Remotorizace BN150

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Remotorizace BN150

Příspěvekod pajavlk » ned 25 dub, 2010 9:15 pm

Jelikož moje stařičká BN150 spíše poskakovala než jezdila za ohromného rachotu, jiskření a smradu z ozonu. Rozhod jsem se s tím něco udělat. Po pokusu repasovat původní motorek jsem to vzdal a rovnou ho zahodil měl to už za sebou. Napadlo mě použít motorek z cdromky a to bylo ono Stačilo přehodit šnek, upravit trochu lože pro motorek a udělat nové uchycení. Do kastle krásně pasuje broušeního moc nebude, zároveň s tím udělám přestavbu na T211.1001.

zatím na co sem přišel

+ naprostá tichost při jízdě jen šumění převodů
+ jede solidně už od 1V! (používám pulzní regulaci)
+ víc místa v kabině na osvětlení a zasklení
+ daleko líp se popírá s nerovnostma a ztrátou napájení (na původním pevném podvozku)

- moc velká max rychlost, nějak to omezím
- úprava kastle

krátké video jak to vypadá za jízdy, ten děsnej zvuk je šoupání foťáku po koberci to nedělá mašinka :)

http://www.youtube.com/watch?v=hc91K0Kjveg
pajavlk
 
Příspěvky: 20
Registrován: stř 24 úno, 2010 6:54 am

Příspěvekod Pája » pon 26 dub, 2010 8:15 pm

Modelová velikost je ... ? Dle spřáhel H0 .Jinak zvyš hmotnost,nešli by ty plechy vyměnit za kus olova ? Jinak na tu tvojí offroadovou trať jede pěkně,je vidět pravý přední kolo je furt v luftu.Jinak pěknej návod,určitě někomu pomůže.
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Příspěvekod pajavlk » ned 16 kvě, 2010 12:23 pm

jj je to H0. po hromadě pokusů sem přepracoval uložení motoru a teď už je to podle představ ani se nemusí moc upravovat kabina

http://www.youtube.com/watch?v=StQShh0GI8s

úplně podle představ to není ale zvedlo to užitnou hodnotu mašinky, teď předělám kastli na T211.1001 a dosadím osvětlení (první pokus už je na mašině chybí ještě vyrovnávací kondenzátor)
pajavlk
 
Příspěvky: 20
Registrován: stř 24 úno, 2010 6:54 am

Příspěvekod BorgMcz » ned 16 kvě, 2010 3:09 pm

Prosim te, co to bylo za cdrom mechaniku, ja mam uz 4 motory, bohuzel v ruznych typech mechanik od LG jsou stejne motory a je u nich uvedeno ze jsou na 3,3V. Tak abych vedel, co mam hledat za mechaniky.
BorgMcz
 
Příspěvky: 189
Registrován: ned 06 zář, 2009 3:52 pm
Bydliště: Karlovarský Kraj

Příspěvekod Ferda » ned 16 kvě, 2010 4:27 pm

Kdysi jsem lovil motory z mechanik SONY (každý byl jiný), dnes si objednávám nové motory MABUCHI RF - 300 - 11440 po 30,-Kč. Dle výrobce jsou na 5,9V, ale zkoušel jsem jich několik při 18V a se zátěží běhaly 24 hodin zcela bez problémů.
Do velkých mašin (Brejlák, Sergej) dávám 2 a je z toho pak 6ti pólový agregát :wink:

PS : Kdybys nenašel, tak se ozvi.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod pajavlk » ned 16 kvě, 2010 7:11 pm

Tak jak píšou nademnou, má sice psáno 3,3V ale 12V při pulzaci vydrží v pohodě jen se hřeje. Nesmí se teda přetěžovat, to se potom upalují kartáče na komutátoru, nejsou v něm klasické uhlíky jako v tom gutzoldáckém.
pajavlk
 
Příspěvky: 20
Registrován: stř 24 úno, 2010 6:54 am

Příspěvekod BorgMcz » pon 17 kvě, 2010 5:20 pm

Ferda píše:Kdysi jsem lovil motory z mechanik SONY (každý byl jiný), dnes si objednávám nové motory MABUCHI RF - 300 - 11440 po 30,-Kč. Dle výrobce jsou na 5,9V, ale zkoušel jsem jich několik při 18V a se zátěží běhaly 24 hodin zcela bez problémů.
Do velkých mašin (Brejlák, Sergej) dávám 2 a je z toho pak 6ti pólový agregát :wink:

PS : Kdybys nenašel, tak se ozvi.


Ahoj, das mi link, kde to objednavas? Diky
BorgMcz
 
Příspěvky: 189
Registrován: ned 06 zář, 2009 3:52 pm
Bydliště: Karlovarský Kraj

Příspěvekod pajavlk » pon 17 kvě, 2010 5:49 pm

tady ještě dvě videa z jízd už s kastlí http://89.248.245.201/data/zeleznice/
pajavlk
 
Příspěvky: 20
Registrován: stř 24 úno, 2010 6:54 am

Příspěvekod Ferda » úte 18 kvě, 2010 3:55 pm

BorgMcz píše:
Ferda píše:Kdysi jsem lovil motory z mechanik SONY (každý byl jiný), dnes si objednávám nové motory MABUCHI RF - 300 - 11440 po 30,-Kč. Dle výrobce jsou na 5,9V, ale zkoušel jsem jich několik při 18V a se zátěží běhaly 24 hodin zcela bez problémů.
Do velkých mašin (Brejlák, Sergej) dávám 2 a je z toho pak 6ti pólový agregát :wink:

PS : Kdybys nenašel, tak se ozvi.


Ahoj, das mi link, kde to objednavas? Diky


Link ti nedám, neboť žádný memám. Kolega to vozí z Polska z firmy se kterou obchoduje. Musím toho vzít vždycky alespoň 100 ks. Původně chtěli nejméně 10 000 aby se to prý vyplatilo v Číně objednat. Pak se trochu umoudřili, ale těch 100 kusů je minimum.

Jestli potřebuješ, napiš SZ.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Myšpulín » pát 21 kvě, 2010 5:52 am

Mne napadla jiná metoda remotorizace. Budu-li ji časem zkoušet provést, zatím nevím. Co bych ale potřeboval vědět, jsou "přibližné" otáčky původního Gutzold motoru. Nemá někdo ponětí?
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Remotorizace BN150

Příspěvekod mikesvo » úte 18 led, 2011 11:04 pm

Jsem zde zcela nový, ale rád bych se podělil o svou zkušenost.
Jako první jsem vyměnil kola na pojezdu. Použil jsem kola ze dvojkolí pro BR120. Šla vyměnit jednoduše
za použití šroubováku pro sejmutí a svěráčku pro nalisování. Nyní model již netancuje a dal by se použít i na lepší kolejivo, než je CODE100.
http://img822.imageshack.us/img822/5669/p1070327f.jpg
Motor je opět z CD-ROM cca 9V, ale tentokrát pro otvírání dvířek.
Šnek se na hřídeli motoru volně protáčel, ale kapka vteřiňáku pomohla.
Jako způsob uchycení motoru se mi líbil nápad německého Noname autora,
použitý na BR64.
Příprava uchycení.
http://img560.imageshack.us/img560/2002/p1070329.jpg
Přiletovaný úchyt.
http://img211.imageshack.us/img211/9040/p1070331.jpg
Lože připravené k nalepení na motor pomocí oboustranné pásky.
http://img52.imageshack.us/img52/8845/p1070335v.jpg
Motor připravený k instalaci.
http://img52.imageshack.us/img52/8845/p1070335v.jpg
Na konec pojezdu jsem přilepil pružnou distanc z oboustranně samolepícího polštářku.
http://img138.imageshack.us/img138/3543/p1070337w.jpg
Detail nainstalovaného motoru.
http://img262.imageshack.us/img262/3093/p1070339l.jpg
Motor v pojezdu.
http://img204.imageshack.us/img204/4518/p1070340r.jpg
Nyní bylo potřeba zabrousit frézkou motor i kastli, aby pasovaly bez pnutí.
Pozor, aby jste neprobrousili skříň, jako já.
Zabroušený motor s elektrickými přívody. Pod motorem je umístěn odrušovací
keramický kondensátor 10n.
http://img12.imageshack.us/img12/8361/p1070345v.jpg
Kompletní model.
http://img141.imageshack.us/img141/4363/p1070348.jpg
http://img573.imageshack.us/img573/113/p1070349.jpg
Po úpravě došlo k neuvěřitelné změně. Model jezdí téměř neslyšně a medově plynule.
Pouze při couvání je mírně slyšet převody, zřejmě již velké vůle.
Navíc nad modelem vznikl prostor cca 1cm vysoký pro případné umístění dekodéru.
Časem dodám videjko.
mikesvo
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte 18 led, 2011 7:53 pm

Re: Remotorizace BN150

Příspěvekod zaza.office » ned 24 lis, 2013 12:03 am

Použil jsem na remotorizaci stejné řešení jako kolega mikesvo, jen jiný motorek, pravděpodobně nějaký číňan. Potýkám se však s velkou rychlostí, sestřelím to několika serioparalelně spojenými diodami.
zaza.office
 
Příspěvky: 299
Registrován: pon 12 črc, 2010 1:49 pm
Bydliště: Most


Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků

cron