Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Jak se těšíte na zamračenou MTB?

TT nedělám, jen rád klikám ankety.
25
11%
TT dělám, ale zamračené jsou mimo obor mého zájmu.
11
5%
Půjdu do každé mutace.
4
2%
Alespoň jednu si koupím.
111
48%
Počkám jak bude vypadat.
33
14%
Počkám na zamračenou od Kuehna, i kdybych měl čekat 10 let.
40
17%
Nevím, neumím se vyjádřit.
5
2%
 
Celkem hlasů : 229

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod pepiknemecek » sob 03 pro, 2011 8:31 pm

airwar píše:Ideální je jezdit s těmito motorky kolem 10-12 voltů, jednak z hlediska hlučnosti a jednak proto že při této voltáži dosahují otáček kdy pracují nejefektivněji. Tudíž pokud v pásmu 10-12 voltů dosahuje model modelové rychlosti považoval bych to za ideální stav.


Motory které jsou a budou namontované v modelech jsou konstruhovány na napětí 12V. Proto by se max. rychlost modelu měla při tomto napětí podobat max. rychlosti předlohy a motory by se neměli přetěžovat vyšším napětím. Může se tím snížit jejich životnost :!:
Uživatelský avatar
pepiknemecek
 
Příspěvky: 159
Registrován: stř 02 úno, 2011 6:43 pm

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod Peter.sid » stř 07 pro, 2011 4:06 pm

mam otazku

Kde sa da kupit zamracena? Jeden kus by sa mi hodil na Vianoce.
Kde maju (alebo do Vianoc) budu mat tuto loko?

Peter
Peter.sid
 
Příspěvky: 35
Registrován: stř 05 led, 2011 9:06 pm

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod Jeňa Sova » pát 09 pro, 2011 1:47 pm

Ještě jednou se zeptám na Zamračenou od pana Báni:

Je v plánu i verze pro domácí barevnou úpravu jako u Brejlovců? Ono i u těch Brejlovců by mě zajímalo, jestli bude. Ví někdo víc?
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod Jarda H. » pát 09 pro, 2011 8:19 pm

Peter.sid píše: .... Kde sa da kupit zamracena? Jeden kus by sa mi hodil na Vianoce.
Kde maju (alebo do Vianoc) budu mat tuto loko? ....


Petře, to je otázka která asi zajímá více lidí ?! Upřímně řečeno, dle mého osobního pohledu, možná tyhle situace některé z nich odradí nákup modelů MTB ?! Já mám informace z různých stran a pokaždé něco jiného ?
Pokud ale vezmeš (český) internet, tak třeba Michal Dalecký na webu bere předobjednávky s dodávkou (prý) PROSINEC 2011, web masinky.cz z 30.11. oznamuje, že v dalším týdnu - což byl tento - naskladní zamráču MTB ! Ale zatím je PÁ 9.12. a na jejich webu kde nic, tu nic. Web pojezdy.eu, kde se prodávali brejlovci MTB nyní nemají v nabídce vůbec nic co se týče zamračených, ve vlastním e-shopu MTB po zamráče taky ani zmínka .....
Takže kde je chyba ? Protože nechci rozpoutávat vášnivé debaty plné emocí, další informace neuvádím .... asi by byly zdrojem zbytečných diskuzí a vášní :D
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod Michal Dalecký » pát 09 pro, 2011 8:25 pm

První modely obdržím v úterý nebo středu příští týden. Vyřizujeme předobjednávky z internetu přednostně. Pokud něco zbude tak je dáme do prodeje, ale moc to na to nevypadá a běžně dostupné budou až v lednu. Takže pro ty co model mají objednaný u prodejců, tak se příští týden dočkáte.
:: H0, DCC, III-IV :: http://www.ambmodely.cz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1863
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod vvitty » pát 09 pro, 2011 9:49 pm

Jarda.H: ale mame, predobjednavky visi v novinkach od minule burzy :wink: Jen fotky pribudou az v nedeli, nejak bylo moc prace.
A termin... pocitam ze by mely prijit v nejblizsich dnech, obdobne na tom budou zrejme i ostatni obchodnici. Co bude objednano, vyridime hned, zbytek bude na burze a skladu... na webu je i moznost oznameni mailem po naskladneni - pokud neco po predobjednavkach zbyde :wink:
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod Jarda H. » pát 09 pro, 2011 10:04 pm

To vvity :

omluva za mystiikaci, byl jsem na "špatné" straně vašeho webu, po tvém upřesnění jsem to dohledal ! Díky za opravu mé chybné informace.
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod vvitty » pát 09 pro, 2011 10:08 pm

Jarda.H: to nic, ono to bez fotek zapadne... :wink:
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod airwar » ned 11 pro, 2011 2:17 pm

pepiknemecek píše:
airwar píše:Ideální je jezdit s těmito motorky kolem 10-12 voltů, jednak z hlediska hlučnosti a jednak proto že při této voltáži dosahují otáček kdy pracují nejefektivněji. Tudíž pokud v pásmu 10-12 voltů dosahuje model modelové rychlosti považoval bych to za ideální stav.


Motory které jsou a budou namontované v modelech jsou konstruhovány na napětí 12V. Proto by se max. rychlost modelu měla při tomto napětí podobat max. rychlosti předlohy a motory by se neměli přetěžovat vyšším napětím. Může se tím snížit jejich životnost :!:


To nerozporuji, já píši o tom že je dobré provozovat motor modelu v těch otáčkách kdy je jeho chod nejefektivnější.

Těch 12 Voltů pro mě jako digitálistu není problém, spíš by mě zajímalo zda se na toto pamatováno v analogu, je tomuto přizpůsoben analogový můstek který se vkládá do konektoru?
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod George V. » ned 11 pro, 2011 3:31 pm

airwar píše:Těch 12 Voltů pro mě jako digitálistu není problém, spíš by mě zajímalo zda se na toto pamatováno v analogu, je tomuto přizpůsoben analogový můstek který se vkládá do konektoru?


???? Jaký můstek? Tam jsou max. dvě diodky, které řídí osvětlení podle směru jízdy. S napětím (tzv. závěrným) problém samozřejmě nemají...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod airwar » stř 14 pro, 2011 9:57 am

Asi jsem se špatně vyjádřil, ale informace zněla že Zamračená od MTB má motorek který snese jen 12 voltů, přitom mé zkušenosti říkají že jak analogové regulátory, tak i digitál pouští do kolejí maximálně 16 voltů a tudíž může dojít k tomu že na svorky motoru bude přivedeno napětí 16 voltů. Takže můj dotaz měl znít asi tak zda výrobce zařadil do elektroinstalace modelu nějaké řešení, které by při přivedení napětí 16 voltů do kolejí zajistilo že na motorek je přivedeno jen 12 voltů.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod George V. » stř 14 pro, 2011 10:05 am

12V motorku 16V nevadí. Nehledě na to, že těch 16V je naprázdno a se zatížením (tím motorkem) to klesne. Navíc měření napětí pulzně řízeného nápáječe běžným multimetreme je zvrhlost...Jinak digitál pouští do kolejí i víc než 16V.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod Trainmaniak » stř 14 pro, 2011 10:12 am

Mně osobně nešlo ani tak o to, jestli 16 V motoru škodí či ne, jako spíš o to, že při 16 V bude logicky naměřena jiná rychlost než při těch 12 V. A jen a právě o rychlost šlo v mém původním požadavku. :)
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1549
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod Ossi » stř 14 pro, 2011 6:44 pm

Sleduji diskusi, vidím že se rozjela polemika o tom, zda 12V motor vydrží 16V z napáječe. I když se původně jednalo o otázku modelové rychlosti, přidám pár svých poznatků. V digiprovozu není co řešit, stačí nastavit max. rychlost na CV#5. V analogu jde ovšem o něco jiného.Je samozřejmé, že svorkové napětí na motoru hraje hlavní roli v rychlosti modelu.O rychlosti ovšem rozhoduje motor (i u stejného typu bývají rozdíly; zde hraje roli tuhost ložisek, stav magnetů statoru, stav komutátoru a uhlíků apod). Dále se uplatní soustava převodů, jejich opotřebení, znečištění, stav promazání ... Já mám zkušenost, že dvě stejné lokomotivy (E499.0 BTTB) jezdily s rozdílem rychlosti cca 20%. Stačila běžná údržba a stav se razantně změnil. Přitom obě byly stejně staré, a byly provozovány přibližně stejně. Takže rychlost v analogu je křišťálová koule...
Argument, že dvanáctivoltový motor by měl vydržet 16V je velkou otázkou; v "Bastardovi" od Kuehna jsou montovány 14V motory. Proč asi? Přece jenom spíše motor snese přepětí 15%, než 25%. Já jsem takhle málem připravil kremaci motoru loko Köf II od Arnolda. 16V motoru nechutnalo a vinutí rotoru o "chlup" ztmavlo; pište si, že se mi sevřela zadní část... Zkoušel jsem ho naprázdno před tím, než jsem do loko zastavěl dekodér pro digi. Naštěstí motor přežil. A za další, není pulzák, jako pulzák. Některé dají naprázdno i přes 19V. (Piko SC 4.2 ze startsetu od Tilliga). Napětí na něm spadlo až po zatížení cca 60mA.A tak pozor, aby jste si třeba "neodpráskli" třeba osvětlení vozu s LEDkami. Moje "homemade" osvětlení vozu Dsk odebírá 35mA (2 LEDky). Podotýkám, že měřím klasickým ručkovým měřákem (DU10), který používám již léta. A to nechtějte vidět, co leze z některých pulzáků - na obrazovce osciloskopu to kreslí docela hezké obrázky... Ossi
Ossi
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned 26 čer, 2011 1:16 pm
Bydliště: Kochánky, Mladoboleslavsko

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod George V. » sob 17 pro, 2011 12:29 pm

Aj aj aj, zase se něco nezdařilo... Schválně, kdo najde chybu:
Přílohy
Barča.jpg
Barča.jpg (26.22 KiB) Zobrazeno 5282 krát
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků