miroslav lengyel píše:Tak v Plzni je také pěkné seřadiště

svého času jsem tam byl na 3 měsíce na výpomoc.Přes hrb bylo tuším 5 kolejí a tlačilo se to rovnou tramvajema.
V Plzni se do hrbu netlačí, ale brzdí. Protože jsou koleje do hrbu prostě ve spádu. Za "vlhčího" počasí je to docela adrenalin. Pár ložených vozů dokáže stáhnout přes hrb 742, když ji včas neodvěsí... 5 metrů ... dobrá ... stůj ... stůj ... odvěs ho! Z pěti kolejí 101-109, jdou 105 a 107 přes hrb, dále se rozpouští ze 103. a výjmečně ze 109. (strojová do depa). V současnosti se na ranžíru dělají dvě osmičkové směny za den. Cargo má přes den (10-22) na záloze 210 (pouze tlačí do hrbu) a dvě 742, v noci tři tranzistory. Stroje zajišťují krom rozpouštění a přetahů (osobní - ranžír - osobní) i obsluhu vleček v rámci plzeňského uzlu, nově i Mn do Nepomuku. 3. a 5. většinou rozpouští a 4. dělá vlečky a přetahy (spolu s 5.). V noci se navíc obsluhuje ranžír z druhé strany (kátruje), kde už není trolej, proto ta třetí 742. Na ranžíru se staví výměny jak ústředně (elektromotory, tak třeba i z jednopákového kozlíku St.XIII), tak i ručně. Plzeň je prostě taková divná. Stejně tak půlka osobního nádraží má reléovku, zbytek je na ruku a klíče.
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)