eNko pro vnoučata - poradíte?

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: eNko pro vnoučata - poradíte?

Příspěvekod Ove » čtv 11 říj, 2018 6:43 am

jasan, dobrej nápad.... Já ho chtěl původně řešit obloukovýma výhybkama, jako na starým panelu, jenže to by byly poloměry R1 a R2, čili nějakých 20 a 22 cm a to jsem úplně na panelu mít nechtěl, leda bych je schoval do pravého tunelu (taky by mohli vyrobit obloukovky pro R3 a R4 ;-) )
Uživatelský avatar
Ove
 
Příspěvky: 131
Registrován: sob 18 srp, 2018 7:14 pm

Re: eNko pro vnoučata - poradíte?

Příspěvekod Trixt » čtv 11 říj, 2018 11:46 am

Ove píše:ještě dotaz: rozdíl ve výhybkách s plastovou a kovovou srdcovkou je kromě ceny v čem? čili výhody a nevýhody? děkuji...

Rozdíl je v tom, že kovová srdcovka se dá napájet, plasová ne, a z toho plynou i výhody a nevýhody:

Plastová:
+ nemusíš řešit napájení srdcovky (méně drátů, nepotřebuješ žádné přepínací kontakty)
+ menší riziko zkratu (záleží na tom, jak jsou u dané výhybky napájeny jazyky)
- některé kolečko vlaku se při jízdě ocitá bez napájení, což může být díky nečistotám apod. problém, zvláště pak u dvouosých vozidel

Kovová srdcovka (má to vlastně obráceně):
+ všechna kolečka neustále se dotýkají napájené kolejnice (výrazně menší pravděpodobnost, že lokomotiva při pomalé jízdě zůstane stát na výhybce)
- více drátů, nutnost zajistit přepínání napájení srdcovky
- větší riziko zkratu (najetí do špatně přestavené výhybky)


Osobně jsem pro napájené srdcovky. Z dlouhodobého hlediska je to mnohem lepší řešení.
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail
Trixt
 
Příspěvky: 279
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: eNko pro vnoučata - poradíte?

Příspěvekod JenikPluto » čtv 11 říj, 2018 6:03 pm

Ove píše:...(taky by mohli vyrobit obloukovky pro R3 a R4 ;-) )


Treba tahle a tahle?

JP
JenikPluto
 
Příspěvky: 153
Registrován: pát 08 lis, 2013 10:19 am
Bydliště: Kladno

Re: eNko pro vnoučata - poradíte?

Příspěvekod Ove » pát 12 říj, 2018 6:52 am

Jeníku, sorry, ale zapomněl jsem napsat, anebo to ze starších příspěvků zapadlo, že budu budovat z kolejí od Fleischmana s podložím, páč mám spoustu výhybek i s přestavníky a točnu...
Uživatelský avatar
Ove
 
Příspěvky: 131
Registrován: sob 18 srp, 2018 7:14 pm

Re: eNko pro vnoučata - poradíte?

Příspěvekod JenikPluto » pát 12 říj, 2018 11:09 am

Ajo, jasne, to mi nedoslo, mel jsem za to, ze mas jen nejaky zbytek na experimentovani.

JP
JenikPluto
 
Příspěvky: 153
Registrován: pát 08 lis, 2013 10:19 am
Bydliště: Kladno

Re: eNko pro vnoučata - poradíte?

Příspěvekod Ove » pát 12 říj, 2018 11:27 am

Koleje, co jsou vidět na fotkách, jsou opravdu jen ty sundané ze starého panelu, takže nepoužitelné, ale výhybky a přestavníky jsou sice dvacet let staré, ale německá kvalita je prostě kvalita a vše funguje v pohodě jak má, takže škoda prodávat za lacno a kupovat nové za draho....
Uživatelský avatar
Ove
 
Příspěvky: 131
Registrován: sob 18 srp, 2018 7:14 pm

Re: eNko pro vnoučata - poradíte?

Příspěvekod Ove » sob 13 říj, 2018 6:32 pm

Trochu odbočím od plánování kolejiva a požádám o pomoc/radu/nápad s pojmenováním stanic, takže:
- hlavní nádraží by se mohlo jmenovat “OVE LAND” (né, vážně ne, ale fakt nevím...)
- zadní, skryté, severní by mohl být “SEVEROV”?
- mezilehlé nádraží na levé, západní straně panelu by byl “ZAPADÁKOV”? :D
- a koncová stanice na východní straně u pily by byla “VYCHODNÁ”?
Děkuji všem, autor vítězného návrhu dostane pikslu mých vlastních domácích klobás (ale bacha, kapku jsem to přehnal s česnekem ;-) )

PS: abyste věděli, proč “Ove” a ne Pavel Fabry, tak syn je také Pavel Fabry a také ing. a navíc komentuje /nejen/ formule a páč si nás pletou, tak mám týdně desítky žádostí o přátelství, které ale nejsou pro mne... proto Ove, navíc je mi sympatický a lidi si nás nepletou....
Uživatelský avatar
Ove
 
Příspěvky: 131
Registrován: sob 18 srp, 2018 7:14 pm

Re: Plan kolajiska XI

Příspěvekod Ove » ned 14 říj, 2018 5:20 pm

Nééééé, tohle mi nedělej ;-) ,dneska jsem zfinalizoval svůj plán... Ale tohle vypadá sqěle... Faktem je, že jsem dumal nad tím dělěním a proč jednokolejka je svedena do dvoukolejky, teď už tomu rozumím úplně... A jsem v prčicích, protože tohle se mi líbí mnohem víc... Hlavně i proto, že jsem dnes na plánu 1:1 zjistil, kolik toho vlastně z jedoucích vlaků uvidím a není toho mnoho; jednokolejka je v pohodě, ale na dvoukolejce jen nádraží, pak vlak zmizí v tunelu a uvidím ho zase až ve druhém nádraží a pak v oblouku asi metr... no, dost málo /viz. foto 1/...
Proto jsem taky uvažoval nad jiným návrhem (možná už ty byl) kde bude vlaky vidět přece jen víc /foto 2/
Tak a teď babo raď, ten oboustranný panel se mi líbí, něco podobného jsem měl rozkresleno na dovolené, protože mne zaujal podobně řešený koncept Koncového nádraží, čili z jedné strany město, z druhé krajina a dost jsem nad tím uvažoval /viz. foto 3/

Mohu, plíz, dostat plánek v lepším rozlišení? Díky

PS: protože mám v říjnu plno práce a na stavbu přijde až v listopadu, tak nechávám vše otevřené...

PS2: PROSÍM ADMINA EVENTUELNĚ PŘESUNOUT DO MÉHO VLÁKNA. Ď
Přílohy
Panel 1ku1.JPG
asitakno.JPG
koncovka.JPG
Uživatelský avatar
Ove
 
Příspěvky: 131
Registrován: sob 18 srp, 2018 7:14 pm

Re: Plan kolajiska XI

Příspěvekod Ove » ned 14 říj, 2018 5:28 pm

PS: tvůj návrh má jedno velké plus, a to je právě ta městská část, protože jakožto účetní nemůžu nemít na svém panelu toto: /ani na jeden můj plán se to zatím nevešlo ;-) / a sem by to zakomponovat šlo...
Přílohy
Výstřižek.JPG
Uživatelský avatar
Ove
 
Příspěvky: 131
Registrován: sob 18 srp, 2018 7:14 pm

Re: Plan kolajiska XI

Příspěvekod Ove » ned 14 říj, 2018 8:02 pm

Ještě pár poznámek k dnes zveřejněnému “čtverečnímu metru” /bych to tak nazval/, ale i k celému návrhu:
- líbí se mi tam nákladní vlak s uhlákama, čili vozy WAP
- zaujala mne trojkolejka ve střední části panelu, vejde se tam další vlak
- v krajinné části panelu jsou vlaky vidět na delších usecích
- v mezilehlém nádraží na jednokolejce bych prodloužil zadní kolej, aby se po příjezdu vlaku s kulatinou dala odpojit lokomotiva, připojit z levé strany a odtlačit na kolej k pile, případně aby se daly přivézt vagony z pily, přepojit lokomotivu na druhý konec vlaku a odjet směrem do dvojkolejky
- celkově zajímavé jak pronikám do možností provozu a posunu...
Děkuji tímto Milanovi zanzajímavé řešení a těším se na další metr...
Uživatelský avatar
Ove
 
Příspěvky: 131
Registrován: sob 18 srp, 2018 7:14 pm

Re: Plan kolajiska XI

Příspěvekod milan ferdián » pon 15 říj, 2018 7:04 am

Ove píše:Ještě pár poznámek k dnes zveřejněnému “čtverečnímu metru” /bych to tak nazval/, ale i k celému návrhu:
- líbí se mi tam nákladní vlak s uhlákama, čili vozy WAP

Ve stanici bude mít o jeden vůz méně.
Ove píše:- zaujala mne trojkolejka ve střední části panelu, vejde se tam další vlak

Mohou tam vyčkávat dvě vlakové soupravy a třetí vlaková souprava,projíždí prostřední kolejí.Platí pro oba směry.
Ove píše:- v krajinné části panelu jsou vlaky vidět na delších úsecích

:wink:
Ove píše:- v mezilehlém nádraží na jednokolejce bych prodloužil zadní kolej, aby se po příjezdu vlaku s kulatinou dala odpojit lokomotiva, připojit z levé strany a odtlačit na kolej k pile, případně aby se daly přivézt vagony z pily, přepojit lokomotivu na druhý konec vlaku a odjet směrem do dvojkolejky

Zadní kolej se nebude prodlužovat,protože je to kolej manipulační.U této koleje je situováno skladiště s rampou a s kusou kolejí volné skládky.Co se musí přepracovat je pravé zhlaví mezilehlé stanice.Z důvodu neprůjezdnosti motorové osobní soupravy,kterou jsi zveřejnil na foto.Neprojede poloměr R192,který je ve zhlaví s pseudoobloukovými výhybkami.
Ove píše:- celkově zajímavé jak pronikám do možností provozu a posunu...

No,uvidíme :D .
Ove píše:Děkuji tímto Milanovi za zajímavé řešení a těším se na další metr...

Za málo :P .

Co mi chybí jsou dvě odstavné kusé koleje ve skryťáku pro "CITYElefant".Konstrukční místo jsem pro ně nenašel :( .
Milan
edice "Plánky kolejišť"
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 9535
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: eNko pro vnoučata - poradíte?

Příspěvekod milan ferdián » pon 15 říj, 2018 9:43 am

Díval jsem se na tvůj plán.Vedlejší trať sveď aspoň minimálně v hlavní stanici do dvou dopravních kolejí,tj.posunout zaústění vedlejší tratě přes anglickou výhybku.
Milan
edice "Plánky kolejišť"
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 9535
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: eNko pro vnoučata - poradíte?

Příspěvekod milan ferdián » pon 15 říj, 2018 12:10 pm

Zkus otevřít kolejím v krajině pravou stranu.Milan
Přílohy
Panel 1ku1.JPG
edice "Plánky kolejišť"
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 9535
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: eNko pro vnoučata - poradíte?

Příspěvekod Ove » pon 15 říj, 2018 12:38 pm

milan ferdián píše:Díval jsem se na tvůj plán.Vedlejší trať sveď aspoň minimálně v hlavní stanici do dvou dopravních kolejí,tj.posunout zaústění vedlejší tratě přes anglickou výhybku.
Milan

Pochopil jsem to správně? /viz. náčrtek/
Stejně jsem dospěl k závěru, že pokud zůstanu u svého plánu, tak nejprve zprovozním dvoukolejku a teprve pak budu realizovat jednokolejku. To koncové nádraží (čili pilu) bych situoval opačně, čili ne vpravo dopředu, ale vpravo dozadu, čímž bych nechal polovinu klesání do tunelu napravo odkryté a tunel/kopec udělal akorát pravý zadní roh/
Přílohy
Výstřižek.JPG
Uživatelský avatar
Ove
 
Příspěvky: 131
Registrován: sob 18 srp, 2018 7:14 pm

Re: eNko pro vnoučata - poradíte?

Příspěvekod milan ferdián » pon 15 říj, 2018 12:43 pm

I tak by šlo,ale pozor.Nezkrátí se ti délky staničních kolejí v koncové stanici?
Milan
edice "Plánky kolejišť"
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 9535
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků