od Radek Strnad » ned 28 črc, 2019 2:40 pm
Tak ono se s ozvučením u této mašinky už počítá z výroby. Proto je tam dekodér s výstupy S.U.S.I. Smůla je v tom, že ten dekodér je jiné značky, než by bylo třeba. Docela by mě zajímala kvalita zvuku při použití zvukového modulu, který tam patrně soudruzi z NDR měli. Až vyvine Zimo zvukový dekodér cca 13x17mm, čemuž věřím, že se toho dožiju, tak si dovedu představit, že by v boudě byl dekodér s reproduktorem a kondenzátory by byly ve voze, připojeném pomocí magnetického vodivého spřáhla, čímž by bylo zajištěno, že mašina by po odpojení vozu "nepřišla" o zvuk a při jízdě s vozem by ji těžko něco zastavilo, neboť do vozu by se vešla kondenzátorů pěkná hromada. Mám tuto mašinku jak od Tilliga, tak starou od JATT. Každopádně zatím na kolejišti stále zůstávám u svých vymazlených lokomotiv této řady z produkce JATT. Jsou o dost těžší, byvše celé z kovu a sbírají lépe proud, mají přímý pohon na všechna dvojkolí a utáhnou do stoupání jednou tolik, co výrobek od Tilliga. Zkoušel jsem všechny jízdní vlastnosti poctivě a Tillig je jednoznačně tišší, ale spolehlivost sběru proudu a tažná síla je na straně JATTu. Při čištění nebo případných opravách je Tillig náchylný k odlomení plastových detailů(na střeše boudy, madla, lampy, superjemný plastový rozvod), což u celokovového modelu téměř nehrozí.Pravdou je, že Tillig má modelovější rozvod a detaily kotlových armatur a vůbec většina detailů působí o něco jemněji. Až na nástavbu uhláku, která je, oproti o 20 let staršímu modelu od JATTu(nemají ji všechny), velmi bídná.
KYKLOP68