detektor obsadenia

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Re: detektor obsadenia

Příspěvekod MiG » stř 09 kvě, 2018 9:03 pm

Ach jo
Jirka_US píše:
MiG píše:Ehm, ehm, kdeže... ?
Nemáte pravdu, ať to tady překrucujete, jak chcete.

Respektuji Vase pravo vyjadrit svuj nazor. Nicmene pokud tedy tvrdite, ze se nekdo myli, tak je obvykle to nejak dolozit a to jste zatim bohuzel neudelal. Bez uvedeni techto faktu lze Vase vyjadreni povazovat za pouhou spekulaci.

Nijak jste nedoložil svoje spekulace. Jste jen schopen najít jeden velmi specifický pracovní bod, kdy proud neteče. Vaším úkolem je však dokázat, že v celém rozsahu zátěže jednotlivých zesilovačů bude tento proud VŽDY nulový. Naopak , když Fulda najde byť jediný bod, kdy teče nezanedbatelný proud, jsou vaše důkazy více než na vodě.

Jirka_US píše:
MiG píše:Jsem dalek, toho, abych vám bránil přemosťovat svými vozidly úseky napájené z různých zesilovačů libovolně dlouhou dobu. Na možnost poškození vozidla jste upozorněni byli. Víc k tomu dodávat nepotřebuji.

Ja bych jen dodal, ze nejjednodussi cesta jak se vyhnout poskozeni vozidla, je nepouzivat zpusoby (citace:"Vzhledem k tomu, že technicky zdatnější členové našeho klubu jsou lenošní před každým setkáním přeměřovat a hlavně kalibrovat všechny použité zesilovače, spokojujeme se s tím....) a technologie zapojeni kolegy MIGa.

Pěkná citace, ale MiG používá stejné zapojení jako Jirka_US!! Jen si je vědom jeho neduhů.

A k dřívějšímu, ale i tomuto. Jistě, že jste mě schopen nachytat na švestkách. Zejména v případě, že namícháte meruňky s broskvema.
MiG
 
Příspěvky: 656
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: detektor obsadenia

Příspěvekod Jirka_US » čtv 10 kvě, 2018 3:38 am

MiG píše:Nijak jste nedoložil svoje spekulace.

Co mate konkretne na mysli ? Obavam se, ze mate trochu zmatek v nazvoslovi.Ja jsem pouze pouzil fakta, ktera jsem dolozil matematickym vypoctem a to bylo potvrzeno protistranou, ze nejsou chybna.
MiG píše: Vaším úkolem je však dokázat, že v celém rozsahu zátěže jednotlivých zesilovačů bude tento proud VŽDY nulový. Naopak , když Fulda najde byť jediný bod, kdy teče nezanedbatelný proud, jsou vaše důkazy více než na vodě.

Pardon, proc bych ja mel neco dokazovat, kdyz mne (a spouste dalsich modelaru) vsechno funguje podle predpokladu. Myslim, ze dukaz je na Vas, kdyz tam mate "neduhy" v zapojeni, kterych jak vy rikate jste si vedom (selsky rozum veli to opravit) a ridite se tim svym sloganem. Preci pokud by bylo vsechno vporadku, tak nebudete vydavat zadne doporuceni nebo se mylim ?
MiG píše:Pěkná citace, ale MiG používá stejné zapojení jako Jirka_US!! Jen si je vědom jeho neduhů.

O tom mam bohuzel silne pochybnosti, kdyz Vam to funguje jinak nez mne. No, ale kdyz nedate tak tedy jeste jednou:
1) Mate 2xDCS50 ? Ocenil bych strucnou odpoved ano/ne.
2) Pokud tedy nechcete byt verejne nachytan "na svestkach" podruhe, tak mne tedy prozradte jaky zpusob zapojeni kolejiste ja pouzivam. Jsou pouze 2 moznosti, tak mate 50 na 50 ze to pro Vas dopadne dobre, pokud jste tedy nebyl u me o vikendu a ja o tom nevedel.
3) Dale nam prozradte jak se Vam podarilo dosahnout korektniho DCC napeti pri napeti v zasuvce 230V, pricemz ten uvedeny zdroj je pouze na 120V max.
4) Jake mate nastaveni Opsw ?
5) Popiste podminky, kdy Vam tam tece nejaky proud tak, aby to bylo reprodukovatelne (tzn napr.pouzite lokomotivy ) a ja podle techto podminek klidne zhotovim video (pokud to chcete s notarem, tak na Vase naklady) a doufam, ze se nam podari konecne najit kde delate tu nestastnou a osudovou chybu.
Jirka
Jirka_US
 
Příspěvky: 1163
Registrován: sob 08 kvě, 2010 5:56 am

Re: detektor obsadenia

Příspěvekod belgarat » čtv 10 kvě, 2018 6:28 am

Jirka_US : vzhledem k binci panujicim v tomto vlakne - muzes prosim dat DO VLAKNA O FYZICE, kam diskuse o rozdilech mezi CZ, EU a U.S. matematikou patri, odkaz na prispevek, ktery povazujes za "matematicky vypocet" ? Jen abych vedel ... on je totiz rozdil dokazat, ze existuje urcity pracovni bod, kdy vse funguje, a dokazat ze zapojeni funguje pro vsechny pripady z nejakeho rozsahu uvazovanych napeti.

Zaroven PROSIM Jirku_US, aby do vyjasneni "vypoctu" nezanasel dalsi vlakna potencialnimi matoucimi nesmysly. Je-li tu moderator, mozna je na case, aby dalsi takove posty mimo tema nemilosrdne mazal.

Edit: omluva ostatnim, post jsem opravil, puvodne jsem zapomnel na spravne hnojiste pro putky a poutavou diskusi o tom kdo ma ve vypoctu chyby.
Naposledy upravil belgarat dne čtv 10 kvě, 2018 7:05 am, celkově upraveno 4
Belgarat (nemodelar, greenhorn, pseudoprogramator, pindac nesmyslu)
belgarat
 
Příspěvky: 827
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Re: detektor obsadenia

Příspěvekod Jirka_US » pát 11 kvě, 2018 4:00 am

belgarat píše: on je totiz rozdil dokazat, ze existuje urcity pracovni bod, kdy vse funguje, a dokazat ze zapojeni funguje pro vsechny pripady z nejakeho rozsahu uvazovanych napeti.

Pane kolego, pokud si fulda zadal takove zadani, pro ktere existuje matematicky prave jedno reseni, tak se obavam, ze Vam nezbyva nic jineho nez tento fakt prijmout.
Domnival jsem se, ze dalsi vypocty (tedy ty dalsi pracovni body) jsou na urovni zakladni skoly a neni treba je provadet, tedy dosadit si do tech rovnic.
Jirka
Jirka_US
 
Příspěvky: 1163
Registrován: sob 08 kvě, 2010 5:56 am

Re: detektor obsadenia

Příspěvekod BohousP » pát 11 kvě, 2018 8:19 am

Omlouvám se za OT:
:idea: V jednom známém českém filmu zazněla věta: Já se asi dám k myslivcům ...
Za poslední tři týdny čtení několika vláken (převážně zařazené do DCC, ale obsahem patřící do žumpy) o tom vážně uvažuji.
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 1972
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: detektor obsadenia

Příspěvekod PaMi » pát 11 kvě, 2018 11:04 pm

Mám dotaz na Jirku US. Peoč Digitrax doporučuje mezi dvěma centrálama oddělené koleje "Double caps" (viz. viž dříve Tebou zmiňovaná strana 41. Děkuji za ujasnění. PaMi
Přílohy
Izolace.jpg
-- TT -- ČSD -- Jenom pro radost -- TrainController 8.0 Gold -- Moduly
Uživatelský avatar
PaMi
 
Příspěvky: 435
Registrován: úte 04 bře, 2008 1:57 pm

Re: detektor obsadenia

Příspěvekod Jirka_US » sob 12 kvě, 2018 4:04 am

Jirka
Jirka_US
 
Příspěvky: 1163
Registrován: sob 08 kvě, 2010 5:56 am

Re: detektor obsadenia

Příspěvekod PaMi » sob 12 kvě, 2018 9:02 am

To Jirka_US: Tam bohužel není popsaný důvod, PROČ mají být boostery nevodivě odděleny. Podle Tebou dříve napsaných příspěvků (lokomotiva může dlouhodobě stát a vodivě propojovat oddělené úseky) je toto dělení naprosto zbytečné komplikování si práce. Děkuji za potvrzení či případné vyvrácení mojí dedukce.
-- TT -- ČSD -- Jenom pro radost -- TrainController 8.0 Gold -- Moduly
Uživatelský avatar
PaMi
 
Příspěvky: 435
Registrován: úte 04 bře, 2008 1:57 pm

Re: detektor obsadenia

Příspěvekod Jirka_US » sob 12 kvě, 2018 10:52 am

PaMi píše:To Jirka_US: Tam bohužel není popsaný důvod, PROČ mají být boostery nevodivě odděleny. Podle Tebou dříve napsaných příspěvků (lokomotiva může dlouhodobě stát a vodivě propojovat oddělené úseky) je toto dělení naprosto zbytečné komplikování si práce. Děkuji za potvrzení či případné vyvrácení mojí dedukce.

Ze ktreho prispevku neco takoveho plyne, tedy ze je to "zbytecne" komplikovani si prace ?
Jirka
Jirka_US
 
Příspěvky: 1163
Registrován: sob 08 kvě, 2010 5:56 am

Re: detektor obsadenia

Příspěvekod HonzaM » sob 12 kvě, 2018 11:33 am

PaMi píše:To Jirka_US: Tam bohužel není popsaný důvod, PROČ mají být boostery nevodivě odděleny. Podle Tebou dříve napsaných příspěvků (lokomotiva může dlouhodobě stát a vodivě propojovat oddělené úseky) je toto dělení naprosto zbytečné komplikování si práce. Děkuji za potvrzení či případné vyvrácení mojí dedukce.

Pokud to správně chápu, jako “double gaps” (ne caps) je míněno že jsou přerušeny obě kolejnice, to ovšem je na každém klubovém sekání, kde se používá více boosterů, samozřejmostí, jediný kontakt mezi boostery je přes LocoNet, ovšem tam je povinné optické oddělení a mezi boostery pak není žádné galvanické spojení.
N, epocha 5,6, DR5000, TC9 Gold
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 1614
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: detektor obsadenia

Příspěvekod BohousP » sob 12 kvě, 2018 1:04 pm

Pánové, podívejte se na začátek vlákna. Ptal se někdo na klubová moduliště a Loconet?
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 1972
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: detektor obsadenia

Příspěvekod PaMi » sob 12 kvě, 2018 1:13 pm

Jirka_US píše:
MiG píše:Pokud zastaví za dělením (asi možná jen loko), stále hrozí, že budou propojeny zesilovače některým kolečkem soupravy.
Jestli se jezdí na ruku, tak si obsluha může pamatovat, že nesmí lokomotivou ani žádným dvojkolím zastavit na styku, ale může na to zapomenout.

Tak to snad plati pouze pro technologii "ala Moduly Brno", ale rozhodne ne obecne. Urcite to neplati pro boostery a DCC stanice od Digitraxu (dale napr.Lenze), pokud jsou dodrzena doporuceni a pouzity komponenty tak jak maji. Kdyby modelari americkych zeleznic meli davat pozor, jestli nektere ze ca.200 naprav jedne soupravy nahodou nestoji na rozhrani 2 boosteru, to by nikdy v zivote DCC nepouzili. Dokazete si predstavit, ze by nekdo na klubovem kolejisti nebo modulech hlidal rekneme 1000 naprav (5 souprav) a v Nku ? Jak si to technicky predstavujete ? Mam na mysli tuto vetu: "tak si obsluha může pamatovat, že nesmí lokomotivou ani žádným dvojkolím zastavit na styku".
Jen prosim nez zacnete vysvetlovat, ze u Vas v klubu to tak je, tak si prosim nejdrive zkontrolujte, ze vse je zapojene tak jak ma byt. Urcite Vam budu verit, ze to lze zapojit chybne a tak jak to popisujete, ale zde selsky rozum veli, ze asi neco neni vporadku. Pokud nato clovek neprijde sam, tak by se clovek mel podivat jak to delaji nekde jinde. Vubec si nedokazi predstavit situaci, ze by se modelarum na styku 2 useku nicily lokomotivy nebo boostery od firmy XYZ, ktere jsou nato zkonstruovane a firma se tvarila, ze se nic nedeje. Verte, ze to by ta firma uz tady dnes nebyla. A to pomijim takove prakticke zkusenosti jako, ze pri provoznim setkani je obvykle, ze novy strojvedouci jede s "pilotem" a napamatuji si, ze by nekdo nekdy vyslovil vetu nemuzes stat na rozhrani 2 boosteru, to by take musely byt nejak oznaceny ze..mysleno ty hranice.

Z tohoto Tvého příspěvku jsem pochopil, že vůbec nevadí když dělení mezi dvěma boostery je vodivě propojené lokomotivou případně vagony. Takže z toho jsem si JÁ odvodil, že tedy není potřeba vůbec úseky oddělovat a tím si přidělávat práci. Snad jsem slovíčkaření vysvětlil a teď bych Tě Jirko jako zkušenějšího znovu požádal o odpověď na mnou dříve položenou otázku. Děkuji předem za jasnou a vysvětlující odpověď. PaMi
-- TT -- ČSD -- Jenom pro radost -- TrainController 8.0 Gold -- Moduly
Uživatelský avatar
PaMi
 
Příspěvky: 435
Registrován: úte 04 bře, 2008 1:57 pm

Re: detektor obsadenia

Příspěvekod Jirka_US » sob 12 kvě, 2018 3:52 pm

PaMi píše:
Jirka_US píše:
MiG píše:Pokud zastaví za dělením (asi možná jen loko), stále hrozí, že budou propojeny zesilovače některým kolečkem soupravy.
Jestli se jezdí na ruku, tak si obsluha může pamatovat, že nesmí lokomotivou ani žádným dvojkolím zastavit na styku, ale může na to zapomenout.

Tak to snad plati pouze pro technologii "ala Moduly Brno", ale rozhodne ne obecne. Urcite to neplati pro boostery a DCC stanice od Digitraxu (dale napr.Lenze), pokud jsou dodrzena doporuceni a pouzity komponenty tak jak maji. Kdyby modelari americkych zeleznic meli davat pozor, jestli nektere ze ca.200 naprav jedne soupravy nahodou nestoji na rozhrani 2 boosteru, to by nikdy v zivote DCC nepouzili. Dokazete si predstavit, ze by nekdo na klubovem kolejisti nebo modulech hlidal rekneme 1000 naprav (5 souprav) a v Nku ? Jak si to technicky predstavujete ? Mam na mysli tuto vetu: "tak si obsluha může pamatovat, že nesmí lokomotivou ani žádným dvojkolím zastavit na styku".
Jen prosim nez zacnete vysvetlovat, ze u Vas v klubu to tak je, tak si prosim nejdrive zkontrolujte, ze vse je zapojene tak jak ma byt. Urcite Vam budu verit, ze to lze zapojit chybne a tak jak to popisujete, ale zde selsky rozum veli, ze asi neco neni vporadku. Pokud nato clovek neprijde sam, tak by se clovek mel podivat jak to delaji nekde jinde. Vubec si nedokazi predstavit situaci, ze by se modelarum na styku 2 useku nicily lokomotivy nebo boostery od firmy XYZ, ktere jsou nato zkonstruovane a firma se tvarila, ze se nic nedeje. Verte, ze to by ta firma uz tady dnes nebyla. A to pomijim takove prakticke zkusenosti jako, ze pri provoznim setkani je obvykle, ze novy strojvedouci jede s "pilotem" a napamatuji si, ze by nekdo nekdy vyslovil vetu nemuzes stat na rozhrani 2 boosteru, to by take musely byt nejak oznaceny ze..mysleno ty hranice.

Z tohoto Tvého příspěvku jsem pochopil, že vůbec nevadí když dělení mezi dvěma boostery je vodivě propojené lokomotivou případně vagony. Takže z toho jsem si JÁ odvodil, že tedy není potřeba vůbec úseky oddělovat a tím si přidělávat práci. Snad jsem slovíčkaření vysvětlil a teď bych Tě Jirko jako zkušenějšího znovu požádal o odpověď na mnou dříve položenou otázku. Děkuji předem za jasnou a vysvětlující odpověď. PaMi

A jak budes delat detekci obsazeni ? Pokud pominu pripad, ze si masinka vozi GPS, popr. jine technologie.
Jirka
Jirka_US
 
Příspěvky: 1163
Registrován: sob 08 kvě, 2010 5:56 am

Re: detektor obsadenia

Příspěvekod belgarat » sob 12 kvě, 2018 4:04 pm

Jirka_US píše:A jak budes delat detekci obsazeni ? Pokud pominu pripad, ze si masinka vozi GPS, popr. jine technologie.


(a) Diskutovany priklad od Digitraxu v zadnem pripade neresi deleni kvuli detekci obsazeni, a (b) pro detekci postaci oddelit jeden pol, ten prohnat pro kazdy usek detektorem - ale krmi se ze stejneho zdroje signalu.

Neodbihej od tematu, nezanasej do problemu dalsi prvky, kdyz nezodpovis a nevysvetlis ani jednodussi model.
Belgarat (nemodelar, greenhorn, pseudoprogramator, pindac nesmyslu)
belgarat
 
Příspěvky: 827
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Re: detektor obsadenia

Příspěvekod HonzaM » sob 12 kvě, 2018 4:10 pm

BohousP píše:Pánové, podívejte se na začátek vlákna. Ptal se někdo na klubová moduliště a Loconet?

To sice neptal, ale ptal se na styk dvou boosterů a je jedno jestli je to na klubovém nebo domácím kolejišti. Dnes při množství ozvučených mašin a osvětlených vozů není nic neobvyklého mít na kolejišti více boosterů.
N, epocha 5,6, DR5000, TC9 Gold
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 1614
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Miloš_P a 3 návštevníků