Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod TTmili » pon 06 úno, 2012 9:56 pm

Já se jen zeptám tahle do placu jestli alespoň někdo dokázal už přijít na to proč se ty masky kývou? Co tam vadí, je navíc nebo naopak chybí? Mě skoro přijde že ty výstupky uprostřed odtlačí dno, a ty zacvakávací zámečky mají určitou vůli která to dovolí.

Jinak už jsem se o tom i s Davidem bavil po mailu, a říkal že je to záměrná vůle. Ale skoro mi z toho mailu přišlo že jsme se přesně nepochopili o čem kdo mluvíme.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod mkcompTT » pon 06 úno, 2012 10:21 pm

TTmili píše:Já se jen zeptám tahle do placu jestli alespoň někdo dokázal už přijít na to proč se ty masky kývou? ...


Nejsem expert, ale není tam nic, co by tomu mělo bránit. Celé to vypadá, jako by to prostě bylo o desetinku mm "někde". Buď je celý ten černý blok, co drží podvozek nadzvedáván o tu desetinku uložením šneku a pak díry pro zámky jsou výš a druhý zámek nezaklapne (a když se to silou podaří, vyskočí) nebo jsou výstupky zajišťující kyvnost podvozku zespodu rámu větší a podvozek je pak vytažen z rámu (je to i vidět na modelu). Koukám na to už pár hodin, ale nic, co by tomu vadilo a bylo "navíc" tam prostě není :( Teda ua předpokladu, že mluvíme o tom stejném :D

P1010592.JPG
chyba modelu
Uživatelský avatar
mkcompTT
 
Příspěvky: 363
Registrován: stř 20 dub, 2011 1:13 pm
Bydliště: Kladno

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod TTmili » pon 06 úno, 2012 10:29 pm

Ne, nemluvíme o tom stejném. Masky podvozku jsou ten díl co kryje převody zespodu a imituje vlastní vnější část podvozku. Co se týče vnitřku (převodové skříně, uchycení podvozku do rámu) problém není. Problém se, alespoň dle mě týká pouze a jenom toho výlisku kryjícího převody. Ale třeba jsem vedle a možná to tak opravdu má být.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod mkcompTT » pon 06 úno, 2012 10:36 pm

Aha, tak promiň. Já jsem zjevně vedle určitě... :? Potkal se tu někdo s tím co já? Povedlo se to někomu vyřešit? Díky moc.
Uživatelský avatar
mkcompTT
 
Příspěvky: 363
Registrován: stř 20 dub, 2011 1:13 pm
Bydliště: Kladno

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod George V. » úte 07 úno, 2012 5:20 am

Tomas_C. píše:...a ještě jedna věc..zkuste obě kinematiky na lokomotivě...na jedné straně ok a na druhé problém---


...no to je právě to, o čem mluvím, pružinky. Já mám problém s herkulem, taky jen na jedné straně - tam kde je měkčí pružinka - dolu kopcom v oblouku mi některé vozy, řazené přímo za lokomotivou, vykolejují (nákladní Tillig, nejvíce Es - i dovážený nákladem). Provedu repasi kinematik a dám vědět...

P.S. Stejným kopcem a obloukem jsme včera vytlačili nahoru kolegogovo novým brejlovcem ČSD bez problémů čtyřvozovou osobní soupravu (1xpatra Kuehn, 1xA Kuehn, 2x B starý Tillig). Holt je to kus od kusu...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod vape777 » úte 07 úno, 2012 9:41 am

Mne dorazil model včera. Je to celočervené verzia ČSD T478.3161.
Z vizuálnej stránky model vyzerá dobre. Mne trocha vadí svetlejší odtieň vzduchojemov v porovnaní s podvozkami a nádržou.
Z technickej stránky. Model som najprv prezrel. Jeden z podvozkov bol zle zmontovaný. Bol vyskočený zberač pri jednom kolese. Toto však išlo pomerne ľahko napraviť po demontáži masky podvozka.
Používam DCC takže po výmene analógovej prepojky za dekóder ZIMO MX621 som model odskúšal. Potvrdili sa zlé jazdné vlastnosti. U modelu sa objavilo viacero nedostatkov. Trhavá jazda, vysoká hlučnosť, vysoká rýchlosť. Mám 11 lokomotív prevažne Tillig (V100, 679.1, 2x Hektor, 2xNemka, Desiro), Roco (679.1, 679.2 Okuliarnik) a Kuehn (Herkules) ale jazda tohto okuliarnika patrí k najhorším.

Z vyjadrenia obchodného zástupcu vyplýva, že je nájdená príčina. Mňa by zaujímalo, či ponúkané riešenie výmeny časti prevodovky bolo odskúšané a rieši daný problém? Taktiež by som rád vedel približný odhad času odstránenia tejto sériovej vady u zákazníkov. Podľa môjho názoru náprava by mala byť celoplošná, vada je totiž sériová.
vape777
 
Příspěvky: 97
Registrován: sob 19 led, 2008 6:54 pm
Bydliště: Poprad

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod pavel » úte 07 úno, 2012 9:51 am

vape777 píše: Mňa by zaujímalo, či ponúkané riešenie výmeny časti prevodovky bolo odskúšané a rieši daný problém?



Velmi dobrá přpomínka !
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Keďul » úte 07 úno, 2012 10:44 am

Tomas_C. píše:Vykolejení nastává při nájezdu do oblouku (R310) z rovné koleje. Navíc je to závislé na druhu vozu za lokomotivou (patra kuehn špatný, ypsilonka kuehn dobrý, velkej uhlák tillig špatný atd)...a ještě jedna věc..zkuste obě kinematiky na lokomotivě...na jedné straně ok a na druhé problém---
Ještě jeden poznatek... spřáhla po zacvaknutí do kinematiky mají vůli a příčně se pohybují...

Je zajímavé,že mně patra od Kuehna projíždí oblouky v pohodě-mám patra z první série,která byla ještě s očkovýmy spřáhly-ty jsem vyměnil za nový Tillig.Doteď jsem si myslel,že kinematiku dělají výrobci podle normy.Ještě jsem si všimnul,že kinematika v Brejlovci nevyužívá celý výřez v pluhu.Kdyby chodila až do kraje možná by tento problém nenastal.
Keďul
 
Příspěvky: 99
Registrován: pon 06 úno, 2012 5:28 pm

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod PaMi » úte 07 úno, 2012 11:19 am

Dovolil jsem si tady otevřít obecné téma o spřáhlech a kinematikách: viewtopic.php?f=16&t=5189&start=30
-- TT -- ČSD -- Jenom pro radost -- TrainController 8.0 Gold -- Moduly
Uživatelský avatar
PaMi
 
Příspěvky: 507
Registrován: úte 04 bře, 2008 1:57 pm

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod airwar » úte 07 úno, 2012 12:02 pm

vape777 píše:Z vyjadrenia obchodného zástupcu vyplýva, že je nájdená príčina. Mňa by zaujímalo, či ponúkané riešenie výmeny časti prevodovky bolo odskúšané a rieši daný problém? Taktiež by som rád vedel približný odhad času odstránenia tejto sériovej vady u zákazníkov. Podľa môjho názoru náprava by mala byť celoplošná, vada je totiž sériová.


Pokud jsem z vyjádření Davida strupa správně pochopil tak předsériové zkušební stroje měli jednochodý šnek a dle videí na stránkách Davida byly jízdní vlastnosti skvělé. V sériové výrobě to někdo zvrtal a byly tam dány šneky dvouchodé, což znamená dvojnásobnou rychlost, požadavek na nižší otáčky motoru pro krokovou jízdu a z toho vyplývající chvění, a také pravděpodobně větší odpor dvouchodého šneka vůči ozubenému kolu s přímými zuby.

Svého času jsem prováděl na starších strojích od BTTB výměnu dvouchodých šneků za jednoduché plus výměnu protikusových ozubených kola výsledkem vždy bylo velice výrazné zlepšení jízdních.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Pavel Čáp » úte 07 úno, 2012 2:23 pm

Mám obdobné problémy. Obdržel jsem dva brejlovce z limitovaných sérií. Vzhledově naprosto skvělé, tvar brýlí, jemnost potisku, přesnost odstínů (dá li se u předloh z osmdesátých let vůbec hovořit o nějakém přesném a stálém odstínu). Ale jízda mizerná, cukavá a v obloucích se ozývají z lokomotiv zvuky, jakoby o něco drhly převody. Nicméně to tu vše již bylo posáno. Jeden stroj má kinematiku bezvadnou, sune do stoupání aniž by se zasekly nárazníky jak dvounápravové, tak čtyřnápravové vozy jak Tillig, tak patra Kuehn. Ale druhý stroj vyhodí všechno. Má totiž spřáhla z obou stran příliš nízko, takže při sunutí či jízdě z kopce se spřáhla rozvěsí a nasunou na sebe. Proto pak při nájezdu do oblouku se zaklesnou nárazníky a při výjezdu s oblouku vůz vypadne.
Pavel Čáp
 
Příspěvky: 114
Registrován: stř 02 úno, 2011 4:19 am

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Zlámalík » úte 07 úno, 2012 2:45 pm

TTmili, mkcomp: měl jsem jeden převod také tak, stačilo zacvaknout. Možná je výlisek "krátký"?
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2645
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod mkcompTT » úte 07 úno, 2012 2:54 pm

Zlámalík píše:TTmili, mkcomp: měl jsem jeden převod také tak, stačilo zacvaknout. Možná je výlisek "krátký"?


Snažil jsem se o to včera dlouho, podaří se mi ho zacvaknout, ale okamžitě zase vyskočí. Říkám si, že je divné, že by jiní neměli krátké výlisky? Přisuzuji to nějak "jinému/nepřesnému" uložení šneku, který ten kryt kryje a počkám na opravnou sadu, pokud se to pak nepodaří zacvaknout, asi mi zbývá jen reklamace :(

EDIT: Tak se mi problém podařilo vyřešit až po úplné demontáži podvozku. Na straně převodů byla v místě přiletování sběrače proudu kapka bezbarvého lepidla. Po jejím odstranění (naštěstí nic neupadlo :) ) kryt docvakl a brejlovec už s sebou tak nehází. Jen trhaně jezdí, ale to už "stojím ve frontě na opravu" :D Třeba to někdy někomu pomůže...
Uživatelský avatar
mkcompTT
 
Příspěvky: 363
Registrován: stř 20 dub, 2011 1:13 pm
Bydliště: Kladno

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Bedlisch » úte 07 úno, 2012 6:31 pm

Tak jsem testoval kinematiku brejláka s různými vozy a jedině vozy A a Bmto od Kuehna byly OK, ostatní od Tilliga v první oblouku vyskočily. Vše bylo na plechovém kolejivu s R286 a R330. Tak jsem se zkusil podívat blíž na kinematiku. Ani mě nejde na doraz díry v pluhu. Pokud však sundán skříň, tak kinematika jde až na doraz. Viz horní fotky. Dle všeho to vypadá, že za to může ta černá folie, co čučí ven. Když na ni přirazím nějakou destičku, co jsem doma našel, tak se pohyb kinematiky omezí.

Ovšem otázkou je, k čemu tam ta folie je. Zajímavostí však zůstává, že kolega ji tam nemá, viz spodní foto. Tak by mě zajímalo, jak jsou na tom ostatní. A netušíte k čemu tam je ta folie je? Mám ji odstranit?
BTW, kliknutím na fotku ji lze zvětšit, pak je mezera lépe vidět.
Přílohy
porovnani_sprahlo_ssm2.jpg
porovnani_brejle_ssm.jpg
Naposledy upravil Bedlisch dne úte 07 úno, 2012 7:18 pm, celkově upraveno 1
Bedlisch
 
Příspěvky: 342
Registrován: úte 09 lis, 2010 8:43 pm
Bydliště: Liberec

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod vape777 » úte 07 úno, 2012 7:11 pm

Bedlisch píše:Ovšem otázkou je, k čemu tam ta folie je. Zajímavostí však zůstává, že kolega ji tam nemá, opět viz foto. Tak by mě zajímalo, jak jsou na tom ostatní. A netušíte k čemu tam je ta folie je? Mám ji odstranit?
BTW, kliknutím na fotku ji lze zvětšit, pak je mezera lépe vidět.

Ja tam tiež žiadnu fóliu nemám. Jediný dôvod môže byť pokus o zabránenie presvitania svetiel. Myslím, že ona je príčinou nemožnosti vychýlenia kinematiky.
vape777
 
Příspěvky: 97
Registrován: sob 19 led, 2008 6:54 pm
Bydliště: Poprad

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 2 návštevníků

cron