miroslav lengyel píše:Pěkný kolego,do takového dobrodružství bych se já nikdy nepustil
Nebylo to tak strašný jak to vypadá.
V plánu je úprava další parní lokomotivy 427.0501+917.0501 (ex.BR55) - je to ve fázi proměřování - zda-li se tam "kouřák" vejde.
Jinak ještě k té už upravené 534.113+416.113.
Daň za analog - kouří až chvíli po rozjezdu, prvně se musí nahřát topná spirálka kouřáku. Ovládáno z FZ1. Při použití pulsního napájení jsem kouřák zapojil přes usměrňovač a doplněno kondenzátorem cca 200mikroFarad - doba nažhavení kouřáku se dost značně zkrátila. Je to tím, že motorek je napájen pulsy, ale kouřák se napájí z napětí na kondenzátoru (ten se nabíjí pulsy). Jinak pro efekt mám udělány dva skryté vypínače na tendru - jeden vypne kouřák (aby netopil pokud bych jel bez kouře) a druhý vypíná motorek - takže můžu kouřit i se stojící lokomotivou - např. v depu. Tento vypínač je ovládán posunutím malého žebříku, jakoby odloženého, vedle zvýšené nástavby uhláku. Ještě jeden poznatek - lokomotiva mi při 12V napětí v kolejích (test s napáječem FZ1) odebírá podle zátěže 190-210mA a s vypnutým kouřákem 100-120mA. Takže kouřák bere 90mA při 12V napájení - katalogový údaj je 10-16V 120mA.