Brzdov pokus

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod brzda » ned 23 zář, 2018 10:30 am

To by som asi nesmel byť niekedy úplne mimo, keby si videl, ako som pridával sem foto, tak by si sa zasmial, veď prečo aj čítať návody....Ale keď už, tak som sa zamyslel ešte nad dátumom na portáli ( rok 1875), či je v pohode, aspoň to sedí. Našiel som zaujímavý článok o tuneloch na https://www.vlaky.net/upload/images/rep ... TUNELY.pdf a z toho som vybral nasledovné.
Přílohy
tunely.jpg
brzda
 
Příspěvky: 91
Registrován: stř 13 srp, 2014 12:17 pm

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod michal_n_cz » ned 23 zář, 2018 12:31 pm

lajblt píše:Vidím, že se to pěkně rozjíždí. :) Ještě mě napadlo, je možné použít kolejnice HOn3 s výškou 1,8 mm v pražcových podložích TT Tillig? Odpadl by tím problém s rozdílnou výškou kolejnic Tiilig a Kuehn.


Je to dobrá myšlenka, nevím sice jakou konkrétní kolejnici (výrobce) H0n3 máš namysli. V každém případě - moje zkušenost - kolejnice Peco H0e, Roco H0e a Roco N, jsou defakto shodné a pro TT by byly vzhledově velice pěkné - nejde ani tak o výšku kolejnice ( je to skoro fuk zdali je to 1,9 nebo 2,1 - nejvíc co je vidět je šířka hlavy - tyto mají šířku hlavy cca o 0,2 menší a je to fakt vidět. Problém je v tom, že mají i užší patu a když se nastrkávájí do Tillig pražcových roštů, tak jsou tam dost volné a v některých místech by pak mohl být rozchod mimo toleranci. Celý zádrhlel je v podstatě v tom, že kolejnice Tillig v 2,1 jsou defakto pro H0 a jsou požity pro kolejivo TT...
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 742
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod brzda » ned 23 zář, 2018 3:12 pm

Už keď som mal na stole ten bleskový portál, tak som skúsil do neho vytlačiť kamenivo niečím, čo som mal po ruke na stole, teda šrobovákom. Trvalo to krátko a je možné, že takto to aj nakoniec vyriešim, povrchovú úpravu neriešte, vzniklo to veľmi rýchlo. Šedá je moc tmavá, podklad saje a teda efekt bielej sa ani neprejavil, špárovanie som vytrel - celé zle, ale cesta je.
Přílohy
1 (26).jpg
brzda
 
Příspěvky: 91
Registrován: stř 13 srp, 2014 12:17 pm

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod brzda » pon 24 zář, 2018 12:36 pm

V zadnej časti koľajiska bude rovná dvojkoľaj o dĺžke cca 2400mm ( nie je podstatné ), ktorou bude trať klesať do skrytej stanice. Niekde pred zahájením oblúka bude tunelový portál, zaujíma ma či je potrebné vymodelovať dva drenážne žlaby po celej dĺžke klesania až k portálu, alebo stačí len cca 150 mm pred portálom vymodelovať žlaby tak, ako na foto. Na obrázku je len jeden žlab ( ak je vôbec drenážny), niekde sú dva, ale nenašiel som nikde dajaký odvod. Niečo tam vymodelovať budem musieť, nech má voda kam odtekať a nezatápa tunel...nakoniec som našiel dajaký materiál, tak drenážne žlaby vyzerá, že sú len do dĺžky oporných múrov no a odvod by mali mať do zbernej šachty, tak to aj naznačím.
Přílohy
tunel.jpg
brzda
 
Příspěvky: 91
Registrován: stř 13 srp, 2014 12:17 pm

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod brzda » úte 25 zář, 2018 6:08 am

brzda
 
Příspěvky: 91
Registrován: stř 13 srp, 2014 12:17 pm

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod milan ferdián » úte 25 zář, 2018 7:42 am

brzda píše:Jeden link na zaujímavú prácu https://www.vlaky.net/servis/sprava.asp ... xueuqlqftw

Šikovný odkaz a hlavně ten popis stavby dioramatu.Milan

P.S.
Vidím,že vkládaní příloh už ti jde pěkně od ruky :mrgreen: :wink: .M.
edice "Plánky kolejišť"
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 9535
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod brzda » úte 25 zář, 2018 12:50 pm

Veď si mi to aj polopatisticky vysvetlil, ako na to, inak by som vložil akurát, veď vieš.....:)
brzda
 
Příspěvky: 91
Registrován: stř 13 srp, 2014 12:17 pm

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod brzda » úte 25 zář, 2018 5:42 pm

Pri detailnom rozkreslení som narazil na problém, dochádza ku kolízii stúpania do hornej stanice s traťou v skrytej stanici, budem musieť jednu koľaj skryťáku obetovať tak ,aby vznikol priestor pre kríženie, kde jedna trať nie je na požadovanej podjazdovej výške - prejazdnom profile. Iné riešenie ma nenapadá.
Přílohy
Bez názvu1.jpg
Bez názvu.jpg
Brzdovo komplet.jpg
brzda
 
Příspěvky: 91
Registrován: stř 13 srp, 2014 12:17 pm

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod Michal Vaniš » stř 26 zář, 2018 1:57 pm

brzda píše:Pri detailnom rozkreslení som narazil na problém, dochádza ku kolízii stúpania do hornej stanice s traťou v skrytej stanici, budem musieť jednu koľaj skryťáku obetovať tak ,aby vznikol priestor pre kríženie, kde jedna trať nie je na požadovanej podjazdovej výške - prejazdnom profile. Iné riešenie ma nenapadá.

Což upravit dvojkolejné stoupání? Musel bys ale doplnit /vyplnit vnitřní prostor rámu o trojúhelníkovou výplň
Přílohy
Brzdovo komplet úprava2.jpg
TT+TTe,III-IV ep,ČSD-DR,autor manuálu pro EN Wintrack
Každé vylepšení generuje nové nedostatky :P
Uživatelský avatar
Michal Vaniš
 
Příspěvky: 378
Registrován: pát 10 črc, 2009 4:51 pm
Bydliště: České Budějovice

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod brzda » stř 26 zář, 2018 5:26 pm

No,nakoniec som to dajako dokonal:). Z môjho pohľadu neuveriteľných 87522mm koľajníc a to nemal byť vláčkodrom, som zvedavý, ako to bude nakoniec vyzerať,dúfam že dobre :)
Přílohy
model.jpg
brzda
 
Příspěvky: 91
Registrován: stř 13 srp, 2014 12:17 pm

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod brzda » pát 12 říj, 2018 7:31 am

Doteraz som na pokládku koľají používal obojstrannú lepiacu pásku od fy. 3M , napr. https://www.g3.cz/sk/katalog/obojstrann ... a-9088-200, ktorá doslova drží ako hluchý dvere. Po zaštrkovaní a zaliatí lepidlom nebol nikdy žiadny problém. Táto metóda sa však do skrytej stanice nehodí, pretože páska medzi pražcami ostáva lepivá a ak sa neštrkuje, tak potom je to miesto kumulácie bordelu. Preto som zvolil popísanú klasiku, teda nariadenú disperziu, skúšal som rôznych výrobcov. Na správnu pokládku rovných úsekov používam kajlovú oceľ , ktorá je na to rozmerovo priamo stvorená. Keď so ju po zaschnutí vytiahol z koľajnice, bola na spodnej strane doslova hrdzavá. O tomto som už niekde čítal, že disperzia pri zasychaní vytvára na povrchu koľajnice hnedý povlak, ktorý je korózneho charakteru. V skryťáku by to mohlo časom robiť zlobu. Nemá s tým niekto dajaké skúsenosti, ako sa to chová ďalej?
brzda
 
Příspěvky: 91
Registrován: stř 13 srp, 2014 12:17 pm

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod mpinta » pát 12 říj, 2018 7:48 am

http://lokopin.wz.cz/body.php/kolejiste/01_sn.htm Tady je o lepení, lepidle atd. (Lepidlo, pokládka...)
Pokud se to už stane (ta koroze), jde to hodně špatně dolů. Dál se to zatím nijak neprojevilo.
Martin (LokoPin)
Uživatelský avatar
mpinta
 
Příspěvky: 619
Registrován: úte 08 led, 2008 11:55 am
Bydliště: Písek

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod Trixt » pát 12 říj, 2018 9:18 am

brzda: Po přečtení článku od Martina lepím tak, že koleje zatěžuji místně (nikoliv plošně), aby mohl kolem nich proudit vzduch. Navíc na kraj lepeného úseku postavím ventilátor, který tento úsek ovívá podélně. Bez ventilátoru jsem problém s reakcí na povrchu kolejiva zaznamenal i při místním zatížení, jakmile ale jsem použil ventilátor, problém se již nikdy nezopakoval. Je tedy nutno zajistit proudění vzduchu nad lepenými kolejemi a je po problému.
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail
Trixt
 
Příspěvky: 279
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 12 říj, 2018 1:02 pm

Ahoj, taky jsem objevil místy s korozí, nicméně koroze byla výzdy na zátěži (ocel) a ne na kolejivu. Stejně to teď řeším tak, že zaštěrkovaný úsek rozdělím a lepím na 2. etapy.
1. etapa 10 cm přilepit / 10 cm zatíženo nelepím/10 cm lepím /10 cm zátěž, bez lepení atd....
Ve 2. etapě lepím nepřilepená místa. Pokud mi nezačne blbnout špatně přilepený podkladní korek (viz jinde) není nutné již zatěžovat, kolej drží místa přilepená v 1.etapě.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 1619
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Brzdov pokus

Příspěvekod brzda » sob 13 říj, 2018 8:15 am

Nakoniec som sa rozhodol pre Chemoprén, pretože by som chcel v max. miere využiť predpripravené oceľové šáblony,slúžiace na správnu geometriu aj oblúkov a záťaž po nalepení. Chemoprénom prilepený testovaný úsek je vo finále tichší, ako úsek nalepený disperziou ( korok nalepený na preglejke disperziou,koľaje na korok Chemoprénom),no na druhej strane sa môžem "modliť", aby som nemusel nič prerábať. Výhybky okolité koľajivo údrží, flexi nepoužívam. Koľajnice po prilepení nie sú nijak chemicky poškodené a držia pozíciu takmer okamžite. Nevýhodou je ďalej ťahajúci sa vlas lepidla pri práci, na čo treba dať pozor a chrániť okolité koľaje, aby sa tam to lepidlo nedostalo. No a v neposladnom rade brutálny smrad, ale čo už.
brzda
 
Příspěvky: 91
Registrován: stř 13 srp, 2014 12:17 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků