Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Donatelli » sob 04 úno, 2012 7:44 pm

Zdravím pánové. Dnes jsem v Norimberku mluvil s Davidem. O problému se ví, je už zjištěno v čem je problém a je i nalezeno řešení. Pokud vím, David s v brzké době vyjádří osobně.
Donatelli
 
Příspěvky: 367
Registrován: sob 17 kvě, 2008 6:50 pm

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Jarda H. » sob 04 úno, 2012 7:56 pm

Donatelli píše: ..... je i nalezeno řešení. Pokud vím, David s v brzké době vyjádří osobně.


Proto dle možnosti pozastavte do vyjádření Davida S. další příspěvky o problémech brejlovců, byly by v tomto momentě vcelku zbytečné, že ?!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod radekkrupka » ned 05 úno, 2012 7:21 am

Už tady bylo mnohokrát řečeno, že brejle mají konstrukční problém. To už snad ví všichni. Na dálku bylo DS potvrzeno (protože je s ostatními od fochu v norimberku), že na problému se pracuje a řešení bude oznámeno všem jakmile bude hotové. Diskuze se opět zvrhla k bezduchému tlachání nad 100x zopakovanými fakty. Už je toho opět 10 stran.

Další příspěvky "bez nápadu" budou mazány - viz pravidla fóra.
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod George V. » ned 05 úno, 2012 8:54 am

TTmili píše:Nevím co si mám představit pod pojmem "vyklající se masky" ale u závěskových kusů se masky nevyklají. Naopak, převodové skříně jsou s maskami napevno, tam se nic nehýbě, ale dvojkolí mají značnou vůli, a to způsobuje jakoby propadání se a nevycentrování středů kol proti ložiskům. Skoro mi to přijde jako by tím bylo kompenzováno to že ani jeden podvozek nemá kyvné uložení.


...to je právě ono - propadání masky je způsobeno vůlí uložení masky vůči převodovce. U závěskových strojů to zjisit moc nejde, ale u bezzávěskových ano, stačí postavit model na koleje a tam, kde je maska propadlá ke kolejím (většinou na straně převodů) se s ní dá hejbnout nahoru; je pohyblivá jakoby podle podélné osy lokomotivy. A samozřejmě to způsobuje tu vůli dvojkolí. Pro M.D. - mám to u obou podvozků.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Jarda H. » ned 05 úno, 2012 3:47 pm

EDIT - úprava diskuze moderátorem :

To Hekttor, Colonel32 : jazykový koutek pokračuje zde ... viewtopic.php?f=28&t=5241&p=98084#p98084

To mizl : moderátor Radek K. zasáhl přesně v duchu psaných pravidel, stačí je pouze dodržovat ! Doporučuji ti si pravidla pročíst :!: Pak bys nemohl napsat to, co jsi napsal ....
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod DS Model » ned 05 úno, 2012 5:11 pm

Ahoj lidičky,
když jsem tu byl naposledy bylo zde 38 stránek...přiznám se, že jsem nečetl všechny příspěvky. Předpokládám, že je to stejný problém - cukání nebo v lepším případě kolísavá jízda mašiny.
Stalo se, bohužel, co se stát nemělo. Torsten má jasné pravidlo. Než přebere zásilku od výrobce, jede tam a namátkově vyzkouší určitý počet výrobků - modelů. Tentokrát to tak nebylo, protože v době kdy byly Brejlovci připraveni na expedici, Torsten ležel v nemocnici a nemohl k výrobci dojet. S největší pravděpodobností by modely v tomto stavu nepřevzal. Ale, jak jsem psal, k tomu z pochopitelných důvodů nedošlo.
Ještě než začnu psát o modelu, musím vyřídit od Torstena politování nad tímto stavem modelu a mám ubezpečit modeláře, že chyba bude napravena. A jak už jsem psal, tak i zpětně.
V této souvislosti, informujte své prodejce o těchto problémech a napište jim, kolik takto "postižených" modelů máte. Na základě těchto čísel se vyrobí potřebný počet "opravných" sad, které poté zdarma obdržíte. Samozřejmě, pokud si nebudete vědět s opravou rady, pomůžu buď já, nebo kterýkoliv prodejce. A také - máte nárok model reklamovat.
K modelu. V tuto chvíli víme na 99%, kde je "pes zakopán". Mluvil jsem v pátek i v sobotu s Torstenem, přivezl jsem mu rozebraného brejlovce a ukázal jsem mu, co si myslím, že je špatně. Zjednodušeně - první převod "se šnekem" místo aby "odlehčil" motoru, tak ho naopak brzdí. Oproti projektu je tam něco jinak. Vzhledem k tomu, že to nedělají zdaleka všechny modely (i tady byla stejná zmínka), musíme jen analyzovat, proč tomu tak je a proč některé série takhle poskakují.

Tedy...když pominu reputaci svou jako prodejce, Torsten Kuehn rozhodně své jméno všanc nedá a udělá vše pro to, aby jste byli všichni spokojeni. Mějte prosím nějaký čas trpělivost, budu vás opět touto formou, i případně na svých stránkách, informovat o průběhu této nápravy.

Ještě chci poděkovat některým z přítomných modelářů, že se konstruktivně zapojili do hledání problému. Potvrdili jste mi to, co jsem nevěděl úplně najisto. Díky!!!

Za vaší trpělivost a pochopení děkuje a pěkný den či večer přeje

David Strupp
DS Model
 
Příspěvky: 285
Registrován: stř 15 zář, 2010 8:56 am

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Zlámalík » ned 05 úno, 2012 10:32 pm

Díky zejména airwarovi a Pavlovi HP, opravdu je problém ve šnecích. Abych přispěl taky "svojí troškou", model jsem rozebral a nafotil.
Jsou skutečně použité mosazné dvouchodé šneky, zabírají do ozubeného kolečka s víceméně přímým ozubením. Kolečko je sice úzké, ale i tak by mu bylo lépe s jednochodým šnekem. Dobrá zpráva pro ty, kteří rádi kutí a chtějí si model opravit sami - šnek je nalisovaný na krátké hřídelce a ta je jen rukou zasunutá v plastovém pouzdru kardanu - pokud by se tedy David Strupp dohodl na dodávce šneků s osičkami, nebyl by potřeba ani stahovák.

Demontáž klasicky - vyjmout spřáhla, pluhy, pak vsunutím vizitek (zde do oblasti pod dveřmi na stanoviště) uvolnit kastli a zapáčením z čela pojezd vysunout. Odpájet černé drátky k podvozku, vycvaknout kryt převodovky (odtlačením západek směrem do středu) a už jste u šneka. Pozor na plastové kostečky - ložiska hřídelky, neztratit. Pozor na anténu, je vyndavací, raději vytáhnout napřed.

Z mých tří kousků - 33319 ČSD červená+žlutý pruh T 478.3187,33317 ČSD červená T 478.3161 a 33310 ČD šedozelená 750 160 se problém týká všech tří.

A pozor, u jednoho byla ještě nedocvaknutá převodovka - kryt na jednom boku nedoléhal. Tedy svislá vůle v převodu šneku navíc.

Více na fotkách níže.
Přílohy
P1070326.JPG
Pohled na pojezd
P1070331.JPG
Dvouchodý šnek s ověřovací nití
P1070327.JPG
Pohled do podvozku
Naposledy upravil Zlámalík dne ned 05 úno, 2012 10:43 pm, celkově upraveno 1
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2645
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod DS Model » ned 05 úno, 2012 10:43 pm

..a já jen dodám, že není třeba sundavat pluhy a spřáhla..
Ale na 99% to bude tak, jak popsal kolega nahoře..

Díky.

D.
DS Model
 
Příspěvky: 285
Registrován: stř 15 zář, 2010 8:56 am

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Eda1975 » pon 06 úno, 2012 7:59 am

Pánové, potěšilo mě to, že jste přišli na to, kde je zakopanej pes (nebo šnek?), ale na rovinu říkám, že takovou odvahu, abych šel do novýho modelu s páječkou, prostě nemám :(
TT - analog - epocha V/VI - ČR

http://www.taksitokurvavygoogluj.cz
Uživatelský avatar
Eda1975
 
Příspěvky: 50
Registrován: ned 22 úno, 2009 3:58 pm
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod DS Model » pon 06 úno, 2012 8:25 am

No ono se to ani pájet nemusí. DPS lze jednoduše jen odklonit. Ale samozejmě, pokud se na to někdo nebude cítit, modely mnou prodané opravím.

ds
DS Model
 
Příspěvky: 285
Registrován: stř 15 zář, 2010 8:56 am

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod vafram » pon 06 úno, 2012 9:36 am

Davide prosím Vás a jak je to s tou rychlostí? Píše se zde, že jezdí až dvakrát rychleji. Kolegovi sice nehopsá, ale je to fofrovník. Má uvedená chyba spojitost s rychlostí? Děkuji, hezký den.
vafram
 
Příspěvky: 26
Registrován: stř 02 úno, 2011 9:12 am

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod DS Model » pon 06 úno, 2012 9:50 am

Ano, má. Stručně..šnek přenáší otáčky 2x rychleji, než by podle projektu měl. Netuším, proč použili dvouchodý šnek. V projektu byl jednochodý. Pokud se tedy nahradí šnek jednochodým, měla by se rychlost snížit o polovinu a vzhledem k tomu, že motor nebude mít tak velký odpor v převodech, bude rychlost lehce nad polovinou, odhaduji okolo 120 km/h při 12V. Nyní lítá lehce přes 200 :-(

ds
DS Model
 
Příspěvky: 285
Registrován: stř 15 zář, 2010 8:56 am

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod mizl » pon 06 úno, 2012 10:01 am

DS Model píše:Ano, má. Stručně..šnek přenáší otáčky 2x rychleji, než by podle projektu měl. Netuším, proč použili dvouchodý šnek. V projektu byl jednochodý. Pokud se tedy nahradí šnek jednochodým, měla by se rychlost snížit o polovinu a vzhledem k tomu, že motor nebude mít tak velký odpor v převodech, bude rychlost lehce nad polovinou, odhaduji okolo 120 km/h při 12V. Nyní lítá lehce přes 200 :-(

ds


TopOfic: Tak to je nejrychlejší diesel v ČR. :mrgreen: .

Promiňte mi za netechnický příspěvek, ale nedalo mi to.
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Zx1974 » pon 06 úno, 2012 10:56 am

DS Model píše:.... Netuším, proč použili dvouchodý šnek. V projektu byl jednochodý.......

Nemá to souvislost s motorem? Je tam použit ten co se původně plánoval ( a nebyl dostupný) a nebo je tam jiný s nižším počtem otáček a aby se to dohnalo tal se použil dvouchodý šnek?
Když jsem experimentoval se zvýšením rychlosti S2 od Atlasu, tak jsem jako první testoval dvouchodý šnek a taky to nebylo schopný jezdit pomalu.
Zx1974
 
Příspěvky: 382
Registrován: úte 17 říj, 2006 10:01 am
Bydliště: Písek

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod pavelvon » pon 06 úno, 2012 11:54 am

Tak cukání a rychlost by měla být vyřešena.A co ty kinematiky? Jsem sám, komu se zaklesávají nárazníky?
pavelvon
 
Příspěvky: 18
Registrován: pát 25 bře, 2011 9:28 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků