TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pát 02 zář, 2011 5:23 am

Chemeleone, díky za tip na stavbu obloukové výhybky. Jednu si koupím, stejně jich budu potřebovat více. K tomu kolejišti. Pokud tam nejsou smyčky, tak nemá smysl dvojkolejka, protože by se stejně furt křižovalo ve SN. Nejčastější pozorovatel budu já a ovládání bude zezadu, abych dosáhl do SN. Takže v klidu dosáhnu i na horní stanici, kdyby se něco pokazilo. Pak taky ta možnost propojení s něčím. Z tohoto pohledu to bude lepší. Jestli dvojkolejku, nevím. Bez těch smyček se mi zdá fakt zbytečná...
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pát 02 zář, 2011 10:27 am

Tak. Rozhodl jsem se, že zveřejním poslední návrh nejen ve 3D. Na prvním obrázku jsou skryté stanice. Resp. stanice a výhybna na lokálce. Vlevo je kusá kolej. Proč tam je? :shock: . Bude sloužit zatím jako výtažná pro posun v SN. Časem na ni může být napojen další panel/modul. Po zprovoznění skryté stanice bude prodloužena samostatnou kolejí, popř. dalším kusým skrytým nádražím. Vypouklá kolej na výhybně lokálky je jen proto, že se mi nechtělo dávat oblouky 631/15° - na kolejišti samozřejmě budou :lol: . Užitná délka kolejí výhybny je do 75 cm. V hlavní skryté stanici od spodu: 165 cm; 175 cm; 110 cm; 110 cm; 230 cm. Výměny se pokusím upravit, pro lepší spolehlivost. Cca 7 výměn bude neupravený originál od Tilliga :roll: . Stavebnice budou upraveny takto:

http://suvis754.rajce.idnes.cz/stavba_k ... 011525.jpg

návrh SN:

http://suvis754.rajce.idnes.cz/stavba_k ... s43Dsm.jpg

K viditelné části. Začněme od výhybny. Zde budou použity upravené výhybky EW3. Mezi kolejemi bude nástupiště 70 cm dlouhé, pravděpodobně s nadchodem. Následuje skrytí obou tratí do tunelů. Vlevo se nám za nějakou dobu ukáže vlak vyjíždějící z tunelu dál od hrany kolejiště, pokračujeme upraveným pravým obloukem, kolem vjezdového návěstidla do levého oblouku poloměru R380 :!: . Tento zaručí, že se sem dotanou i sezoní rychlíky, což bude oproti 810 příjemná změna. Koleje budou od budovy (ze shora) počítány takto: 2.(95 cm); 1.(125 cm); 3.(120 cm); 5.(80 cm); 7.(65 cm). Kusé koleje mají 20 - 45 cm. Výhybky ve stanici budou všechny upravené EW2. Kolej na konci stanice jsem narovnal. Jestliže tam, dle mého plánu, přijde časem něco napojit, tak udělám plynulý oblouk až potom :wink: . Také jsem se vyhnul obloukovým výměnám, přece jen ty rovné se lépe dělají. A obloukových na našich tratích zase tak moc není. Jen se mi zdá, že v této stanici nebude proč posunovat. Kolej 2a bude sloužit jen pro odstavení přívešáku 010, u 2b taky není moc místa. Možná pro překládání uhlí nebo dřeva. Kolej 1b musí být volná pro objíždění a u 7b se něco odstavit dá. Dejme tomu, že tam bude překladiště s rampou. Chybí mi tam nějaká vlečka. :?: Ale to už by toho bylo asi moc. Stanice je jen lehce upravený návrh Milana Ferdiána, takže je téměř dokonalá :mrgreen: . Tady prosím:

http://suvis754.rajce.idnes.cz/stavba_k ... vis4sn.jpg

EDIT: Ještě nějaké 3D zde:

http://suvis754.rajce.idnes.cz/stavba_k ... 120_cm_TT/
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 02 zář, 2011 12:25 pm

suvis píše:Jen se mi zdá, že v této stanici nebude proč posunovat. Kolej 2a bude sloužit jen pro odstavení přívešáku 010, u 2b taky není moc místa. Možná pro překládání uhlí nebo dřeva. Kolej 1b musí být volná pro objíždění a u 7b se něco odstavit dá. Dejme tomu, že tam bude překladiště s rampou. Chybí mi tam nějaká vlečka. :?: Ale to už by toho bylo asi moc.

Velká stanice bez posunu Tě bude brzy nudit. i když tam občas zajedeš nákladním vlakem. Musíš si nějaký důvod k posunu vymyslet.
Např.: Kolej č. 2 je vedle V.budovy je volná skládka až ke koleji 2b, kde stojí rampa a skladiště. Na volné skládce jsou hromady uhlí (vozy Es, Eas) pro přilehlé městečko, Na koleji 2 a 2b se vykládají stavebniny (Res, G..), přádelny zde vykládají balíky lnu(G..), a dalších textilních plodin a nakládají paletované zásilky(G..), protože vlastní vlečku nemají. Na koleji 5 z druhé strany probíhá nakládka dřeva (Vozy Es, Eas, Smmp, Res...).
Kolej 2a je vlečková, protažená až do rohu kolejiště. Na hraně kolejiště stojí silo hosp. družstva (kulisa). Do/z zavřených vozů (Gags, Hadgs, Tams..)se nakládají/vykládají se obiloviny, řepka apod.
Pokud jsi ještě ochotný dělat nějaké změny
Ubral bych průjezdnou kolejč.7. Uvolněné místo zabere skládka dřeva.
Ve stanici pak budou dvě dopravní koleje 1,3, a dvě manipulační 2,5. Na přiloženém plánku je ještě doplněná vlečka (kolej 5b), která vede do menšího podniku (Fruta). Vykládá ovoce (přepravky, volně ložené, a cukr dle sezóny a uhlí pro kotelnu (krátká kusá kolej). Kotelna jede i v létě, spousta zařízení potřebuje páru. Nakládají se zavařeniny, okurky, konzervované i ve skle. Může tam být i lihovar (brambory, volně ložené ovoce).
Díky tomu jezdí v sezóně navíc Mn vlaky podel potřeby, a někdy kvůli překročení normativu hmotnosti i s přípřeží. Podobně se vypravují vlaky pp např při zvýšené nakládce dřeva.
Dále do koncové stanice (města) zajíždí 2x denně pravidelný Sp vlak z krajského města, T478.x+ klasika. Souprava vždy stojí ve stanici odstavená na koleji č.3. To "zpestřuje" práci při posunu vozy z Mn vlaku.
Když pojede Mn vlak ve složení T466.2+Ds+3xEas(uhlí-uh. sklad+Fruta / nakládka dřeva)+Gbgs(přádelna)+2xSmmp(prázdný dřevo)+2xHadgs(silo)+2xGbgs (Fruta), už se sotva vejde do stanice
Přílohy
Suvis4sn.jpg
Suvis4sn.jpg (60.1 KiB) Zobrazeno 4967 krát
Naposledy upravil Michal Šuhajda dne pát 02 zář, 2011 1:10 pm, celkově upraveno 2
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pát 02 zář, 2011 12:57 pm

Akorát si myslím, že v pravém horním rohu nebude místo na cokoliv. Sklad jsem nechal tam, kde je. Někam se totiž musí odstavovat ten přívěšák. A ta vlečka se mi taky nějak nezdá, budu to muset ještě kosmeticky upravit.


Edit, upraveno. Krátká kolej byla narovnána a bude to přístřešek pro T 211. Fabrika bude mít svou mašinku.


Edit, upraveno. Krátká kolej byla narovnána a bude to přístřešek pro T 211. Fabrika bude mít svou mašinku.

http://suvis754.rajce.idnes.cz/stavba_k ... is_4.2.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod milan ferdián » pát 02 zář, 2011 1:15 pm

Tak se podívej na kolejiště se stanici FUKOV a Dolní Poustevna.Ta je taky v oblouku,v TT/1:120,jen přidat staniční koleje.viewtopic.php?f=1&t=3369&start=120
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 02 zář, 2011 1:16 pm

Tak to otoč a udělej silo mezi kolejemi (až na konci vlečky) ke kraji pak stačí naznačit oplocení.
Raději přívěšák odstavuje na 5b. Nebo ho necháš na 1a, na 3 nebo tak. K odstavení přívěsného vozu stačí "jen kusá kolej", zatímco vedle skládkové musíš postavit sklad a navíc ještě nějakou příjezdovou komunikaci. To zabírá místo, rázem jsi na 15 cm šířky. Lépe je nad tunelem nechat co nejvíc místa.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pát 02 zář, 2011 1:43 pm

http://suvis754.rajce.idnes.cz/stavba_k ... s_4.2a.jpg :?:

Ta rovná kolej na horním okraji je nic moc...
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 02 zář, 2011 2:09 pm

suvis píše:http://suvis754.rajce.idnes.cz/stavba_kolejiste_200_x_120_cm_TT#Suvis_4.2a.jpg :?:

Ta rovná kolej na horním okraji je nic moc...

Taky jsem ji tam měl, ale má to dost nevýhod.
- zmenšuje se místo pro V.Budovu,
- zkrátí se už tak malý prostor pro volnou skládku
- esteticky to není příliš hezké a čiší z toho snaha zaplnit prostor co se dá
Proto byla nakonec Fruta přesunutá ke zhlaví a řekl jsem si, že v rohu bude lepší naznačit město.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pát 02 zář, 2011 2:32 pm

Pokud tam ta vlečka bude, tak vpravo. Schválně jsem tam hodil ostrý oblouk 310/30°. Aby bylo poznat, že je to vlečka :mrgreen: . Mohla by tam být brána, za ní to odstavené Prase. Musím ho nějak využít, když už se mi povedlo rozchodit pojezd :) . Přijezdová komunikace do podniku by mohla vést okolo té nakládky dřeva na 5. koleji. U 2. koleje ten sklad. Jenom chci připomenout, že to není koncová stanice, jen dočasně :mrgreen: .

http://suvis754.rajce.idnes.cz/stavba_k ... s_4.2b.jpg

Edit: Tu krátkou kusou 2b (u vjezdu) tam nechám. Na návrhu není.
Naposledy upravil Jeňa Sova dne pon 05 zář, 2011 4:00 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 02 zář, 2011 8:43 pm

2b bude dlouhá nebo krátká? Určitě dlouhá, Hosp. družstva by byla škoda.
Prase na vlečce by mělo mít opodstatnění, tak by to chtělo aspoň dvě koleje ať má kde posunovat. Přikládám 3D screen z WT v případě zájmu pošlu soubor.
Na 2b se vykládá Ytong z plošiňáku a surovina pro Technolen, Na 2 stojí vozy s uhlím pro U.S., dva vyprázdněné jsou už odsunuty. Na 1 kolej právě přijel MOs, na 3. je připravený k odjezdu Sp vlak. Na 5 koleji jsou připraveny vozy k nakládce dřeva. Vlečky hosp. družstva je z části zaplněná.
Ve Frutě slouží na posunu průmyslová T211.0, protože je nutné přistavovat vozy k nakládce po jednom....
Ještě máš strach, že nebude co vozit? :D
Přílohy
suvis1.JPG
suvis1.JPG (57.56 KiB) Zobrazeno 4829 krát
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » sob 03 zář, 2011 3:05 am

Super, díky! Furt uvažuju nad tím skrytým... Možná nějaké kusé koleje pro odstavení mašin před výkonem. Spojka na budoucí kusé SN před levým tunelem zůstane. Výhybnu trochu zvednu, ale skryté zůstane na základní desce. Pro horní stanici se montuje panel s rámem. Ostaní koleje budou na styroduru. Teď už jen vyhrát milion a za měsíc to jezdí :mrgreen:
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pát 09 zář, 2011 10:57 am

Možná bych tu vlečku dal před oblouk do stanice...
Ta výtopna by byla přístřešek pro T 211 (ne zděný barák, jen "plechová" střecha) a ty dvě koleje by se použily stejně jako na Michalovém návrhu. Délka těchto by nebyla nijak závratná ani nahoře. Stačí, když se tam vejde loko + dva čtyřosáky. Vjezdové návěstidlo dám kus před výhybku (stejně bych ho do těch míst dal...). Důvod vlečky může být na stejném místě, jen trochu níže a naopak. Areál bych obehnal betonovou zdí, která by vedla podél kolejí až na zhlaví stanice. Trošku jsem vyzkoušel umístění, ale nechce mi to tam sedět. Nejlíp asi takto:

http://suvis754.rajce.idnes.cz/stavba_k ... leckou.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 09 zář, 2011 12:12 pm

Radši bych se snažil prostor příliš nezastavovat a nechal bych tam přírodu. Na kraji šedé plochy může být zeď a od ní roští/listantý les až k potoku. Zarostlým údolím, to od sebe opticky oddělíš a nebude to vypadat, jako že vlak jezdí dokola okolo jediné fabriky.
Když to naskládáš takhle za sebou, tak budeš mít odbočku za ní kousek trati a pak až ke stanici továrnu. Místa na kolejišti moc nemáš, tak je lepší "vytěsnit" zástavbu ke krajům, viz třeba město.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » ned 11 zář, 2011 8:47 pm

Michale, já myslím, že umístění té fabriky by se nemuselo měnit. Jen ta vlečka by byla jinde. A „výtažná” k vlečce nemusí být přímo v areálu, ale třeba souběžně s lokálkou. Nahoře by pak zůstal prostor pro nakládku dřeva. Mezí ni a fabriku se nějaký ten strom vejde, ne? Mě se nelíbí to zaústění do stanice. Místa tam je málo, to je pravda. Na druhou stranu, moc města tam nechci, spíš nějakou louku, maximálně třeba zahrádky...
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » sob 08 říj, 2011 12:05 pm

Tak, po krátké pauze opět novinka. Plánek jsem si upravil. Zatím ho nebudu zveřejnovat. Skrytá stanice zůstává stejná. Takže. Začínám stavět! Koupil jsem si materál, který dám pod koleje. Je to na doporučení z klubu Zababov. Je to deset zelených desek, co se dává pod plovoučky. Jmenuje se to XPS Plus 3 mm, ale na tom asi tak nesejde. Jde mi o to, jak to přilepit k překližce. Snad postačí ředěný Herkules... Jaké máte s lepením tohoto materiálu zkušenosti? Pro upřesnění - v SN to bude jedna plocha a ve viditelné části vyřežu tvar náspu pod každou kolejí zvlášť. Nicméně, výhybky mám zatím nakoupeny pouze pro skryté, takže viditelná část bude zatím jen průjezdná nepřilepená kolej. Až budu spokojen s provozem SN, zakryji ho a budu pokračovat na výhybně.
Koncovou stanici bych mohl začít dělat hned (bude na samostatném rámu, který přidělám posléze), ale nemám postaveno dost výhybek...
Až přilepím materiál pod koleje, tak na samotné pražcové podloží plánuji použít oboustranou lepící pásku, posléze zaštěrkovat. Myslím, že toto by mohlo být dostatečně pevné. V SN to provedu stejným způsobem, ovšem bez šterku. Takže, prosím vás, kolegové, o připomínky (zkušenosti) k technice lepení těch desek pod koleje. Děkuji.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník