BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod TTmili » úte 08 kvě, 2018 1:54 pm

Odlitek působí velice precizně, kéž by obdobně kvalitní byla i 310.0. Bohužel nevím jak se popasuješ s pojezdem. Sám jsem BR89 neměl ještě rozebranou a v listu s náhradními díly vlastně úplně chybí kotel, motor a některé části pojezdu. Také se v návodu píše cosi o zákazu rozebírání, motůrku coby pevné součásti kotle, a nutnosti poslat model k výrobci do servisu v případě problému s motorem.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1619
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod Trainmaniak » stř 23 kvě, 2018 8:11 am

Já jsem BR 89 rozebranou měl. Pokud to někomu pomůže, obrázky možno zhlédnout zde: http://www.trainmania.info/br89-tillig.html

br89-tillig-20.jpg
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 989
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod Trainmaniak » stř 21 lis, 2018 1:13 pm

Zdravím. Na http://www.trainmania.info/br89-tillig.html jsem k fotkám BR 89.70 DR přihodil ještě pár snímků 312.8500 ČSD. Za zapůjčení modelu děkuji Otovi Lachmanovi.

312-09.jpg
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 989
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod rakusanka426 » pát 17 kvě, 2019 4:57 am

Zdravim, me prisla 312.8 vcera. Tak jsem ji v analogu projel. Jezdi celkem dobre po rovine na testovacim okruhu. Jsem s ni zatim spokojen. :)
Uživatelský avatar
rakusanka426
 
Příspěvky: 28
Registrován: ned 18 pro, 2011 4:51 pm

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod Trainmaniak » pát 17 kvě, 2019 5:15 am

Kamarádovi přišla taky včera. Krom faktu, že na ní chyběla levá zadní lucerna, která byla volně v krabičce, je loko bez problémů jak ohledně povrchovky, tak ohledně jízdy. Lucerna se přilepí, ale je to šlendrián. To by se stávat nemělo.
Když přišla polská verze, jezdila mizerně, po nějaké době ježdění se zastavila a byla vyloženě žhavá (zásobníky uhlí k vedle motorku). Světla ale zůstala svítit (v analogu). V digitálu jezdila snad ještě hůř. Reklamace úspěšná, druhý kus bez závad.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 989
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod Trainmaniak » úte 21 kvě, 2019 9:16 am

Na http://www.trainmania.info/br89-tillig.html jsem přidal fotky polské páry TKh1.

tkh1-08.jpg
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 989
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod Střelec » ned 23 čer, 2019 5:23 pm

Tak se mi podařilo sehnat H0m pojezd za přijatelnou cenu a pustil jsem se do výroby "něco jako" 311.5 FOD. Bude to ale na dlouho. Naporcoval jsem kastli T3 od Rokalu a s laskavou pomocí lepidla, plastových destiček a tmelu spáchal kastli novou. Bohužel mi při schnutí ujela dýmnice, takže dojde znovu na pilku. Lehce jsem pokrátil i podvozek. Odlil nepovedený hrubý polotovar pro zátěž - asi ho naporcuju na kostky a ty pak vložím do pojezdu a kotle. U původní úzké celý kotel i se zátěží tvoří jeden kus angličákoviny, bez zátěže pojezd stojí na motoru a mává kolečky v luftě.

Velký problém nastal při porcování kastle od Rokalu - padesát (možná šedesát?) let starý plast se drobí a nekontrolovatelně praská. Naštěstí reaguje žádoucím způsobem jak s lepidlem, tak s tmelem. Díky tomu, že Rokal dělal spíše v setině než ve stodvacetině, je materiálu ke zpracování relativně dost...
Střelec
 
Příspěvky: 811
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod dudlifuk » pát 26 črc, 2019 11:02 am

pokus s ozvucenim 312 CSD, zvukovy projekt Jacek
youtube
dudlifuk
 
Příspěvky: 202
Registrován: ned 15 led, 2017 9:40 pm
Bydliště: TT

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod zderem » sob 27 črc, 2019 9:47 am

"dudlifuk" pokus s ozvucenim 312 CSD, zvukovy projekt Jacek

Velký respekt! Nějaké info o technologii ozvučování? Použité repro, dekodér?
zderem
 
Příspěvky: 56
Registrován: pát 27 led, 2012 3:03 pm

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod Jacek » sob 27 črc, 2019 12:13 pm

Pěkná práce. Jen to chce ještě poladit výfuky na otáčku kol.

zderem píše:Velký respekt! Nějaké info o technologii ozvučování? Použité repro, dekodér?

Dovolím si napsat pár slov obecně. Ozvučení takto malých strojů není až takový problém. Základním předpokladem je necpat za každou cenu dekodér a nějaký mini reproduktor do lokomotivy. Zvuk by byl mizerný, stejně tak odběr proudu. Hrající zvuk má poměrně velkou spotřebu, tam kde lokomotiva ještě projede bez zvuku, se zvukem zastaví.
Jediné smysluplné řešení je dát dekodér s reproduktorem do vozu. Pak není žádné omezení místem, ale i tady je třeba myslet na některé věci
U dieslových a elektrických vozidel může být takový vůz zcela samostatný, zvukový projekt se vyladí podle lokomotivy. U parních lokomotiv však bezpodmínečně musí dekodér být připojený k motoru lokomotivy. Výfuky parního stroje dekodér vytváří podle proudu, který jde na motor. Taky řídí zpoždění rozjezdu kvůli zvuku odvodňovacích ventilů. Zde by tak nepomohl ani hnací vůz, dráty musí jít do lokomotivy.
Stránky o modelové železnici TT, digitál, zvuky http://www.jacek-modely.cz
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 648
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod dudlifuk » sob 27 črc, 2019 12:38 pm

Dakujem za uznanie ! Asi viacerych modelarov sklamem ale ziadne "nanotechnologie" necakajte. Vsetko je presne tak ako pise Jacek. Dekoder aj repro je umiestnene vo vagone. Lokomotivu som upravil co najmenej invazivne. Odstranil som iba dekoder, cim sa uvolnia plosky pre privod od kolaji a osvetlenie. Zadne osvetlenie je sucastou dekodera tak som ho musel obetovat ale vyuzitie sa tak ci tak nepredpoklada lebo vagon je trvale pripojeny cez pevne spriahlo. Vo vagone je teda dekoder MX648, repro zimo a konektor pre servisne odpojenie lokomotivy. zber prudu je aj z vagona. Celkovo je teda lokomotiva prepojena siestimi vodicmi.
IMG_0206.jpg
dudlifuk
 
Příspěvky: 202
Registrován: ned 15 led, 2017 9:40 pm
Bydliště: TT

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod D » ned 28 črc, 2019 10:10 am

V Bílsku Bělé 2019 jsme měli možnost u německých kolegů tento model obdivovat i ozvučený. Bohužel snímek jsem nepořídil a u kolegů zatím nenašel. Vše se vešlo dovnitř a do stanoviště strojvedoucího.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1092
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod Radek Strnad » ned 28 črc, 2019 2:40 pm

Tak ono se s ozvučením u této mašinky už počítá z výroby. Proto je tam dekodér s výstupy S.U.S.I. Smůla je v tom, že ten dekodér je jiné značky, než by bylo třeba. Docela by mě zajímala kvalita zvuku při použití zvukového modulu, který tam patrně soudruzi z NDR měli. Až vyvine Zimo zvukový dekodér cca 13x17mm, čemuž věřím, že se toho dožiju, tak si dovedu představit, že by v boudě byl dekodér s reproduktorem a kondenzátory by byly ve voze, připojeném pomocí magnetického vodivého spřáhla, čímž by bylo zajištěno, že mašina by po odpojení vozu "nepřišla" o zvuk a při jízdě s vozem by ji těžko něco zastavilo, neboť do vozu by se vešla kondenzátorů pěkná hromada. Mám tuto mašinku jak od Tilliga, tak starou od JATT. Každopádně zatím na kolejišti stále zůstávám u svých vymazlených lokomotiv této řady z produkce JATT. Jsou o dost těžší, byvše celé z kovu a sbírají lépe proud, mají přímý pohon na všechna dvojkolí a utáhnou do stoupání jednou tolik, co výrobek od Tilliga. Zkoušel jsem všechny jízdní vlastnosti poctivě a Tillig je jednoznačně tišší, ale spolehlivost sběru proudu a tažná síla je na straně JATTu. Při čištění nebo případných opravách je Tillig náchylný k odlomení plastových detailů(na střeše boudy, madla, lampy, superjemný plastový rozvod), což u celokovového modelu téměř nehrozí.Pravdou je, že Tillig má modelovější rozvod a detaily kotlových armatur a vůbec většina detailů působí o něco jemněji. Až na nástavbu uhláku, která je, oproti o 20 let staršímu modelu od JATTu(nemají ji všechny), velmi bídná.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 944
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod Střelec » stř 28 srp, 2019 5:33 pm

Tak jsem se pokusil o "něco jako" 311.5 FOD na podvozku jedné z tilligáckých H0m devadesátdevítek. Hrubá stavba je hotová, kupodivu to i jezdí a z pohledové vzdálenosti i připomíná předlohu. Radikálně zkrácená a ořezaná kastle T3 od Rokalu drží na lehce pokráceném pojezdu třením, spřáhla jsou na pevno (na jiné řešení nějak není místo, ani technické vybavení). Akorát je to poněkud rozměrnější, jak předem upozorňoval Hank - spíš setina, než stodvacetina. Ostatně - Rokal taky vydával svoje modely 1:100 za klasické TT. Pokud se o něco podobného pokusíte, bude lepší kastli stavět od nuly a předek pokud možno celej z kovu (původní stroj na úzkou měl komplet kotel jako plnej odlitek z kovu). Já mám v kotli dvě přeformátovaný kule 9para, což je asi polovina původní zátěže. Čtyři vozy v oblouku ale uveze a delší soupravy na mý segmentovce nebudou. Proč nedoporučuju předělávat kastli od Rokalu? Jednoduše se po 50 letech samovolně štípe a drobí, takže nelze předpokládat, co po prvním zakrojení v reálu zbyde.
Přílohy
DSCN1684.JPG
DSCN1684.JPG (107.39 KiB) Zobrazeno 363 krát
DSCN2688.JPG
DSCN2688.JPG (115.65 KiB) Zobrazeno 363 krát
DSCN2690.JPG
Střelec
 
Příspěvky: 811
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod hank » stř 28 srp, 2019 6:43 pm

Střelec: Myslím, že jsi vytěžil z minima maximum... :lol: Kraussovskou siluetu to má a na kolejišti to určitě bude vypadat přirozeně. A jestli se rozhodneš vydávat to za vlečkovou mašinu, tak to už vůbec nebude co řešit.

Teď ještě nějaké ty vhodné vagóny. Na FOD zřejmě 5- a 4okeňáky. A kdybys náhodou stavěl pohraniční přechodovou stanici, tak z prajské strany tam "za republiky" zajížděly T9.3 aka BR 91.3-18 DRG s krátkými dvouosáky s nástřešky, jejichž modely se svého času vyráběly u BTTB.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 3260
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků