Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka
JBr píše:Naklady na pojezd jsou imho daleko nizsi nez na vyrobu samotne formy. Navic predpokladam, ze vsechny plastove soucasti jsou soucasti formy. Kühn ma za sebou nekolik modelu, takze ma urcite know how a nemusi provadet konstrukci pojezdu od nuly, vymyslet nove prevodovky, umisteni motoru, kam s plosnakem atp. A vyroba opet spada pod externi firmu, takze odpada spousta starosti.
JBr píše:V modelech H0 vagonu co se vyrabi u nas se imho odrazi prave to, ze do jejich ceny musi rozpustit cenu celkem draheho strojoveho vybaveni. V jakych seriich vubec vyrabi? Podle nabidky treba Loco v TT mam pocit, ze to jsou celkem male serie, radove spis ve stovkach kusu.
JBr píše:Proc by to mela delat zadarmo? Ale dam priklad. Potrebujete treba 3x skrine, ktere presne padnou do nejakeho vyklenku ve vasem byte. Mate predstavu, nakreslite si planek. Co udelate pak? Pujdete do Obi, nakoupite drevo, projdete stranky vyrobcu naradi, koupite truhlarske naradi za 150 000 a udelate si je? Nebo pujdete do truhlarske firmy, ktera ma vybavenou dilnu, drevo ma za polovicni cenu co Obi ve stejne kvalite a rekne si za to celkem 40 000?
...a Kuehn ty stroje dostal darem (a nebo ti jeho externí dodavatelé).
Ale pokud mne ta výroba skříní živí, tak to tvé srovnání trošku pokulhává.
Peter Laco píše:Presvedcil ma sergej v TT od Roco v jednom bratislavskom modelovom obchode. Cumel som na neho ako "tela na nove vrata" a hned som ho kupil.
mben píše:JBr píše:Bude hodne zalezet na tom, ktera cisla si nakonec vyberou. Jista je jen 750.346 od DS Model. Pokud udelaji opravdu 750.162 a 750.143, tak je rozdeleni nasledujici: 143 - DKV Brno, PJ Brno-Malomerice, 162+346 - DKV Ceska Trebova, PJ Trutnov.
Chci si určit pořadí nákupu. jedná se mi o to který z nich se mohl dostat na tratě Meziměstí - Týniště n.Orl. - Choceň a Velký Osek -HK - Týniště - Leohrad. Ten je prvořadý. Na kolejišti bucu míchat 2 epochy 70 léta (konec parního provozu) a pak epochu ČD.
George V. píše:JBr píše:Naklady na pojezd jsou imho daleko nizsi nez na vyrobu samotne formy. Navic predpokladam, ze vsechny plastove soucasti jsou soucasti formy. Kühn ma za sebou nekolik modelu, takze ma urcite know how a nemusi provadet konstrukci pojezdu od nuly, vymyslet nove prevodovky, umisteni motoru, kam s plosnakem atp. A vyroba opet spada pod externi firmu, takze odpada spousta starosti.
...a ta externí firma to vyvíjí zadarmo? Sakra, když je to tak jednoduchý, tak proč už ty lokomotivy někdo nedělá u nás? Proč CStrain nedělá brejlovce s pojezdem? Proč skončil s hektorem?JBr píše:V modelech H0 vagonu co se vyrabi u nas se imho odrazi prave to, ze do jejich ceny musi rozpustit cenu celkem draheho strojoveho vybaveni. V jakych seriich vubec vyrabi? Podle nabidky treba Loco v TT mam pocit, ze to jsou celkem male serie, radove spis ve stovkach kusu.
...a Kuehn ty stroje dostal darem (a nebo ti jeho externí dodavatelé). Na to, že máš ekonomické vzdělání máš celkem zajímavé názory...
Ještě k té seriovosti modelů vagonů - věř, že z jedné formy těch vagonů nasekají tisíce. Ty (malé) serie se liší jen barevným provedením a potiskem, což u nákladních vozů zas tak drahé není, co se týká počátečních investic.
Zpět na Velikost TT (komunita TT)
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 6 návštevníků