radula63 - kolejiště Odbočná dle Milana Ferdiána

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

radula63 - kolejiště Odbočná dle Milana Ferdiána

Příspěvekod cernos » sob 12 úno, 2011 8:53 pm

Ahoj lidičkové,

stal jsem se šťastným majitelem knížky od Milana Ferdiána a rád bych si postavil kolejiště, které by mělo být jím inspirované. Jedná se o "upravenou" 27 Dolní Lhotu. Milana jsem kontaktoval a s umístěním návrhu na web souhlasil.

Nejdříve bych měl říct, že jsem začátečník, ale nebojím se toho. Ovládání bych viděl na DCC, velikost 160x100 je maximum co můžu využít.

Rád bych zde proháněl srdeční záležitost - Brejlovec a 2 rychlíkové vozy. Tato souprava bude jezdit výhradně na vnějším okruhu. Koncová stanice by mohla být třeba pila nebo raději nějaká vápenka - vozy na vápno mi rovněž učarovaly. Tahat by to měla na hlavní nádraží asi rosnička. Výtopna na hlavním nádraží bude i s popelovou jámou jen pro mou nefunkční párovku BR 35, ale to není nutností.

Můžete tedy mrknou na to co jsem "zplodil"? Ve Wintracku jsem začal dělat až včera, tak omluvte výsledek. Prosím o postřehy, náměty, rady apod.

EDIT: Případně se na to vyprdnout a postavit 22 Odbočná s jednoduchým SN dle mého návrhu?

Díky,
Lukáš
Fotografie 1 - 3D náhled
Fotografie 2 - spodní patro
Fotografie 3 - horní patro
Naposledy upravil cernos dne úte 28 kvě, 2019 6:36 pm, celkově upraveno 3
železničním modelářem od roku 2011 - TT, DCC
cernos
 
Příspěvky: 388
Registrován: stř 09 úno, 2011 6:09 am
Bydliště: Prachatice

Re: Kolejiště TT 160x100

Příspěvekod Jarda H. » sob 12 úno, 2011 9:19 pm

Já bych do (upraveného) plánku 27 - Dolní Lhota nešel ! Důvod ? Rozměr na délku :wink: ..... Origo plánek od Milana je 2.000 mm, ty máš jako maximum pouze 1.600 mm a pak ty staniční koleje, kde si odstavíš vlak (aby nestál na výhybkách) budou hodně krátké !! Pokud se ti zamlouvá plánek 22 - Odbočná stanice, z hlediska rozměru je pro tebe vhodnější - origo plánek dílka 1.300 a když si to protáhneš na 1.500, máš delší staniční koleje i delší širou trať do koncové stanice. ale problémem je šířka plánku 22 - 1.100 mm. Můžeš nebo nemůžeš jít na tento rozměr ?!

PS : zřejmě ti jde o velikost TT - jednak na to jsou šité ty zmiňované plánky, jednak píšeš o nefunkční páře BR35 (a mne napadla dlouhá pára z doby BTTB, po které jsem jako malej kluk stonal :oops: )
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2794
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Kolejiště TT 160x100

Příspěvekod cernos » sob 12 úno, 2011 9:37 pm

Ahoj Jardo,

jj jedná se o velikost TT, viz název vlákna. BR35 je opravdu ta dlouhá pára od BTTB, koupil jsem jí na německým e-bay. Ona není úplně nefunkční, jen jedna ojnice má ulomený čep a tak mi tu leží jako mrcha, na opravu si netroufám a tak jí dám asi jen jako kulisu nebo půde do světa k nějakému šikovnému modeláři.

Co se plánku týče, máš pravdu. Staniční koleje mezi výhybkama nevychází nic moc a tak si tam "rychlíku" moc neužiju (teda aspoň tak aby to nějak vypadalo a nestál jsem na výhybkách). Ten rozměr 1100 by moje drahá polovička mohla zkousnout, přeci jen by to bylo opět o něco skladnější než 1600x1000 :) Budu muset vymyslet nějaký skladování, dostal jsem nůž na krk: "Postav si co chceš, ale říkám ti, že na zemi to vidět nechci". Řeči jako že na nožičkách, na stole apod. neprošly :lol: Pod postel, ke stropu, za stěnu.....prostě aby to nebylo vidět. A to máme 4+1, co chudáci v garsonkách apod :shock:

Pokusím se ještě nějak to nádraží v původním návrhu poštelovat, případně od toho rovnou ustoupím...
železničním modelářem od roku 2011 - TT, DCC
cernos
 
Příspěvky: 388
Registrován: stř 09 úno, 2011 6:09 am
Bydliště: Prachatice

Re: Kolejiště TT 160x100

Příspěvekod Jan_TT » ned 13 úno, 2011 7:20 am

Ahoj Lukáši,

před dvěma lety mi byl přidělen prostor v podkroví, kde by se dalo postavit kolejiště do L 1600x2700. Během těchto dvou let jsem zlikvidoval balík A4, nějaké tužky ( počítám i ty zlámané vzteky, když mi během plánování začaly vycházet poloměry R267 ) a dopracoval jsem se k 2 nedokončeným variantám kolejiště, které nevypadaly jako vlakodrom ( a to předpokládám jenom lokálkový provoz, ale bohužel bych rád provozoval dvoupatrové Bmo ) :wink: . Tady na foru jsem viděl pár človíčků, kteří původně chtěli taky malé kolejiště, ale časem přešli k modulům, nebo kolejiště podstatně zvětšili.
Abych to zkrátil a dal Ti konkrétní námět na přemýšlení - v současné době mám rozpracován plánek kolejiště (?) 1600x1000, kde v krajině přes řeku vede trať do S v R396 ( možná to ještě poupravím na větší poloměr ) s jednou mini zastávkou a 2 vlečkami ( lom, pila ). Opětovně nedostatek znalostí a zkušeností mě dohnal a budu muset poprosit zdejší mistry, zda tam nejsou nelogičnosti, které se v provozu nikdy nemohly objevit. Kolejiště (?) bude plánované jako "kus nábytku", chráněné před prachem, z viditelné části budou soupravy sjiždět do skrytého nádraží a dále kolejiště časem rozšířím o segment 1500x1000 s úvratí, který bude připojitelný z boku na skryté nádraží. Přičemž do budoucna si budu moct vyrobit ještě další segment a prodloužit trať před úvratí. Segmenty budou uschovány v "kusu nábytku", vlakové soupravy odstaveny v SN a viditelné části, takže je nemusím sundavat a znovu nasazovat. S tímhle řešením začínám být podstatně spokojenější než s velkým kolejištěm.
Když jsem si svoji ideu tak hezky odprezentoval, tak pro Tebe tedy nějakou viditelnou dvoukolejku do S ( jestli z toho jde nějaká obočka na vlečku, to asi ne-e ) a přípojný segment většího nádraží, s dalším segmentem i prujezdného. Jo, a přemluvit manželku, že nutně potřebuješ skříňu 1700x900 na svoje nářadí :lol:
Nic převratného, na foru jsem zahlédl další "nábytková" kolejiště, zkus se po nich podívat. Hezký den, Jan.
TT, ČSD, epocha IVa-IVb, čtvereční metr hračkového kolejiště vyrobeného l.p. 1984 ;)
Jan_TT
 
Příspěvky: 3
Registrován: stř 19 led, 2011 7:13 pm

Re: Kolejiště TT 160x100

Příspěvekod milan ferdián » ned 13 úno, 2011 9:30 am

Nábytkové kolejiště se připravují.. :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT 160x100

Příspěvekod cernos » pon 14 úno, 2011 7:25 am

Ahoj,

tak dlouho jsem doma "otravoval" až mi drahá polovička odsouhlasila původních 2000*1000 na Dolní Lhotu :) Nicméně při malování ve Wintracku jsem se pořádně do tohoto rozměru nemohl vejít. Nakonec jsem zjistil, že Milan asi udělal chybku v brožuře: velikost by měla být 2000x1100, mj. tyto rozměry jsou uvedeny u Dolní Lhoty zmíněné v tomto fóru tady.

Abych se dostal k tomu co chi říct: Protože jsem se rozhodl doma ukázat že jsem ohleduplný manžel, postavím kolejiště číslo 22 Odbočná do rozměru 1500x1100 (1600x1100). Tím natáhnu staniční koleje (jak už mi výše poradil Jarda) takže můžu provozovat Brejlovce a 2 rychlýkové vozy a zároveň si šplhnu u manželky že jsem se uskromnil :)

A teď k mojí představě: Vzhled bude podle Odbočné rozšířené na těch 1500. Nebudu dělat vratné smyčky, ale jen obyčejný ovál s 3-4-kolejným skrytým nádražím, nic složitého. Koncovou stanici lokálky bych asi udělal ve stylu nějaké vápenky (líbí se mi vozy Raj) nebo nějaký kamenolom (líbí se mi vozy Faccs) :)
Je tato představa reálná? Není to úplná blbost?

Jednou snad postavíme bungalov a pochozí půda bude i pro nějaký panýlek, takže tady by se nechalo uvažovat o rozšíření ze skrytého nádraží (jak zmiňoval Jan), ale to je hudba daleké budoucnosti.

Díky,
Lukáš
železničním modelářem od roku 2011 - TT, DCC
cernos
 
Příspěvky: 388
Registrován: stř 09 úno, 2011 6:09 am
Bydliště: Prachatice

Re: Kolejiště TT 160x100

Příspěvekod milan ferdián » pon 14 úno, 2011 8:24 am

Omluva,skutečně 2000*1100. :oops:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT 160x100

Příspěvekod Jan_TT » úte 15 úno, 2011 9:05 pm

cernos píše:... Koncovou stanici lokálky bych asi udělal ve stylu nějaké vápenky (líbí se mi vozy Raj) nebo nějaký kamenolom (líbí se mi vozy Faccs) :)
Je tato představa reálná? Není to úplná blbost?


Tvoje představa je oblíbený námět kolejišť - z průjezné stanice vede odbočka do koncové stanice nebo na vlečku. Pokud budeš chtít koncovou stanici vyměnit celou za vápenku/kamenolom, tak bych rád zeptal za Tebe, zda v této odbočce může být angličan ( myslím ze spodní stanice ) a nebo by tam spíš mělo být řešení z Dolní Lhoty - zajímaly by mne možné správné varianty. Jo, a neměla by být pak na druhé straně stanice tzv "záchytná kolej"? , kdyby něco ujelo z lomu? ( jestli mám teda správnou terminologii ) :oops:
Jedině mě mrzí, že se Ti kromě Milana nevyjádřil nikdo další, kdo má víc zkušeností/znalostí než já a potvrdil Ti - ano, to je přesně ono vzhledem k Tvým možnostem ( prostorovým, finančním, časovým atd ).
Možná zkus posunout tunel napravo víc dozadu, ať z té rychlíkové soupravy něco máš - i když nakonec může nádražím stejně jenom projíždět :wink:
Ještě popřemýšlej nad vratnou smyčkou, z vlastní zkušenosti mohu říct, že sice kroužení kolem dokola je fajn, ale někdy mě trochu rozčiluje :roll:
Hezký den, Jan
TT, ČSD, epocha IVa-IVb, čtvereční metr hračkového kolejiště vyrobeného l.p. 1984 ;)
Jan_TT
 
Příspěvky: 3
Registrován: stř 19 led, 2011 7:13 pm

Re: Kolejiště TT 160x100

Příspěvekod fruafru » úte 15 úno, 2011 10:48 pm

Zdravím ve spolek.
Dovolím se připojit do debaty. Malinko sem poopravil plánek
Kolej č.1 - 98cm, č.2 - 100cm, č.3 - 76cm, č.5 - 74cm, č.11-78cm, č.12 - 49cm, č.13 - 50cm, č.13a - 49cm (vlečka).
Koleje SN A - 98cm, B - 96cm, C - 122cm. To by měla být délka kolejí od vyhybky po vyhybku, což znamená odečíst minimálně z každé strany 5-7 cm na průjezdný průřez.
Myslím že v tomhle rozměru už z toho víc vymáčknout nejde. To depo mi tam nikde moc nevychází, teoreticky možná z páté koleje. To se zvládne i bez depa, po lokálce bude jezdit motorák a ten ráno přijede a večer se zase vrátí do depa. Stejně bude zajíždět i manipulační vlak z hlavní tratě na lokálku. Vlečka je do horní stanice napojená z opačné strany, vozy ujedou max do šturcu horní stanice. Na koleji C je dost místa pro rychlík o čtyřech vozech. Je to dost srdeční? :lol: Ale stejně bych to omezil na jeden průjezd denně. Někdy kolem půl jedenácté večer, až bude nádraží prázdné, bych nechal brejláka prosvištět s nočním rychlíkem přes nádraží. Ale myslím že si s tím poradíš i sám.
Zdar.
Přílohy
SN.jpg
SN.jpg (26.08 KiB) Zobrazeno 27515 krát
kolejiste.jpg
kolejiste.jpg (72.13 KiB) Zobrazeno 27515 krát
fruafru
 
Příspěvky: 341
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: Kolejiště TT 160x100

Příspěvekod cernos » čtv 17 úno, 2011 6:47 am

Ahoj klucí :)
moc vám díky za připomínky a plánky. Nakonec zůstanu u tý Odbočný. Jane ta Tvá připomínka kolem angličana a "záchytné" koleje by mě taky moc zajímala. Nad vratnou smyčkou jsem taky moc dlouho přemýšlel ale nakonec jsem zvolil jen jednoduchý ovál. Pokud by mě jednou ovál omrzel, mohu skryté nádraží "odříznout", vyrobit si další patro pod celý panel a tam smyčku dodělat ;)
železničním modelářem od roku 2011 - TT, DCC
cernos
 
Příspěvky: 388
Registrován: stř 09 úno, 2011 6:09 am
Bydliště: Prachatice

Re: Kolejiště TT 160x100

Příspěvekod fruafru » čtv 17 úno, 2011 7:24 am

cernos píše:ale nakonec jsem zvolil jen jednoduchý ovál. Pokud by mě jednou ovál omrzel, mohu skryté nádraží "odříznout", vyrobit si další patro pod celý panel a tam smyčku dodělat

:shock: Tomu v žádném případě nevěř. Na kolejiští se dá časem upravit spousta věcí, ale přidělat spodní patro URČITĚ NEPATŘÍ MEZI NĚ. Kolejiště musí mít zespod rám. Jak přes ten hotový rám budeš protahovat koleje? :roll: Prostě si to musíš rozmyslet dopředu, jestli na kolejišti bude smyčka (patro) nebo né.
fruafru
 
Příspěvky: 341
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: Kolejiště TT 160x100

Příspěvekod cernos » čtv 17 úno, 2011 7:45 am

:oops: Pravda, jsem to hlupec :oops: jak jsem tohle vůbec mohl vypustit z klávesnice :oops:
Každopádně bych ale mohl případně kolejiště rozšířit o modul vratné smyčky, která by byla napojená na skryté nádraží z boku. To už by šlo že?
železničním modelářem od roku 2011 - TT, DCC
cernos
 
Příspěvky: 388
Registrován: stř 09 úno, 2011 6:09 am
Bydliště: Prachatice

Re: Kolejiště TT 160x100

Příspěvekod miroslav lengyel » čtv 17 úno, 2011 8:06 am

Zdravím kolego,sice jsem z jiného měřítka,ale jedno máme společné a to nedostatek prostoru :shock: Dovolím si tedy pár připomínek.Skutečně je to tak jak píše fruaru,předělávat něco na již hotovém rámu stojí značné usílí a hlavně finance.Vím o čem mluvím,protože jsem začínal stejně jako Ty tzn.postavím si něco malého pro radost,pár mašinek a hotovo.Prvotní návrh byl zcela totožný s tím Tvým,mezilehlá stanice s odbočkou do koncové stanice.Pak jsem se najednou zbláznil,nakoupil a dostal pár mašin navíc a byl problém :D kam s nimi :?: No přece se na ně nebudu koukat ve vitríně :mrgreen: I zbudoval jsem tady skryté nádraží,nejdříve dvojkolejné a nakonec přibyla ještě třetí kolej :lol: Pak jsem zjistil,že ne vždy se mi chce objíždět soupravu v koncové stanici :o a přidělal jsem další segment s vratnou smyčkou :D Posléze mě napadla myšlenka,že bych nemusel objíždět soupravu ani v té mezilehlé stanici,tak jsem začal přemýšlet jak to udělat a nakonec jsem od toho upustil,protože do hlubin to nejde,respektive šlo ale za cenu,kterou jsem zmiňoval na začátku :mrgreen: Takže má rada zní,dobře si vše promysli,abys i s tím co si postavíš mohl pro SEBE simulovat jakýsi zajímavý provoz a pokud by mělo někdy v budoucnu dojít na rozšíření stávajícího kolejiště,tak aby bylo kam.Mě třeba zaráží,že v té mezilehlé stanici nemáš žádnou kusou kolej,někam ke skladišti,továrně a ani malou remízu nikdy nevidím a to levé zhlaví není nijak zvlášť vyvedené.Z vedlejší trati se dostaneš pouze na kolej 3 a 5.Dobře také zvaž,kam osadíš rozpojovače vozů pro případný posun,najednou zjistíš,že Ti někde nějaký chybí :o jako já.K rychlíkům bych Ti řekl asi toto,já jsem se bez nich také nemohl obejít :D a při mém prostoru bylo v podstatě nesmysl o nich vůbec uvažovat,tak jsem to vyřešil tak,že jsou trvale ve skrytém nádraží a stanicí čas od času jen projedou :D
Přeji Ti mnoho úspěchů ve Tvém úsilí,Míra

P.S.Pamatuj,že při stavbě kolejiště platí:POSUNUJ POMALU
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Kolejiště TT 160x100

Příspěvekod milan ferdián » čtv 17 úno, 2011 8:44 am

A nebylo by lepší toto kolejiště...Jenom protáhneš staniční koleje o 300mm.
Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT 160x100

Příspěvekod cernos » čtv 17 úno, 2011 11:32 am

Ahoj Milane,
ano bylo by to lepší a taky jsem to zmínil: "Nakonec zůstanu u tý Odbočný." a to je právě Tebou zmíněný plánek (jen jsem jej nechtěl prezentovat na fóru bez Tvého souhlasu).
Takže pro upřesnění: Chci si postavit stanici Odbočná viz výše od Milana. Vratnou smyčku si ještě promyslím, zatím uvažuji o nahrazení 3kolejným SN připojeným do oválu. Rozšíření z 1300 na 1600 a nahrazení odbočné stanice za vápenku/cementárnu/kamenlom/uhelný důl - to vše jsem psal již výše.
S Janem jsme se pak ptali na to, zda tam může být takto umístěný angličan a zda by neměla někde být "záchytná" kolej v případě nechtěného "utečení" vagonku z odbočné stanice do mezilehlé, opět viz výše. Mojí terminologii berte s rezervou, jsem úplný elév.
Díky, Lukáš

EDIT: Ještě jsem zapomněl zmínit, že u tohoto plánku "Odbočná" bych rád v pravé dolní části udělal kusou kolej - odstavná nebo malá remízka
EDIT2: večer se snad dostanu k WinTracku, tak bych svou představu hodil na....bitmapu.
železničním modelářem od roku 2011 - TT, DCC
cernos
 
Příspěvky: 388
Registrován: stř 09 úno, 2011 6:09 am
Bydliště: Prachatice

Další

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků