Setkání FREMO N ve Stölnitz (Německo)

Pozvánky, odkazy, upozornění.....

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Setkání FREMO N ve Stölnitz (Německo)

Příspěvekod HonzaM » pon 23 črc, 2018 2:51 pm

Ve dnech 20. - 22.3.2018 se v německém mětečku Stölnitz uskutečnilo setkání FREMO N scale. Setkání bylo velmi příjemné a pohodové. Nikdo se nerozčiloval když se stala chyba, třeba když zapoměl někde odpojit vůz, nebo nepředal správně vozové karty. Před časem také tady v jednom vlákně Milan Ferdián tvrdil, že si na setkání FREMO nebudu moci vybrat s jakým vlakem pojedu, a také že na setkání nemohu přijet bez modulů a vozidel. Možná na žádném setkání FREMO v zahraničí nebyl. Když jsme se na toto setkání přihlašovali, řekl nám organizátor, že moduly ani vozidla nejsou podmínkou účasti, ovšem uvítají je. Takže jsme moduly přivezli. České moduly dokonce patřily mezi nejlepší v layoutu (s nejlépe propracovanou krajinou). Systém přidělování vlaků byl ve Stölnitz zcela jiný než jsem zažil v Zababovu, na počátku"jízdního řádu" (v Čechách se tomu říká "session", někdy dokonce zkomoleně příšerným výrazem "sejšna" , ve Stölnitzu se používal termín "Timetable") vzal organizátor provozu do ruky všechny sešitové jizdní řády, většinou i několik spojených podle určitého typu vlaku, a nabídl jednotlivým účastníkům možnost si vybrat, kdo dává přednost složitější manipulaci, nebo naopakl osobním vlakům s minimální manipulací. Líbilo se mi také. že až na jedinou výjimku byly stanice obsazené výpravčími, v největší stanici Nordfaxe byl vedle výpravšího i posunovač. Nedělal se ani problém z toho, když byla v jedné stanici pro posun použita Nohabka v souobém designu DSB. Jezdilo se ve zrychlení času 1:3, cílem nebylo odjet co nejvíc vlaků, ale mít pohodu. Chápu ovšem, že ne každému to musí takto vyhovovat. Podrobnější informace o setkání (s obrázky) budou za pár dní na http://www.1ku160.cz.
N, převážně epocha V, VI.
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 2389
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Setkání FREMO N ve Stölnitz (Německo)

Příspěvekod Morris Zapp » úte 24 črc, 2018 5:59 am

HonzaM píše:Systém přidělování vlaků byl ve Stölnitz zcela jiný než jsem zažil v Zababovu
Prosím nezobecňovat omezené zkušenosti z jedné sekce na celý Zababov, dík! :wink:
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 751
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Setkání FREMO N ve Stölnitz (Německo)

Příspěvekod HonzaM » úte 24 črc, 2018 8:42 am

Morris Zapp píše:
HonzaM píše:Systém přidělování vlaků byl ve Stölnitz zcela jiný než jsem zažil v Zababovu
Prosím nezobecňovat omezené zkušenosti z jedné sekce na celý Zababov, dík! :wink:

Napsal jsem přece výslovně že jde o muj osobní názor a zkušenosti z jedné sekce.
N, převážně epocha V, VI.
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 2389
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Setkání FREMO N ve Stölnitz (Německo)

Příspěvekod Dan Buchtela » úte 24 črc, 2018 1:11 pm

HonzaM píše:
Morris Zapp píše:
HonzaM píše:Systém přidělování vlaků byl ve Stölnitz zcela jiný než jsem zažil v Zababovu
Prosím nezobecňovat omezené zkušenosti z jedné sekce na celý Zababov, dík! :wink:

Napsal jsem přece výslovně že jde o muj osobní názor a zkušenosti z jedné sekce.
...Přičemž jde ale opět o zobecňování, protože já ve stejné sekci Zababova, když jsem tam ještě posledních 15 let byl, zažil různé způsoby přidělování vlaků, včetně sešiťáků s různými tunusy na výběr, takže úplně neorzumím, proti čemu se vymezuješ...
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1044
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: Praha 6

Re: Setkání FREMO N ve Stölnitz (Německo)

Příspěvekod milan ferdián » stř 25 črc, 2018 11:33 am

HonzaM píše: Před časem také tady v jednom vlákně Milan Ferdián tvrdil, že si na setkání FREMO nebudu moci vybrat s jakým vlakem pojedu, a také že na setkání nemohu přijet bez modulů a vozidel. Možná na žádném setkání FREMO v zahraničí nebyl.

milan ferdián píše:
HonzaM píše:
milan ferdián píše:Ale ona V. a VI.epocha se jezdí v N-ku, ale na setkáních FREMA v Německu s kombinací plnohodnotné nákladní dopravy.U nás poskrovnu,protože je provozně nezajímavá.
Milan

Jak vysvětlíš že pro Němce zjevně zajímavá je a pro Čechy ne?

Protože v Česko+Slovensko se sešla a dala dohromady parta lidí,co mají rádi III. a IV.epochu.Vyznavači V. a VI.epochy jsou u nás v drtivé menšině.Je možné dle fotek,že "Bystřická" jezdí V.epochu,ale já to jistě nevím.Jenomže pro tebe nezbude nic jiného než to FREMO,protože ty máš takové možnosti:

"N scale" - volno,možnost setkání V. a VI.epochy
"FREMO" - volno,možnost setkání V. a VI.epochy
Zde tě musím ale upozornit,že nemáš šanci u německých kolegů ve své stanici Sklené vyloučit nákladní provoz spojený s posunem ve stanici.V případě absence tvých staničních modulů,si nebudeš moci vybírat jen sešiťáky s osobními soupravy,
ale jezdit i s manipuláky.

Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 10864
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Setkání FREMO N ve Stölnitz (Německo)

Příspěvekod HonzaM » stř 25 črc, 2018 2:10 pm

milan ferdián píše:Zde tě musím ale upozornit,že nemáš šanci u německých kolegů ve své stanici Sklené vyloučit nákladní provoz spojený s posunem ve stanici.V případě absence tvých staničních modulů,si nebudeš moci vybírat jen sešiťáky s osobními soupravy,
ale jezdit i s manipuláky.
Milan
Na setkání ve Stölnitz jsem mluvil s německým kolegou, který byl autorem grafikonu a organizátorem provozu. Výslovně jsem se ho ptal na využitelnost stanice Sklené, kterou jsem mu podrobně popsal včetně faktu, že v ní není prostor pro nákladní provoz ani manipulaci. Jeho odpověď byla, že takovou dvojkolejnou stanici rádi využijí, protože se výborně dá využít pro křižování vlaků. A vůbec nevím proč se vyjadŕuješ k tomu zda si budu moci vybírat sešiťáky s osobními vlaky a nejezdit s manipuláky. Klidně jsem si vybírat mohl a nikdo mně s manipuláky jezdit nenutil. Na rozdíl ode mne jsi zřejmě s organizátorem dopravy a tvůrcem grafikonu na setkání FREMO nemluvil.
Dalším Tvým omylem bylo, když jsi mi před tím než jsem začal stavět svou první stanici řekl, že dopravní koleje musí mít minimální délku 2400 mm. Podle německých kolegů je to nesmysl a jejich jednokolejné stanice takovou délku dopravních koleji kolejí nemají. Ta moje první stanice byla ve Stölnitz využita a délka kolejí byla jen na škodu, zbytečně prodlužovala dobu objetí soupravy a manipulace a nikdy nebyla ani zdaleka využita.
N, převážně epocha V, VI.
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 2389
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Setkání FREMO N ve Stölnitz (Německo)

Příspěvekod milan ferdián » stř 25 črc, 2018 3:57 pm

HonzaM píše:
milan ferdián píše:Zde tě musím ale upozornit,že nemáš šanci u německých kolegů ve své stanici Sklené vyloučit nákladní provoz spojený s posunem ve stanici.V případě absence tvých staničních modulů,si nebudeš moci vybírat jen sešiťáky s osobními soupravy,
ale jezdit i s manipuláky.
Milan
Na setkání ve Stölnitz jsem mluvil s německým kolegou, který byl autorem grafikonu a organizátorem provozu. Výslovně jsem se ho ptal na využitelnost stanice Sklené, kterou jsem mu podrobně popsal včetně faktu, že v ní není prostor pro nákladní provoz ani manipulaci. Jeho odpověď byla, že takovou dvojkolejnou stanici rádi využijí, protože se výborně dá využít pro křižování vlaků. A vůbec nevím proč se vyjadŕuješ k tomu zda si budu moci vybírat sešiťáky s osobními vlaky a nejezdit s manipuláky. Klidně jsem si vybírat mohl a nikdo mně s manipuláky jezdit nenutil. Na rozdíl ode mne jsi zřejmě s organizátorem dopravy a tvůrcem grafikonu na setkání FREMO nemluvil.
Dalším Tvým omylem bylo, když jsi mi před tím než jsem začal stavět svou první stanici řekl, že dopravní koleje musí mít minimální délku 2400 mm. Podle německých kolegů je to nesmysl a jejich jednokolejné stanice takovou délku dopravních koleji kolejí nemají. Ta moje první stanice byla ve Stölnitz využita a délka kolejí byla jen na škodu, zbytečně prodlužovala dobu objetí soupravy a manipulace a nikdy nebyla ani zdaleka využita.

Jasné,jsem vinen ve všech bodech a za vše mohu já i to že zeměkoule se točí,samozřejmě beru na své bedra i normy sekce N-scale Zababov a kaju se za ně.

Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 10864
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Setkání FREMO N ve Stölnitz (Německo)

Příspěvekod Dan Buchtela » stř 25 črc, 2018 7:06 pm

HonzaM píše:
milan ferdián píše:Dalším Tvým omylem bylo, když jsi mi před tím než jsem začal stavět svou první stanici řekl, že dopravní koleje musí mít minimální délku 2400 mm. Podle německých kolegů je to nesmysl a jejich jednokolejné stanice takovou délku dopravních koleji kolejí nemají.
Honzo, jako obvykle mícháš hrušky s jablakam a úpřímně řečeno nevím, kam tím míříš. Tak pro osvěžení pár faktů:
1) v době, kdy jsi začal s výraznou pomocí dalších kolegů v klubu stavět dvoukolejnou stanici Sklené, jsi byl členem Zababova N-scale a ne FREMO.
2) platné zababovské normy mluvily jasně o monimální dálce určitého počtu dopravních kolejí 2400 mm. Takže to nebyl žádný Milanův výmysl a Milana jsi klidně poslouchat nemusel, ale znát vlastní klubové normy a řídit se jimi by od věci nebylo.
3) Moduliště ve Stöllnitz bylo vskutku komorní, takže argumentovat tím, že by tam takové délky dopravních kolejí nebyly potřeba, nen vůbec relevantní. Troufnu si říci, že náš zababovský provoz byl ve své době realitě mnohem blíže, než ten provoz ve Stöllnitz 2018.
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1044
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: Praha 6

Re: Setkání FREMO N ve Stölnitz (Německo)

Příspěvekod Jiri Heracek » čtv 26 črc, 2018 9:07 pm

Pardon, ze se vmesuji, ale ziram.
Je jiste dobre dat zpravu o komornim setkani N-karu ( pokud se nepletu bylo to u Christiana ), ale nechapu smysl okolnich poznamek. Jestli maji nemecti kolegove jine zvyklosti ve stavbe modulu ci organizovani jizd, nevim proc to vynaset a v podstate tvrdit, ze v Cesku delame vsechno spatne, je to jejich interni zalezitost, dulezita je technicka jednotnost modulu a tim padem spolecna pouzitelnost. Co muze byt nesmysl v Nemecku, muze mit smysl u nas.
To, ze se dela modularina, je prave moznost delat stanice v logickych delkach, ktere si malokdo muze dovolit na domacim kolejisti. Nekomu pripada 2400 mm moc( jestli se nepletu, tak to odpovida 380 metrum), ja jsem na zacatku sve zivotni kariery si mel moznost sahnout na regulator masiny a mezi nejkratsi naklady co jsme vozili z Brna do Nameste patrilo 13 sypaku na stavbu letiste ( okolo 1000 tun a 180 metru delky, pripoctu jednoho stokra 556.0 vpredu, druheho v zadu ( dalsich 50 metru delky ) plus T458.1 na nezavesenem postrku ( na Rapotice to tak skutecne bylo ) vychazi mi to na nejakych 250 metru. A dovoluji si tvrdit, ze nam jak ze predu tak ze zadu chybelo tak minimalne 80 az 100 metru k nameznikum.A to neni zadna magistralni trat, sice na ni dodneska jezdi rychliky, ale pro mne predstavuje docela dobry namet pro moduliste s rozumnym rozvinutim stanic a jejich velikosti. Navic je samozrejme genialni pro realitu modelu vyhybky s realne malym uhlem odboceni, to se take trochu natahne. A stanice, do ktere se vejde brejlovec se ctyrmi vozy a je plna mi moc realna nepripada, i kdyz by se takovych par naslo, ale nedelejme z vyjimek pravidlo.
Brat si vzor s Nemcu muze byt nekdy dobre ( videl jsem u nich skutecne genialni moduly , treba Karsruhe, i kdyz to uz je na mne moc moderni), ale nebral bych vse jako zarny priklad, nekteri nemecti soudruzi dokazi postavit take skvele betlemy v normach Fremo.

Stejne tak je to s epochama,( tam je asi nejvetsi Honzova bolest ), holt v kralovstvi Cesko-slezsko-moravskem se vetsina modelaru vidi v zlatych casech zeleznic ( alespon z naseho provozniho pohledu ) tedy ve ctvrte epose, moderni vozidla ve forme lekarskych cipku uz v nas modelarskou hrdost nestartuji.
A tak se radi drzime zeleznicni casove logiky co se tyka vozidel a provozu a tim padem pouzijeme logickou masinu na logickem miste. A mame velike stesti, ze mezi nami jsou dopravni specialiste, kteri to dokazi naplanovat a zorganizovat, ono je to o neco komplikovanejsi nez prujezd Tauruse s Rail-jetem, nota bene pak by bylo potreba moduliste vetsinou dvojkolejne, elektrifikovane se znacnou delkou stanic ( to ani tech 2400 mm neni dost).
Posledni poznamka, jak budeme nazyvat casove obdobi provozu je snad jedno, pokud si vsichni rozumime, v zemi, kde jsme sampioni na hodne prisernym zpusobem pocestenych a ponicenych anglicismu mi spise duverne a hovorove oznaceni "sejsna" nijak nesokuje.
Dobry vecer z Parize, Jirka
Jiri Heracek
 
Příspěvky: 148
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:41 am
Bydliště: Paris

Re: Setkání FREMO N ve Stölnitz (Německo)

Příspěvekod HonzaM » pát 27 črc, 2018 8:51 pm

Jirko, bohužel nesprávně chápeš a interpretuješ to co jsem napsal. Nikde jsem netvrdil, že jediné co je dobře je to, jak to dělají Němci, ani to, že je to lepší než jak se to dělá v Zababově, jen jsem napsal, že mně osobně ten jejich způsob lépe vyhovuje. Totéž se týká poznámky o použití mašiny z jiné epochy. Nepíšu také že by se neměly epochy dodržovat a nikomu ani nevnucuji že by se měla jezdit jiná epocha, to se Jirko trochu pleteš, jen se mi líbí, když se nedělá problém velikosti třetí světové války z toho, když se z nějakého důvodu taková mašina na kolejišti použije (tady to bylo z důvodu lepší spolehlivosti a bylo to jen pro posun ve stanici). Pokud jde o délku dopravních kolejí mezi námezníky, myslím že ne všechny staniční moduly v někdejší sekci N splňovaly délku 2400 mm. Ostatně na vedlejší jednokolejné trati přece nejezdí osobní vlaky s dvanácti Y. Na domácím kolejišti se mi na dopravní koleje délky 120 cm vejde pohodlně rychlík s lokomotivou a osmi rychlíkovými vozy, na většinu vlaků na jednokolejné vedlejší trati by myslím klidně stačilo 150 cm. Pochybuji, že v H0 mají požadavek na minimální délku dopravních kolejí 4400 mm nebo v TT 3200 mm. Ale nijak to nerozporuji a netvrdím že by to mělo být jinak, jen konstatuji. Berte to prosím tak že jsem popsal co se mi líbilo a nepřete se že je to špatně a že by to tak být nemělo.
N, převážně epocha V, VI.
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 2389
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Setkání FREMO N ve Stölnitz (Německo)

Příspěvekod mlha » sob 28 črc, 2018 6:10 am

Netřeba pochybovat, v H0 jsou požadované délky kolejí dle typu stanice. Stačí si informace vyhledat a přečíst
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2642
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Setkání FREMO N ve Stölnitz (Německo)

Příspěvekod HonzaM » sob 28 črc, 2018 9:04 am

Tenhle příspěvek by se hodil do samostatného tématu, nicméně zaujalo mne rozlišení délky staničních kolejí podle typu stanice a trati na kterou je stanice určena. Vzhledem k současné situaci v Zababovu a specificky v sekci (sekcích) N bohužel nevím, kde (a zda vůbec) lze podklady najít. Může mi někdo poradit, zda lze ještě někde najít například elektronormu a další předpisy a pravidla, které byly na webu v sekci N? Třeba zmiňovaná pravidla pro stavbu modulů?
N, převážně epocha V, VI.
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 2389
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Setkání FREMO N ve Stölnitz (Německo)

Příspěvekod milan ferdián » sob 28 črc, 2018 9:41 am

HonzaM píše:Tenhle příspěvek by se hodil do samostatného tématu, nicméně zaujalo mne rozlišení délky staničních kolejí podle typu stanice a trati na kterou je stanice určena. Vzhledem k současné situaci v Zababovu a specificky v sekci (sekcích) N bohužel nevím, kde (a zda vůbec) lze podklady najít. Může mi někdo poradit, zda lze ještě někde najít například elektronormu a další předpisy a pravidla, které byly na webu v sekci N? Třeba zmiňovaná pravidla pro stavbu modulů?

Dobrý vtip.Tobě napíší jen jedno hledej.Všechny normy "N" jsou v pohodě dostupné.
A ještě jedna věc,nechápu proč byly tebou v příspěvku uvedeny lži na moje jméno. :evil: :evil:
Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 10864
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Setkání FREMO N ve Stölnitz (Německo)

Příspěvekod mlha » sob 28 črc, 2018 10:01 am

HonzaM píše:Jirko, bohužel nesprávně chápeš a interpretuješ to co jsem napsal. Nikde jsem netvrdil, že jediné co je dobře je to, jak to dělají Němci, ani to, že je to lepší než jak se to dělá v Zababově, jen jsem napsal, že mně osobně ten jejich způsob lépe vyhovuje. Totéž se týká poznámky o použití mašiny z jiné epochy. Nepíšu také že by se neměly epochy dodržovat a nikomu ani nevnucuji že by se měla jezdit jiná epocha, to se Jirko trochu pleteš, jen se mi líbí, když se nedělá problém velikosti třetí světové války z toho, když se z nějakého důvodu taková mašina na kolejišti použije (tady to bylo z důvodu lepší spolehlivosti a bylo to jen pro posun ve stanici). Pokud jde o délku dopravních kolejí mezi námezníky, myslím že ne všechny staniční moduly v někdejší sekci N splňovaly délku 2400 mm. Ostatně na vedlejší jednokolejné trati přece nejezdí osobní vlaky s dvanácti Y. Na domácím kolejišti se mi na dopravní koleje délky 120 cm vejde pohodlně rychlík s lokomotivou a osmi rychlíkovými vozy, na většinu vlaků na jednokolejné vedlejší trati by myslím klidně stačilo 150 cm. Pochybuji, že v H0 mají požadavek na minimální délku dopravních kolejí 4400 mm nebo v TT 3200 mm. Ale nijak to nerozporuji a netvrdím že by to mělo být jinak, jen konstatuji. Berte to prosím tak že jsem popsal co se mi líbilo a nepřete se že je to špatně a že by to tak být nemělo.

Tak jeden letitý odkaz pro pána pochybovače ze sekce Zababov H0
http://www.zababov.cz/H0/Normy/200D_HO_CSD.htm
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2642
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Setkání FREMO N ve Stölnitz (Německo)

Příspěvekod Dan Buchtela » ned 29 črc, 2018 9:25 am

To je bohužel u Honzy běžné. Nezná normy a pravidla vlastního společenství, v němž chce býti aktivní a ani je nedodržuje, čímž mnohdy zkomplikuje hru ostatním účastníkům.
A než vyvinout alespoň minimální vlastní aktivitu, raději se stále znovu a znovu ptá na stejné věci...
A pak se diví...
Ale tak to je a bude, prostě ho tak berme nebo nechejme být... :wink:
Já za sebe mám vyřešeno...
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1044
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: Praha 6

Další

Zpět na Modelářské výstavy a akce

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 0 návštevníků