Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod vape777 » sob 04 úno, 2012 7:48 am

To s tým zprevodovaním môže byť jednou z príčin. Ako je ale možné, že predsériové modely prezentované v jeseni minulého roka vadu s kvalitou chodu nevykazovali? To je otázka na výrobcu resp. p. Struppa ako obchodného zástupcu. Niečo musí byť rozdielne teraz v sérii. Typoval by som na motor s odlišnou charakteristikou. Tým pádom nevhodné sprevodovanie neprispôsobené charakteristike a maximálnym otáčkam motora.
vape777
 
Příspěvky: 97
Registrován: sob 19 led, 2008 6:54 pm
Bydliště: Poprad

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod airwar » sob 04 úno, 2012 8:19 am

Ano domnívám se že to přesně tak bylo, v předsériových strojích byl jiný motor, zpoždění Brejlovců pak bylo dáno čekáním na jiný motor který si ovšem se současným zpřevodováním dobře nerozumí.

Nedalo mě to a udělal jsem si malý pokus pokud jde o rychlost při 12 voltech. Podle normy by se rychlost lokomotivy měla při 12 voltech rovnat rychlosti reální lokomotivy. Porovnával jsem oba Brejlovce co mám s V100, a s párama ČSD 555.0 a ČSD 365.4. Pro úplnost jezdil jsem na okruhu jehož délka je 4,216 metru a jezdil jsem deset kol (42,16 metrů) přičemž jsem měřil dosažený čas. Výsledné hodnoty které uvádím jsou čas na deset kol a ujetá vzdálenost za jednu sekundu:

Brejlovec 1: 82 sekund, 51,4 cm/sec (!!!cca. 222 km/hod u skutečného stroje, správně 100km/hod !!!)

Brejlovec 2: 85 sekund, 49,6 cm/sec

V100: 178 sekund, 23,69 cm/sec (102 km/hod u skutečného stroje, správně 60 km/hod)

ČSD 555.1: 138 sekund, 30,55 cm/sec

ČSD 365.4: 144 sekund, 29,28 cm/sec (126 km/hod u skutečného stroje, správně 90 km/hod)

Výsledek je jednoznačný, Brejlovec je většinou cca. 2x rychlejší než jiné běžné lokomotivy v této modelové velikosti, z čehož logicky plyne, že při minimální rychlosti točí motor velice pomalu a logicky trhaně..

Špatné na tom je že jediný způsob jak tohle odstranit by bylo udělat novou převodovku která by měla oproti současné poloviční poměr zpřevodování, tedy model by ve výsledku jel poloviční rychlostí. Rychlost by byla blízká reálné a hlavně projev lokomotivy by byl při nízkých otáčkách motoru kultivovanější. Tedy pokud bude chtít Kuehn tuto chybu napravit bude muset u všech modelů vyměnit kompletně obě skříně náprav s převody, což je otázka jestli je ochoten do toho jít. Druhá možnost je motor s jinou charakteristikou, ale ten by musel mít poměrně výrazně vyšší výkon a větší odběr.

Podle mě se budeme muset buďto smířit s tím že jízdní vlastnosti loko jsou při minimální rychlosti horší a nebo můžeme model reklamovat s tím že následně budeme model vracet a vrátí nám peníze. Každopádně tento ne zcela povedený model může firmě Kuehn zasadit poměrně velkou ekonomickou ránu, což mě upřímně mrzí.

Každopádně pro mě z toho plyne jedna zkušenost, už žádné předobjednávky neexistujícího modelu, nejdřív si počkám na model a na následné recenze.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Sůva Duajer » sob 04 úno, 2012 8:45 am

airwar píše:Troufám si tvrdit že problémové budou všechny, jen některé méně. Take jsem vybalil své dva Brejlovce, následovalo vyzkoušení, zjištění že se také cukají, totální rozborka a hledání chyby. Podle mě není chyba v žádné konkrétně špatně vyrobené věci ale v samotném poměru zpřevodování a otáčkovém rozsahu motoru. Porovnával jsme pojezd s pojezdem V100 od Tilliga, a z několika dalšími pojezdy, a ten při stejné jízdní rychlosti má každý jiný pojezd na motoru cca. 4-5x vyšší otáčky. Prostě za šnekem je převodovka zpřevodována hodně do rychla a pro pomalou jízdu kdy se model sotva sune se motor taktéž sotva otáčí, což logicky vede k dorbnému pocukávání motoru. V momentu kdy motor dosáhne jen trochu rozumné otáčky (řekněme 3-5 za sekundu) pocukávání zmizí. Podle mě při opravdu pomalé jízdě pocukává každý Brejlovec od Kuehn. Zatím jsem jich viděl na živo 8 ks, a cukali všechny, jen některé méně a některé více.

Upříně nějak záměru konstruktérů u Kuehn nerozumím, Brejlovec v reálu jezdí 100 km/hod maximálně, s vlakem kolem 80 km, to je v přepočtu 23 cm/sekunda. Když jsem to měřil tak mě Brejlovec od Kuehn jede na 12 voltů kolem 45 cm/sekundu, při 14 voltech cca. 55 cm/sekundu. Podle mě naprosto zbytečně jede 2x tolik než by modelově měl, kdyby měl zpřevodování o polovinu pomalejší jel by při 12 voltech reálnou rychlostí a při pomalé jízdě by pak byla jízda znatelně plynulejší.


Naprosto souhlasím s druhým odstavcem. Převod, kdy loko pojede modelově skutečnou maximální rychlostí při 12V vidím jako optimální. V tomto případě (při 12V) Brejloun jezdí doslova jako splašený. Cukání ale přejde ve chvění, které již není z dálky tak patrné, ale je tam, takže ani při vyšších otáčkách motoru problém v podstatě nezmizí. Navíc v jednom směru "zlobí" víc a je hlučnější. Na vině nebude asi jen převodový poměr, ale jeho souhra s tuhostí a vůlemi převodovek. Ještě jednou jsem včera loko vybalil a nechal ji kroužit tak půl hodiny v obou směrech. Znatelné zlepšení se dostavilo, nicméně stále patrné. Dnes ráno "po odpočinku" je stav stejný, jako včera při první jízdě. :|
Uživatelský avatar
Sůva Duajer
 
Příspěvky: 19
Registrován: pát 16 črc, 2010 7:38 pm

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod airwar » sob 04 úno, 2012 8:57 am

Tak se zdá že náprava je jednodušší než se zdálo, kápnul na to Pavel-HP za což mu patří pochvala před vstyčenou zástavou (a mě pár facek že mě to nenapadlo samotného). Celý problém je ve šneku, výrobce tam dal tzv. dvouchodého šneka, to znamená že na jedno otočení šneka se ozubené kolečko posune o dva zuby. Při výměně za jednochodého šneka dojde k polovičnímu zpomalení modelu a jízda modelu zvláště při nízkých otáčkách bude mnohem kultivovanější. Takže stačí vyměnit jen část kardanu s tím šnekem a model bude OK. Největší plus je že většina modelářů by si to mohla zvládnout udělat sama bez zbytečného odesílání modelů.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Michal Dalecký » sob 04 úno, 2012 9:24 am

A dela to jen jeden podvozek? Nebo oba? Resp. musi se vymenit oba sneky? Pokud je to reseni, tak pokud mate nekdo mobil na Davida a je jeste v nemecku, tak at to s Kuehnem rovnou probere. Pokud jde o vymenu jedne casti tak je to to nejlepsi reseni a opravim to sami.
:: H0, DCC, III-IV :: http://www.ambmodely.cz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1863
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod milostt » sob 04 úno, 2012 9:35 am

Michal Dalecký píše:A dela to jen jeden podvozek? Nebo oba? Resp. musi se vymenit oba sneky? Pokud je to reseni, tak pokud mate nekdo mobil na Davida a je jeste v nemecku, tak at to s Kuehnem rovnou probere. Pokud jde o vymenu jedne casti tak je to to nejlepsi reseni a opravim to sami.



Dnes jsem se dostal k tomu abych projel oba Brejlovce od Davida jde o Kuehna T 478 v proveen íze žlutým pruhem.
Odsloušeno na kolejivu tillig, analog , ovladač FZ 1 , Oba jedou bez problému o nízké napětí , žadné škubání, kolíbání.Jsem spokojen.Mám od Davida již 3 x Brejle Roco ,2x Hektor Tillig, 1y M 297 Tilllig a teď 2x Brejle Kuehen , a všechny modely zatím naprosto bez problému.
Mimo vlákno , taktéž jsem zajel ROCO 377 čsd , bez problémů a Barču od MTB , ta po najetí cca 20 minut začal nepříjemně pískat, ze všech jízd připravuji krátké video.
TT moje hobby http://www.mancicke-vlaky.wz.cz/
milostt
 
Příspěvky: 876
Registrován: úte 29 črc, 2008 4:01 pm
Bydliště: Kolín

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod milostt » sob 04 úno, 2012 9:37 am

Zde adresa na vodeo Brelvce od DS:
http://www.youtube.com/watch?v=1YXroJ_v ... e=youtu.be
je to neupravované nesestříhané nebyl čas jak bylo natočeno , tak bylo dáno , jízdu ovláda 3 letý prcek.
TT moje hobby http://www.mancicke-vlaky.wz.cz/
milostt
 
Příspěvky: 876
Registrován: úte 29 črc, 2008 4:01 pm
Bydliště: Kolín

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod cernos » sob 04 úno, 2012 9:38 am

Zlatý český ručičky. Teď tím nemyslím že by Němci byli něco míň, ale spíš jsem chtěl poukázat na vynalézavost a šikovnost našich modelářů. Pokud by stačilo vyměnit jen šnek, bylo by to super. To bych asi zvládnul s manuálem v ruce i já :)
železničním modelářem od roku 2011 - TT, DCC
cernos
 
Příspěvky: 388
Registrován: stř 09 úno, 2011 6:09 am
Bydliště: Prachatice

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod vlk30 » sob 04 úno, 2012 9:54 am

Jedna vec me neni jasna jak to ze to nedelaji vsechny masiny.V nekterych to beha v nekterych ne.Jinak system dodelej doma u noveho vyrobku v zaruce neni uplne nejstastnejsi.Jako kdybych si koupil nove auto a musel menit soukoli v prevodovce.Jinak pevne verim ze se to da do poradku protoze modely jsou moc hezke.
vlk30
 
Příspěvky: 62
Registrován: pon 03 led, 2011 9:54 pm

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod airwar » sob 04 úno, 2012 10:15 am

vlk30 píše:Jedna vec me neni jasna jak to ze to nedelaji vsechny masiny.V nekterych to beha v nekterych ne.Jinak system dodelej doma u noveho vyrobku v zaruce neni uplne nejstastnejsi.Jako kdybych si koupil nove auto a musel menit soukoli v prevodovce.Jinak pevne verim ze se to da do poradku protoze modely jsou moc hezke.


Tak buďto jsou někteří brejlovci lépe zpřevodovaní :-), a nebo jsou majitelé méně všímaví. Mě to také chvilku trvaqlo než jsem přišel na to co přesně sledovat, ale viděl jsem u několika modelářů cca. 10 brejlovců a dělají to všichni, některý má při nízkách otáčkách jen trošku nepravidelný chod, jiný prostě zlobí víc. Já ty své dva kompletně rozebral, prošel, přemazal, ta kže teď běhají výrazně lépe než když byly z krabičky, ale pořád tam nepravidelný chod při rozjezdu je.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » sob 04 úno, 2012 10:15 am

David to už řeší s majitelem Kuehen jsem mu psal sms
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod airwar » sob 04 úno, 2012 10:18 am

milostt píše:Zde adresa na vodeo Brelvce od DS:
http://www.youtube.com/watch?v=1YXroJ_v ... e=youtu.be
je to neupravované nesestříhané nebyl čas jak bylo natočeno , tak bylo dáno , jízdu ovláda 3 letý prcek.


Video pěkné ale jezdíš moc rychle (cca. 25 cm/sec), na tom nic nepoznáš, musíš jet tak 1-2 cm/sekunda, tam je ta nepravidelnost vidět perfektně. Prostě při pomalé jízdě ve stanici a při rozjezdu. Jeětě výraznější je to s alespoň metrovou soupravou, tam je ten rozjezd hodně špatný. A mluvím o analogovém ovládání bez pulsní regulace.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod milostt » sob 04 úno, 2012 10:32 am

Vím , já si je na pomalé jízdě odskoušel sám , jedou ok od malého napětí ,při tom sem se ale zase netočil, tady jízdu ovláda tří letý kluk .Můj komentář k loko , nemám knim výhrady jezdi v pohodě měl jsem asi štěstí na dva kusy které jsou OK .
TT moje hobby http://www.mancicke-vlaky.wz.cz/
milostt
 
Příspěvky: 876
Registrován: úte 29 črc, 2008 4:01 pm
Bydliště: Kolín

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod airwar » sob 04 úno, 2012 1:04 pm

No shodou okolností sjme mě+l telefonát s kolegou co bral těch Brejlovců asi 6 ks, zatím vyzkoušel tři kusy, dva jezdí stejně rychle a ten třetí výrazněji pomalejš, říká že +- poloviční rychlostí, tak říkal že pak koukne jaký je tam šnek. Dost by mě pobavilo kdyby zjistil že jednochodý.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod jiri.pirko » sob 04 úno, 2012 1:20 pm

Ja mam 750.243. Osazeno Kuehn N45 dekoderem. Cukala pri rozjizdeni a malych rychlostech na obe strany stejne. Tak jsem ji projel 5minut na obe strany. Bylo mi divne ze jezdi podezrele rychle. Nic se nezmenilo, porad cukacka. Kazdopadne po hodine pauzy jezdi na obe strany *velice* pomalu (tak 1/10 puvodni max rychlosti) a to mam rychlost nastavenou na max. Neco je spatne :(
jiri.pirko
 
Příspěvky: 1
Registrován: úte 11 říj, 2011 9:10 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Fox a 2 návštevníků