Ne, tak presne takhle to neni. Respektive mozna to tak nekdo dela, ale to je ciste jeho problem
Nikdy jsem nerekl, ze by se mela mostovka odpojit od napajeni - to je proti filozofii DCC.
Most tocny je uzavrena samostatna kolej. Jeji polarita se prepina podle toho kam je natocena.
Prepnuti polarity je zalezitost nekolika milisekund, zadny vliv na DCC system to nema. Naopak je to v DCC systemu vyrazne jednodussi, protoze odpada zmena smeru jizdy v zavislosti na polarite. Lokomotiva si toho ani nevsimne, pokud neni vypadek dlouhy - a jelikoz je kazdy dekoder vice ci mene vybaveny na kratkodobe vypadky a jejich vykryti, je takove precvaknuti polarity brnkacka.
To je dulezite mit na pameti:
- polarita DCC koleji je irelevantni!
- je jedno kde je K a kde J, lokomotiva se ridi jinymi parametry.
- kazdy DCC dekoder bez problemu zvladne, kdyz se mu pod koly prohodi polarita - resp. je mu to uplne jedno
Jedine co je treba dodrzovat (logisticky, ne technicky) je definice okolnich koleji a jejich polarity vuci "standardni" polarite na kolejisti jako celku.
Neni jiste zadny problem vsechny kuse koleje kolem tocny polarizovat (napriklad) tak, aby "vpred" bylo smerem na tocnu.
Pak to funguje tak, ze lokomotiva prejizdejici na tocnu zvenci v okamziku kontaktu s mostem prepne polaritu mostu na "standardni" a v extremnim pripade, pri prujezdu na opacnou kolej bez zastaveni, prepne opet polaritu tocny na opacnou, ale souhlasici s koleji naproti vjezdove.
To je jen priklad, samozrejme, logicky zalezi na rozlozeni vsech koleji atd. Ale neni to nic sloziteho.
Kazdopadne se vzdycky prepina pouze tocna, okolni koleje zustavaji pevne nastavene, neni duvod s nimi neco resit.
Proto je to taky tak jednoduche, oproti analogu