Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf, 123.marek
Max píše:Ale jak problém s řídícími vozy vyřešit na českém kolejišti ?
Už jsem zde naznačil, že některé motorové jednotky sbírají proud více vozy soupravy, takže klasický izolák před návěstidlem je jaksi na nic. A s řídícími vozy to je přesně to samé, navíc s tím že loko je až na konci soupravy - jak potom řešit zastavení u návěstidla, ať už vjezdového nebo odjezdového ?
D píše:Mimochodem by me zajimalo, jak resili ridici vozy u parni trakce... To byla loko robotizovana? A co se tyce sunuti vlaku na kolejisti, moderni modely na modernim svrsku uz umoznuji bezproblemove sunuti velkou rychlosti?
Myšpulín píše:Tady si musíš pomoci stejně jako při indikaci obsazení kolejí. Toto se dá udělat i v analogu (nejen DCC), ovšem metod je mnoho. Kolejové kontakty, optozávory (horizontální, vertikální odrazné), různé tónové generátory, VF obvody apod.
Staniční kolej necháš v celku a její napájení je přes relé, jehož odpadnutí řídíš některou už zmíněnou metodou.
D píše:yurax
> A co sbirat na obou stranach soupravy komplet, ale mit reverzni diody tak, ze pri jizde vpred je zadni sber neaktivni?
Nemůžeš sbírat proud po celé délce na obou stranách, má-li souprava zastavit prvním vozem v úseku.
Zpět na Elektrika a elektronika
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků