od Michal Šuhajda » čtv 28 pro, 2017 8:40 am
Ahoj,
počte lokomotiv, který máš celkem není důležitý, pokud máž co kus to jiná lokomotiva (řada). Sbírka z vitrínky převedená do depa je nesmysl. Soustřeď se na nejpočetnější řady, ktzeré máš.
Z provozních důvodů mělo každé depo pouze několik řad.
Těmi důvody byly zejména:
- množství náhradních dílů
- znalosti techniků (mechanici, zámečníci, předtápěči, atd. ipři údržbě
- zkušenosti lokomotivních čet při obsluze různých strojů
- technická specifika, pro sestaveníoběhů vozidel atd..
Samozřejmě od každé řady bylo více kusů (ano byly výjimky, ale ty pominu)
V rámci velkých dep, které měly své podslužebny (pobočná depa,strojové stanice) bývaly různé řady rozděleny. Např. i podle charakteru přilehlých tratí.
Toto rozdělení se v čase měnilo, řady kolovaly mezi depy, ale celkem některé se málokdy potkávaly (např. T478.1 - bardotky a T478.3/4 Brejlovci - důvodem byla podobná provozní charakteristika, ale rozdílné motory (K6S 310 DR oproti K12V 230 DR). Tedy při modelování depa je vhodné mít lokomotiv řad y s různými provozními charakteristikami. Např. v motorové traci T478.1,2 a T669.0 a T435.0, ale už ne Brejlovce.
Na kolejišti se nabízí možnost mít v depu "ustájeny" jen nejpočetnější řady ze těch co vlastním. V tvém případě tak dvě motorové (T 435.0, M131.1) a 2 - 3 parní řady (např. 555.0, 434.1/2, 423.0) když budeš mít od každé cca 3 kousky. To vychází celkem na cca 12-15 strojů, tedy 4 stání stále stačí.
Ostatní lokomotivy (Albatrosy, Šlechtičny, Kremáky , ale též Bardotky, Brejlovce, Hektory, Sergeje a "velké" motoráky apod.) budou ustájeny v jiných depech a stanicí budou jen projíždět(rychlíky) nebo se v depu max. otáčet (páry s přivěšeným tendrem).
Tu "motorovou remízu" bych spíš pojal jako správkárnu, které nebude napojena na točnu, ale pouze na tu kolej za depem. Budovu bych nechal šikmo a použil pouze dvě vnitřní koleje, třetí prostor by byly dílny/montážní prostor, nebo bych dílny udělal jako rozšířený kolmý traktu. Provoz bude trochu jiný než ve zbytku depa a bude probíhat z částio nezávisle na běžném provozním ošetření ostatních lokomotiv.
Pro skládku uhlí se nabízí prostor vpravo pod kusou kolejí. V některých případech se na záložní skládky časem (když motorové lokomotivy početně převáží páru) přesunovalo celé zbrojení pro parní lokomotivy, řešeno bylo většinou kolej. jeřábem pro naklídání.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat