Malé a skladné minikolejiště v H0

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Malé a skladné minikolejiště v H0

Příspěvekod hank61 » čtv 13 zář, 2018 1:59 pm

Michal Šuhajda píše:Ahoj,
kolej vpředu udělej jako vlečku, přidej jednu výhybku a máš posunovací hlavolam - inglenook. No a máš nadlouho o zábavu postaráno.


Michale. Myslíš něco na tento způsob?
http://www.rmweb.co.uk/community/index.php?/topic/88508-inglenook-variations-and-diversions/

Co třeba takto?

13-9-3.jpg
Hraju si, a aby mě to bavilo, nemusím to brát kdovíjak vážně. :-)
http://hankovystranky.cz/
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 1166
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice a Louny

Re: Malé a skladné minikolejiště v H0

Příspěvekod hopeter » čtv 13 zář, 2018 3:35 pm

Ještě bych zachoval to oddělení ( les apod. ) u vlečky. Kulisou může být tovární hala ( opravdu jen placka nebo zúžená budova ) a můžeš vlevo jezdit na lokálce a občas si pohrát vpravo na puzleti.
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 1515
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Malé a skladné minikolejiště v H0

Příspěvekod hank61 » čtv 13 zář, 2018 3:41 pm

hopeter píše:Ještě bych zachoval to oddělení ( les apod. ) u vlečky. Kulisou může být tovární hala ( opravdu jen placka nebo zúžená budova ) a můžeš vlevo jezdit na lokálce a občas si pohrát vpravo na puzleti.


Honzo. To asi ano. :wink:
Hraju si, a aby mě to bavilo, nemusím to brát kdovíjak vážně. :-)
http://hankovystranky.cz/
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 1166
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice a Louny

Re: Malé a skladné minikolejiště v H0

Příspěvekod JBr » čtv 13 zář, 2018 5:22 pm

K tomu Inglenooku pozor, aby to fungovalo, tak musí být délky kolejí takové, aby se na ně vešlo v klasické konfiguraci 5/3/3 vozů. Výtažná kolej pak musí pojmout 3 vozy + lokomotivu (to nebude v tomhle případě problém, bo by se posunovalo do stanice). Případně se dá Inglenook zmenšit do konfigurace 3/2/2, čímž se samozřejmě sníží počet možných herních variant. Na tom schémátku to ale vypadá, že na tu třetí kolej na vlečce se vejde tak jeden vůz.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1213
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Malé a skladné minikolejiště v H0

Příspěvekod Trixt » čtv 13 zář, 2018 6:57 pm

A co takhle, aby ty koleje napravo nebyly rovnoběžné:

Obrázek

P.S: Ještě jsem trochu upravil geometrii. Na tom prvním obrázku se mi nelíbilo to zhlaví napravo ve stanici:

Obrázek

Použil jsem kolejivo Peco code 100. Nevím zda to je dobře, v HO se vůbec nevyznám.
Trixt
 
Příspěvky: 138
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Malé a skladné minikolejiště v H0

Příspěvekod hank61 » čtv 13 zář, 2018 7:25 pm

Tak to vypadá velice zajimavě :wink: Jen nevim, jak myslíš tu kulisu tovarny. Chci aby mi tam jedil i solo motorak M131, nebo M 242.
Hraju si, a aby mě to bavilo, nemusím to brát kdovíjak vážně. :-)
http://hankovystranky.cz/
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 1166
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice a Louny

Re: Malé a skladné minikolejiště v H0

Příspěvekod Trixt » čtv 13 zář, 2018 8:52 pm

To jsem jen tak plácnul neb jsem pozapomněl na zamýšlený provoz. Uspořádání terénu, budov a co bude na té kulise raději nechám na tobě. Moje znalosti jsou v tomto ohledu prozatím mizerné. Mně šlo spíše jen o to uspořádání tratí, jako další možnost, co se do toho prostoru může vlézt. Prostě další inspirace pro tebe.

P.S: Nakonec mi to nedalo a zkusil jsem ze sebe přeci jen něco vymáčknout a udělal ještě jednu úpravu:

Obrázek

Jednalo by se o osobní provoz mezi zastávkou u továrničky a koncovou stanicí s případným občasným odjezdem někam dále po jednokolejné trati do města (SN za kulisou), které by zajišťovaly tebou vzpomínané jednotky. Tento provoz by byl doplněn manipulací s plnými i prázdnými nákladními vagóny mezi továrničkou a nádražím, které by se časem odvezly opět někam do světa. Manipulaci by zajišťovala nějaká malá posunovací lokomotiva, která by se občas mohla odstavit i v areálu továrničky a sloužila by jen k tomuto posunu. Odvoz nákladních vagónů připravených na nádraží by zajišťovala nějaká jiná lokomotiva, jejíž domovské depo by bylo v blízkém městě, ale občas by se odstavila na koleji k remíze. Je to ale jen takový laický pohled. ;)
Trixt
 
Příspěvky: 138
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Malé a skladné minikolejiště v H0

Příspěvekod hopeter » pát 14 zář, 2018 4:43 am

To vypadá docela zajímavě. Po době "kameničkové" přichází doba "nudlová". :wink: Honzo nezávidím ti výběr... :lol:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 1515
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Malé a skladné minikolejiště v H0

Příspěvekod hank61 » pát 14 zář, 2018 5:20 am

Trixt-ovo řešení je velice lákavé. Děkuji :wink: No a s tím výběrem? Ono to nějak dopadne :D :D Hezký pátek všem :wink:
Hraju si, a aby mě to bavilo, nemusím to brát kdovíjak vážně. :-)
http://hankovystranky.cz/
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 1166
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice a Louny

Re: Malé a skladné minikolejiště v H0

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 14 zář, 2018 11:09 am

hank61 píše:
Michal Šuhajda píše:Ahoj,
kolej vpředu udělej jako vlečku, přidej jednu výhybku a máš posunovací hlavolam - inglenook. No a máš nadlouho o zábavu postaráno.


Michale. Myslíš něco na tento způsob?
http://www.rmweb.co.uk/community/index.php?/topic/88508-inglenook-variations-and-diversions/

Co třeba takto?

13-9-3.jpg

Ano.
Jak už psal JBr Inglenook má předepsané délky kolejí, kvůli "obtížnosti hraní", ale pokud nechceš dodržovat standardy nic Ti nebrání postavit vlečku dle vlastních představ.
U Trixtova řešení bych byl opatrný s úvratí na vlečce. Ano, v reálu se to dá vidět, ale vozy se často posunují animálně nebo různými vrátky. pro posun lokomotivou bych se držel odstavných míst v jednom směru od lokomotivy.
Toto byl i důvod, proč jsem v Prefě Drsná dodělal objízdnou kolej.
Posun lokomotivou bez možnosti objíždění vozů znamená, že vůz můžeš rozumně odstavit pouze na kusé koleji u červ. obdélníku, nebo ve šturcu za zastávkou. Jinak musíš na vlečku zajíždět soupravou s vozy na obou koncích, nebo obsluhovat vlečku nadvakrát.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 1564
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Malé a skladné minikolejiště v H0

Příspěvekod hank61 » pát 14 zář, 2018 12:26 pm

Michale. Uvažoval jsem s tou úvratí na vlečce podobně a prostě jsem ji vypustil. Nejraději bych se obešel i bez té tovární haly, ale pak by ta malá zastávka, která se mi tam moc líbí, postrádala asi smysl. Jo je to fuška... :wink:

14-9-1.jpg
Hraju si, a aby mě to bavilo, nemusím to brát kdovíjak vážně. :-)
http://hankovystranky.cz/
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 1166
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice a Louny

Re: Malé a skladné minikolejiště v H0

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 14 zář, 2018 2:16 pm

Pokud je cílem mít zastávku a ne posunovat, použij horní návrh.
Námět - částečně zrušená trať kdesi v pohraničí. Tomu odpovídá i krajina s kopečky, žádné placaté Polabí.
V zastávce prohoď délky kolejí, kolej u zastávky pokračuje na hranu kolejiště poslední centimetry se utápí v trávě a křoví, ja k trať kdysi pokračovala (např. přes hranice do Polska - viz Vidnava, Otovice...) Zastávka slouží pro obec mimo kolejiště, druhá kolej slouží pro nakládku kulatiny na vozy.
Kulise je z každé stany jiná od stanice zářez a vysoký les od zastávky nadjezd. Třeba to dřív (před ukončením před hranicí) mohla byt hlavní trať i silnice.
Od nadjezdu pokračuje porostlý svah, který odděluje zadní skryté koleje.
Vlastně by se hodilo původní pokračování a zrušená trať i na pravou stranu stanice. Hlavní trať, která kdysi procházela přes některý z výběžků hranice zde měla odbočku do vnitrozemí.
Po 2. sv. válce byla trať za hranice uzavřena a následně i stanice přestavěna na levém zhlaví se z původní odbočky se stal hlavní směr.
Dnes z vnitrozemí přijíždějí vlaky - pouze MOs (sólo malý motor v nejlepším případě s vlekem, nebo 2x motor) některé vlaky pokračují sólo do koncové zastávky. je to zapadákov, ale děti do školy a pracující do zaměstnání jezdit musejí.
Stejně tak krátké Mn vlaky toho moc nevezou. Dva vozy do stanice, jeden vůz k nakládce dříví, který zůstane odtavený ve stanici a na vlečku ho může zavézt motorák při cestě do zastávky.
Nicméně se můžeš vyblbnout a budeš-li mít třeba 2x malý motor, a jednu loko a 6 nákladních vozů pro střídání na Mn vlacích uděláš si zajímavý provoz.
Přílohy
14-9-1.jpg
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 1564
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Malé a skladné minikolejiště v H0

Příspěvekod hank61 » pát 14 zář, 2018 5:23 pm

Michale. Tohhle by mohlo býti ONO :wink: Moc děkuji :wink:
Hraju si, a aby mě to bavilo, nemusím to brát kdovíjak vážně. :-)
http://hankovystranky.cz/
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 1166
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice a Louny

Re: Malé a skladné minikolejiště v H0

Příspěvekod Trixt » pát 14 zář, 2018 8:18 pm

No i mně se líbí docela Michalovo řešení.

Jen jsem trochu chtěl objasnit logiku protisměrnému šturcu u navrhované továrničky. Podle mě i ten má svojí logiku. Továrnička na 'cokoliv' potřebuje suroviny. Hektor dotlačí jeden či dva vagóny s materiálem do koncové stanice a odstavuje je na 2.koleji. Poté si přejede na šturc vedle nádraží. kde mezi tím byly připraveny vagóny s hotovými výrobky z nedaleké továrničky. S nimi odjíždí po hlavní jednokolejné trati za kulisu (zde zůstane stát). Mezitím T211, jenž stála na koleji před remízou (v remíze ne, zde stojí M131), si vagóny s materiálem stojící aktuálně na 2. koleji (musí je objet přes koncový šturc a 1. kolej) odtáhne k továrničce a poté je odtlačí k příručnímu skladu materiálu. Buď se vrací před remízu v koncové stanici (předpokládá-li se, že bude déle trvat vyložení materiálu) nebo je odstavena na šturcu přímo před továrnou. V okamžiku, kdy je materiál vyložen, vrací se k prázdným vagónům zpět a přetáhne je na šturc před továrnou a zde vyčká zapřažena na naložení hotových výrobků. Poté tyto naložené vagóny odtlačí do koncové stanice, kde je přesune na šturc vedle nádražní budovy. Poté je T211 odpojena a odstavena v remíze k denní údržbě. Mezitím 2x denně přijíždí po jednokolejné trati M242 a přes koncovou stanici zajíždí i k zastávce u továrny, aby obsloužila lidi nastupující na první směnu a poté odpoledne, kdy první směna končí svoji šichtu. Na konec druhé směny (není tak početná) zajíždí již jen M131, která pendluje mezi koncovou stanicí a zastávkou u továrny. Mimo toto noční spojení může být M131 odstavena v remíze, kde se musí prohodit s T211. V okamžiku, kdy další den Hektor přiveze další vagóny s materiálem (poté co ve městě byly vyloženy hotové výrobky a naložen materiál), se celý cyklus opakuje. Já myslím, že na tom není nic nereálného a že i ten šturc má své využití. Navíc trochu obzvláštňoval rozložení kolejí na pravém dílu. ;)
Trixt
 
Příspěvky: 138
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Malé a skladné minikolejiště v H0

Příspěvekod Stanin » stř 19 zář, 2018 12:21 pm

Trixt píše:No i mně se líbí docela Michalovo řešení.

Jen jsem trochu chtěl objasnit logiku protisměrnému šturcu u navrhované továrničky. Podle mě i ten má svojí logiku. Továrnička na 'cokoliv' potřebuje suroviny. Hektor dotlačí jeden či dva vagóny s materiálem do koncové stanice a odstavuje je na 2.koleji. Poté si přejede na šturc vedle nádraží. kde mezi tím byly připraveny vagóny s hotovými výrobky z nedaleké továrničky. S nimi odjíždí po hlavní jednokolejné trati za kulisu (zde zůstane stát). Mezitím T211, jenž stála na koleji před remízou (v remíze ne, zde stojí M131), si vagóny s materiálem stojící aktuálně na 2. koleji (musí je objet přes koncový šturc a 1. kolej) odtáhne k továrničce a poté je odtlačí k příručnímu skladu materiálu. Buď se vrací před remízu v koncové stanici (předpokládá-li se, že bude déle trvat vyložení materiálu) nebo je odstavena na šturcu přímo před továrnou. V okamžiku, kdy je materiál vyložen, vrací se k prázdným vagónům zpět a přetáhne je na šturc před továrnou a zde vyčká zapřažena na naložení hotových výrobků. Poté tyto naložené vagóny odtlačí do koncové stanice, kde je přesune na šturc vedle nádražní budovy. Poté je T211 odpojena a odstavena v remíze k denní údržbě. Mezitím 2x denně přijíždí po jednokolejné trati M242 a přes koncovou stanici zajíždí i k zastávce u továrny, aby obsloužila lidi nastupující na první směnu a poté odpoledne, kdy první směna končí svoji šichtu. Na konec druhé směny (není tak početná) zajíždí již jen M131, která pendluje mezi koncovou stanicí a zastávkou u továrny. Mimo toto noční spojení může být M131 odstavena v remíze, kde se musí prohodit s T211. V okamžiku, kdy další den Hektor přiveze další vagóny s materiálem (poté co ve městě byly vyloženy hotové výrobky a naložen materiál), se celý cyklus opakuje. Já myslím, že na tom není nic nereálného a že i ten šturc má své využití. Navíc trochu obzvláštňoval rozložení kolejí na pravém dílu. ;)

Prave jsem si poslintal triko :shock: Velmi inspirujici vlakno :)
Stanin
 
Příspěvky: 279
Registrován: ned 16 čer, 2013 8:48 pm
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: MIC a 3 návštevníků