od hank » ned 21 lis, 2010 8:10 pm
mlha: ty jsi Hradišťák? Tož ťa zdravím ze světa, krajane.
M 262.0119 a 0120 (tj. "vysoké") vozily "hradišťskú Kaču" od doby, kdy jsem začal brát rozum (tj. přinejmenším od začátku 60. let - možná opravdu od toho r. 1958, kdy mi byly 3 roky, ale tak daleko moje paměť nesahá...) až do začátku 70. let, kdy odešly do "Majlonta" (Brno-Maloměřice). Pak je vystřídaly "nízké" M 262.0054 a M 262.0069, a to až do GVD 1978/79. Nátěr byl v té době výhradně "polomáčený". M 262.0092 si v Hradišti nepamatuju, ale ve Veselí byla, takže mohla zaskakovat, stejně jako výjimečně veselské M 240.0. Pak už přišly M 152.0.
Standardní souprava "pendlů" Kunovice - Uh. Hradiště - St. Město: M 262.0 - Bai - Dsd - 2xBai - M 262.0. V 8dveřových baikách se pochopitelně topilo kamny. Souprava takto jezdila cca od 3:40 ráno až do půlnoci, s výjimkou dopoledne mezi 9:30 a 11:30, kdy se u dvou párů vlaků rozpojila a samotná M 262.0 občas měla co dělat, aby 2xBai na těch 8‰ do Staráku vytáhla, a posledních dvou párů mezi cca 22:30 a 24:00, kdy jezdila M 262.0 sólo.
Ten Ondrášův podklad stažený z Monaka je částečně výkres vozu M 262.070 Miloše Kratochvíla ze Železničáře někdy ze 70. let - tento výkres lze použít pro obě hradišťské "nízké" - a částečně výkres M 262.013 z publikace Zdeňka Maruny Modely hnacích vozů, NADAS 1972. Tato verze však v Hradišti nikdy nejezdila.
Taky pamatuju 1 pár "luhačováků" (Luhačovice - Bohumín, tehdy ještě Nový - a zpět), M 262.0 - 4xBalm-k - M 262.0, na konci míval ve směru do St. Města přivěšený 1xABa - přímý vůz Luhačovice - Praha, který se v Přerově přivěsil na pražský rychlík. (Pokud si ale vzpomínám, tak do Luhačovic ten vůz jezdil na rychlících v trase Praha - Č. Třebová - Brno - Veselí, takže po Vlárské dráze.)
A v pátek kolem 18:45 večer jezdil v 70. letech dělnický Sp Karviná-Bojkovice se 475.1 (často s "veselskou perlou" 475.1105) a 2x 4dílná "patra" Bp (zpět v pondělí ve 3 ráno). Před zavedením volných sobot jezdil podobný vlak v sobotu dopoledne, končil v Hradišti a vozila ho 477.0 se soupravou rybáků.
Kdybys chtěl odpovídající nákladní provoz, tak postupně veselské 524.0 - T 458.1 - T 669.1 (pamatuju si T 458.1203, T 458.1204 - někdy zdvojené - a T 669.1069) vozily pravidelně 4 páry Pv vlaků Kunovice - St. Město s "tranzitní" zátěží z Vláry na Ferdinandku a zpět (a bývaly dobře vytížené, 100 náprav nebylo výjimkou). Jednou denně (v té době kolem 21. hodiny) přijel do Hradiště na otočku z Veselí Mn s místní zátěží (stavebniny, dvě obilní sila), který vozila T 444.02 nebo T 444.1. Ráno nebo brzy dopoledne jezdily "písky" z Ostrožské Nové Vsi do Ostravy (534.03, později T 679.1), příslušná vyrovnávka prázdných vozů zpět v noci nebo nad ránem.
Tož tak, synku. Fčil su zvědavý, co s tým vymyslíš.
zdraví
hank
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.