detektor obsadenia

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Re: detektor obsadenia

Příspěvekod salem1309 » ned 29 dub, 2018 6:20 pm

našiel som video,kde to zrejme pracuje aj na dlhšie vzdialenosti...,takže DO mám vyriešené.. :P riziko je vždy ,ale hádam to nejak zvládnem... :mrgreen: vďaka za rady a pomoc.. :wink:
salem1309
 
Příspěvky: 29
Registrován: ned 13 zář, 2015 7:01 pm

Re: detektor obsadenia

Příspěvekod salem1309 » ned 29 dub, 2018 6:20 pm

salem1309
 
Příspěvky: 29
Registrován: ned 13 zář, 2015 7:01 pm

Re: detektor obsadenia

Příspěvekod MiG » ned 29 dub, 2018 11:34 pm

No, nedal, co se dá dělat
Jirka_US píše:Co mate konkretne na mysli ? Ja to mam zapojene a nastavene presne tak, jak je to uvedeno a zadne symptomy, ktere Vy popisujete nepozoruji, stejne jako stovky mozna tisice modelaru se stejnym zapojenim.
Vždyť jsem psal, že se to zapojení bude jevit jako bezproblémové (až do pečení)
Jirka_US píše:Ale cemu moc nerozumim, proc se zde pritomne publikum snazite presvedcit, ze neexistuje zadne jine reseni nez to Vase chybne zapojene. Ja Vam dokonce verim, ze to sve chybne zapojeni si dokazete zduvodnit pomoci ...
Já žádné jiné zapojení, než je to, které uvádíte (...str41) nemám, proto nemám důvod si ho zdůvodňovat. Prostě je to vlastnost zapojení, které jste uvedl Vy!
Jirka_US píše: ale ja myslim, ze to co tady vsechny zajima je reseni, ktere je korektni a vyzkousene.
Korektní... Je vyzkoušené, že pokud někdo nebude odkládat vozidla tak, aby přes ně (jejich přívody) docházelo k přetokům z oblasti napájené jedním zesilovačem do oblasti napájené druhým zesilovačem, tak není problém. Přejezdy problém nejsou. To jsem už napsal taky.
Jirka_US píše:Pokud zde uvedete komponenty a zapojeni, jak to mate zapojene, tak Vam celkem rad pomuzu tu chybu odstranit.
Kdybyste to uměl, ta byste to už dávno mohl napsat, jakými komponentami a jakým zapojením zabráníte přetokům při propojení rozhraní, kde je každá strana napájena odjinud. Zatím jste jen uvedl odkaz na stranu 41, a ta to skutečně nevyřeší.
Ono by se to dalo udělat, ale je to složité pro dva zesilovače a asi nezvládnutelné pro mnoho zesilovačů.
Jirka_US píše: Cemu, ale uz vubec nerozumim je, ze hned po prvnim objeveni problemu Vas vubec nenapdlo, ze asi neco neni vporadku a nechate mene zkusene kolegy na takovem kolejisti provozovat modely za ceny rizika, ze tam upecou sve modely.
Vůbec nerozumím, co melete!
Jirka_US píše: Misto toho, aby jste se zeptal zkusenejsich kolegu z Frema (tedy u tech co maji rekneme pratelske vztahy s Digitraxem), aby Vam to vysvetlili nebo dokonce predvedli, pokud tedy mne neverite. Nebo mate stejnou moznost jako ja se zeptat primo u Digitraxu, dokonce mate moznost je osobne navstivit, mozna budou ochotni s Vami debatovat nad schematem, ale to uz spekuluji (zcela vyjimecne). Jen jestli muzu dat jednu dobrou radu, opravdu se nesnazte je presvedcit, ze to delaji "blbe" bez dostatecne silnych faktu.
Já vám dám taky jednu dobrou radu. Konečně se něco naučte z elektrotechniky. Co tady předvádíte je hrůza, běs a děs.
Jirka_US píše:
MiG píše:
Jirka_US píše:Myslim, ze jsem Vam uz psal, ze v pripade pouzitych koncovych stupnu typu Spax nebo NanoX(DIY), ktere nemaji automatickou kompenzaci ztrat koncoveho stupne, to zkalibrujete max. na jednu konkretni zatez.Takze pokud bude na jednom useku (booster A) zatez X a v druhem (booster B) 5x tak mate po kalibraci.

Automatická kompenzace ztrát koncového stupně. Pěkné heslo. A ke kterým svorkám kompenzaci ty chytřejší než SPAX(DIY) nebo NanoX provádějí? Na svoje výstupní? A není to nějak málo???
Doporučuji prostudovat stranu 41. Vůbec tam to není napsáno, ale je to tam.
A co když budu mít zesilovače 3, 4, ...

Nejsem si uplne jisty na co se ptate, ale ta kompenzace funguje tak, ze pokud nastavim vystupni napeti na 14V, tak bude diky zpetne vazbe stale 14V nezavisle na zatezi. Nerozumim proc spojujete stranu 41 s automatickou kompenzaci. Vyplynulo snad nekde z meho textu, ze by se tam mela vyskytovat automaticka kompenzace konc. stupne?
Opet mam pocit, ze mne prikladate veci, ktere ja jsem vubec nenapsal. Vzhledem k tomu, ze se to stalo jiz ponekolikate, tak prestavm verit, ze to je pouhy omyl.
Pokud budou zesilovace 3,4 ale i 5 6 tak budou mit vsechny presne 14V podle reference, kterou jim nastavim, a se statistickou chybou pouzitych soucastek.

Potřeboval jsem se dozvědět, co je to ta kompenzace koncového stupně.
A mimo jiné jsem se dozvěděl, že vámi uváděné zapojení (str41) žádnou kompenzaci koncového stupně nemá, takže by mě zajímalo, proč o tom že není píšete v případě SPAXu.
Potom je také zajímavé, že na fuldovo schema reagujete
Jirka_US píše:Ale jaky smysl ma uvadet priklad, ktery spise popisuje situaci na vystupu generatoru nekde v Kujbiseve ? Ale nema temer nic spolecneho se zapojenim, ktere jsem zde uvedl, krome tedy obecne platnych zakonu a Kirchoff je jednim z nich.

Protože když budete mít kompenzaci ztrát koncového stupně podle vašeho popisu, tedy třeba 14V nezávislé na zátěži, tak elektrotechnik řekne, že máte ideální zdroj s nulovým vnitřním odporem. Tedy DCC verze fuldova stejnosměrného schematu.


Omlouvám se, že jsem to tady tak zaplevelil. Dále už v tomto vlákně nebudu na nick Jirka_US reagovat. Nemá to cenu a nemám už čas.
MiG
 
Příspěvky: 527
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: detektor obsadenia

Příspěvekod Jirka_US » pon 30 dub, 2018 5:08 am

MiG píše:Vždyť jsem psal, že se to zapojení bude jevit jako bezproblémové (až do pečení)

No mohu Vas ujistit, ze k zadnemu "peceni" na me strane nedochazi, asi z Vasi strany doslo k nejakemu omylu, ja jsem hovoril o modelech, nikoliv o peceni cehokoliv.Pokud je to u Vas jinak, tak je chyba na Vasem konci, ale to jiz neni nic noveho.
MIG píše:Já žádné jiné zapojení, než je to, které uvádíte (...str41) nemám, proto nemám důvod si ho zdůvodňovat. Prostě je to vlastnost zapojení, které jste uvedl Vy!

No to samozrejme mate. Vy jste skutecne mel zapojene 2xDCS50 dle str.41 nebo nas tady jen tak zkousite? Protoze kdyby jste si to byval byl skutecne vyzkousel, tak by jste byval zjistil, ze
a) DCS50 nema zadnou kalibraci vystupniho napeti, tak jak ji popisujete.
b) ten pouzity napajeci zdroj Vam proste podle obr.41 v CR nebude korektne fungovat
No a touto vetou
To bude nejspíš tím, že krátkodobé zastavení má fatální následky jen v případě, že je dané rozhraní chybou při zapojování a kontrole protifázové.

jste jen 100% potvrdil, ze mate jine zapojeni, protoze u me k zadnym fatalnim nasledkum nedochazi. Jinak kulantne a lidove se tomu rika "byt nachytan na svestkach".
Je vyzkoušené, že pokud někdo nebude odkládat vozidla tak, aby přes ně (jejich přívody) docházelo k přetokům z oblasti napájené jedním zesilovačem do oblasti napájené druhým zesilovačem, tak není problém.

Ano to mate pravdu, kdyz jsou galvanicky oddelene, tak tam logicky ani nemuze byt problem, ale tato situace snad nebyla predmetem diskuze ani sporu.
Přejezdy problém nejsou. To jsem už napsal taky.

No ale tady pisete neco jineho:
Je dost lokomotiv, které jsou schopny takové rozhraní přejet traťovou rychlostí bez většího zaváhání (platí pro TT).

Vůbec nerozumím....

Zmylil jsem se pokud zopakuji tuto Vasi citaci ?
zhledem k tomu, že technicky zdatnější členové našeho klubu jsou lenošní před každým setkáním přeměřovat a hlavně kalibrovat všechny použité zesilovače, spokojujeme se s tím, že označujeme rozhraní dvou zesilovačů a vydáváme doporučení na těchto rozhraních nezastavovat s hnacími vozidly.

A mimo jiné jsem se dozvěděl, že vámi uváděné zapojení (str41) žádnou kompenzaci koncového stupně nemá,...

Nemyslite, ze tech "omylu" uz bylo preci jen dost. Ja jsem nikde nepsal ani ze ten dany vyrobek ma kompenzaci ani ze ji nema, kde jste nato prisel ? Jedine co jsem v souvislosti s timto vyrobkem napsal, ze jsem jej zapojil presne podle str.41. a ze zadne symptomy, ktere zde popisujete (vcetne Vaseho oblibeneho "peceni") nepozoroval. To je vse nic vic nic min.
...takže by mě zajímalo, proč o tom že není píšete v případě SPAXu.

Protoze jsem dal na Vasi radu a na zaklade znalosti z elektrotechniky jsem si ze schematu vycetl, ze u Spaxu a stejne tak u NanoX (DIY) tam ta kompenzace neni
nebo jste snad dosel k opacnemu zaveru? A pak take, ze Vam to pusobi potize, ktere jste popsal hned v prvnim prispevku a ja jsem Vam odpovedel, ze to je velmi specificky pripad, ktery se tyka Spaxu, NanoX (DIY) a klubu Moduly Brno. Snad to nemusim cele prepisovat.
Protože když budete mít kompenzaci ztrát koncového stupně podle vašeho popisu, tedy třeba 14V nezávislé na zátěži, tak elektrotechnik řekne, že máte ideální zdroj s nulovým vnitřním odporem. Tedy DCC verze fuldova stejnosměrného schematu.

Tak to mne prosim toho elektrotechnika predstavte, jen se trochu obavam, ze kvalifikovaneho s odpovidajici praxi asi budete hledat marne. Jak jste nato prisel ? Nejaky renomovany zdroj, ktery by alespon naznakem podporil Vasi teorii by nebyl ?
A to pomijim fakt, ze jste opet napsal neco co jste podstatnym zpusobem zkreslil oproti memu puvodnimu tvrzeni a to jiz ponekolikate.
Nemá to cenu a nemám už čas.

Kdybyste byval byl si to vyzkousel nebo alespon zde nakreslil pouzite komponenty (tak jak jsem Vas o to zadal), tak uz jsme tu chybu meli davno vyresenu a nemusel jste nad tim tolik stravit casu. A moje nabidka, ze Vam tu chybu pomuzu odhalit stale plati, vic asi tezko zmuzu. Jen trochu lituji Vase kolegy laiky, kteri jsou vystaveni riziku, ze si poskodi modely za nekolik tisic ale co uz ....
Jirka
Jirka_US
 
Příspěvky: 974
Registrován: sob 08 kvě, 2010 5:56 am

Re: detektor obsadenia

Příspěvekod Ferda » pon 30 dub, 2018 7:21 am

Jen takový dotaz. Zná někdo někoho, kdo "upekl" svůj model na rozhraní zesilovačů?
Pokud ne, tak tady mlátíte prázdnou slámu.

Na modulovce je běžně SPAX pod každou větší dopravnou a jezdí se tam i s modely za desítky tisíc. Deneně přejedou rozhraní i více než 100 krát a žádné katastrofy se nedějí. Nedělám si iluze, že nikdo nikdy nezastaví na rozhraní. Toto vylučují zákony. Tentokrát "Murfyho zákony".
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1547
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: detektor obsadenia

Příspěvekod fulda » pon 30 dub, 2018 8:40 am

Ferda píše:Jen takový dotaz. Zná někdo někoho, kdo "upekl" svůj model na rozhraní zesilovačů?
Ano. To víš, v eNku je to pečení dost rychlé. Jeden Honza udělal jednomu Ríšovi z lokotky rohlík, když jí nechal stát na rozhraní.

Ferda píše:Na modulovce je běžně SPAX pod každou větší dopravnou a jezdí se tam i s modely za desítky tisíc. Deneně přejedou rozhraní i více než 100 krát a žádné katastrofy se nedějí. Nedělám si iluze, že nikdo nikdy nezastaví na rozhraní. Toto vylučují zákony. Tentokrát "Murfyho zákony".
Přejet a zůstat stát je trochu dost rozdíl. Pokud jedeš, tak se to vychladí proudícím větrem :)
Ten proces upečení je relativně pomalý, což je možná jeho zákeřnost.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 3798
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: detektor obsadenia

Příspěvekod zdeno » pon 30 dub, 2018 11:53 am

Pokud vim, tak HonzaM upekl loko pri soubehu dvou chyb a to,
ze ostalo na ovladaci hodnota 2 a loko sama poomalicku dojela na vyhybku, kde doslo ku zkratu a
booster se nevypnul v dusledku velkych prechodovych odporu v kolejisti.
---
Jinak rozhrani dvou boosteru by se nemelo davat pred navestidla nebo tam, kde casteji zastavuji loko.
Duvod je jasny, nikdo nedokaze udelat naprosto stejny booster, dokonce i od jednoho typu a vyrobce.
Vzdycky jsou tam nejake, aj ked malicke rozdily.
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 1124
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: detektor obsadenia

Příspěvekod michal.kubista » ned 06 kvě, 2018 12:36 pm

možná už to tu bylo, ale podobná diskuse jako je tady tu taky byla. To ještě nikoho nenapadlo udělat přechodový úsek přepínaný k jednomu nebo druhému boosteru podobně, jako se to řeší u smyčky? Stačí na to čtyři čidla a jedno relátko. Jen je zapotřebí úsek delší než nejdelší vlak.
michal.kubista
 
Příspěvky: 332
Registrován: úte 06 říj, 2009 1:48 pm
Bydliště: Břeclavsko

Re: detektor obsadenia

Příspěvekod Jirka_US » ned 06 kvě, 2018 12:43 pm

michal.kubista píše:možná už to tu bylo, ale podobná diskuse jako je tady tu taky byla. To ještě nikoho nenapadlo udělat přechodový úsek přepínaný k jednomu nebo druhému boosteru podobně, jako se to řeší u smyčky? Stačí na to čtyři čidla a jedno relátko. Jen je zapotřebí úsek delší než nejdelší vlak.

Mozna to nekoho jeste napadlo, ale neni to potreba, pokud jsou pouzity komponenty k tomu urcene a dodrzeny zasady pro pripojeni 2 a vice boosteru.
Jirka
Jirka_US
 
Příspěvky: 974
Registrován: sob 08 kvě, 2010 5:56 am

Re: detektor obsadenia

Příspěvekod fulda » ned 06 kvě, 2018 1:00 pm

michal.kubista píše:možná už to tu bylo, ale podobná diskuse jako je tady tu taky byla. To ještě nikoho nenapadlo udělat přechodový úsek přepínaný k jednomu nebo druhému boosteru podobně, jako se to řeší u smyčky? Stačí na to čtyři čidla a jedno relátko. Jen je zapotřebí úsek delší než nejdelší vlak.

To není nutné, normální průjezd není pro nikoho v systému problém. Problém je jen pokud stojí vůz s propojenýma kolečkama právě na rozhraní delší dobu.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 3798
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: detektor obsadenia

Příspěvekod Jirka_US » ned 06 kvě, 2018 2:31 pm

fulda píše:....Problém je jen pokud stojí vůz s propojenýma kolečkama právě na rozhraní delší dobu.

Pokud to chybne zapojis tak mas pravdu, ale to jsme si jiz vysvetlili v jinem vlakne, takze prosim Te bud tak laskav a nesir zbytecnou paniku.
Jirka
Jirka_US
 
Příspěvky: 974
Registrován: sob 08 kvě, 2010 5:56 am

Re: detektor obsadenia

Příspěvekod Jirka_US » ned 06 kvě, 2018 3:14 pm

pro ostatni:
Kolega Fulda a MIG a rovnez tak kolegove z Moduly Brno se dopustily ve svych vypoctech respektive predpokladech celkem zasadni chyby, misto vypoctu pro DCC pouzili zjednodusene schema pro analog, nezahrnuli do svych uvah koncovy stupen boosteru nebo DCC stanice, coz celkem zasadnim zpusobem meni vypocty a zavery z toho plynouci.
Vypocet je proveden zde:
viewtopic.php?f=7&t=11399&start=15
Jirka
Jirka_US
 
Příspěvky: 974
Registrován: sob 08 kvě, 2010 5:56 am

Re: detektor obsadenia

Příspěvekod zdeno » ned 06 kvě, 2018 6:57 pm

fulda píše:To není nutné, normální průjezd není pro nikoho v systému problém. Problém je jen pokud stojí vůz s propojenýma kolečkama právě na rozhraní delší dobu.

souhlasim,
jeste dodam, ze mohou vzniknout dve chyby a to napetova a casova.
Napetova je, kdyz nejsou napeti obou boostru totozne, ale to nedela problem, jen loko zrychli nebo zpomali o ten rozdil. Nedochazi totiz k secitani tech napeti, je to ve fazi.
Casova je, kdyz jsou posunute hrany oproti sebe. Tam je to trosku horsi, protoze se przni DCC signal a muze dojit ku mikrozkratu, protoze jeden je uz prepnuty a druhy ne.
---
Takze casovy posun je vice problematicky a teda by se mely pouzivat boostre stejneho typu provedeni, v jednom layoutu.
Ale ani tady to neni kriticke, pokud loko plynule, aj ked pomalu projede.
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 1124
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: detektor obsadenia

Příspěvekod MiG » úte 08 kvě, 2018 8:59 pm

Jirka_US píše:pro ostatni:
Kolega Fulda a MIG a rovnez tak kolegove z Moduly Brno se dopustily ve svych vypoctech respektive predpokladech celkem zasadni chyby, misto vypoctu pro DCC pouzili zjednodusene schema pro analog, nezahrnuli do svych uvah koncovy stupen boosteru nebo DCC stanice, coz celkem zasadnim zpusobem meni vypocty a zavery z toho plynouci.
Vypocet je proveden zde:
viewtopic.php?f=7&t=11399&start=15


Ehm, ehm, kdeže... ?
Nemáte pravdu, ať to tady překrucujete, jak chcete.

Taky pro ostatní.
Jsem dalek, toho, abych vám bránil přemosťovat svými vozidly úseky napájené z různých zesilovačů libovolně dlouhou dobu. Na možnost poškození vozidla jste upozorněni byli.
Víc k tomu dodávat nepotřebuji.
MiG
 
Příspěvky: 527
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: detektor obsadenia

Příspěvekod Jirka_US » stř 09 kvě, 2018 3:35 am

MiG píše:Ehm, ehm, kdeže... ?
Nemáte pravdu, ať to tady překrucujete, jak chcete.

Respektuji Vase pravo vyjadrit svuj nazor. Nicmene pokud tedy tvrdite, ze se nekdo myli, tak je obvykle to nejak dolozit a to jste zatim bohuzel neudelal. Bez uvedeni techto faktu lze Vase vyjadreni povazovat za pouhou spekulaci.
MiG píše:Jsem dalek, toho, abych vám bránil přemosťovat svými vozidly úseky napájené z různých zesilovačů libovolně dlouhou dobu. Na možnost poškození vozidla jste upozorněni byli. Víc k tomu dodávat nepotřebuji.

Ja bych jen dodal, ze nejjednodussi cesta jak se vyhnout poskozeni vozidla, je nepouzivat zpusoby (citace:"Vzhledem k tomu, že technicky zdatnější členové našeho klubu jsou lenošní před každým setkáním přeměřovat a hlavně kalibrovat všechny použité zesilovače, spokojujeme se s tím....) a technologie zapojeni kolegy MIGa.
Jirka
Jirka_US
 
Příspěvky: 974
Registrován: sob 08 kvě, 2010 5:56 am

PředchozíDalší

Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník