz, ergo operátor != tam už z princípu nemá čo robiť


jeste dodatek,
prave toto pokladam za nejvetsi chybu C++, kde takova chyba syntaxe je likvidacni a prekladac to nerozpozna.
tady vidis, jak snadno dojde k omylu a brutalni chyba je na svete !!
Prave syntax C pokladam za velky omyl a primlouval bych se za vraceni ku klasickym vyrazum jako OR, AND, XOR, <>, =, a podobne.
Je to vec pohledu, ale to asi nejvic odrazuje pripadne novacky !!
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 1530
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: OT: BASCOM BASIC a C++

Příspěvekod zdeno » stř 24 říj, 2018 12:20 pm

JOHNZ píše:Áno, jediný, kto sa tu smie povyšovať bez argumentov, si Ty. :D :D :D :D :lol: :lol: :lol: :lol:
(pre ostatných: ja som, aspoň dúfam, normálne taký kretén neni, ja som sa len s ním snažil diskutovať spôsoom, ktorým diskutuje on s inými. Ale očividne mu to nesedí)

Ale fuj, takto si ublizis ;-)
nemas argumenty, tak to priznaj.
---
Cekam na ty opcode ??
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 1530
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: OT: BASCOM BASIC a C++

Příspěvekod zdeno » stř 24 říj, 2018 12:26 pm

vvitty píše:... klony jazyka C, ktere si delaji co chteji a jsou vetsinou absolutne neodsledovatelne.

takovy blby dotaz, zkousel jsi nekdy sledovat strojak C++ v diassembleru ??
a pochopil jsi ho ??
Naposledy upravil zdeno dne stř 24 říj, 2018 12:29 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 1530
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: OT: BASCOM BASIC a C++

Příspěvekod fulda » stř 24 říj, 2018 12:27 pm

tondakladno píše:Zdeno, to co zde řešíte musí umět každý, kdo je v DCC ? Myslím programování, nebo uživatel DCC musí někoho požádat, aby mu to naprogramoval.

Umíš programovat na PC?
A Používáš PC?
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4242
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: OT: BASCOM BASIC a C++

Příspěvekod belgarat » stř 24 říj, 2018 12:33 pm

Souhlasim s tim, ze = a == (!=) je zverstvo - a taky se snad uz ve skole decka uci ze maji psat "konstanta == promenna" a ne naopak, aby je za preklep prekladac zabil. Chyba =! je dobra :-D

Ale to je zvlastni ze hafo jazyku, zejmena tech novejsich porad pouzivaji takove podivne paznaky. C/C++, D, java, scala, javascript, python (ten pro jistotu ma != i <>), ruby, ... mozna to az tak lidi neodrazuje.
TT analog + digital ep. IVa-b; NanoX.
Nemodelar, greenhorn, pseudoprogramator, pindac nesmyslu
belgarat
 
Příspěvky: 976
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Re: OT: BASCOM BASIC a C++

Příspěvekod belgarat » stř 24 říj, 2018 12:35 pm

zdeno píše:takovy blby dotaz, zkousel jsi nekdy sledovat strojak C++ v diassembleru ??
a pochopil jsi ho ??


Jasne. Naposledy kdyz se mi kod na Arduinu (AVR architektura) nevlezl do pameti. Zajimalo mne kde jsem si nabehl na vidle ;) Neni to tak tezke, jenom to chce trochu skutecne praxe, vis.


Edit: svrbi mne ruce, ze bych jako autor 1. prispevku prejmenoval tema na "OT: Zdeno Janecek a programovani" ?
TT analog + digital ep. IVa-b; NanoX.
Nemodelar, greenhorn, pseudoprogramator, pindac nesmyslu
belgarat
 
Příspěvky: 976
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Re: OT: BASCOM BASIC a C++

Příspěvekod vvitty » stř 24 říj, 2018 12:38 pm

zdeno píše:
vvitty píše:... klony jazyka C, ktere si delaji co chteji a jsou vetsinou absolutne neodsledovatelne.

takovy blby dotaz, zkousel jsi nekdy sledovat strojak C++ v diassembleru ??
a pochopil jsi ho ??


Ano.
Ano.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, osvětlení modelů, DCC - http://www.pojezdy.eu/eshop
Uživatelský avatar
vvitty
 
Příspěvky: 1918
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: OT: BASCOM BASIC a C++

Příspěvekod zdeno » stř 24 říj, 2018 12:44 pm

vvitty píše:Ano.
Ano.

A troufas si aj na diasemblovani (reingering) neznameho programu ?
Ani ja nemam problem pochopit assembler programu, od ktereho mam zdrojaky.
---
Ale pokud mam cizi strojak, tak jsem v kybli, nekdy mam problem pochopit aj zdrojaky,
protoze opravdovi koumaci pouzivaji "zkratky a speky".
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 1530
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: OT: BASCOM BASIC a C++

Příspěvekod JOHNZ » stř 24 říj, 2018 12:56 pm

zdeno píše:prave toto pokladam za nejvetsi chybu C++, kde takova chyba syntaxe je likvidacni a prekladac to nerozpozna.

To si práve na veľkom omyle. Tie výrazy majú úplne iný význam a hlavne výsledok respektíve, on je to dokonca úplne iný kus jazyka. != je jeden porovnávací operátor, kdežto =! sú vlastne dva operátory, (priraďovací operátor a logická negácia), kľudne sa medzi ne dá napísať medzera, tak, že by to vyzeralo A = !B (ale prekladač zožerie aj A=!B). No a vďaka tomu, keď ich použitie zmatláš, tak si toho prekladač rozhodne všimne a upozorní ťa buď na to, že výsledok nikam neukladá (keby si otočil =! za !=), alebo že používaš priraďovací operátor uprostred logického výrazu (keby si otočil != za =!). Len to by o tom C a C++ chcelo aj niečo vedieť, a nielen tvrdiť, že o tom niečo vieš.

zdeno píše:Ale fuj, takto si ublizis ;-)

Áno, máš pravdu, si živý dôkaz.

zdeno píše:Cekam na ty opcode ??

Ja som nikdy netvrdil, že ich poznám. Ty si tvrdil, že poznáš C/C++.
JOHNZ
 
Příspěvky: 74
Registrován: sob 05 led, 2008 9:24 pm

Re: OT: BASCOM BASIC a C++

Příspěvekod JOHNZ » stř 24 říj, 2018 12:58 pm

tondakladno píše:Zdeno, to co zde řešíte musí umět každý, kdo je v DCC ? Myslím programování, nebo uživatel DCC musí někoho požádat, aby mu to naprogramoval.

To čo tu riešime sú vysoko špecializované znalosti potrebné pre tvorbu a výrobu komponent. Normálny užívateľ si kúpi hotovú a naprogramovanú komponentu, ktorú si len prípadne podľa návodu nakonfiguruje. Spôsob konfigurácie je tak jednoduchý, že ho zvládne každý, mnohé komponenty netreba konfigurovať vôbec, prípadne im len nastaviť nejakú adresu.
Naposledy upravil JOHNZ dne stř 24 říj, 2018 1:00 pm, celkově upraveno 1
JOHNZ
 
Příspěvky: 74
Registrován: sob 05 led, 2008 9:24 pm

PředchozíDalší

Zpět na Software

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků