od airwar » čtv 03 úno, 2011 8:43 am
Myslím že jsi to řekl přesně, já sám budu určitě stavět lokální trat s detaily které znám z trati 244 - Brno - Hrušovany nad Jevišovkou, Moravské Bránice - Oslavany, tahle trať má hodně míst podobných vaší trati Zaječí - Hodonín. Co se týče epochy, já se určitě budu držet třetí epochy, u staveb se zaměřím na znázornění tradičních železničních staveb (vetšina staveb pochází již z druhé epochy) bez moderních artefaktů (jako rozvodné skříně přilepené na fasádu a podobně).
Co se týče specifikace barev na rozhraních držel bych se norem Zababova s tím že štěrk bych používal ten co si mícháte vy ze čtyřech složek v poměru 1:1:1:1 (odstíny polák 5422, 5372, 5442, 5482). Na druhou stranu na širé trati ale i ve stanicích se zbarvení a velikost štěrku střídá dle toho kdy byl který úsek položen či rekonstruován.
Barevnoust u rozhraní definuje Zababov takto:
Pro porost v blízkosti mechanického rozhraní je stanoven odstín odpovídající výrobku číslo 40TT (jemné provedení) nebo 41TT (hrubé provedení) firmy Modely Polák.
Pro štěrk v blízkosti mechanického rozhraní je stanoven odstín a velikost odpovídající výrobku číslo 5372 (znělec), velikost TT firmy Modely Polák.
Pro nátěr pražců v blízkosti mechanického rozhraní je stanoven odstín odpovídající barvě číslo F3M firmy AGAMA.
Pro nátěr kolejnic v blízkosti mechanického rozhraní je stanoven odstín odpovídající barvě číslo 54M firmy AGAMA.
Pro kostru modulu je stanovena černá matná barva.
Kolejivo bych volil Tillig nebo Litomyský, výška kolejnice 2 mm (respective 2,07mm)
Parametry tratě bych opět dělal dle Zababova.
Poloměry oblouků traťových nebo staničních kolejí jsou minimálně 1.250 mm (hlavní trať) nebo 700 mm (vedlejší trať, vlečky).
Užitné délky kolejí ve stanicích činí minimálně 2.200 mm (hlavní trať) nebo 1.200 mm (vedlejší trať). Pokud při stavbě modelu stanice dle skutečné předlohy vycházejí koleje kratší, je možné je ponechat v modelové délce.
Pro stavbu modulů je stanoveno použití výhybek s úhlem odbočení maximálně 12° - EW3 (hlavní trať) nebo 15° EW2 (vedlejší trať, vlečky).
Úhel obloukového modulu lze volit v celistvých násobcích 15°.
Ještě by to chtělo domluvit se na délce modulů, většinou se jako nejkratší doporučuje 800 mm, stím že jako nejdelší se doporučuje 1200 mm (z důvodů skladovatelnosti, dobré přepravy a manipulace).
Ještě je potřeba vychytat přesnou polohu koleje na hraně modulu, to je asi klíčová věc pr ozdárné fungování moduliště - velice často se člověk u modulů setkává s tím že v těchto místech dochází díky malým nepřesnostem k rozpojování souprav.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století