Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod George V. » úte 02 srp, 2011 8:23 am

JBr píše: Ty bryle vypadaji nedotistene, ale popravde, kdyz se kouknu na nekterou ze svych fotek skutecnych brejli, tak mi moc nesedi vzhledove tahle partie zatim ani u Roco ani u MTB.


To nedotištění mi nevadí, přeci jen je to prototyp, ale ty okna mi připadají moc velká a navíc to zaoblení horní "hrany" souběžně se střechou...U Roco vypadají brýle věrnější; ačkoliv byl kritizován širší prostřední sloupek, nějak extra mi to nevadí.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3269
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod airwar » úte 02 srp, 2011 8:29 am

George V. píše:
TTmili píše:No vypadá daleko líp než ROCO (a pak že to nejde).


...nevypadá. To oblé čelní okno v horní části vám nevadí? Mně teda jo. Mám od Roco, ač skalní Ho-čkař, 754.067 v TT a na rozdíl od HO ji nemám co vytknout (na madla kolem dveří nehraju).


Každý preferuje něco jiného, madla na Rokáckém Brejlovci byl jeden ze dvou zásadních důvodů proč jsem do něho nešel, představa jak ty madla z mašiny frézuji a celou kastli následně stříkám mě u nového modelu odradily. Nechápu jak může kvalitní výrobce tak zásadní detail takto ošidit a zprasit. :(
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod George V. » úte 02 srp, 2011 8:36 am

airwar píše: Každý preferuje něco jiného, madla na Rokáckém Brejlovci byl jeden ze dvou zásadních důvodů proč jsem do něho nešel, představa jak ty madla z mašiny frézuji a celou kastli následně stříkám mě u nového modelu odradily. Nechápu jak může kvalitní výrobce tak zásadní detail takto ošidit a zprasit. :(


...TT je hlavně na ježdění, a na kolejišti je jedno, jestli jsou madla jenom naznačená, nebo z drátu. Na koukání do vitríny je HO :mrgreen: . Tady honíte každý madlo a pak za to stejně zapojíte ypsilonky od WEB Berliner TT Bahn :)
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3269
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod MOL » úte 02 srp, 2011 10:15 am

airwar píše:Každý preferuje něco jiného, madla na Rokáckém Brejlovci byl jeden ze dvou zásadních důvodů proč jsem do něho nešel, představa jak ty madla z mašiny frézuji a celou kastli následně stříkám mě u nového modelu odradily. Nechápu jak může kvalitní výrobce tak zásadní detail takto ošidit a zprasit. :(


Můžete mi vysvětlit, jaký je rozdíl mezi madly u brejlovce, sergeje, ludmily (ragulina) od ROCa, tauruse, herkulese a 151 od PIKa a nakonec herkulese, 185, E11/42, E10, E03 a Ypsilonek od Kühna?
Mě připadají úplně stejné, asi nemám modelářské oko...
Uživatelský avatar
MOL
 
Příspěvky: 301
Registrován: pát 17 črc, 2009 4:06 pm

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod George V. » úte 02 srp, 2011 11:00 am

MOL píše:Můžete mi vysvětlit, jaký je rozdíl mezi madly u brejlovce, sergeje, ludmily (ragulina) od ROCa, tauruse, herkulese a 151 od PIKa a nakonec herkulese, 185, E11/42, E10, E03 a Ypsilonek od Kühna?
Mě připadají úplně stejné, asi nemám modelářské oko...


...a co takhle dvoupatráky Bmto od Kuehna? Tam je to madlo jenom natištěno. A vadí to někomu? Aspoň se neulomí :D.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3269
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod TTmili » úte 02 srp, 2011 11:05 am

Pravda že ta horní část brejlí je možná až moc zakulacená, ale okna mi tedy větší nepřijdou. Skutečnost je někde mezi ROCO a MTB, ani jeden to čelo nemá úplně přesné. A stejně tak jako celek mi ten brejlák MTB přijde povedenější než ROCO, i když jsou místa kde ROCO vítězí, ale naopak je myslím dokonce i víc míst kde ROCO naprosto propadlo.
MOL: Co se madel ROCO týče (tj. ragulin, sergej) tak tam jsou ta madla na první pohled vylisována daleko tenčí a hlavně jsou to všechno madla zapuštěná. Stejně tak Piko má všechna madla zapuštěná, ale už se nedá mluvit o tenkosti. Navíc cena Piko modelů je o polovinu níž. Kuehn má u vypsaných modelů opět madla v zahloubeních a tenká, až na pár vyjímek kde jsou madla nezapuštěná opravdu dosazená. Ano Y/B-70 má madla také vylisovaná, trochu mi to vadí, ale madlo je potitěné a není vystouplé jako oslí uši. Shrnuto podtrženo, všechna ostatní madla jsou buď zapuštěná, nebo alespoň potištěná takže to vypadá lépe i když to lepší není.
George V.: Tomu se říká tichá závist H0kařů :D . Sice máte vytrýnovky ale pořádný pěkný patráky na ježdění ne :lol: .
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1748
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod Jarda H. » úte 02 srp, 2011 11:11 am

JBr píše: .....Kazdopadne jestli bude soubezne zamraca i brejlik, tak budu muset prehodnotit nakupni plany a pujdu spis do zamracene .....,

...


Podle mých zdrojů :D by zamráča MTB p.Báňa měla vyběhnout cca měsíc po brejlích MTB, takže finančně je to skoro jeden termín !
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » úte 02 srp, 2011 11:19 am

díky diskuse zase obživla :lol: :lol: :wink:
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod MOL » úte 02 srp, 2011 11:23 am

TTmili píše:MOL: Co se madel ROCO týče (tj. ragulin, sergej) tak tam jsou ta madla na první pohled vylisována daleko tenčí a hlavně jsou to všechno madla zapuštěná. Stejně tak Piko má všechna madla zapuštěná, ale už se nedá mluvit o tenkosti. Navíc cena Piko modelů je o polovinu níž. Kuehn má u vypsaných modelů opět madla v zahloubeních a tenká, až na pár vyjímek kde jsou madla nezapuštěná opravdu dosazená. Ano Y/B-70 má madla také vylisovaná, trochu mi to vadí, ale madlo je potitěné a .

A máte ty modely k dispozici, nebo je to jen Váš sugestivní pocit? Ať koukám jak koukám, tak lokomotivy od Kühna mají naprosto stejná madla jako lokomotivy od ROCa, nevím co na nich vidíte zapuštěného! A to jak na čele, tak u dveří na stanoviště...
Uživatelský avatar
MOL
 
Příspěvky: 301
Registrován: pát 17 črc, 2009 4:06 pm

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod TTmili » úte 02 srp, 2011 11:42 am

MOL píše:
TTmili píše:MOL: Co se madel ROCO týče (tj. ragulin, sergej) tak tam jsou ta madla na první pohled vylisována daleko tenčí a hlavně jsou to všechno madla zapuštěná. Stejně tak Piko má všechna madla zapuštěná, ale už se nedá mluvit o tenkosti. Navíc cena Piko modelů je o polovinu níž. Kuehn má u vypsaných modelů opět madla v zahloubeních a tenká, až na pár vyjímek kde jsou madla nezapuštěná opravdu dosazená. Ano Y/B-70 má madla také vylisovaná, trochu mi to vadí, ale madlo je potitěné a .

A máte ty modely k dispozici, nebo je to jen Váš sugestivní pocit? Ať koukám jak koukám, tak lokomotivy od Kühna mají naprosto stejná madla jako lokomotivy od ROCa, nevím co na nich vidíte zapuštěného! A to jak na čele, tak u dveří na stanoviště...


Proboha nevykat, vždyť jsme tady na tom fóru taková jedna velká modelářská rodina, kde se akorát nemají rádi sourozenci ve znamení TT a H0 :lol: .
Jinak abych odpověděl, sergeje a ragulina doma mám, tam jsou madla vylisována a vůbec mi to nevadí protože jsou zapuštěná a potisknutá (u sergeje až druhá série ale nevadí, furt jsou to madla, ne oslí uši). Piko mám doma krom 151 taky, takže taky vím o čem mluvím, u všeho jsou madla v prohlubních a potištěná. Prostě nic netrčí a není vidět že tam není ta mezera na prsty. Co se Kuehna týče, soudím podle 372, sice jí nemám, ale německou předlohu jsem si nastudoval (i podle fotek i v obchodě naživo) dostatečně důkladně abych viděl že madla jsou úplně stejná jako na sergeji = vyhovující. Co se ostatních mašin týče tak Herkul, u toho jsem měl pro pohledu přes sklo dojem že má všechna madla dosazovaná, a zbytek má madla minimálně potištěné.
Jediný na co nadávám jsou oslí uši alá brejlovec ROCO, nepřirozeně trčící, plná, tlustá a nepotištěná (u toho červeného to tolik nevadí). V žádným případě neříkám že má ROCO všechna madla špatná, ale trocha soudnosti by neškodila.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1748
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod George V. » úte 02 srp, 2011 11:53 am

TTmili píše:George V.: Tomu se říká tichá závist H0kařů :D . Sice máte vytrýnovky ale pořádný pěkný patráky na ježdění ne :lol: .


...ta pravá závist vypukne, až vyleze s Brejlovcem Kuehn :mrgreen: . Jinak nemyslím, že by naše patráky Bmto byly na ježdění horší (PIKO jezdí úžasně na tu délku), horší je to věrností, ale aspoň máme i ČSD :D .
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3269
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod airwar » úte 02 srp, 2011 4:23 pm

George V. píše:
airwar píše: Každý preferuje něco jiného, madla na Rokáckém Brejlovci byl jeden ze dvou zásadních důvodů proč jsem do něho nešel, představa jak ty madla z mašiny frézuji a celou kastli následně stříkám mě u nového modelu odradily. Nechápu jak může kvalitní výrobce tak zásadní detail takto ošidit a zprasit. :(


...TT je hlavně na ježdění, a na kolejišti je jedno, jestli jsou madla jenom naznačená, nebo z drátu. Na koukání do vitríny je HO :mrgreen: . Tady honíte každý madlo a pak za to stejně zapojíte ypsilonky od WEB Berliner TT Bahn :)


Vím že to bylo myšleno jako sranda, ale měřítko rozhodně není důvod šidit detaily. Pár mašinek z leptů jsem v TT postavil a že by tam ta madla nebyla vidět jsem si nevšimnul. Naopak díky tomu mašinka vypadá jako model a nikoli jako hračka. Viděl jsem dost kolejišť ale paradoxně dvě nejpropracovanější pokud jde o detaily byly postaven v N-ku, naproti tomu se viděl dost odfláklých H0-lkových kolejišť, takže to není ani tak o měřítku, ale o rukách. :)
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod George V. » stř 03 srp, 2011 7:37 am

airwar píše: Viděl jsem dost kolejišť ale paradoxně dvě nejpropracovanější pokud jde o detaily byly postaven v N-ku, naproti tomu se viděl dost odfláklých H0-lkových kolejišť, takže to není ani tak o měřítku, ale o rukách. :)


...jedno z nich je v Praze na Smíchově a vybírají nehorázný vstupný :D .

Já nic proti detailům nemám, ale čím menší měřítko, tím více narážíme na technologický možnosti. V HO je běžná tloušťka drátu pro výrobu madla (u továrních modelů) kolem 0.5 mm, což už je leckdy dost. Tenčí jsou problém (obzvláště u dlouhých madel). Jak to vychází u TT? U TT brejlovce od Roco jsou madla ze stejného materiálu (0.5 mm) a pochybuji že další výrobci půjdou níž... Nehledě na problémy s ukotvením; jsem docela zvědav, jak dopadnou "spodní" madla u dveří u Kuehna, zatím jsem viděl jen vyvrtané díry :)
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3269
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod DS Model » stř 03 srp, 2011 8:35 am

Nehledě na problémy s ukotvením; jsem docela zvědav, jak dopadnou "spodní" madla u dveří u Kuehna, zatím jsem viděl jen vyvrtané díry :)


http://www.modelyasport.cz/m_kuehn_T4783-1.html

hned první dvě fotky...

:-)

ds
DS Model
 
Příspěvky: 285
Registrován: stř 15 zář, 2010 8:56 am

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod George V. » stř 03 srp, 2011 8:46 am

Tyhle fotky jsem viděl, ale je to ručně dělaný prototyp. Uvidíme realitu sériové výroby :) . Když uvážím tloušťku plastu a vzdálenost té díry od hrany... V každém případě Kuehnovi fandím a těším se na jeho brejlovce.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3269
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků