Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Tomáš » ned 26 čer, 2011 5:00 pm

DĚKUJI

Ano o tomto odlitku jsem slyšel myslím,že ho dělá p.Bártek ne? bohužel jaksi neznám cenu.Pokud by to bylo kolem 100-200kč tak ok...ale nato že mu udělám obřízku tak za víc peněz to je zlý
já bych totiž potřeboval jen toto:
Přílohy
v100RÁM.jpg
v100RÁM.jpg (11.91 KiB) Zobrazeno 4426 krát
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Jacek » ned 26 čer, 2011 5:11 pm

Originální držák coby náhradní díl stál kolem 15 Kč, ale lepší je místo nějakého plastu ten motor nalepit na desku olova a tu nalepit na mosazný rám
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 887
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Tomáš » ned 26 čer, 2011 5:18 pm

Jacek píše:Originální držák coby náhradní díl stál kolem 15 Kč, ale lepší je místo nějakého plastu ten motor nalepit na desku olova a tu nalepit na mosazný rám


jjo přesně takhle nějak to zamýšlím :idea:..akorád já bych motor vložil do té vaničky naspod nalepím tenký plát olova a celý to nalepím na mosazný rám
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod TTmili » ned 26 čer, 2011 6:16 pm

Tak tohle uchycení jsem se snažil dotáhnout k dokonalosti u T458.1 od Jirky Šimsy, a to tak že jsem motor "potáhl" vrstvičkou mýdla, na mosazný rám jsem dal vrstvu silikonu a zavřel do toho na chvilku motor. Pak jsem o vytáhl a hle, bylo to pěkně, čistě a motor v tom seděl jak v bavlnce. Původní záměr (odizolování motoru od rámu po stránce mechanické) se nepovedl, vibrace to nepohlcuje ale jinak dobrý :D .
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Tomáš » ned 26 čer, 2011 6:52 pm

TTmili píše:Tak tohle uchycení jsem se snažil dotáhnout k dokonalosti u T458.1 od Jirky Šimsy, a to tak že jsem motor "potáhl" vrstvičkou mýdla, na mosazný rám jsem dal vrstvu silikonu a zavřel do toho na chvilku motor. Pak jsem o vytáhl a hle, bylo to pěkně, čistě a motor v tom seděl jak v bavlnce. Původní záměr (odizolování motoru od rámu po stránce mechanické) se nepovedl, vibrace to nepohlcuje ale jinak dobrý :D .


To je taky možnost,přesně tímto spůsobem jsem ukládal motorky do mosazných pojezdů p.Vilingera.ozubené mosazné kolečka pak našplíchat silikonovým olejem..jsem přesvědčen (dnes velmi populární výraz :D :D ) ,že se pojezd o dost sklidnil
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Tomáš » úte 28 čer, 2011 8:24 am

ještě by mě celkem zajímalo kdo jak nastavujete kardanky z V100,při použití do T478.
Já to zatím skušebně provedle velmi "neprofesionálně"...kardanku jsem jednoduše přepůlil a oba konce nasunul do kousku bužírky...ano funguje to..ALE...je to takový dost divný..
napadlo mě to skusit trochu jinak:
A)místo bužírky použít např.nějakou kovovou trubičku.elektrikářský piny by použít šly,ovšem mají pouze 6mm a to bude si dost málo...
B)použít pouze hlavy kardanu a ty nalepit na trubičku
C)přemluvit někoho by vyrobil kardan totožný V100,ale delší..

Kardanek mám doma spoustu ovšem všechny mají tu hlavu moc velkou,a ta nepsuje do setrváku motoru.Kardan se musí velmi lehce pohybovat všemy směry a proto origo hlava je nejlepší.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Jeňa Sova » úte 28 čer, 2011 9:21 am

Tomáši, já jsem si to ted přeměřoval a pokud by do 754 byl motor z V100 uprostřed, tak mi vychází délka kardanů na 17mm. Tudíž jsem objednal 2 ks 16mm a jak to dopadne, uvidíme.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Tomáš » úte 28 čer, 2011 9:52 am

suvis píše:Tomáši, já jsem si to ted přeměřoval a pokud by do 754 byl motor z V100 uprostřed, tak mi vychází délka kardanů na 17mm. Tudíž jsem objednal 2 ks 16mm a jak to dopadne, uvidíme.


a co to je za kardany?
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Jeňa Sova » úte 28 čer, 2011 10:10 am

Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Jeňa Sova » úte 28 čer, 2011 10:15 am

Kardany by mi měly přijít tak do dvou týdnů, protože jsem si ještě objednával výstružník, který není skladem. Motor budu mít v originálním sedle z V100 přilepeném na mosazném rámu. Kardany půjdou dost zešikma dolů na náhon podvozků. Až to bude, můžu sem hodit foto.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod TTmili » úte 28 čer, 2011 11:58 am

Tome a co kardany z Nohabky? Ty jsou delší a někde někdo říkal že v kombinaci jeden Nohab a jeden V100 přesně sednou na "brelo-zamračený" pojezdy.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Tomáš » úte 28 čer, 2011 12:27 pm

tak o těchto kardanech co nabízí Pojezdy.eu jsem nevěděl.Myslím,že 16mm musí 100% stačit.Já to naměřil taky někde kolem 17mm..jenže kardan nemusí být narvnej až úplně do konce.Stačí když hlava bude schovaná v protikuse.Já ty svoje kardany měl do délky 15mm a chodilo to dobře.Případná vůle se dá vytěsnit bílou vazelínou.
Myslím,že tento kardan bude to prvé ořechové,hlavně z jednoho dílu :!:

TTmili: no tohle jsem taky uvažoval,jenže kdesi jsem se dočetl,že není dobré používat různé délky kardanů,kvůli přenosu sil...co je na tom pravdy netuším,ale myslím, že kardan pojezdy.eu je už jasná volba
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Jeňa Sova » úte 28 čer, 2011 12:33 pm

Tak ta "samice" :D kardanu má na hloubku cca 3 mm. Takže, pokud se tam dají ty od pojezdů, tak kardan bude na každé straně o 0,5 mm kratší, než je max možná délka. Tomáši, být tebou, chvíli bych počkal. Já to vyzkouším, nafotím a hodím to sem.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Jeňa Sova » pon 04 črc, 2011 5:25 pm

Tak mám kardánky doma. Dobrá zpráva je, že délkově by sedět mohly... Ale! Co se týká průměru kuličky, všechno je špatně... Origo V100 má 2,5 mm a ty z pojezdů mají 3 mm. Další rozdíl je v "záběrných tyčinkách" na kuličkách. V100 má 4 a od pojezdů jen 2. To by ale takový problém nebyl. Jsou dvě možnosti. Bud zvětšit díru v podvozku a nebo ubrousit kuličku na kardanu. A vlastně ještě koupit od pojezdů jejich uložení kardanů. Zítra vletím do železářství optat se na vrták 3 mm. A potom pravděpodobně budu dělat další objednávku na pojezdy.eu až to zk...rvím :D
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Tomáš » pon 04 črc, 2011 6:45 pm

JJo zrovna jsem chtěl reagovat :D Já už totiž nevydržel a objednal taky :lol: :lol:.Dobrá zpráva ovšem je,že kardanky jsou zatím ty nejlepší co jsem už sehnal a to mi věř,že těch nevhodných mám doma spoustu.
Víděl bych to asi takto:vemu vrtákem ty pouzdra na 3mm.O 0,5mm to nemůže uškodit.Hlavu 2,5mm stejně nedělá nikdo a se 4ma výstupkama taky ne.Ty výstupky se budou muset taky lehounce zakrátit.
S hlavou bych určitě nic nedělal,jednou jsem to skoušel a nedopadlo to moc dobře.Nikdy se mi nepovedlo to líznout rovnoměrně..do kulata.
Taky by stálo za zvážení,téma konzultovat zde z Vvittym.Je autorem kardanky,tak snad objasní situaci.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

PředchozíDalší

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků

cron