Moduly Brno

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod MirekTT » stř 04 kvě, 2011 2:45 pm

No, já k tomu řeknu už jen tolik:
Zásyp štěrku ve stejnoměné vrstvě v přesně daném průřezu bude působit koridorově. Oproti tomu chaotický lokálkový posyp štěrku s občasnými boulemi nebo proláklinami zase schová ten výřez.
Tak si vyberte. :wink:
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod airwar » stř 04 kvě, 2011 3:08 pm

MirekTT píše:No, já k tomu řeknu už jen tolik:
Zásyp štěrku ve stejnoměné vrstvě v přesně daném průřezu bude působit koridorově. Oproti tomu chaotický lokálkový posyp štěrku s občasnými boulemi nebo proláklinami zase schová ten výřez.
Tak si vyberte. :wink:


Ano v tomto máš pravdu, problém je ten že my stavíme lokální trať, přelom 3-4 epocha, štěrkové lože na takových tratí mnohdy leží bez údržby a výměny kolejí 30-50 let, takže na nějaký pravidelný tvar bych moc nesázel, krom toho lokální tratě se dřív stavěli ručně takže se podle mě na to zase ta knehledělo, opravdu jinak vypadá nově strojově budování koridor a lokalní trať stará 30-50 let bez nějaké zásadní údržby.

Ten výřez bude fakticky vidět jen na tom normočele, dál počítám že ten štěrk stejně neurovnáme stejně. Nehledě na to že ten schodek bude potřeba udělat i v tom styroduru z kterého bude modul, což se nepochybně nepovede přesně.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod lachttan.bastr » stř 04 kvě, 2011 5:12 pm

Ahojte,

modeluji, stavím, jezdím a do PC nečumím.

Tady se mlátí prázdná sláma. Souhlasím s Mirkem a s Michalem jet podle normy Zababova. Za léta setkávání i venku už je vychytanej. Prostudujte si pořádně jeho čela. Stezka, čili slangově banket tam je. Samozřejmě norma je kompromisem, protože u DBAG by jste tam projeli s multikárou. Ale i tam není všude po obou stranách. Na lokálce si to udělám zarostlé, stejně jako i koleje.

A budeme schopni sestavit trať znázorňující reálný provoz na výseku sítě? Co když jeden bude chybět, nebo vyjde místo na jiný sled modulů, případně si pozvem další, kteří jedou podle FREMa/Zababova :?: :?: Proto navrhuji ty návěstidla jako žolíky. Buď nebudou a píchne se tam lichoběžník, nebo si zahrajeme na hlavní trať s vjezdama. Odjezdy nejsou dodnes ani na hlavních tratích i v dost velkých stanicích.
Velikost středu = TT = Top Technik = vrchol techniky!
lachttan.bastr
 
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 30 črc, 2009 4:54 pm
Bydliště: Brno

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod MirekTT » stř 04 kvě, 2011 5:54 pm

Vono totiž ten chodníček vedle trati je takovej roztomilej. Mně se třeba už teď nedá dát na mé moduly všude a ani ve skutečnosti si ho kolem V.Pavlovic nijak zvlášť nevybavuju. Ale. Lze udělat to, že jde kolem trati na modulu znázornit a před rozhraním ho lze nechat zaniknout buď pod keřem (samozřejmě plynule, nikoliv utnout) a nebo ho zavést na kolej, ale též střízlivě, žádné výrazné znázorňování.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod Lubomír » stř 04 kvě, 2011 6:47 pm

Tady to jede... Trocha teorie z drážního stavitelství.
Abych vás aspoň trochu potěšil, tak ono nemodelové štěrkové lože by se dalo skousnout jako tzv. zapuštěné. Dříve bylo lože všude pouze zapuštěné, dnes je zapuštěné jen ve stanici a na širé trati je tzv. otevřené. Pakliže byste tedy uvažovaly I. epochu (před rokem 1900), tak problém v nemodelovosti nevidím kdeloliv na širé trati nebo v dopravnách. Zapuštěné štěrkové lože je rovněž i dnes, a to ve stanicích nebo jiných kolejových rozvětveních, a to od/po místa, kde se předpokládá pravidelný posun nebo jen od/po místa cca 5m za krajní výhybkou.
zapustene_loze_stanice.jpg
zapustene_loze_stanice.jpg (56.9 KiB) Zobrazeno 4517 krát

pracovni_rez_stanice.jpg
pracovni_rez_stanice.jpg (45.28 KiB) Zobrazeno 4517 krát
Lubomír
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned 20 črc, 2008 5:45 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod airwar » stř 04 kvě, 2011 9:19 pm

lachttan.bastr píše:Ahojte, modeluji, stavím, jezdím a do PC nečumím.

Tady se mlátí prázdná sláma. Souhlasím s Mirkem a s Michalem jet podle normy Zababova. Za léta setkávání i venku už je vychytanej...


Nemyslím že se zde mlátí prázdná sláma, naopak diskutujeme poměrně věcně a bez emocí, argumentuje se a hledá se řešení... jistě lze slepě převzít všechno od Zababova, ale to že to dělají 10 nebo více let, neznamená že něco nedělají špatně... už jsem pár jejich akcí navštívil a viděl jsem několik zajímavých modulů a dobře zvládnutý grafikon ... stejně tak jeem ovšem viděl množství dřevěných modulů bez krajiny, totální chaos v dopravě a nesmyslně poskládané soupravy ... takže myslím že bychom měli přebrat to dobré co funguje, a ponaučit se z chyb, protože ne každý postup co Zababov používá je nutné opakovat.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod Dan Buchtela » stř 04 kvě, 2011 9:36 pm

airwar píše:.... a ponaučit se z chyb, protože ne každý postup co Zababov používá je nutné opakovat.

Svatá pravda! :)
Zababov není modla a rozhodně nemá patent na rozum. A jako jeden s zprvních členů o tom něco vím. :P
Jen některé zkušenosti jsou podstatně starší a širší než je nějaký Zababov.... A to je také fakt...takže i Zababov se má stále od našich zahraničních kolegů stále co učit. Což na druhou stranu neznamená, že jim někdy nemáme co nabídnout (například my jsme naše N-kové kolegy ve FREMO v podstatě naučili používat návěstidla :-)
Tak Brňáci, hodně štěstí k Vaší modulovce, ať bude podle jakýchkoliv pravidel!
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1179
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: okres ÚL

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod MirekTT » čtv 05 kvě, 2011 5:03 am

Děkujeme za přání Dane :P
I já jsem rád, že zde probíhá otevřená debata propírající každý detail. Z myšlenkových pochodů se zde dá vysledovat jisté vyzrávání, takže když něco rozhodnem, vědí ostatní jak jsme k tomu přišli.

:arrow: Lubomír
Průřez kolejovým ložem ve stanici je zajímavý. Vůbec jsem netušil, že je pod tím vymyšlena takováto drenáž. Je to pak vyústěno do nějakých šachet, nebo se to jen vyvede mimo kolejovou pláň do ztracena?
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod mlha » čtv 05 kvě, 2011 5:37 am

airwar píše:
lachttan.bastr píše:Ahojte, modeluji, stavím, jezdím a do PC nečumím.

Tady se mlátí prázdná sláma. Souhlasím s Mirkem a s Michalem jet podle normy Zababova. Za léta setkávání i venku už je vychytanej...


Nemyslím že se zde mlátí prázdná sláma, naopak diskutujeme poměrně věcně a bez emocí, argumentuje se a hledá se řešení... jistě lze slepě převzít všechno od Zababova, ale to že to dělají 10 nebo více let, neznamená že něco nedělají špatně... už jsem pár jejich akcí navštívil a viděl jsem několik zajímavých modulů a dobře zvládnutý grafikon ... stejně tak jeem ovšem viděl množství dřevěných modulů bez krajiny, totální chaos v dopravě a nesmyslně poskládané soupravy ... takže myslím že bychom měli přebrat to dobré co funguje, a ponaučit se z chyb, protože ne každý postup co Zababov používá je nutné opakovat.

Radši tady o všem třeba měsíc diskutujte,než by jste potom měli něco na modulech předělávat,to potom štve,je pravda,že jsme byli původně rozhodnutí stavět z vexlí EW 2,podle Zababova jsme přešli na EW 3 a teď jsme tomu rádi,navíc jsme se je naučili stavět ze stavebnice,což je nemalý finanční přínos.Takže i Zababov má dobré věci,které lze převzít.
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod Lubomír » čtv 05 kvě, 2011 6:02 am

MirekTT: Odvodnění stanice může být poměrně komplikovaný systém trativodů, které se mohou vyustit na svah tělesa v náspu, do nejbližší vodoteče, zkrátka mimo těleso. Modelujeme-li starší epochy, myslím ale, že nás to nemusí až tak pálit... Myslím, že taková zrekonstruovaná stanice s moderními prvky v VI. epoše by mohla být dost pěkný model. Ale zatím zůstanu u II. epochy. I v té době je ale nutné pamatovat alespoň na příkopy podél stanice. Ve IV. epoše mě nic neláká právě proto, že po stavební stránce byl totální útlum...
Lubomír
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned 20 črc, 2008 5:45 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod airwar » čtv 05 kvě, 2011 6:22 am

mlha píše:
airwar píše:
lachttan.bastr píše:Ahojte, modeluji, stavím, jezdím a do PC nečumím.

Tady se mlátí prázdná sláma. Souhlasím s Mirkem a s Michalem jet podle normy Zababova. Za léta setkávání i venku už je vychytanej...


Nemyslím že se zde mlátí prázdná sláma, naopak diskutujeme poměrně věcně a bez emocí, argumentuje se a hledá se řešení... jistě lze slepě převzít všechno od Zababova, ale to že to dělají 10 nebo více let, neznamená že něco nedělají špatně... už jsem pár jejich akcí navštívil a viděl jsem několik zajímavých modulů a dobře zvládnutý grafikon ... stejně tak jeem ovšem viděl množství dřevěných modulů bez krajiny, totální chaos v dopravě a nesmyslně poskládané soupravy ... takže myslím že bychom měli přebrat to dobré co funguje, a ponaučit se z chyb, protože ne každý postup co Zababov používá je nutné opakovat.

Radši tady o všem třeba měsíc diskutujte,než by jste potom měli něco na modulech předělávat,to potom štve,je pravda,že jsme byli původně rozhodnutí stavět z vexlí EW 2,podle Zababova jsme přešli na EW 3 a teď jsme tomu rádi,navíc jsme se je naučili stavět ze stavebnice,což je nemalý finanční přínos.Takže i Zababov má dobré věci,které lze převzít.


Zababov je pro nás základ z kterého vycházíme a tvoříme to tak ab to bylo plně se Zababovem kompatibilní, takže normočela, rozměry modulů, elektrické zapojení, používané barevné odstíny materiálů - to vše ej Zababov, ale pochopitelně pokud narazíme na něco co se nám zdá envhodné hledáme řešení které by bylo vhodnější, ovšem stále při plném zachování kompatibility se Zababovem.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod depo201 » čtv 05 kvě, 2011 6:26 am

Přátelé, já už rezignuju. Mě ty debaty berou sílu a chuť do práce :). Dokončím co jsem začal, slíbil a chci dokončit a pak uvidím.

Doufám, že se za pár týdnů nepřipojím a nebudou spojovací otvory jinde :mrgreen:
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod Lubomír » čtv 05 kvě, 2011 6:32 am

Přátelé, ještě k chaotičnosti svršku lokálek:
Dnes možná beze všeho, ale dříve byl naprosto jiný vztah k udržování tratě a bezprostředního okolí, než je tomu v posledních 10 - 20 letech.

Přikládám pohlednici tratě u Ivančic cca z roku 1925 z mé sbírky:
Trať u Ivančic 192x sb LB.jpg
Trať u Ivančic 192x sb LB.jpg (219.06 KiB) Zobrazeno 4464 krát
Lubomír
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned 20 črc, 2008 5:45 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod milan ferdián » čtv 05 kvě, 2011 6:47 am

depo201 píše:Přátelé, já už rezignuju. Mě ty debaty berou sílu a chuť do práce :). Dokončím co jsem začal, slíbil a chci dokončit a pak uvidím.

Doufám, že se za pár týdnů nepřipojím a nebudou spojovací otvory jinde :mrgreen:


Ty nad ničím nepřemýšlej a nic už neupravuj.Dotáhni do zdárného konce Bořetice.Díval jsem se na tvůj web.V případě, že spojovací otvory budou jinde,tak svěrky a je to.. :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod MirekTT » čtv 05 kvě, 2011 6:56 am

Michale co blázníš, vždyť k žádným názorovým třenicím nedochází. Diskutujeme úplně stejně, jako vždycky. No, abych tedy debatu posunul dál, mám další problémík a bude se týkat nás všech.

Stanice a vjezdová návěstidla:
Jde o výtažnou délku ke vjezdovému návěstidlu, polohu výtažného kolíku a tím rozměr předstaničního návěstního modulu. A až bude víc traťových, zavedl bych i předvěsti. Mnitka polohy návěstidel a kolíků už předznamenal v hospodě a shruba z toho bysme měli vycházet.

Jsou myslím následující varianty:
a)Jako výtažný modul použít před stanici libovolný standardní traťový modul délky asi 80cm a za něj použít návěstní modul, vlastně ani ne modul, ale vložku s návěstidlem. Výhoda je univerzálnost používání jakýchkoliv modulů pro výtažné délky ke kolíku. Nevýhoda je, že je to natolik revoluční řešení, že je málokdo stráví a výtažný kolík by se musel zapíchnout nouzově někam do chomáčku trávy traťového modulu. Elektronika návěstidla by byla vyvedena přes konektor mimo vložný modulek.
b)Jako výtažný modul použít před stanici standardní traťový délky asi 80cm a za něj použít návěstní modul, který už by byl malý standardní návěstní modul malé délky (řekněme do 15-ticm, ale větší ne, to by postrádalo smysl) i s návěstidlem a kolíkem, přestavníkem a elektronikou.
c)Nebo do vybraných klubových modulů našich členů předchystat šachty a v případě jejich použití na výtažné je osadit návěstidlem na setkání. Nevýhoda je absence v případě neúčasti majitele předchystaného návěstního modulu na setkání.
d)Udělat ryze předstaniční vjezdové moduly řekněme do 50ticm i snějakým dalším něčím, např přejezdem apod. (upřímně tohle se mi líbí ze všeho nejmíň, pro neuniverzálnost použití takových modulků)
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků