Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod PaMi » pon 28 úno, 2011 9:29 am

aldrin píše:No v podstate tyhle motory uz existuji. C-sinus motor od Trixe. Bezudrzbovy motor bez uhliku, se sroubovicove vinutou kotvou z pernamentniho magnetu. Nevim jestli tenhle typ davaji i do N, ale novy pary od Trixe v N maj motor velikosti malicku v kotli. Takze technologie uz je.

Dají se někde takovéto motorky koupit samostatně? (kdyby se k tomuto dotazu měla rozvinout širší diskuze, tak prosím o přesměrování do jiného vlákna)
-- TT -- ČSD -- Jenom pro radost -- TrainController 8.0 Gold -- Moduly
Uživatelský avatar
PaMi
 
Příspěvky: 508
Registrován: úte 04 bře, 2008 1:57 pm

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod V_Báňa » pon 28 úno, 2011 10:34 am

PaMi píše:
aldrin píše:No v podstate tyhle motory uz existuji. C-sinus motor od Trixe. Bezudrzbovy motor bez uhliku, se sroubovicove vinutou kotvou z pernamentniho magnetu. Nevim jestli tenhle typ davaji i do N, ale novy pary od Trixe v N maj motor velikosti malicku v kotli. Takze technologie uz je.

Dají se někde takovéto motorky koupit samostatně? (kdyby se k tomuto dotazu měla rozvinout širší diskuze, tak prosím o přesměrování do jiného vlákna)


To už existuje asi 30 let, jen firma MArklin/trix si je nazvali C-sinus. Ostatní tomu říkaji bezkartáčové/brushless motory, v průmyslu PM motory nebo taky střídavé AC serva. Letečtí elektroleti na tím několik let výhradně poháni své modely, tam už komutatorvé dávno skončily. Bohužel je k tomu potřeba elektronika a její stabilní napájení, jinak se to ani nepohne, takže to jsou motory sice výborných vlastností , ale výhradně pro DCC . Na analogu by to fungovalo spíše mizerně, taky jsem o tom teoreticky uvažoval :x .
V_Báňa
 
Příspěvky: 103
Registrován: stř 07 kvě, 2008 2:43 pm
Bydliště: Praha

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod michal_n_cz » pon 28 úno, 2011 12:43 pm

V_Báňa píše:
PaMi píše:
aldrin píše:No v podstate tyhle motory uz existuji. C-sinus motor od Trixe. Bezudrzbovy motor bez uhliku, se sroubovicove vinutou kotvou z pernamentniho magnetu. Nevim jestli tenhle typ davaji i do N, ale novy pary od Trixe v N maj motor velikosti malicku v kotli. Takze technologie uz je.

Dají se někde takovéto motorky koupit samostatně? (kdyby se k tomuto dotazu měla rozvinout širší diskuze, tak prosím o přesměrování do jiného vlákna)


To už existuje asi 30 let, jen firma MArklin/trix si je nazvali C-sinus. Ostatní tomu říkaji bezkartáčové/brushless motory, v průmyslu PM motory nebo taky střídavé AC serva. Letečtí elektroleti na tím několik let výhradně poháni své modely, tam už komutatorvé dávno skončily. Bohužel je k tomu potřeba elektronika a její stabilní napájení, jinak se to ani nepohne, takže to jsou motory sice výborných vlastností , ale výhradně pro DCC . Na analogu by to fungovalo spíše mizerně, taky jsem o tom teoreticky uvažoval :x .

Ty motorky se v železničních modelech moc nepoužívají možná škoda. Ze známých výrobců to má maerklin jak píše V. Báňa, ty modely s motory C-Sinos jsou podstatně dražší... Co já jsem někde našel tak tato švýcarská firma rail4you na zakázku předělává do modelů tyto motory. Pro inspiraci odkaz jak to vypadá - je to docela veliké:
http://www.rail4you.ch/dokumente/Drehstrommotor.pdf
http://www.rail4you.ch/dokumente/DsM2.pdf
Chce to také příslušný speciální dekodér, mám dojem že Zimo ho dělá.
Pro aldrin: podle mne v tom N-ku se asi jedná bezjádrové motorky systém faulhaber.
Michal N.
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 869
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod fivejohny » stř 02 bře, 2011 8:38 am

mně to připomíná Rokal z 50-ých let, bohužel k nám se to nevozilo komunisti na to neměli. Obrázky zašlu zájemcům mailem nafocenou mám BR 85.006 spřáhla nejsou Tillig ale původní, Tillig si asi jen vzal inspiraci.
fivejohny
 
Příspěvky: 21
Registrován: čtv 25 bře, 2010 1:23 pm

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » čtv 10 bře, 2011 5:06 pm

zdravím tak jak to vypadá bližší termín není a verze bude zeleno šedá čsd ? Jako zahřívací prvopočátek? :lol: :wink:
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod freekey » ned 20 bře, 2011 1:10 pm

Podle toho co jsem zaslechl z debaty na burze, na ten termín můžeš zapomenout. Mluvilo se tam něco o tom, že velmi optimistický termín je polovina května :roll:
Https://www.kolejiste.cz
freekey
 
Příspěvky: 375
Registrován: sob 11 dub, 2009 11:28 pm
Bydliště: Brno

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod airwar » pon 21 bře, 2011 11:12 am

freekey píše:Podle toho co jsem zaslechl z debaty na burze, na ten termín můžeš zapomenout. Mluvilo se tam něco o tom, že velmi optimistický termín je polovina května :roll:


Měl jsem za to že první Brejlovce od MTB měli být na přelomu leden/únor 2011, problém bude nejspíš v tom že v modelové železnici existuje nějaký jiný kalendář. :mrgreen:
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod JBr » pon 21 bře, 2011 12:22 pm

Na burze byl zminovan problem s dodavateli materialu na lisovani.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod pepiknemecek » pon 21 bře, 2011 4:57 pm

Problém je v tom že se jedná o první model mašiny od MTB a když už se zdá že jsou všechny podstatné problémy zvládnuty, vyplavou na povrch věci úplně jiného ražení. Všichni výrobci jsou závislí na spoustě dalších výrobců a dodavatelů kteří ně vždy plní svoje závazky na 100% a včas. Pevně věřím že se všechny tyto problémy podaří odstranit v krátkém čase a všichni se už konečně dočkáme kvalitního modelu od českého výrobce. :wink:
Uživatelský avatar
pepiknemecek
 
Příspěvky: 159
Registrován: stř 02 úno, 2011 6:43 pm

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod vlk30 » úte 22 bře, 2011 10:14 pm

Vzheledem k vyhlasovanym terminum napr. u CD bastarda od Kuehna se nedeje nic dramatickeho,radsi pozdeji ale prece.
vlk30
 
Příspěvky: 62
Registrován: pon 03 led, 2011 9:54 pm

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod ef605 » úte 17 kvě, 2011 4:23 pm

Nejsou nějaké nové informace o průběhu výroby? Ze začátku to byla skoro hysterie a teď měsíc žádná zpráva. Od Roca jsem naštěstí žádného neobjednal (viz problémy) mám objednaného jednoho u Kuehna a chtěl jsem jednoho od MTB.
ef605
 
Příspěvky: 28
Registrován: úte 11 srp, 2009 7:06 pm

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod pepiknemecek » úte 17 kvě, 2011 5:55 pm

Zdravým všechny nedočkavce.

Podle mých informací by měli být první kousky k dispozici v sobotu 21.5. na Pražské burze v Opletalově ulici :) Pravděpodobě zatím "jen" verze zelenošedá ČD.

Přejďte se všichni podívat, model stojí určitě za to.
Uživatelský avatar
pepiknemecek
 
Příspěvky: 159
Registrován: stř 02 úno, 2011 6:43 pm

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod airwar » úte 17 kvě, 2011 7:18 pm

ef605 píše:Nejsou nějaké nové informace o průběhu výroby? Ze začátku to byla skoro hysterie a teď měsíc žádná zpráva. Od Roca jsem naštěstí žádného neobjednal (viz problémy) mám objednaného jednoho u Kuehna a chtěl jsem jednoho od MTB.


Kdyby měsíc, pan Báňa mlčí už 2,5 měsíce, a ani na stránkách projektu není už pár měsíců žádná aktualizace, takže se obávám nejhoršího, škoda ... :(
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod Jarda H. » úte 17 kvě, 2011 7:32 pm

airwar píše: ..... pan Báňa mlčí už 2,5 měsíce, a ani na stránkách projektu není už pár měsíců žádná aktualizace, takže se obávám nejhoršího, škoda ... :(



Potvrdím informaci, co napsal pepiknemecek, respektive to, že brejlovec by měl vyběhnout oficiálně na trh nyní v květnu 2011 ! Čerpám přímo z informací od pana Báni - na modelu se pracuje, finišuje ... takže jen ještě chvíli vydržet :!:
Oficiální uvedení na trh určitě pan Báňa oznámí včetně dalších informací v souvislosti s modely MTB :D ......
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod radekkrupka » úte 17 kvě, 2011 8:29 pm

Upřímně řečeno, nepřestávám vycházet z údivu. To má výrobce (ač se ho nezastávám) hlásit na svém webu každý šroubek, který kde utáhl? Dělá to snad Roco, Tillig, Fleischmann a jiní? Ti hodí obrázek do novinkového katalogu (často fotku skutečného stroje) a pak se čeká. Možná uvidíte handmuster někde na veletrhu. Nikomu neberu jeho názor, ale některé reakce mi prostě přijdou dost mimo mísu...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník