Y - TILLIG versus KUEHN

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Y - TILLIG versus KUEHN

Příspěvekod RSC » ned 26 kvě, 2019 8:45 pm

Jiri Dvoracek píše:Mam dotaz. Mate nekdo problem s jizdnimi vlastnostmi Y od Tiliga? Kdyz mam vozy Kuehn, at uz patra a nebo Y, tak vsecko uplne v poradku. Muzu jezdit, sunout, z kopce, do kopce, pres vyhybky i proti oblouky. Jakmile pridam do soupravy byt jenom jeden vuz od Tilliga, uz je problem. At uz jde o vykolejovani a nebo neustale rozpojovani a to i po vymene sprahel. To nemluvim o souprave vozu 4x Bymee plus BDs od Tilliga, ta neujede ani deset metru, aby nebyl problem. Nevite, cim to muze byt? Jsou vozy od Tiliga moc lehke, nebo tezke, nebo maji na houby podvozky, nebo vysmajdana kolecka? Uz zacinam byt z toho zoufaly :x :x :| :idea:


Nevážil jsem, myslím si, že Tillig je lehčí. Dále je třeba srovnat v podvozku nápravy, aby se otáčely snadno, tzn. srovnat plechy a zaměřit se také na brzdové špalky. Dalším problémem je kinematika, je třeba ji rozchodit, aby šla hladce, to již je klasika. Samozřejmě výška spřáhla, aby se nechytalo o rám vozu a třmen se také volně pohyboval. Někdy to vykřivit, ať jsou v rovině.
Kuehen mi také jezdí lépe, Tillig musím ladit, aby vozy jezdily jak mají.

Z tohoto týdne: V sobotu si malý přál dát na kolejiště Najbrtího brejlovce a k tomu 10 najbrtích DS Ypsilonek. Takže chvíli vyskakovaly a rozpojovaly se - i na poloměru 600 :oops: Jakékoliv zlomy na kolejišti nemám a na vyhýbkách se to nedělo. Víc jak půlhodiny ladění, aby to jezdilo, 3 vozy zlobily... Teď to jezdí.
K tomu také chtěl Kuehen Máv Y v podobné délce s bastardem. Žádný problém.

Těch 10 Y Kuehen pohodlně tlačím v kolejišti kamkoliv. Tillig není tak dobrý zejména v kinematikách, na to bych si vždy nevsadil, že to opačně někdy nevyskočí...
Kdyby Kuehen měl tolik barevných mutací Y, Tillig Y bych nejspíše neměl.
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 302
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm

Re: Y - TILLIG versus KUEHN

Příspěvekod jamik22 » ned 26 kvě, 2019 9:32 pm

Jezdím jen max se šesti. Ale i tak jsem měl problémy, dokonce i u 3. os old timerů. Téměř vždy jsem objevil šmajdavá kolečka. Po výměně bylo vše OK. Jo kvalita Tillig ....
jamik22
 
Příspěvky: 229
Registrován: pát 22 úno, 2008 9:05 pm

Re: Y - TILLIG versus KUEHN

Příspěvekod milostt » pon 27 kvě, 2019 8:13 am

Jezdím Tillig i Kuehn sopravy cca 7 - 8 vozů a obě bez problémů včetně sunutí, kolejivo tillig , poloměry 400 ...
TT moje hobby http://www.mancicke-vlaky.wz.cz/
milostt
 
Příspěvky: 676
Registrován: úte 29 črc, 2008 4:01 pm
Bydliště: Kolín

Re: Y - TILLIG versus KUEHN

Příspěvekod PeTTr123 » pon 27 kvě, 2019 9:52 am

Jako opatření proti samovolnému rozpojování se mi osvědčila výměna spřáhel Tillig za Kuehn. Na některých Tilligových Ypsilonech jsem musel "rozchodit" kinematiku, aby šla lehce kolem středové polohy. Ty, které při snaze o vychýlení kladly větší odpor, nebo se přestavovaly se silným škubnutím, způsobovaly vykolejení přilehlého podvozku. Opatrné zabroušení kulisy pomohlo. S dvojkolími u Tilliga problém nemám.
PeTTr123
 
Příspěvky: 8
Registrován: sob 11 kvě, 2019 7:52 pm

Re: Y - TILLIG versus KUEHN

Příspěvekod lesanek » pon 27 kvě, 2019 10:56 am

Potvrzuji příspěvek od PeTTr123, jsem na tom naprosto stejně. Výměna spřáhel za Kuehn u všech vozidel, prohlédnutí kinematik. Díky mnohem větší nabídce u Tilliga (mnoho laků, více typů vozů) a jednoduchosti při úpravách (viz Kuehnovo rámy oken přímo na kastli) jsem se rozhodl pro něj.
Opěvovaný Kuehn také rozhodně není bez chyb, např. špatné lakování čela u Najbrt Y, starší typ podvozků u AB a Béček vyšších čísel, stříbrné rámy oken u všech vozů (v realitě u Najbrtu vůbec, u zelených jen některé a jen dříve)..
přehledy vozidel ČD, YouTube
Ep.V, VI (ČD) v TT, DCC
Uživatelský avatar
lesanek
 
Příspěvky: 186
Registrován: stř 13 úno, 2013 3:35 pm
Bydliště: Jihočeský kraj

Re: Y - TILLIG versus KUEHN

Příspěvekod Kajinek11 » pon 02 zář, 2019 11:08 am

Nevíte, jestli je toto reálný vůz. Jakože vůz existuje je jasné, ale jestli v této barevné variantě odpovídá skutečnosti.. Díky znalým za odpovědi.

https://www.itvlaky.cz/4-ose/tt-luzkovy ... lig-16732/
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 490
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: Y - TILLIG versus KUEHN

Příspěvekod TTmili » pon 02 zář, 2019 11:33 am

První série WLAB byla ještě se starými čísly a lakované zeleně. Zdroj fotky Vagonweb.
Obrázek
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1619
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Y - TILLIG versus KUEHN

Příspěvekod Kajinek11 » pon 02 zář, 2019 11:41 am

Super rychlá odpověď. Díky Ale počet oken asi nesedí,co? Nebo z druhé strany to odpovídá Tillig předloze?
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 490
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: Y - TILLIG versus KUEHN

Příspěvekod sidlo » pon 02 zář, 2019 12:01 pm

vagonweb

Obrázek
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 2081
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Y - TILLIG versus KUEHN

Příspěvekod Kajinek11 » pon 02 zář, 2019 12:41 pm

Krásné, ale bylo to i v zelené verzi CSD? ;-) Nevíte?
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 490
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: Y - TILLIG versus KUEHN

Příspěvekod Petr Barchánek » pon 02 zář, 2019 5:19 pm

Díky Ale počet oken asi nesedí,co? Nebo z druhé strany to odpovídá Tillig předloze?


Neodpovídá. Jde o vůz s tímto http://www.parostroj.net/katalog/ov/formular.php3?ind=160&ktere=0&razeni=0&odkud=160 uspořádáním skříně z roku 1985 v barevném schéma tohoto http://www.parostroj.net/katalog/ov/formular.php3?ind=75&ktere=0&razeni=0&odkud=160 vozu z let 1965-1968 . Mezi oběma vozy je 20 let vývoje. Alespoň že podvozky odpovídají tomu vozu z roku 1965 a střecha je zase úplně z něčeho jiného. U výrobce Tillig bohužel nic neobvyklého. Věrnost předloze (čest těm několika málo vyjímkám) u tohoto výrobce zmizela vyhnáním pana Zeukeho a změny názvu na BTTB.
Petr Barchánek
 
Příspěvky: 30
Registrován: úte 11 črc, 2017 3:54 pm

Re: Y - TILLIG versus KUEHN

Příspěvekod Kajinek11 » pon 02 zář, 2019 5:39 pm

Dekuji za informaci. Opet Tillig zase nevydělá :-(
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 490
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: Y - TILLIG versus KUEHN

Příspěvekod Kajinek11 » sob 07 zář, 2019 11:00 am

A jeste je tu jedna moznost. Co tento? Jezdil ve IV. epoše..?

http://www.vlackybekr.cz/vlackybekr-cz/ ... -d5080.htm

Ono je to divné.. Na:

https://www.parostroj.net/katalog/ov/fo ... =0&odkud=0

je výkres odpovídající Tilligu 16731, ale fotka neodpovídá. Že jezdil, je asi jasné, ale jde o to jaké měl zbarvení.. Modré, zelené???
Neporadí někdo?
Rád bych si totiž udělal sestavu pořádného reálného mezinárodního rychlíku složeného z Y..
Naposledy upravil Kajinek11 dne sob 07 zář, 2019 11:51 am, celkově upraveno 1
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 490
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: Y - TILLIG versus KUEHN

Příspěvekod milan ferdián » sob 07 zář, 2019 12:23 pm

Díval jsem na odkaz https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_WLAB.php . Na fotu a předloha od TILLIG se shoduje. Mimo barevného řešení. :wink:
Milan
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 10627
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Y - TILLIG versus KUEHN

Příspěvekod milan ferdián » sob 07 zář, 2019 12:34 pm

Našel jsem jedinou fotku zdroj Spolok Vyhrevne Vrútky. Vůz už je pod označením ŽSR.
Milan
Přílohy
WLAB.jpg
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 10627
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: proky1 a 6 návštevníků