Stavba kolejiště

Specializované fórum pro všechny Houmrovy parádičky.

Moderátoři: Michal Dalecký, Houmr

Re: Stavba kolejiště

Příspěvekod Houmr » stř 29 pro, 2010 1:39 pm

Koleje nijak nespojuji, panely se prostě sesadí k sobě a jezdí se.
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Re: Stavba kolejiště

Příspěvekod airwar » stř 29 pro, 2010 7:40 pm

pekl024 píše:Test kolejiště jsem taky použil jako základ polystyren přilepený na překližce.

Dotaz je jiný : jak jsou napojený segmenty mezi sebou, po el. stránce není problém, ale zajímá mě napojení kolejiva.
Budu jezdit jen doma , ale budu to potřebovat to občas složit. Shéma na http://modelytt.nolimit.cz/kolejiste-2014

Obrázek na dotaz http://houmrovyvlaky.bluehost.cz/Galeri ... g00004.htm


Jak píše Houmr, koleje mezi segmeny se nespojují, pouze elektricky pomocí kabelů. Důležitá je montáž kolejí, ideální řešení je sesadit segmenty k sobě, sešroubovat, nainstalovat koleje přes oba segmenty a zajistit proti posunutí - ve skryťáku třeba napájením koleje na hlavy šroubů, nebo kvalitním prolepením jak dělá Houmr, no a pak kolej rozřezat v místě spoje, spojení rozebrat a kolej lehce zabrousit, po opětovném sesazení by měly být koleje správné poloze.
Naposledy upravil airwar dne čtv 30 pro, 2010 2:55 pm, celkově upraveno 1
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Stavba kolejiště

Příspěvekod pekl024 » čtv 30 pro, 2010 8:09 am

Přijde mi to strašné , ale řešení velmi jednoduché. Zkušenosti i s řezem v oblouku? Asi to není problém jak jsem koukal na foto.

Napadlo mi udělet nějaké zámky na to spojení segmentů.
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Stavba kolejiště

Příspěvekod radekkrupka » čtv 30 pro, 2010 8:53 am

Já to dělám tak, že v místě styku dílů spojím kolejnice vodivou spojkou. Není to však kvůli vodivému spojení, důvod je ale velice prostý:

Jelikož stavím v TT a používám flexi od Tilliga, je to v podstatě nezbytné. Protože kolejnice od Tilliga jsou velmi pružné a mají tendenci se vracet do přímé. Natvrdo prostě ohnout nejdou (na rozdíl od Litomyského, v H0 nemám zkušenost). Čili i kdybych položil kolej do oblouku a pak ji přeřizl, tak se mi ty konce mírně narovnají (i vlivem vůle v pražcovém podloží) a mám problém. Takže mám podloží upraveno tak, že jsem na jedné straně schopen vodivou kovovou spojku přetáhnout ze styku pouze na jednu stranu a jakmile dám díly zase k sobě, tak tu spojku natáhnu zpět přes styk a je to. Kovovou spojku požívám proto, že je velice pevná a těsná, čili kolejnice drží krásně vstřícně a z jízdního hlediska styk není poznat. Izolovaná plastová spojka je měkká a navíc nejde přetáhnout, protože je uprostřed zaslepená.

Vypadá to asi takhle
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Stavba kolejiště

Příspěvekod airwar » čtv 30 pro, 2010 8:10 pm

radekkrupka píše:Já to dělám tak, že v místě styku dílů spojím kolejnice vodivou spojkou. Není to však kvůli vodivému spojení, důvod je ale velice prostý:

Jelikož stavím v TT a používám flexi od Tilliga, je to v podstatě nezbytné. Protože kolejnice od Tilliga jsou velmi pružné a mají tendenci se vracet do přímé. Natvrdo prostě ohnout nejdou (na rozdíl od Litomyského, v H0 nemám zkušenost). Čili i kdybych položil kolej do oblouku a pak ji přeřizl, tak se mi ty konce mírně narovnají (i vlivem vůle v pražcovém podloží) a mám problém. Takže mám podloží upraveno tak, že jsem na jedné straně schopen vodivou kovovou spojku přetáhnout ze styku pouze na jednu stranu a jakmile dám díly zase k sobě, tak tu spojku natáhnu zpět přes styk a je to. Kovovou spojku požívám proto, že je velice pevná a těsná, čili kolejnice drží krásně vstřícně a z jízdního hlediska styk není poznat. Izolovaná plastová spojka je měkká a navíc nejde přetáhnout, protože je uprostřed zaslepená.

Vypadá to asi takhle


No já stavím také z Tilliga TT a mohu potvrdit že je velice pružný. používám ale metrové pruty + flexibilní podloží a kolejnice si skládám, je to nejlevnější řešení a má to tu výhodu že se kolejnice dají předtvarovat, využil sjme to právě dnes ve skryťáku kde jsem potřeboval otočit na malém poloměru koleje o 180 stupňů, použíl jsem podloží s rádiusem 353mm, samotné pruty jsem si ohnul přetažením přes strany stolu a dotvaroval protahováním mezi prsty, následně navlékl na podloží R353, na metrové pruty to vychází na cca. 5 obloukových podloží, nebo 150 stupňů.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Stavba kolejiště

Příspěvekod airwar » čtv 30 pro, 2010 8:14 pm

pekl024 píše:Přijde mi to strašné , ale řešení velmi jednoduché. Zkušenosti i s řezem v oblouku? Asi to není problém jak jsem koukal na foto.

Napadlo mi udělet nějaké zámky na to spojení segmentů.


Pokud jde o spojení segmentů je potřeba zajistit aby jsi vždy spojil segmenty stejně, pokud máš kovový rám není co řešit, stačí přesně vytvrtaný otvor, pokud máš rám s překližky tak buďto vyvrtat otvor a vyvložkovat kovem, která vlepíš nejlépe epoxidem, a nebo udělat zámky třeba z pantů, ty se nasouvají poměrně přesně a je to relativně levné, do jednoho rámu vlepíš dvě duté části, do druhého dve částy s čepem, akorád je dobré to vlepit, sesadit rámy k sobě, a rozebrat to až je lepidlo vytvrzené.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Stavba kolejiště

Příspěvekod pekl024 » čtv 30 pro, 2010 8:37 pm

airwar píše:
pekl024 píše:Přijde mi to strašné , ale řešení velmi jednoduché. Zkušenosti i s řezem v oblouku? Asi to není problém jak jsem koukal na foto.

Napadlo mi udělet nějaké zámky na to spojení segmentů.


Pokud jde o spojení segmentů je potřeba zajistit aby jsi vždy spojil segmenty stejně, pokud máš kovový rám není co řešit, stačí přesně vytvrtaný otvor, pokud máš rám s překližky tak buďto vyvrtat otvor a vyvložkovat kovem, která vlepíš nejlépe epoxidem, a nebo udělat zámky třeba z pantů, ty se nasouvají poměrně přesně a je to relativně levné, do jednoho rámu vlepíš dvě duté části, do druhého dve částy s čepem, akorád je dobré to vlepit, sesadit rámy k sobě, a rozebrat to až je lepidlo vytvrzené.



Zatím dávám info dohromady, teď stavíme kolejiště pro syna a učíme se, ale příště bude segmentové. S těmi panty je to dobré.
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Stavba kolejiště

Příspěvekod airwar » čtv 30 pro, 2010 11:09 pm

pekl024 píše:Zatím dávám info dohromady, teď stavíme kolejiště pro syna a učíme se, ale příště bude segmentové. S těmi panty je to dobré.


Hlavně je to relativně levné a přesné.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Stavba kolejiště

Příspěvekod pekl024 » sob 01 led, 2011 5:52 pm

Ještě dotaz, dáváte jako čela překližku nebo jiný mat., nebo na tvdo bez čel?
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Stavba kolejiště

Příspěvekod pekl024 » ned 02 led, 2011 1:16 pm

Asi blbost ale přeci, myslíte že by to mohlo jít.

Vratná smyčka, modul 2x 150x40 cm, přiklápějí se na sebe. Neřeším konkrétní řešení smyčky (asi více kolejí) ale tech. řešení panelu. Do skříně se vejde třeba jen 150x40cm.
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Stavba kolejiště

Příspěvekod mlha » ned 02 led, 2011 1:18 pm

Tady hrozí nebezpečí.že se ti koleje potkají při sklápění
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Stavba kolejiště

Příspěvekod pekl024 » ned 02 led, 2011 3:24 pm

Pant by byl na podložce, tím by při zvednutí měl "odstoupit" ad panelu. Panel by byl bez krajiny jen štěrk a tráva.

náčrt na http://modelytt.nolimit.cz/pokusy-napady
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Stavba kolejiště

Příspěvekod Ferda » ned 02 led, 2011 8:00 pm

[quote="pekl024"]Pant by byl na podložce, tím by při zvednutí měl "odstoupit" ad panelu. Panel by byl bez krajiny jen štěrk a tráva.

náčrt na http://modelytt.nolimit.cz/pokusy-napady
Nebyl bys první, kdo to realizoval. Sám uvažuji o podobném řešení na zkušební /programovací, přenosný/ ovál. Jen místo pantů chci použít klavírový závěs přerušený pouze v místech průchodu kolejí. Mělo by to být přesnější.
Dva pláty překližky, kolem každého ohrádka z hranolků. Po sklopení by vznikla plochá krabice s kolejivem schovaným uvnitř. Přidám popruh přes rameno a můžu jít.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Stavba kolejiště

Příspěvekod pekl024 » ned 02 led, 2011 8:57 pm

Ferda píše:
pekl024 píše:Pant by byl na podložce, tím by při zvednutí měl "odstoupit" ad panelu. Panel by byl bez krajiny jen štěrk a tráva.

náčrt na http://modelytt.nolimit.cz/pokusy-napady
Nebyl bys první, kdo to realizoval. Sám uvažuji o podobném řešení na zkušební /programovací, přenosný/ ovál. Jen místo pantů chci použít klavírový závěs přerušený pouze v místech průchodu kolejí. Mělo by to být přesnější.
Dva pláty překližky, kolem každého ohrádka z hranolků. Po sklopení by vznikla plochá krabice s kolejivem schovaným uvnitř. Přidám popruh přes rameno a můžu jít.


Asi tak nějak , akorát já bych to položil na skřín.
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Stavba kolejiště

Příspěvekod milan ferdián » pon 03 led, 2011 5:20 am

Jenom drobnost,klavírový pant se musí zapustit,jinak vznikne mezera.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Houmrovy vlaky (houmrovyvlaky.wz.cz)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků