Novinky v TT na rok 2011

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod Jarda H. » pát 20 kvě, 2011 11:01 am

lisacik píše: ..... Je este nieco napisane o tom vagone k-report? Nejak to neviem najst.
D
Jano


Asi máš na mysli příspěvek uživatele "Statistik" na K-reportu v rámci diskuze kolem úpravy modelů plošiňáků, viz kopie zde :

Vozy řady SSy byly u ČSD taky černé a pokud mě je známo, byly označeny řadou Pa a čísly 3.98xxx (namícháno společně s dalšími atypy). Po vyřazení z běžného provozu sloužily pro různé pomocné účely a zůstával jim obvykle původní, nebo obnovený černý nátěr. Dokaď moje znalosti sahají, tak tyto vozy končívaly v depech, event. žoskách. V souvislosti s tím někdy dostaly čísla pro zvláštní účely, tedy z té nejpočetnější skupiny pětimístných čísel, prokazatelně jako pracovní vozy tedy něco ve formátu Prac. 9xxxx). Nebo jim prokazatelně zůstala původní označení ČSD z dob civilního provozu, tedy zmíněné Pa 3.98xxx.
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod jamik22 » pon 23 kvě, 2011 8:19 pm

Ještě k digitalizaci Rosničky. Nezkoušel jsi N45 od Kuehna? Ten by měl také umět kondenzátor na vyrovnání výpadků a je levnější.
N45_de_USP.jpg
N45_de_USP.jpg (47.4 KiB) Zobrazeno 6125 krát
jamik22
 
Příspěvky: 495
Registrován: pát 22 úno, 2008 9:05 pm

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod Radek Strnad » úte 24 kvě, 2011 9:03 am

N045-ku jsem nezkoušel.Nemám ji a ani jsem ji neviděl.Pokud je to tak,jak píšeš,bylo by to určitě řešení.Ona ta N025 taky má integrovaný kondenzátor,ale má malou kapacitu a protože malý setrvačník u rosničky je skoro neúčinný,tak to věčně zastavuje.Lenzů mám několik ještě z doby,než začal Kuehn výrobu.Je tam nutná opatrnost při pájení,aby se ty plošky nepropojily.Jinak je po dekodéru.U té 045-ky se ta sestava na schématu pájí na PINy????nebo to má 6 slotů????Těch 1000 mikroF by bylo optimální,ale musel by to být malý kondík,aby se vešel do boudy.Zkusím se pozeptat v některém z obchodů,jestli se něco takového vyrábí ve voltáži kolem 20V-25V. 8)
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod TTmili » úte 24 kvě, 2011 2:35 pm

Dekodér N045 je naprosto úžasná věc. Pokud je podle NEM 651 tak má dvě fce na konektoru které používám na pozičky a pak na druhé straně plošňáčku je 6 dalších pájecích plošek kde se nachází další 2 fce (používám pro reflektor), společná zem, plošky právě pro kondenzátor a pro zvukový modul. Jen teď z hlavy nedám jestli je možné zároveň použít zvukový modul a kondíky, musel bych se podívat do návodu. Každopádně se jedná o jeden z nejlepších mini dekodérů které vůbec existují.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod Radek Strnad » úte 24 kvě, 2011 6:23 pm

Tak to je dobrá zpráva.A ještě reflektor.No......Musel by ale někdo zkonstruovat jiný plošňák s reflektorem ovládaným zvlášť.Kéž by se toho někdo ujmul.Mít doma na tohle výbavu,neváhal bych.Není to rozhodně nic složitého.Škoda,že tuhle mašinku soudruzi z NDR takto zprznili.Je to k vsteku.Člověk si koupí model skoro za 2.000,- a pak se s tím doma pere a vymýšlí,aby to vůbec bylo schopné provozu se základními funkcemi,které má dnes už každá mašina i od průměrných výrobců.Nejhorší je,že na straně patice není skoro žádné místo na osvětlení a pro Power 1 připadá v úvahu jedině ta bouda.Nebo vyndat zátěž,ale nedovedu si pak představit tu jízdu.Snad by bylo i lepší vyhodit patici,dát tam drátkový dekodér do boudy-ten nezabere celý průhled a Power 1(Houmwer 1)dát na místo patice.Ale to by musel být fakt malý kondík s co největší kapacitou-470mikroFje asi nejmenší možná,protože mašinka zastavuje jen velmi výjimečně.Pro jistotu bych i přidal sběrné kartáče na okolky hnacích dvojkolí(to u svých asi ještě udělám).Do pojezdu by to mělo jít přišroubovat třeba šroubem,který drží kastli.Mělo by stačit vystříhnout to z bronzu,příslušně naohýbat a skrz vyvrtaný otvor přišroubovat.Až bude čas,zkusím něco vymyslet.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod TTmili » úte 24 kvě, 2011 7:14 pm

Osobně už se asi 2 roky chystám na radikální přestavbu T334.0089, původně jsem chtěl vyměnit i motor, ale je to zbytečné (asi) tak jsem si koupil pouze 2mm kluzná ložiska která přijdou do těch plastových držáků které drží vpodstatě i motor na místě a zároveň dělají ložiska hřídely. Je to docela nešťastný protože se to po čase provozu vymlátí a pak se hejbe při záběru celý motor a mašina skáče jak koza. Také úplně odstraním boční sbírání proudu, všechno půjde strunami zezvrchu. Prostřední náprava přijde vyměnit za celokovovou, je těžší, líp sedí, líp vede, atd. takže také samá pozitiva. Zároveň při té příležitosti udělám i osvětlení (pravděpodobně bez reflektoru, nebo možná ještě vyměním dekodér - teď má N025). Osvětlení bych rozhodně neřešil plošňákem, ano je to sice elegantní a opakovatelný ale musí se ubýrat závaží a toho je v tý mašině žalostně málo. Takže v mým případě to vyhrály SMD vsazený přímo do světel, zezadu zakitovaný a zatřený černou, zepředu zatřený bílou a "přesklený" ClearFixem následně lehce zmatněným šmirglem. Pochopitelně nemám zájem na tom aby byla kastle pevně spojená s rámem, z toho vyplívá že budu muset drátky od ledek vyvést do kabiny a napojit na extra třípinový konektor.
Toliko k mým plánům se starou verzí, pro novou plánuji něco podobného, s tím rozdílem že pravděpodobně dosadím buď větší balast nebo kondíky, nebudu se vztekat s ložisky a kastle přijde úplně předělat lepty od HekTTora (tj. budu kupovat Start-setovku).
Doufám že to nebude považováno za plevel, někomu trápícímu se nad starou verzí že to pomůže a že to bude snad i částečně použitelné pro novou verzi.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod Radek Strnad » stř 25 kvě, 2011 5:29 pm

S tím kovovým dvojkolím je to dobrý nápad,stačí střed natřít našedo a mělo by to sbírat lépe.Ono by vůbec neškodilo udělat středovou nápravu hnací.Možná to vyzkouším.Mám několik rosničkových dvojkolí s pastorkem z výprodeje v sebnitz.Některá sice kulhají,ale po vysunutí kol a seříznutí konců os,by to se dvěmi vloženými mezi krajní hnací nápravu mohlo vyjít.Byl by zachován převodový poměr a vybrousit drážky na osy by v plastovém pojezdu neměl být závažný problé.Jen dodržet souosost a být přesný.S tím konektorem na světla je to možná zbytečná drátovna.Na mém rajčeti je obrázek u BR89,kde jsem spojení vyřešil pomocí pružných strun a drátky na propojení tak nejsou nutné.Tady by to mělo jít myslím také.Ono to závaží zas tak moc závažím není.Kdyby byl větší setrvačník na úkor pseudozávaží,bylo by zase o problém méně.Od té doby co se nesmí používat v zátěži olovo je možná těžší mosaz ze setrváku.Nebo odlít nové,zkrácené a olověné závaží do formy.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod TTmili » stř 25 kvě, 2011 6:45 pm

Právě že jsem přemýslel i o pohonu třetí nápravy (ale musely by se použít 3 a další liché počty vložených koleček) ale tím se zamezí zároveň možnosti manevrování střední nápravy. Proto jsem přemýšlel nad pohonem řemenicí ale myslím že je to zbytečné. Co se týče drátování, ten konektor (obyčejný 2.54mm DIL konektor) se bezproblému schová a není kdoví jak složitý. Navíc je to dle mě spolehlivější (používám v patrákách a plná spokojenost). Jinak co se týče závaží, neznáš někoho kdo by byl schopen odlévat olovo, určitě by to strašně pomohlo, ani ten cín není totiž dostatečně těžký.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod radula63 » stř 25 kvě, 2011 7:17 pm

Taky jsem přemýšlel jak spolehlivěji hnát rosničku po kolejích (v té době ještě BTTB "rosňu", ze které zůstala po přestavbě jen kastle):
Přestože ještě není zdaleka dostavěn, jezdí mi spolehlivě bez poruch a zadrhávání (bez ztráty proudu) cca 4 roky. Fota přidávám jako námět, jak se dá řešit pojezd v rosničce v TT.
Obrázek
Obrázek
Pojezd je stavěn ze staré převodovky z parní loko BR78 (sice má rozvoz mezi 1. a 2. nápravou a 2. a 3. nápravou stejný, ale masky na rámu tento nedostatek skryjí), na osy kol nalisovány menší nápravy. Rám je z mosazného plechu. Nutno říci, že i když mám doma další 2 rosničky Tillig ve verzi bez rozhraní a setrvačníku, tak mnou stavěný pojezd jezdí tiše, lehce a výhybky EW1 nedělají žádný problém, tj. větší pravděpodobnost zastavení při pomalé jízdě má převodovka Tilliga.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1369
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod Radek Strnad » pát 27 kvě, 2011 9:29 am

Tak jsem do obou svých strojů nainstaloval kovová střední dvojkolí od Tilliga.Použil jsem jednostraně izolovaná o průměru 8,3mm,která se používají na vagóny.Ubrousil jsem hroty,nabarvil na šedo a protože mají tenší osičku, než má rosničkové dvojkolí,vlepil jsem do nápravové šachty v pojezdu dvě účka,vytvarovaná z tenkého mosazného drátku,připájená na společný obdélníček také z mosazi.Tím se vymezí vůle dvojkolí a zároveń se zmenší třecí plocha a je větší pravděpodobnost otáčení.Vodivost se zlepšila o 100%.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod radula63 » pát 27 kvě, 2011 1:57 pm

Dobrý nápad Radku. Prubnu to taky tak. :wink:
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1369
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod Radek Strnad » pát 27 kvě, 2011 6:18 pm

To není můj nápad,ale chytrá rada od TTmili.Kdyby z výroby použili takovéto dvojkolí i jako ta dvě hnací,zase by byl jeden problém vyřešen.Trochu jsem také změnil některé hodnoty CV na dekodéru.Teď už mi mašinky jezdí téměř bez chyby.Ještě se poptám po kondíku s větší kapacitou a pak už to bude dokonalost sama.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod Jarda H. » stř 15 čer, 2011 2:35 pm

Pro kolegy jezdící v VI.epoše upozornění na modely firmy LORENZ - sada 3x cisterna ČD Cargo nebo samostatně jedna cisterna ČD, obrázky níže (zdroj - nejmenovaný e-shop, nabízející jejich dodání) :
Lorenz1.jpg
Lorenz2.jpg



PS : odkaz na origo stránky Lorenz zde : http://www.lorenz-modellbahn.de/indexie.htm sadu 3 ks cisteren ČD Cargo tam v novinkách r.2011 nenajdete, neboť se (prý) jedná o malosériovou limitku
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod JBr » stř 15 čer, 2011 3:44 pm

Byly k dostani na burze, provedeni klasika Lorenz, potisk velmi dobre provedeny. V pripade stribrne a modre cisterny (podobne jako u vyrocnich limitek Loco) sice zbarveni podle normy Cargo, ale s zadnym vozem v takovych barvach se realne setkat nejde (minimalne zatim, realne spis buhvi jestli nekdy).

Cisterna CD je k mani se dvema ruznymi cisly.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod Jarda H. » stř 15 čer, 2011 5:35 pm

JBr píše: ..... V pripade stribrne a modre cisterny ..... sice zbarveni podle normy Cargo, ale s zadnym vozem v takovych barvach se realne setkat nejde (minimalne zatim, realne spis buhvi jestli nekdy).


..... což je u modelů ČSD / ČD od zahraničních výrobců poměrně časté. I když ani čeští výrobci nejsou výjimkou. Ale kupce si to najde.
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Fox a 3 návštevníků