Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2011 !!

Příspěvekod Pavel Čáp » úte 22 úno, 2011 1:02 pm

lachttan.bastr píše:Dovoluji si, ikdyž je to zmiňováno i na vlákně novinek, některé věci ohledně brejlovců na pravou míru. Brejlovce si u Kühna objednal a taky zafinancoval, no dal tam dost €€€, jeden modelářský klub, jehož jsme s DS členové. Proto je u nás výhradním distributorem, aby se mu něco vrátilo. Další dvě verze jsou volně, snad pro němce, aby se dorovnal zbytek €€€.
Protože Kühn dělá kvalitu bez kompromisů, může se termín posouvat. Hlavně, že slyší a řídí se našimi připomínkami. Do budoucna nevylučuje ani Bertu, čili T 478.1/2. (Vzhledově stejné, jen dvojka byla nákladní bez PG 500, tudíž bez topných spojek)

Jinak Brejlovci, řada 3 a 4 se lišila v několika detailech. Trojkové měli "pegasy", takže topné spojky, ale hlavně první série, prosím o doplnění do kterého čísla, měli jen dvě světla. Barva se měnila pomocí clonek(?). Čtyřkové už měli elektrické topení, takže kabel. Nehodí se tedy ke starším vozům a měly vždy čtyři světla. Jinak se omlouvám znalcům, ale nevím o žádných dalších odchylkách. Tedy vzhledových na úpravu modelů. Snad jen, že současně provozované stroje mají podvozky většinou na pryžokovových sloupcích, místo původních závěsek.

Snad se nejedná o reklamu.


Dovolím si reagovat na již starší příspěvek. Teprve nyní jsem si pročetl celé vlákno a úplnou odpověď jsem nenašel. Pokud tam je a jen jsem ji přehlédl omlouvám se za vození uhlí do dolů. Navíc nemám při ruce podklady, takže píšu po paměti, ale snad se mýlit nebudu. Vezmeme-li za standartní provedení trojkového brejlovce stroje třetí a čtvrté série, ostatní se (vnějším vzhledem) lišily následovně:
1) Prototypy (T 478.3001 a 002) - bočnice bez prolisů, dvě poziční světla, v rámu není příprava pro montáž automatického spřáhla, pětiúhelníková víka v bočnici strojovny bez větrací mřížky, naopak malá větrací mřížka vedle tohoto víka v pravé bočnici, kratší madlo pod čelními okny, pluh se svislými oválnými otvory.
2) Ověřovací série (003 - 012) - Bočnice již mají standartní provedení prolisů, dvě poziční světla, v rámu není příprava pro montáž automatického spřáhla, pětiúhelníková víka v bočnici strojovny bez větrací mřížky, naopak malá větrací mřížka vedle tohoto víka, pluh se svislými oválnými otvory, madlo pod čelnímim okny již standartní délky.
3) I série (013 - 072) - dvě poziční světla, v rámu již je příprava pro montáž automatického spřáhla, pětiúhelníková víka v bočnici strojovny s větrací mřížkou, větrací mřížka vedle tohoto víka do č 059(?), u dalších strojů I série v místě mřížky jen chybí prolisy, pluhy již ve standartním provedení.
4) II série (od 073) zahrnuje několik odlišných provedení:
a) do č. 081 plus 087 - dvě poziční světla, větrací mřížka vedle víka v bočnici již vynechána a na její místo prodlouženy prolisy.
b) 082 - 086, 088 - 105 - mezi stávající dvojici světel v nezměněné rozteči doplněna druhá dvojice. Celkově tak rozteč světel je menší než u pozdějších provedení. Mimochodem, když se po r. 1988 dosazovaly tabulky s novými čísly, musely se u těchto lokomotiv u krajů vykrojit, jinak by se jim mezi světla nevešly. Právě sériová rozteč světel je jednou z chyb (byť sotva postřehnutelných) u modelu ROCO. Stroje T 478.3089 a 091 (?) dostaly z výroby zkušební červený nátěr, každá v jiném provedení.
c) od č. 106 již standartní provedení. T 478.3127 z výroby poslední v šedozeleném nátěru, další již všechny červené včetně střechy a s šedým rámem.
Během provozu dost lokomotiv pozměnilo vzhled, zejména ty, které byly opraveny po nehodách při využití dílů z jiných zrušených strojů, případně byly celé lokomotivy přečíslovány a tak svým vzhledem neodpovídaly svému číslu. Nejmarkantnější to bylo tam, kde se na stroje vyšších čísel dostaly dvousvětlové čelníky a naopak, takže stroje T 478.3009, 328, 355, 372 měly na jednom čele dvě světla a na druhém čtyři.

Jsem moc rád, že se na trhu konečně začaly objevovat modely československých lokomotiv a zejména, že mezi prvními je brejlovec. Právě pro absenci vozidel ČSD jsem před pětadvaceti lety s modelářstvím přestal a teprve pod vlivem potomstva jsem se k němu před pěti lety vrátil. Moc doufám, že model od p. Kuehna dostojí pověsti svého tvůrce a že se bude jednat o kvalitní a precizně zpracovaný model (objednané mám tři, zatím). Snad se Československý trh stane pro výrobce natolik atraktivní, že budou i nadále vyvíjet a vyrábět modely dalších našich vozidel. Co se lokomotiv týče, mým soukromým přáním je bardotka, pomeranč a brejlovec z první či ověřovací série.
Pavel Čáp
 
Příspěvky: 114
Registrován: stř 02 úno, 2011 4:19 am

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2011 !!

Příspěvekod DS Model » úte 22 úno, 2011 1:26 pm

lachttan.bastr píše:Dovoluji si, ikdyž je to zmiňováno i na vlákně novinek, některé věci ohledně brejlovců na pravou míru. Brejlovce si u Kühna objednal a taky zafinancoval, no dal tam dost €€€, jeden modelářský klub, jehož jsme s DS členové. Proto je u nás výhradním distributorem, aby se mu něco vrátilo. Další dvě verze jsou volně, snad pro němce, aby se dorovnal zbytek €€€.


Ahoj všem,
tenhle starší příspěvek mně docela pobavil. A nebýt Pavla Čápa, upadl by nejspíš v zapomnění.
Mohu na 100% potvrdit, že žádný modelářský klub se na výrobě, vývoji a co já vím co ještě Brejlovce nijak nepodílí. A finančně už vůbec ne! Je to pouze a jen má vlastní iniciativa. O Brejlovci s Torstenem Kuehnem komunikujeme zhruba už 3 roky a nebýt nekalých praktik jedné konkurenční firmy, Brejlovec od Kuehna by po našich kolejích jezdil už cca 2 roky. Ale teď to rozhodně doženeme!! :-D
Milý Lachtane, když nevím..tak se zeptám a neplácám nesmysly.

Pro Pavla Čápa - díky za vyčerpávající info. Snad jedině doplním, že ten pokusný nátěr měl být u 090 (místo 091), ale docela brzo o něj přišel. Ale za to číslo bych ruku do ohně nedal. Snad bude vědět někdo další?

Pěkný den

David S.
DS Model
DS Model
 
Příspěvky: 285
Registrován: stř 15 zář, 2010 8:56 am

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2011 !!

Příspěvekod Pavel Čáp » úte 22 úno, 2011 2:22 pm

Je to možné. Psal jsem to z hlavy, časem ještě upřesním.
Pavel Čáp
 
Příspěvky: 114
Registrován: stř 02 úno, 2011 4:19 am

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2011 !!

Příspěvekod George V. » úte 22 úno, 2011 4:36 pm

Na jednu věc jste při jistě vyčerpávajícím popisu seriíí brejlovců zapoměl, a to tvar nádrže - prototypy a ověřovací serie měla nádrž tvarově podobnou (stejnou) jako řada 751 (Barča). Tato nádrž se pak během provozu vyskytla ještě min. na jedné seriové lokomotivě, bezpečně vím o čísle 87 (je taktéž dvousvětlová).
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2011 !!

Příspěvekod Matijak » úte 26 dub, 2011 8:36 pm

Ano, červené byly 089 a 090, dodány do Děčína. 091 už byla opět zeleno-šedivá. Jinak, jak jste teď s objednávkami limitovaných brejlovců T478.3161 a 187? Jsou ještě, nebo si na ně mám nechat zajít chuť?
Matijak
 
Příspěvky: 3
Registrován: úte 26 dub, 2011 7:52 pm

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2011 !!

Příspěvekod DS Model » stř 27 dub, 2011 6:30 am

Matijak píše:Ano, červené byly 089 a 090, dodány do Děčína. 091 už byla opět zeleno-šedivá. Jinak, jak jste teď s objednávkami limitovaných brejlovců T478.3161 a 187? Jsou ještě, nebo si na ně mám nechat zajít chuť?


Dobrý den,
obávám se, že poslední otázka se nehodí do této diskuze. Přeci jen, na tomto "veřejném" fóru jsou zaměřeni poněkud jinak. Pokud máte jakoukoliv zvídavou otázku ohledně Brejlovců od Kuehn Modell, napiště mi přímo na modely@modelyasport.cz . Rád odpovím.
Pěkný den

David Strupp
DS Model
www.modelyasport.cz
DS Model
 
Příspěvky: 285
Registrován: stř 15 zář, 2010 8:56 am

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2011 !!

Příspěvekod DS Model » pát 20 kvě, 2011 10:44 am

Ahoj přátelé,
na mých stránkách najdete fotografii prvního Brejlovce od firmy Kuehn. Na případné dotazy se těší
David Strupp
DS Model
 
Příspěvky: 285
Registrován: stř 15 zář, 2010 8:56 am

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2011 !!

Příspěvekod Hříbek » pát 20 kvě, 2011 12:00 pm

DS Model píše:Ahoj přátelé,
na mých stránkách najdete fotografii prvního Brejlovce od firmy Kuehn. Na případné dotazy se těší
David Strupp

Hmmm, vypadá to nadějně.
Hlavně mě potěšila ta kovová madla všude, tedy i u dveří, narozdíl od Roco(sch)made.
Hříbek
 
Příspěvky: 135
Registrován: pát 24 zář, 2010 9:25 am

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2011 !!

Příspěvekod lisacik » pát 20 kvě, 2011 7:13 pm

DS Model píše:Ahoj přátelé,
na mých stránkách najdete fotografii prvního Brejlovce od firmy Kuehn. Na případné dotazy se těší
David Strupp


Nuz vyzera to nadejne. Naschval som si zvacsil obrazok z Davidovej stranky a vylosok je pekne cisty. Mozno by bolo dobre, keby bol uvolneny obrazok predku (no chce to cas a bude aj predok).
Vdaka.
Jano

PS: Zaujal ma ten otvoreny motor. To tak ostane? Preco bolo zvolene toto riesenie? d.
lisacik
 
Příspěvky: 264
Registrován: stř 13 říj, 2010 8:29 pm

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2011 !!

Příspěvekod DS Model » pát 20 kvě, 2011 7:34 pm

Mrknul jsem na fotky vnitřního rámu lokomotivy, motor je odspodu úplně krytý a z vrchu bude deska plošného spoje. Je to stejné, jako například u Herkula . Takže motor je komplet schovaný :-)

ds
DS Model
 
Příspěvky: 285
Registrován: stř 15 zář, 2010 8:56 am

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2011 !!

Příspěvekod MartinP » pát 20 kvě, 2011 8:17 pm

David ve svém příspěvku mluví o fotkách v množném čísle ale na jeho webu je pouze jedna . Že by byl k nám tak ohleduplný a rozhodl se dávkovat nám je postupně aby nás radostí netrefil šlak ? Davide já nepojedu za tebou domů 300 km abych si je prohlídl . Rychle je tam nalej všechny !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-)
MartinP
 
Příspěvky: 75
Registrován: úte 01 led, 2008 7:00 pm
Bydliště: Lipník n/B

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2011 !!

Příspěvekod DS Model » pát 20 kvě, 2011 8:38 pm

Ahoj Špacírko :-)
já bych rád, ale Kuehn mi to nedovolil..:-) Přeci jen, je to jeho byznys. Je to možná i proto, že některé věci se budou ještě upravovat, tak aby nevznikly nějaké zbytečné diskuze než bude hotovo.
Ale jestli chceš, klidně si výlet udělej..:-)
ds
DS Model
 
Příspěvky: 285
Registrován: stř 15 zář, 2010 8:56 am

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2011 !!

Příspěvekod George V. » sob 21 kvě, 2011 4:43 am

MartinP píše: Že by byl k nám tak ohleduplný a rozhodl se dávkovat nám je postupně aby nás radostí netrefil šlak ?


...šlak asi brzo trefí nás HO pozitivní. Oni nestačí ty Y od Kuehna, budou dráždit ještě s brejlovcem. :mrgreen: :mrgreen:
Naposledy upravil George V. dne sob 21 kvě, 2011 11:33 am, celkově upraveno 1
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2011 !!

Příspěvekod Jarda H. » sob 21 kvě, 2011 9:45 am

George V. píše: ...... šlak asi brzo trefí nás HO pozitivní. Oni nestačí ty Y od Kuehna, budou dráždit ještě s brejlovcem. :mrgreen: :mrgreen:


A co až nám vyběhne na trh v TT bardotka - dřív než v H0, jako že to tak zatím vypadá :lol: :lol: :lol: !
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2011 !!

Příspěvekod George V. » sob 21 kvě, 2011 11:32 am

...tak toho bych se zas nebál. Leda, že by byla od Kuehna :D
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků